5 Ongelmaa Lizardmeneistä
Re: 5 Ongelmaa Lizardmeneistä
Täällä päin slanni näkee kuin large target vain taikoessaan TG:n kakkosränkistä.
Kumpi on uskottavampi, camp-bätmän vai ghost rideri? :P
Näin täälläkin, koska koko LT homma mainitaan Guardian erikoissäännön kohdalla, joka käsittelee Temple Guardian ryhmään liittyminen Slannilla.Oberon kirjoitti:Täällä päin slanni näkee kuin large target vain taikoessaan TG:n kakkosränkistä.
Itsekin kallistun Ghostriderin ja Larry Leadheadin tulkinnan puoleen, enkä vähiten siksi että se on ainakin "varmasti oikein". Jos pelaatte niin, että Slanni ei näe largena kuin Temple guardin tokasta rivistä, ette vahingossakaan huijaa, sanoi tuleva FAQ mitä tahansa.
Moniin sääntöongelmiin helpoin ratkaisu on yrittää välttää niitä.
Moniin sääntöongelmiin helpoin ratkaisu on yrittää välttää niitä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- Cannonball
Tässähän ei mitään ongelmaa ole, paitsi ne jotka ihmiset itse keksivät päätettyään, ettei asia jostain kumman syystä voi olla niin kuin tässä selvästi sanotaan. Guardian-säännössä kerrotaan, mitä slanni saa tehdä eri tilanteissa ja millä ehdoilla, ja osa tempuista nyt ei vain sisällä ehdoissaan temppelikaartissa olemista. Kyseinen sääntö kun on vielä selvästi kirjoitettu ja vapaa suuremmista kirjoitusvirheistä (itse asiassa harvinaisen selvää tekstiä GW:n tuotokseksi), tulen kohtelemaan niitä jotka väittävät Designers intentin selvästi olevan päin vastoin samoin kuin niitä, jotka väittävät, että designers intentin mukaan kääpiöillä piti olla movement seiska ja niitä siksi pitäisi niin peluuttaa.
Faktoja eivät muuta ei slugit, ei Haamuratsastajat, ei Larryt eivätkä edes Mode-sedät (adminit nyt ehkä, mutta niitäkin se drainaa kuin Greater wishin castaaminen).
P.S. Bätmän on avatarissa statistin osassa.
Faktoja eivät muuta ei slugit, ei Haamuratsastajat, ei Larryt eivätkä edes Mode-sedät (adminit nyt ehkä, mutta niitäkin se drainaa kuin Greater wishin castaaminen).
P.S. Bätmän on avatarissa statistin osassa.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
"Väitä vastaan, olen mestari." todellakin...
Slanni TG:ssä menee aina kakkosränkkiin paitsi jos TG:tä ei ole tarpeeksi siihen, ja slanni saa toimia siellä kakkosränkissä "normaalisti", eli ei niin kuin tavalliset sankarit takaränkeissä (ts, ei lainkaan). Tähän asti et kai ole onnistunut harhaantumaan säännön sisällöstä? Seuraa pätkä joka alkaa fluffiselityksellä palanquin-hissistä, ja loppuu vihjaukseen, että hissi toimii unitin sisällä ollessa. Tämän unitin sisällä ollessaan toimivan hissin takia slannin losi katsotaan kuin se olisi large target, magionnin aikana, sillä siihen slanni hissiään käyttää kuten edellisestä lauseesta voimme lukea. Lisäksi löydämme lauseen joka kieltää sua taikomasta missileitä kun se slanni on b2b vihulaisen kanssa, ja maininnan slannin pakottamisesta eturänkkiin muissa kuin TG-ryhmissä.
Mä en ihan oikeasti ymmärrä miten puolueellisen sinisillä silmälaseilla yöllinen jyrsijäeläimemme tätä kirjaa lukee, iiihan selvästi se slannin hissi toimii vain TG:n kakkosrivistä. Koko sääntö kuvaa sitä, miten slanni toimii TG:ssä, ja loppuu toteamukseen että slanni toimii niinkuin muutkin velhot, jos se EI ole TG:ssä. Että nih.
Slanni TG:ssä menee aina kakkosränkkiin paitsi jos TG:tä ei ole tarpeeksi siihen, ja slanni saa toimia siellä kakkosränkissä "normaalisti", eli ei niin kuin tavalliset sankarit takaränkeissä (ts, ei lainkaan). Tähän asti et kai ole onnistunut harhaantumaan säännön sisällöstä? Seuraa pätkä joka alkaa fluffiselityksellä palanquin-hissistä, ja loppuu vihjaukseen, että hissi toimii unitin sisällä ollessa. Tämän unitin sisällä ollessaan toimivan hissin takia slannin losi katsotaan kuin se olisi large target, magionnin aikana, sillä siihen slanni hissiään käyttää kuten edellisestä lauseesta voimme lukea. Lisäksi löydämme lauseen joka kieltää sua taikomasta missileitä kun se slanni on b2b vihulaisen kanssa, ja maininnan slannin pakottamisesta eturänkkiin muissa kuin TG-ryhmissä.
