Aikalailla tyhmä kysymys...
Aikalailla tyhmä kysymys...
Helou, oon uus täälläpäin!
olen juuri kiinnostunut 40K:sta ja olen 11-12 vuotias (heittäkää mut pihalle jos oon liian nuori, en pahastu), aattelin täsä kysästä pari perusjuttua.
Onko Orkit hyvä alotus armeija (Voi melkeinpä sanoa olevani sataprossasesti varma että tää on kysytty jo ennenkin miljardi kertaa, mutta ei ole vastaus vaan osunut silmiin =)). Ja kun olen näin nuori, onko Orkit liian ''Raaka ja verinen'' Armeija minulle. Ainahan veren voi jättää maalaamatta...
Ja muihin alkuisiin kysymyksiin olen saanut vastauksen WH40K: perusteet osiosta johon tämän kysymyksen oletan kuuluvan. Vaikka olisin liian nuori, vastatkaa edes että olen liian nuori. Sittenpähän tiedän että tyydyn vaihtamaan armeijaa ja vain lukemaan muoden juttuja.
olen juuri kiinnostunut 40K:sta ja olen 11-12 vuotias (heittäkää mut pihalle jos oon liian nuori, en pahastu), aattelin täsä kysästä pari perusjuttua.
Onko Orkit hyvä alotus armeija (Voi melkeinpä sanoa olevani sataprossasesti varma että tää on kysytty jo ennenkin miljardi kertaa, mutta ei ole vastaus vaan osunut silmiin =)). Ja kun olen näin nuori, onko Orkit liian ''Raaka ja verinen'' Armeija minulle. Ainahan veren voi jättää maalaamatta...
Ja muihin alkuisiin kysymyksiin olen saanut vastauksen WH40K: perusteet osiosta johon tämän kysymyksen oletan kuuluvan. Vaikka olisin liian nuori, vastatkaa edes että olen liian nuori. Sittenpähän tiedän että tyydyn vaihtamaan armeijaa ja vain lukemaan muoden juttuja.
Re: Aikalailla tyhmä kysymys...
On hyvä, ja ei ole liian raaka, itsehän siitä raa'an teet jos teet, pohjimmiltaan ne on vain muovipalikoita.
Örkit on hyviä juu, toimii kun kaikkea mahdollista on paljon, poikia, kirveitä ja pyssyjä lähinnä.
Örkit on hyviä juu, toimii kun kaikkea mahdollista on paljon, poikia, kirveitä ja pyssyjä lähinnä.
Ja kukaan ei ole liian nuori, kunhan käyttäytyy asiallisesti.
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
- 'Neljäviitonen
Ei iällä ole väliä, se on se henkinen kypsyys, joka ratkaisee.
Ja eivät örkit ole sen "raaempia tai verisempiä" kuin muutkaan pelin rodut.
Senkus vaan aloitat niiden keräämisen, jos haluat.
Ja eivät örkit ole sen "raaempia tai verisempiä" kuin muutkaan pelin rodut.
Senkus vaan aloitat niiden keräämisen, jos haluat.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Kiitti paljon!
En uskonutkaan saavani vastauksen näin nopeasti! Ok. Orkit lähtee sitte keräykseen kunhan pääsen alan perusteihin. muuten, jos ostan AoBRin, kannattaako myöhemmin hankkia sitä isoa sääntökirjaa, kun eihän siinä mitään muuta sitten olekaan kun ne maalaustekniikat ja kuvat sun muuta. Sitten ajattelin myös että eikös se kooteksi ole aika tärkeä paperinippu?
En uskonutkaan saavani vastauksen näin nopeasti! Ok. Orkit lähtee sitte keräykseen kunhan pääsen alan perusteihin. muuten, jos ostan AoBRin, kannattaako myöhemmin hankkia sitä isoa sääntökirjaa, kun eihän siinä mitään muuta sitten olekaan kun ne maalaustekniikat ja kuvat sun muuta. Sitten ajattelin myös että eikös se kooteksi ole aika tärkeä paperinippu?
Vihdoinkin olen saanut alun.
92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.
92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.
- Hands_of_blue
Tekstistäsi saa selvää ja annat itsestäsi fiksun kuvan viestissäsi joten olet tänne täysin tervetullut. Mitään ikärajaa tällä foorumilla ei muistaakseni olekaan. Figupelejäkin voi sinun iässäsi hyvin alkaa pikkuhiljaa aloitella.
