"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pelaamista aloittelemassa.

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Nandros

Pelaamista aloittelemassa.

Viesti Kirjoittaja Nandros »

Eli kaverin kanssa päädyttiin sitten koettamaan warhammeria, itse päädyin Woodelffeihin (lähinnä käheän näköisten figujen takia ja paremmat alet kuin helffeissä) ja kaveri aloittelee Tomb Kingseillä... :)
Sitten näistä pataljoona lootista ja muista eli olen hommaamassa tuollaista 60€ systeemiä jossa on jotain hippiäisiä + muita.
Lisäämällä laatikon joukkoon sorkan ja lordin tuosta pitäisi saada "1000pt armeijan" kasaan ? Mutta tekeekö noilla yksiköillä mitään loppupeleissä vaikka sinällään kasa skirmishereitä, jousimiehiä ja ööh dryadeja (melee ?) vaikuttaakin sotataktisesti asialliselta setiltä.

Niin ja lopuksi mestataanko minut julkisesti jos pöllähdän paikalle maalamattomilla figuilla ?
Unholy Duck

Re: Pelaamista aloittelemassa.

Viesti Kirjoittaja Unholy Duck »

Aloita ehdottomasti sillä sääntökirjalla+ armybookilla. Lordia et saa vielä 1000pts peliin. Saat sen sitten 2k peleihin.

Kyllähän ne yksiköt ovat hyviä joten osta vain se battalion. Armeijalistat osiota katselemalla saat aika hyvän käsityksen mikä toimii ja mikä ei. Teethän tosin silti aivan itse oman näköisesi armeijan.

Riippuu minne menet niillä maalaamattomilla figuilla. Mihinkään turneeseen ei kannata mennä vain ei maalatuilla figuilla, mutta muualle voi aivan vapaasti mennä
Kyllä maailma on hassu...
Aapo95

Viesti Kirjoittaja Aapo95 »

Ja tietysti battalionin lisäksi hero+velho on ihan hyvä vaihtoehto
Waterfall Dragon

Viesti Kirjoittaja Waterfall Dragon »

Pataljoonasta se vähiten hyödyllisin taitaa olla ne glade riderit, mutta niistä voi konvertoida wild ridereitä, mutta kaikki ovat hyödyllisiä, mukavaa on myös kun siinä tulee 24 glade guardia sen peruspaketin 16 sijaan
Pää pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä =)
Welfs W/D/L/:
- WoC 1/1/1/
- Delf 0/2/0/
- Helf 3/1/1
- Brit 0/0/1
- Welf 1/0/0
- Ogre 0/0/2
- DoC 1/0/2
- TK 1/0/0
- Lizzut 1/0/0
- Empire 3/0/2
- VC 1/0/2
St. Jimmy

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy »

Tuo kuulostaa hyvältä alotukselta. Niiden jälkeen armeijakirja ja sääntökirja niin hyvä tulee.
Myöhemmin hyvinä laajennuksina olisi toinen Dryad boksi, Treeman, Wild Ridereit ja Wardancerit.

Niin jos Unholy Duck hämäsi sinua niin tässä selitys lordi jutulle: Wood Elf Highborn ja Spellweaver ovat lordeja, mutta nämä ostetaan myöskin Wood Elf Nobleksi ja Spellsingeriksi jotka ovat heroja. Joten noita figuja voidaan käyttää kumpana tahansa. Eli osta tuo Highborni ja Spellweaveri vaan.

Itse meinaan alottaessani hämäännyin tästä asiasta ja en osannut ostaa oikeata figua kunnes kaveri selitti.
Jokaisella armeijalla on tämänlainen juttu.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Itse aloittaisin wood elf armeijjan bataljoonalla paketilla dryadeja ja paketilla glade guardeja noblen ja spellsingerin. noista saisi jo 1k armeijjan valinnan varallakin
Nandros

Viesti Kirjoittaja Nandros »

Ahha joo no pitänee sitten hiukan muutta tilausta tilasin meinaan lordin hirvellä, ton batallion-paketin kirjoineen ja sorkat (3n paketissa siis).
Vai voiko tuon lordin "alentaa" heroksi ?
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Nandros kirjoitti:Ahha joo no pitänee sitten hiukan muutta tilausta tilasin meinaan lordin hirvellä, ton batallion-paketin kirjoineen ja sorkat (3n paketissa siis).
Vai voiko tuon lordin "alentaa" heroksi ?
Voit käyttää sitä herona, mikäli herolla on optio kyseiseen otukseen.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Waterfall Dragon

Viesti Kirjoittaja Waterfall Dragon »

jupu_mies kirjoitti:Itse aloittaisin wood elf armeijjan bataljoonalla paketilla dryadeja ja paketilla glade guardeja noblen ja spellsingerin. noista saisi jo 1k armeijjan valinnan varallakin
Ylimääräinen glade guard boksi sopii sitten myöhemmin, sillä pataljoonassa tulee jo ne 24 joilla pääsee hyvin alkuun
Pää pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä =)
Welfs W/D/L/:
- WoC 1/1/1/
- Delf 0/2/0/
- Helf 3/1/1
- Brit 0/0/1
- Welf 1/0/0
- Ogre 0/0/2
- DoC 1/0/2
- TK 1/0/0
- Lizzut 1/0/0
- Empire 3/0/2
- VC 1/0/2
Juige

Viesti Kirjoittaja Juige »

No joo, vähän ohi aiheen ehkä, mutta miksi kaikki dissaa noita glade ridereita? Kyllä niilläkin voi pelata, ekan vuoron varmat ampumiset, ja tokalla vuorolla voikin sitten aloittaa vihun ympäri juoksemisen ja dakan heittelyn. Tottahan wild riderit on kovempia lähiksessä, mutta eivät ne silti glade riderin tehtävää täytä millään tavalla. Itse ainakin pidän tällaisista häröily yksiköistä.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Glade Ridereita ei suosita korkean pistehintansa takia. Toki ne ovat nopeita mutta toisaalta taas aivan ilmaisia pisteitä vastustajalle.
Jos welffien kirjasta itse pitäisi se heikoin lenkki sanoa niin sanoisin sen olevan juurikin glade riderit. Toki jos pelityyli sekä armeijan muu koostumus suosii näitä niin varmastikkin käyttökelpoinen valinta. Mitä taas welffien pisteisiin tulee niin moni säästelee pisteet special/rare osastoille ja valitsee coret näin ollen halvimpien yksiköiden mukaan, joka tällöin on 8xDryad.
Loppupeleissä kuitenkin kyse on vain mieltymys asioista.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Glade riderit ovat kyllä jossakin määrin tehokkaampia mutta kummat ovat helpompia aloittelijalle glade riderit jotka vaativat suurta kikkailua vai wildikset jotka yrittävät vain tuhota pikku yksiköt ja isojakin sivusta.
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

jupu_mies kirjoitti:Glade riderit ovat kyllä jossakin määrin tehokkaampia mutta kummat ovat helpompia aloittelijalle glade riderit jotka vaativat suurta kikkailua vai wildikset jotka yrittävät vain tuhota pikku yksiköt ja isojakin sivusta.
Lähestulkoot kaikki welffit vaativat jonkinlaista kikkailua, joten enpä paljoa eroa näe. Ja kyllä ne wildikset tarvitsevat kikkailua heikkoutensa takia
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”