Maalausinnon palauttaminen.
Maalausinnon palauttaminen.
Moi kaikille, olen pitkästä aikaa yrittänyt ruveta jatkamaan armeija projektejani, mutta niiden jatkaminen kaatuukin siihen ettei ole paikkaa/aikaa ruveta tekemään.
Harmillista on se että intoa löytyisi mutta en taas jaksaisi ihan omaksi ilokseni ruveta näitä vässäämään. Pelailemaan en ole viellä päässyt kertaakaan ja mukavaahan se olisi kokeila että miten eri joukot toimivat kentällä. Opiskelujen, töiden ja auton takia olen ottanut aika pahasti takapakkia harrsatuksessani. Uusien maalaustekniikoiden opetteleminen olisi myös mukavaa, niin ja kynäruiskun käyttäminen.
Muutaman uuden napin olen saanut aikaan, ja olisin ollut halukas osallistumaan maalauskilpailuun DA Dehtwing Grand master:illa, mutta en ehtinyt saamaan sitä valmiiksi.
Osaksi harrastuksen hiipuminen on johtunut asumismuodosta kun asun äidin ja pikkusiskon kanssa saman katon alla ja siellä ei ole paikaa figuureilleni. :|
Neuvoja olisi mukava saada, eli miten saisin maalausinnon takaisi pitkän ajan jälkeen.
-Swarmp.
Harmillista on se että intoa löytyisi mutta en taas jaksaisi ihan omaksi ilokseni ruveta näitä vässäämään. Pelailemaan en ole viellä päässyt kertaakaan ja mukavaahan se olisi kokeila että miten eri joukot toimivat kentällä. Opiskelujen, töiden ja auton takia olen ottanut aika pahasti takapakkia harrsatuksessani. Uusien maalaustekniikoiden opetteleminen olisi myös mukavaa, niin ja kynäruiskun käyttäminen.
Muutaman uuden napin olen saanut aikaan, ja olisin ollut halukas osallistumaan maalauskilpailuun DA Dehtwing Grand master:illa, mutta en ehtinyt saamaan sitä valmiiksi.
Osaksi harrastuksen hiipuminen on johtunut asumismuodosta kun asun äidin ja pikkusiskon kanssa saman katon alla ja siellä ei ole paikaa figuureilleni. :|
Neuvoja olisi mukava saada, eli miten saisin maalausinnon takaisi pitkän ajan jälkeen.
-Swarmp.
Re: Maalausinnon palauttaminen.
Itselläni on vähän sama ongelma. Yksi keino mitä kannattaa kokeilla, että hakee sitä maalaamisfiilistä katselemalla jotain tyylikkäästi maalattuja figuja vaikka netistä. Kun tuntuu siltä, nostaa ne omat figut ja maalit esille ja alkaa sitten pikkuhiljaa hakemaan sitä tuntumaa.
Kunnollisten maalaustilojen puute on ainakin itselleni tullut rajoitteeksi. Olohuoneen pöydällä ei ole kunnollista valaistusta eikä haluaisi valloittaa koko pöytää figujen kanssa. Jos olisi joku figukäyttöön varattu työpöytä ja työtila, niin onnistuisi paremmin.
Kunnollisten maalaustilojen puute on ainakin itselleni tullut rajoitteeksi. Olohuoneen pöydällä ei ole kunnollista valaistusta eikä haluaisi valloittaa koko pöytää figujen kanssa. Jos olisi joku figukäyttöön varattu työpöytä ja työtila, niin onnistuisi paremmin.
"The oldest and strongest emotion of mankind is fear, and the oldest and strongest kind
of fear is fear of the unknown."
-H.P. Lovecraft
of fear is fear of the unknown."
-H.P. Lovecraft
Tuokin fiiliksen löytäminen kuvia kattelemalla on aika arpapeliä mutta niinhä innostuksen haku aina.. Parempaakaan tapaa en oo löytäny..Antti-san kirjoitti:Itselläni on vähän sama ongelma. Yksi keino mitä kannattaa kokeilla, että hakee sitä maalaamisfiilistä katselemalla jotain tyylikkäästi maalattuja figuja vaikka netistä. Kun tuntuu siltä, nostaa ne omat figut ja maalit esille ja alkaa sitten pikkuhiljaa hakemaan sitä tuntumaa.