Örkit on varsin hyvä aloitusarmeija jos vain pidät niiden taustatarinasta ja figuista, peliteholtaankin ne ovat hyviä joskaan sen ei armeijan valintaan välttämättä kuulukaan vaikuttaa. Örkkien "fluffi" eli taustatarina keskittyy hyvin pitkälti väkivallan ympärille, mutta aika sarjakuvamainen armeijahan se loppujen lopuksi on. En ainakaan itse koe miniatyyripelejä lainkaan haitalliseksi lapsille toisin kuin suurinta osaa siitä, mitä ystävämme televisio syöttää lastenohjelman nimellä.
Viestistäsi ei käy ilmi missä päin Suomea asustat. Armeijan kokoamisessa, sääntöjen opettelussa ja maalauksen aloittelemisessa auttaa hurjasti jos löydät kokeneempia harrastajia neuvoja antamaan. Eli jos paikkakunnaltasi löytyy figuuripeleihin keskittyvää liikettä niin sinne kannattaa suunnistaa myyjiä kiusaamaan ja peliseuraa etsimään. Myös Sotusta löytyy valtavasti tietoa hakua käyttämällä eli kaikista peruskysymyksistä ei kannata uutta ketjua perustaa jos pienellä oma-aloitteisuudella löytää vastauksen.
Tervetuloa joukkoon.
Örkit on varsin hyvä aloitusarmeija jos vain pidät niiden taustatarinasta ja figuista, peliteholtaankin ne ovat hyviä joskaan sen ei armeijan valintaan välttämättä kuulukaan vaikuttaa. Örkkien "fluffi" eli taustatarina keskittyy hyvin pitkälti väkivallan ympärille, mutta aika sarjakuvamainen armeijahan se loppujen lopuksi on. En ainakaan itse koe miniatyyripelejä lainkaan haitalliseksi lapsille toisin kuin suurinta osaa siitä, mitä ystävämme televisio syöttää lastenohjelman nimellä.
Viestistäsi ei käy ilmi missä päin Suomea asustat. Armeijan kokoamisessa, sääntöjen opettelussa ja maalauksen aloittelemisessa auttaa hurjasti jos löydät kokeneempia harrastajia neuvoja antamaan. Eli jos paikkakunnaltasi löytyy figuuripeleihin keskittyvää liikettä niin sinne kannattaa suunnistaa myyjiä kiusaamaan ja peliseuraa etsimään. Myös Sotusta löytyy valtavasti tietoa hakua käyttämällä eli kaikista peruskysymyksistä ei kannata uutta ketjua perustaa jos pienellä oma-aloitteisuudella löytää vastauksen.
Tervetuloa joukkoon.
- 'Neljäviitonen
Joo, eli jos ostat aobrin niin et tarvitse isoa kirjaa. Samat säännöt on molemmissa.
Isossa on vain lisäksi taustatarinaa ja taisteluraportteja ja erilaisia kampanja- ja tehtäväehdotuksia.
Codex on todellakin se ensimmäinen ostos sitten aobrin jälkeen tai yhteydessä, kun on välttämätön kunnon pelaamiseen.
Edit.
Ja tervetuloa vaan minunkin puolestani.
Isossa on vain lisäksi taustatarinaa ja taisteluraportteja ja erilaisia kampanja- ja tehtäväehdotuksia.
Codex on todellakin se ensimmäinen ostos sitten aobrin jälkeen tai yhteydessä, kun on välttämätön kunnon pelaamiseen.
Edit.
Helsingissä hän näkyy asustavan, joten kokeneempia harrastajia luulisi löytyvän melko kevyellä etsimisellä.Hands_of_blue kirjoitti:...Viestistäsi ei käy ilmi missä päin Suomea asustat. Armeijan kokoamisessa, sääntöjen opettelussa ja maalauksen aloittelemisessa auttaa hurjasti jos löydät kokeneempia harrastajia neuvoja antamaan. Eli jos paikkakunnaltasi löytyy figuuripeleihin keskittyvää liikettä niin sinne kannattaa suunnistaa myyjiä kiusaamaan ja peliseuraa etsimään. ...