Mä en ihan oikeasti ymmärrä miten puolueellisen sinisillä silmälaseilla yöllinen jyrsijäeläimemme tätä kirjaa lukee, iiihan selvästi se slannin hissi toimii vain TG:n kakkosrivistä. Koko sääntö kuvaa sitä, miten slanni toimii TG:ssä, ja loppuu toteamukseen että slanni toimii niinkuin muutkin velhot, jos se EI ole TG:ssä. Että nih.
kun tykinkuula jyrähtää, asia on jo ratkaistu
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Dääm, huutelen siis kuuroille korville, jo menneen junan perän. Voihan harmi. Noh, motskarin selkään, lieskat päälle ja menoksi, jos ehtisi ajamaan kanuunankuulan kiinni vielä...
- Cannonball
Oikein.Oberon kirjoitti:Slanni TG:ssä menee aina kakkosränkkiin paitsi jos TG:tä ei ole tarpeeksi siihen, ja slanni saa toimia siellä kakkosränkissä "normaalisti", eli ei niin kuin tavalliset sankarit takaränkeissä (ts, ei lainkaan).
Väärin. Kys. fluffipätkä on fluffipätkä, vaikka säännössä sisällä onkin. Yhtä hyvin voisit väittää, että carnosauruksen blood-frenzy toimii vain sellaisia vihollisia vastaan, joilla kiertää verta suonissaan. Itse Large Target LoS Ilmoitetaan kokonaan omassa virkkeessään, Ilman minkäänlaisia viittauksia unittiin tai magic Phaseen. Slannin LoS on aina kuin large targetin, yksikössä tai ei, eturivissä tai kakkosrankissä, magic tai shooting phase.Oberon kirjoitti:Seuraa pätkä joka alkaa fluffiselityksellä palanquin-hissistä, ja loppuu vihjaukseen, että hissi toimii unitin sisällä ollessa. Tämän unitin sisällä ollessaan toimivan hissin takia slannin losi katsotaan kuin se olisi large target, magionnin aikana, sillä siihen slanni hissiään käyttää kuten edellisestä lauseesta voimme lukea.
Itse asiassa kyseessä ovat aivan omat virkkeensä kummallekin, jotka ovat täysin omillaan olevia kokonaisuuksia. Mikään ei näin ollen kiellä Magic Missileeiden castaamista vaikka skinkkiblokin eurivista jos se sattuu lähiksessä olemaan, kunhan annetut ehdot täyttyvät. Rannkkiinsijoituksissa taas nimenomaan mainintaan, että kakkosränkkiin meno pätee vain ja ainoastaan TG'n kanssa. Large LoS:ille tälläista ei edelleenkään löydy.Oberon kirjoitti:Lisäksi löydämme lauseen joka kieltää sua taikomasta missileitä kun se slanni on b2b vihulaisen kanssa, ja maininnan slannin pakottamisesta eturänkkiin muissa kuin TG-ryhmissä.
Mä en ihan oikeasti ymmärrä, miten syvälle itsepetokseen täytyy yli-immeisen vajota pystyäkseen oikeasti uskomaan soopaa, jota kirjoittaa.Oberon kirjoitti:Mä en ihan oikeasti ymmärrä miten puolueellisen sinisillä silmälaseilla yöllinen jyrsijäeläimemme tätä kirjaa lukee
Vain mainitussa itsepetoksen syöverissä, tai kenties kuumehoureissa.Oberon kirjoitti: iiihan selvästi se slannin hissi toimii vain TG:n kakkosrivistä.
Jos metsään haluat mennä nyt....Oberon kirjoitti:Koko sääntö kuvaa sitä, miten slanni toimii TG:ssä
Jaahas, nyt sitten ruvettiin keksimään jo omaa tekstiä, kun loppui jo olemassa olevat säännöt joita väännellä? Sääntö kun saattuu päättymään toteamukseen, että kakkosränkkin slanni pääsee vain TG:ssä ja joutuu muutoin vipeltämään eturivissä. Tässäkään pätkässä ei mikään kiellä Large Target LoSia missään tilanteissa.Oberon kirjoitti:ja loppuu toteamukseen että slanni toimii niinkuin muutkin velhot, jos se EI ole TG:ssä
\0/
Ei jaksa, älä tule Lahteen pelaamaan kiitos. Muualla vääntäkäämme sitten kättä paikallisten turnausjärkkien ja muiden kanssa.