Itselläni on figuille oma pöytä mutta silti maalaustiloista on pulaa :P Tarvis vissii siivota pöytä..Kunnollisten maalaustilojen puute on ainakin itselleni tullut rajoitteeksi. Jos olisi joku figukäyttöön varattu työpöytä ja työtila, niin onnistuisi paremmin.
juu, no itse tein vitriini kaapin puupuolella (kun opiskelen puusepäks) Ajattelin että vois sinne säilöä osan napeista, se maalauspöydän puute vaan häiritsee. Kun pikkusisko tulee kuitenkin säheltämään siihen ympärille. :S Mielessä kävi kylläkin että aloittaisin yhteisen suuren Blogin johon päivittäisin kaikista napeistani kuvia. Ja sittenkun niitä (ehkä) arvosteltaisiin niin saisi lisäpotkua maalaamiseen. :)
Tuota kannattaa ehdottomasti koettaa. Itselläni ei ole vielä blogin pitämisestä kokemusta, mutta liityin tuohon sotun maalaustavoite ketjuun, niin tulee sinne kohta laitettua ekat kuvat. Niin kannattaa siihen maalaustavoiteketjuunkin tutustua, asetetut dead linet motivoivat ainakin minua edes hiukkasen enemmän.Swarmp kirjoitti: Mielessä kävi kylläkin että aloittaisin yhteisen suuren Blogin johon päivittäisin kaikista napeistani kuvia. Ja sittenkun niitä (ehkä) arvosteltaisiin niin saisi lisäpotkua maalaamiseen. :)
Itselleni kuitenkin toimii parhaiten vierailu Lahden puolenkuunpeleihin, jossa katson kun ihmiset pelaavat maalatuilla (tai baseilla kuten Robo-Tono) armeijoilla. Vaikka siellä todella usein näkee dipattua tavaraa, niin kyllä siinä tulee semmonen fiilis, että "olis kyllä tosi kiva päästä itsekin pelaamaan maalatulla armeijalla" ja tekee taas mieli juosta maalauspöydän ääreen!
Kannattaa myös miettiä, että tarviiko jokaisen rivimiehen vaate sitä 4 eri korostusta ja varjostusta, ei ole häpeä vetäistä joitakin mutkia suoriksi suuria määriä maalatessa. Oma motivaationi kohosi tämän myötä, kun oikeasti sainkin jotain valmiiksi, vaikka pieni perfektionistini jäikin mäkättämään alitajuntaan. Armeijan johtoon sitten voi uhrata enemmän aikaa ja vaivaa, yksittäisiä nappeja kun ovat.
Maalaaminen vie myös yllättävän vähän tilaa, oma tilani on n. A4 paperin kokoinen. Siihen mahtuu sanomalehti pöytää suojaamaan ja lautanen joka toimii märkäpalettina sekä vesilasi ja pala talouspaperia. Maalit on tarjottimella tuossa vieressä. Jos sinulla ei ole maaleille tilaa pöydällä, niin pistä tarjottimelle ja pidä niitä vaikka maalatessa lattialla jos ei muu auta. Tietysti voit ottaa tuolin siihen vierelle jossa niitä pidät, tätä teen ainakin itse jos on vaikka maastonrakennus ym. suurempi projekti menossa.
Ei muuta kun maalaamaan! Ja pistä se blogi pystyyn niin tulen sinnekin potkimaan persuksille, jotta saadaan updateja!