Ja tervetuloa vaan minunkin puolestani.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Juu kiitosta vaan. elikäs ostos listalle menee nyt aobr ja codex. Helsingissä olen ja lähimmäksi kaupaksi on päätynyt GW:n oma kauppa. Pidän örkeistä 40k:ssa ja olen pitänyt muissakin peleissä. On jotakin aikomusta pelata Warhammeria (mutta kun ei niitä kavereita peliin ole paljon, ja hahmot ovat aikalailla kivan näköisiä, jotain leikkiäkin voisi väsätä =D).
Peliseuraa voi löytyä, mutta emme me joka päivä kuutta mailia (En osaa muuntaa kilometreiksi...) aja että päästään sinne kauppaan. Mutta sitten kun armeijaa on niin peliseuraa tosiaankin varmasti täältäpäin löytyy
Peliseuraa voi löytyä, mutta emme me joka päivä kuutta mailia (En osaa muuntaa kilometreiksi...) aja että päästään sinne kauppaan. Mutta sitten kun armeijaa on niin peliseuraa tosiaankin varmasti täältäpäin löytyy
Metal is what we love.
Metal is what we love.
- Khorne Marien
Hesasta löytyy paljon figupelaajia. Eihän sitä joka päivä tarvitsekkaan pelata, itsekin pelaan ehkä pari peliä viikossa... Mutta tervetuloa minunkin puolestani. =) Eikös maili ole 2,5 kilsaa, joten 6 mailia on...17,5km jos osaan laskea.Blu'Skin kirjoitti: Peliseuraa voi löytyä, mutta emme me joka päivä kuutta mailia (En osaa muuntaa kilometreiksi...) aja että päästään sinne kauppaan. Mutta sitten kun armeijaa on niin peliseuraa tosiaankin varmasti täältäpäin löytyy
[tarkennus-nillitys]Peruskoulun opetuksen taso alkaa huolestuttaa. 2,5x6=15.space marien kirjoitti:Eikös maili ole 2,5 kilsaa, joten 6 mailia on...17,5km jos osaan laskea.
Sitäpaitsi maili on 1609 metriä. Kuusi mailia on tällöin 9,654 kilometriä.[/tarkennus-nillitys]
Joka tapauksessa Blu'Skinille lämpimästi tervetuloa harrastuksen pariin. Kannattaa käydä myös muissa figupelejä kauppaavissa liikkeissä, vaikka Hesassa GW:n oma liike onkin. Fantasiapeleissä käyntiä voin ainakin lämpimästi suositella.
"Where is this Emperor now, when you have need of him, human?"
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Toisin kuin useat tuntuvat luulevan niin örkit eivät ole edes "raaka"-armeija. Nykyinen "Dark and grim" politiikka on tehnyt näistä ehkä hieman väkivaltaisempia, mutta alunperin armeija oli kieliposkella tehty. Nykyisinkin örkeillä esiintyy äärimmäisen koomista käyttäymistä, mikä on aina ollut niiden tunnusmerkki. Enemmän nämä ovat huvittavia kylähulluja kun verenhimoisia tappajahulluja.Blu'Skin kirjoitti:Ja kun olen näin nuori, onko Orkit liian ''Raaka ja verinen'' Armeija minulle. Ainahan veren voi jättää maalaamatta...
Tämän takia olisi jopa mielestäni virhe tehdä näistä verisiä ilkeitä olentoja.
"orks, orks, orks..."
No, kyllähän tuossa jotakin järkeä on. Mutta ensiksi örkeistä tulee mieleen Raakalainen ihan niiden tahraisten vaatteiden ja aseidenkin (Sirkkeleitä ja muuta sellasta) takia. Mutta mikäs HQ olis sitte hyvä johtaja? AoBR:issa han tulee tommone Ork Warboss with Choppa/Attack Squig, mutta kannattaako se vaihtaa esim. Painboyhyn tai Big Mekiin?
Metal is what we love.
Metal is what we love.
Viivakoodi se taas ohjaa uusia pelaajia harhaan täällä. Totta on, että örkkien puheenparsi on "hassua" ja näin, mutta ei ne nyt kylähulluja ole... On ne örkit raakoja, raaempia kuin ig ja eldarit jos ei muuten, kaaoksen kanssa voidaan jo väitellä, mutta kylähulluksi tai huumorikevennykseksi haukkuminen on jo tietämättömyytä.
