Toisaalta luulen, että jos joku Asmodeen ostaa, niin samalla se pitää Geoffin ja muut duunissa. Etenkin jos ostaja ei ole varsinainen pelifirma itsessään (erittäin todennäköistä, koska harvalla nykypelifirmalla olisi rahkeita tai haluja Hell Doradon ostamiseen), niin tuskin haluaa mennäkään suuremmin soppaan sorkkimaan.Huru-ukko kirjoitti:Se mitä minä ainakin tässä oikeasti pelkään, ei ole varsinaisesti pelin lakkaaminen, vaan kauhealla tavalla vääristyminen. Helldorado on tällaisena juuri hyvä ja jos linja muuttuu, niin se voi muuttua vain huonompaan. Pelin kohtalo on nyt jonkun epämääräisen ostajan käsissä, joka voi päättää sille minkä tahansa uuden linjan.
Sellainen kohtalohan oli Rachamilla, jota ei käytännössä ole enää olemassa, mutta samalla nimellä jatkuu joku hirvittävä Melkorin vääristelmä.
Hell Dorado nurin?
- Hammerheart
Re: Hell Dorado nurin?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Siis eihän Asmodée ole menossa nurin vaan se vain muokkaa tuotevalikoimaansa uudelleen ja sen vuoksi HD:n julkaisu lopetetaan. HD tarvitsisi siis uuden julkaisijan/kustantajan.
Briteistä Simple Miniature Games (paikallinen suuri maahantuontifirma) on osoittanut aktiivista kiinnostusta Hell Doradon ostamista kohtaan ja sama äijä on ollut myös aktiivina Confrontationin aikoihin ja ollut Rackhamin virallinen maahantuoja Briteissä. Samanlainen vaahtosuufanaatikko se (Graham) on kuin me muutkin eikä takuulla halua, että peli menee huonompaan suuntaan. Jos HD SMG:lle menee, niin eipä mitään hätää silloin luulisi olevan.
Briteistä Simple Miniature Games (paikallinen suuri maahantuontifirma) on osoittanut aktiivista kiinnostusta Hell Doradon ostamista kohtaan ja sama äijä on ollut myös aktiivina Confrontationin aikoihin ja ollut Rackhamin virallinen maahantuoja Briteissä. Samanlainen vaahtosuufanaatikko se (Graham) on kuin me muutkin eikä takuulla halua, että peli menee huonompaan suuntaan. Jos HD SMG:lle menee, niin eipä mitään hätää silloin luulisi olevan.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Juu Grahamin kanssa tästä on juteltu jonki verran esimerkiksi.
No sellainen valoisa puoli on hommassa, että saataisiin ainakin tolkullinen enkkuversio. Ranskalaisten tekemänä siinä tahtoo olla kokonaisia virkkeitä, jotka eivät tarkoita mitään :)
Luumumehu on soturien juomaa
Saa nyt nähdä miten käy. SMG on ilmeisesti tosissaan tekemässä ostotarjousta - melkoinen riskisijoitus huomioiden nykyisen taloustilanteen ja sen, että puljulla ei ole vielä omaa miniatyyrilinjastoa.
- Hammerheart
Jeah, kirjoitin vahingossa Asmodee kun tarkoitus oli kirjoittaa Hell Dorado. Erheke.Silveri kirjoitti:Siis eihän Asmodée ole menossa nurin vaan se vain muokkaa tuotevalikoimaansa uudelleen ja sen vuoksi HD:n julkaisu lopetetaan. HD tarvitsisi siis uuden julkaisijan/kustantajan.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
no voi sun kerpel... juuri vuosi sitten tuli ja sitten menee nurin. Damn amerika, and its crisises! noh ei voi mitään. toivottavasti nyt jotkun britit ostaisivat. Voisi vaikka sotataito ostaa? olisi aika läbbä jos suomalainen rupeaisi kustantamaan HD:tä. Mutta tuski resurssit riittäisivät. Noh aina voi unelmoida :)
Miten Amerikka ja sen ongelmat liittyy Ranskalaisen pelifirman tuotevalikoiman uudelleenjärjestykseen??Lizard96 kirjoitti:Damn amerika, and its crisises!