-
DesignDevil
Oisko semmonen mitää että on hyvää musiikkia ja hyvää maalaus seuraa tai jotain porukkaa siinä jotka konffaa maalaa tai tekee maastoa samalla aineskin siitä innostuisin ite sillä yksin maalaaminen voi pänniä joskus:D
Jepjep, ite soitan jotain musiikkia kanssa maalaillessa. Just tänä iltana sain beissattua koko 2400pts kaaosarmeijan, vihdoin sekin projekti pulkassa. Ton armeijan kanssa autto tosi paljon seuraava systeemi:
Pistin pöydälle kaikki yksiköt riveihin, pohjamaalattuina
Otin maalattavaksi yksikön kerrallaan, en beissanut, pelkät figut maalasin, ja siirsin takaisin paikalleen riveihin
Seuraava
Seuraava
Kokoajan näkee miten maalausprojekti etenee ja maalaamattomien joukkojen määrä pienenee
Välillä kävin tosiaan puokissa pelailemassa esim Robotonon beissejä tms vastaan, pysyy se fiilis yllä kun saa myös pelata napeillaan ja tosiaan näkee missä kunnossa ne toisten jengit on tai ei ole.
Edistymisen seuraamisen helppous jeesaa, en suosittele millekään kaartille välttämättä, fabakaaos ei kuitenkaan oo mikään hordearmeija mikä masentaisi vaan työn määrällä.
Ainiin, tossa linkki playlistiin jota soitin about jokaisen yksikön maalauksen aikana:
http://www.youtube.com/my_playlists?pi= ... 6604189AB4
Pistin pöydälle kaikki yksiköt riveihin, pohjamaalattuina
Otin maalattavaksi yksikön kerrallaan, en beissanut, pelkät figut maalasin, ja siirsin takaisin paikalleen riveihin
Seuraava
Seuraava
Kokoajan näkee miten maalausprojekti etenee ja maalaamattomien joukkojen määrä pienenee
Välillä kävin tosiaan puokissa pelailemassa esim Robotonon beissejä tms vastaan, pysyy se fiilis yllä kun saa myös pelata napeillaan ja tosiaan näkee missä kunnossa ne toisten jengit on tai ei ole.
Edistymisen seuraamisen helppous jeesaa, en suosittele millekään kaartille välttämättä, fabakaaos ei kuitenkaan oo mikään hordearmeija mikä masentaisi vaan työn määrällä.
Ainiin, tossa linkki playlistiin jota soitin about jokaisen yksikön maalauksen aikana:
http://www.youtube.com/my_playlists?pi= ... 6604189AB4
Viikonloppuna voisi uusia kuvia lisäillä blogiin. :D Kun sain pikkuhiljaa innostusta heräteltyä uudestaan. :)
Pakko vähän viisastella. Sanot tässä, että et maalaa koska ei ole paikkaa ja aikaa ja että intoa olisi. Sitten kysyt mistä saisit maalausintoa. Onko ongelmasi siis se paikka ja aika, vai onko todellinen ongelma innon puute ja paikan ja ajanpuute vain tekosyy? :)Swarmp kirjoitti:Moi kaikille, olen pitkästä aikaa yrittänyt ruveta jatkamaan armeija projektejani, mutta niiden jatkaminen kaatuukin siihen ettei ole paikkaa/aikaa ruveta tekemään.
-Swarmp.
No nyt olen tällä hetkellä työssäoppimassa serkun luona, ja maalailen täällä. Kotona minulla ei ole paikkaa, vaikka intoa löytyisikin. Niin että tästä visteiketjusta voipi jätää viisastelu sikseen.
- xchilloutx
Minulla oli samnlainen ongelma tuon maalausinnon kanssa tässä parisen vuotta sitten.
Minulle auttoi ainakin se, että ostin jonkun hienon characterin ja sitä sitten maalasin, kun tavallisten
rivisotilaiden malaaminen alkoi tympimään. Väriteeman taikka armeijan vaihto voi myös auttaa :)
Minulle auttoi ainakin se, että ostin jonkun hienon characterin ja sitä sitten maalasin, kun tavallisten
rivisotilaiden malaaminen alkoi tympimään. Väriteeman taikka armeijan vaihto voi myös auttaa :)
(\___/)
(='.'=)
('.') ('.')
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination!
M/V Helffejä, myös vaihto Empireen
(='.'=)
('.') ('.')
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination!
M/V Helffejä, myös vaihto Empireen