Warbossi (mielellään mopolla, jalan kulkeva voisi haluta trukin ja ryhmän poikia/nobeja kaveriksi), bik mek (kakkos-hq:ksi/pienempiin peleihin, shokk attac gunilla eli SAGilla tai sitten kustom force fieldillä) on hyviä hq-valintoja, jotkut tykkää warpheadista (se psyykkeri-örkki) mutta warbossi lienee se yleisin. Painboy ei tainnut edes olla HQ, vaan ryhmään ostettava pienempi pomo.
Warbossi (mielellään mopolla, jalan kulkeva voisi haluta trukin ja ryhmän poikia/nobeja kaveriksi), bik mek (kakkos-hq:ksi/pienempiin peleihin, shokk attac gunilla eli SAGilla tai sitten kustom force fieldillä) on hyviä hq-valintoja, jotkut tykkää warpheadista (se psyykkeri-örkki) mutta warbossi lienee se yleisin. Painboy ei tainnut edes olla HQ, vaan ryhmään ostettava pienempi pomo.
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Big mekin aseet any-one? Ork jump backit? Alkuperäiset red-goes-faster sääntö? Siis luonnollisesti nämä ovat väkivaltaisia, mutta niiden taustalla on yhä (vähemmän nykyään kuin kuin ennen) tietyn tyyppinen kieliposkella pelisuunnittelu. Tarkoittaa ettei näiden imago ole mikään synkkä verenhimoiset-tappajat teema vaan aiheuttaa (Varsinkin siis vanhemmissa pelaajissa) tiettyä hupaisuutta. Khorne on enemmän tätä kylvetään-veressä-meininkä ja eldarit ovat kylmiä-loogikko murhaajia (dark eldarit jopa tästä nauttivat mikä tekee niistä paljon raaempia kuin örkeistä). Raakalaiskuvaus sopii kyllä hyvin mutta tässäkin mielessä enemmän sivistyneetön-merkityksessä.Oberon kirjoitti:Viivakoodi se taas ohjaa uusia pelaajia harhaan täällä. Totta on, että örkkien puheenparsi on "hassua" ja näin, mutta ei ne nyt kylähulluja ole... On ne örkit raakoja, raaempia kuin ig ja eldarit jos ei muuten, kaaoksen kanssa voidaan jo väitellä, mutta kylähulluksi tai huumorikevennykseksi haukkuminen on jo tietämättömyytä.
Viittaan siis erityisesti pelisuunnittelussa tiettyyn hupaisuuteen, mikä välttämättä heijastuu myös fluffiin. Mutta kuten sanottu niin nykyinen fluffi on vienyt näitä enemmän synkempään muotoon, mutta komedia yhä heijastuu taustalta.
Ja älkää uskoko niitä jotka väittävät että kylähullut ovat vaarattomia.
Viimeksi muokannut Z7-852, Su 08.03.2009 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Selvä. Entäs sitten ne työkalut? tarvitseeko sitten AoBRin ja Codexin lisäsi jotan maaleja tai työkaluja kuten niitä hobby Tool packkeja?
Metal is what we love.
Metal is what we love.
Kiitos taas... Palataan sitten siihenHQ asiaan. voiko sen Warbossin jossain vaiheessa korvata sillä Ork Warlord Grutmikälie Thrakalla?
Onko muuten Boyz siis örmyjen perus infantry?
Onko muuten Boyz siis örmyjen perus infantry?
Metal is what we love.
Metal is what we love.
- Khorne Marien
on.Blu'Skin kirjoitti: Onko muuten Boyz siis örmyjen perus infantry?
- Da Big Boss
Warlord Ghazghkull mag uruk thraka meinaat kai? Isompiin peleihin kyllä, mutta pieniin peleihin(alle 1500 pts) en ottaisi hirvittävän kallis. Armeijassa kannattaa olla tällöin myös paljon boyzeja, että hyötyisit ''Prophet of WAAAGH!'' säännöstä parhaiten.Blu'Skin kirjoitti:Ork Warlord Grutmikälie Thrakalla?
Uskomattoman hyvä mättökone, joka häviää ainoastaan abaddonille ja marneukselle.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Selvä... Vielä viimeinen juttu. Pystyykö/kannattaako ''panostaa'' heavy supporttiin? esim että ostaa 2-4 Killa Kania tai 2 Deff dreadia?
Metal is what we love.
Metal is what we love.