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
[OT]Lähinnä sitä kautta, että Yhdysvaltain talouskriisi on laukaissut globaalin laman, jolloin yritykset pyrkivät varautumaan lamaan ja myynnin romahdukseen erilaisilla uudelleenorganisoinneilla, kuten esim. Suomessa jo niin tutuksi tulleilla lomautuksilla. Samasta ilmiöstä tässäkin on kyse. "We shall focus on our core compentences" tjsp...[/OT]
Jokuhan arpoi myös, että Kraken saattaisi ostaa Helldoradon, mutta se lienee kyllä henkilökohtaisista märistä unista kaivettu skenaario.
Tavallaan hieman hauskasti kyseinen pulju kuitenkin julkaisu "varalta" tiedotteen, että he eivät ole lopettamassa Alkemyä... Ilmeisesti ameriikkaa puhuvassa maailmassa on ollut jotain epäselvyyttä siitä, onko kyseessä sama putiikki kuin Asmodee, tai jotain.
No niin tai näin, selvähän se on, että näin iso lama kouraisee ikävästi kaikkia aloja. Figupelien osalta puhutaan sitäpaitsi kuitenkin loppujen lopuksi melko marginaalisesta markkinasektorista ja vieläpä sellaisesta, josta reipasta leijonanosaa hallinnoi yksi yritys. Helpolla tulee varsinkin muuten vähän laajemalla pohjalla toimivalla fimalla (kuten Asmodee) mieleen karsia tällaisia todellisuudessa luultavasti melko +-0-tuoton toiminteita.
Tavallaan hieman hauskasti kyseinen pulju kuitenkin julkaisu "varalta" tiedotteen, että he eivät ole lopettamassa Alkemyä... Ilmeisesti ameriikkaa puhuvassa maailmassa on ollut jotain epäselvyyttä siitä, onko kyseessä sama putiikki kuin Asmodee, tai jotain.
No niin tai näin, selvähän se on, että näin iso lama kouraisee ikävästi kaikkia aloja. Figupelien osalta puhutaan sitäpaitsi kuitenkin loppujen lopuksi melko marginaalisesta markkinasektorista ja vieläpä sellaisesta, josta reipasta leijonanosaa hallinnoi yksi yritys. Helpolla tulee varsinkin muuten vähän laajemalla pohjalla toimivalla fimalla (kuten Asmodee) mieleen karsia tällaisia todellisuudessa luultavasti melko +-0-tuoton toiminteita.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Kyllähän sen Asmodéen vedon sinänsä ymmärtää, vaikka HD olisikin tuottava tai +/-0 tasolla, jolloin rahoittaisi suurin piirtein tekijätiimin. Se on kuitenkin sen verran eri juttu kuin mitä Asmodéen tuotanto yleensä ja sitoo logistiikkahenkilökuntaakin ehkä hieman eri tavalla kuin lautapelit. Lisäksi siinä on jatkuvasti kaiken maailman kortteja ja vääntöä englanninkielisistä käännöksistä ym. - puhumattakaan sitten tulenarasta aiheesta (pun intended). Vapauttaahan tuo henkilöstöresurssejakin heiltä eikä tarvitse enää selitellä ja vääntää kättä kun muutenkin on vaikeampaa.
Rivipelaajan kannalta tosin harvinaisen v*ttumainen ratkaisu, mutta pysyn toiveikkaana. Pioneeriehdokkaille jaetussa mailissa tuotiin esiin, että ostajaehdokkaita (todellakin, "ehdokkaita" monikossa) on, joskin mailin sävy oli rauhallisen skeptinen asian suhteen eikä suuremmin vielä antanut aihetta innostumiseen (mainittakoon tosin, että googletranslaten kielen hienovivahdeikkuuden kääntäminen ei aina parhaimmasta päästä ole).
Rivipelaajan kannalta tosin harvinaisen v*ttumainen ratkaisu, mutta pysyn toiveikkaana. Pioneeriehdokkaille jaetussa mailissa tuotiin esiin, että ostajaehdokkaita (todellakin, "ehdokkaita" monikossa) on, joskin mailin sävy oli rauhallisen skeptinen asian suhteen eikä suuremmin vielä antanut aihetta innostumiseen (mainittakoon tosin, että googletranslaten kielen hienovivahdeikkuuden kääntäminen ei aina parhaimmasta päästä ole).