Taino, etpä taida olla oikeasti pelaamassa missään muuallakaan, että lienee turha pelätä joutuvansa sinunlaisiasi vastaan vääntämään koskaan oikeasti.
Ei jaksa, älä tule Lahteen pelaamaan kiitos. Muualla vääntäkäämme sitten kättä paikallisten turnausjärkkien ja muiden kanssa.
Taino, etpä taida olla oikeasti pelaamassa missään muuallakaan, että lienee turha pelätä joutuvansa sinunlaisiasi vastaan vääntämään koskaan oikeasti.
- Cannonball
Minun laisiani, siis ihmisiä jotka eivät väitä omia house rulejaan oikeiksi sännöiksi kaikille vastaan tulijoille? Eihän se minua kiinnosta miten te pelaatte, ja voin itsekin ihan hyvin kaveripeleissä noin peluuttaa jos seuralaiset yleisesti haluavat niin tehdä, mutta en minä sentään koskaan mene suoraan muille valehtelemaan että se olisi RAW:ia =/Oberon kirjoitti:\0/
Just sellasia sitten joo.
aika kylmää julistusta kyllä kummaltakin. Kettutytötkin ovat sitä mieltä, että might makes right, paskaks ja palamaan... suosittelisin vihreisiin liittymistä.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
-
Mithrandir
Eikös tämä ole samanlainen ongelma mitä Kaaoksen sotureilla? Niillä oli se challengen julistamissääntö samaan tyyliin opukseen painettu, ensin lihavoitu nimi säännölle ja sitten sisällössä melko tulkinnanvaraista tekstiä, että mitkä modelit sitä sääntöä sitten loppujen lopuksi käyttävätkään.
Tämä siis on täysin selvää, että painetussa säännössämme on jotain epäselvää.
Jäämme odottamaan FaQ:ta, toivoen parasta ja peläten pahinta. Siihen asti mennään turnausten järjestäjien kannan mukaan, muuten sitten miten kavereiden kesken sovitaan. Cannonball ja Ghost Rider voisivatkin heittää sitä kuuluista 4+:aa, niin säästyisivät turhalta stressiltä. :)
Tässä siis minun ratkaisutapa ongelmaamme.
Tämä siis on täysin selvää, että painetussa säännössämme on jotain epäselvää.
Jäämme odottamaan FaQ:ta, toivoen parasta ja peläten pahinta. Siihen asti mennään turnausten järjestäjien kannan mukaan, muuten sitten miten kavereiden kesken sovitaan. Cannonball ja Ghost Rider voisivatkin heittää sitä kuuluista 4+:aa, niin säästyisivät turhalta stressiltä. :)
Tässä siis minun ratkaisutapa ongelmaamme.
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Eipä tuo kaaoksen kohdalla mitään merkinnyt, kun "haluamani tulkinta" oli sitä vastaan..;) (remember the one? )Samsson kirjoitti:Näin täälläkin, koska koko LT homma mainitaan Guardian erikoissäännön kohdalla, joka käsittelee Temple Guardian ryhmään liittyminen Slannilla.Oberon kirjoitti:Täällä päin slanni näkee kuin large target vain taikoessaan TG:n kakkosränkistä.
Salonen Risto
http://www.silverseed.eu
http://www.silverseed.eu
Siinä on pieni ero kun puhutaan armeijaa yleisesti koskevasta säänöstä tai yhtä unittia koskevasta, mutta olet ihan oikeassa että toi perusteluni on erittäin heikolla jäällä.SilverSeed.eu kirjoitti:Eipä tuo kaaoksen kohdalla mitään merkinnyt, kun "haluamani tulkinta" oli sitä vastaan..;) (remember the one? )
Haluaisin kuitenkin "point out" että pilkut (.) tai edes uuden rivin aloittaminen (jopa sääntökirjoissa) ei tarkoita että jotain on loppuunkäsitelyt ja että siitä seuraava teksti on erikseen mainittava sääntö. Lauseet voivat siis liittyä toisiinsa, eteenkin kun muistamme että GW:n pojat eivät ole (tai ainakin harvemmin ovat) Englannin kieltä oikeasti opiskelleet tai oppineet kirjoittaa "oikein" ekalla yrittämällä.
House rulet, turnauspaketit ja 4+ heitoilla pärjätkäämme siihen asti että FAQ, joka ottaa tähän kantaa, tulee julki.