40k summer campaign?!?
Valvoja: Peliporukkavalvojat
40k summer campaign?!?
Elikkäs olen täs alustavasti suunnitellut karttapohjaista kampaniaa 40k:hon. Ajankohta voisi olla kesän aikana, kun porukka ehtii sit paremmin viikottain pelailemaan. Tiedossa olisi viikottaisia tai vähintään joka toinen viikko tapahtuvia taisteluita. Lähtökohtana on jokaiselle about 4-5000pts perus listat, jonka sisältämistä yksiköistä muodostetaan kuhunkin taisteluun parhaiten soveltuva lista. Taistelut on 500-3000pts kokoluokkaa. Riippuu aina vähän mitä pelaajat sopii ja millaista scenaariota on tiedossa. Luvassa on kaupungissa piileskelyä, viidakossa rämpimistä ja aukealla ihmettelyä. Taisteluissa kunnostautuneet yksiköt saavat suunnilleen sääntökirjan mukaisesti "veteran skillejä". Pientä tuunausta näihinkin kyl tulossa. Kuolleet yksiköt ovat aina seuraavan viikon taisteluista sivussa, mutta sitten tulee täydennys joukot korvaamaan kuolleet. Tämmöistä noin suunnilleen. Aiemmasta kampania yrityksestä viisastuneena ja tutkittuani netistä muita vastaavia kampanioita pyrin tekemään tästä yksinkertaisemman ja helpommin toteutettavan. Osallistujia näin alustavasti max 10. Ilmoitelkaa vähän kuinka porukalla olisi kiinnostusta.
Re: 40k summer campaign?!?
Jep ite oon ainaki mukana. mites ootko miettiny sitä et pelaataanko tiimeissä vai kaikki vs. kaikki?
Pelit 10 W/L/D
40k:
Black Templars 1/2/2
Space Wolves 7/3/1
40k:
Black Templars 1/2/2
Space Wolves 7/3/1
joo mukana ollaan
kaikki vs kaikki olis tarkotus näin alustavasti.
Tuskinpa mun kesätyö liikaa rajoita. Olen mukana!
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.
https://www.facebook.com/sheriffanvil
- Isä_Aurinkoinen
Hmm... Kuulostaa kohtalokkaalta...
Henk. koht. en vielä kesätyömaatani tierä (Vaasa?), mutta jos oon ääsjoella kesän (ja saan sen 5. edikan kirjan ostettua JA saan lisää noita Pimeitä Enkeleitä kasaan) niin voisinpa tullakki...
Tuo kaikki vs. kaikki ei kyllä oo meikäläisen mieleen... Ei varmaan olisi paha muutos, jos olis tiimit (ainaki optiona. Tottahan joku vois yksinki vetää jos haluaa)? Karsis pelaajia -> vähentäis failin mahtollisuutta. ;)
Mutta, joo. Kyllä sitä saattaas tullakki.
Missähän oot suunnitellu pelipaikan olevan?
Henk. koht. en vielä kesätyömaatani tierä (Vaasa?), mutta jos oon ääsjoella kesän (ja saan sen 5. edikan kirjan ostettua JA saan lisää noita Pimeitä Enkeleitä kasaan) niin voisinpa tullakki...
Tuo kaikki vs. kaikki ei kyllä oo meikäläisen mieleen... Ei varmaan olisi paha muutos, jos olis tiimit (ainaki optiona. Tottahan joku vois yksinki vetää jos haluaa)? Karsis pelaajia -> vähentäis failin mahtollisuutta. ;)
Mutta, joo. Kyllä sitä saattaas tullakki.
There is only one constant in life, and that's change.
Always seek to improvise, improve and adapt.
Always seek to improvise, improve and adapt.
pistäkee minut listoille...kyllä pitäis pystyä pysymään aikataulussa.(eli siis kerralla ei tarvitse olla figuja sitä 5000pts?)
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Voishan sitä kokeilla, arveluttaa vain jos pelejä on joka viikko niin sinne tuleminen voi olla ongelma. Kai Jere sit ajaa Gileralla mä takana jos ei muuta.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Kysymyksiin vastauksia.
Pelipaikalla ei mielestäni ole niin väliä. Toki voidaan sopia joku tietty päivä jolloin taistelut pääasiassa hoidetaan. Joustavampi ja itseni suosima vaihtoehto siihen rinnalle olisi pelaajien keskenään sopiminen missä ja koska pelataan. Pitkäkiekossahan suurin osa meidän porukan peleistä ja turneista on pelattu, mutta tietääkseni kenelläkään ei ole mitään Fantasialinnassa pelaamista vastaan. Toki porukka voi pelailla pelinsä vaikka kotona, jos tilat löytyy :P
se about 5000pts on tavallaan sun armeija pooli josta voit sitten muodostaa niihin varsinaisiin peleihin armeijasi. eli 500-3000ptssantso kirjoitti:eli siis kerralla ei tarvitse olla figuja sitä 5000pts?)
Pyrkimyksenä olisi, että pelejä olisi joka viikko. Optiona tulee olemaan, että jonkin taistelun voi siirtää seuraavalle viikolle. Ja ainahan niihin viikottaisiin taisteluihin voi itse vaikuttaa olemalla hyökkäämättä mihinkään, jos tietää ettei pääse pelaamaan jonakin viikkona. Vaihtoehtoisiakin toimintoja tulee olemaan hyökkäilyn ja liikkumisen lisäksi.I Ride in a Dragon kirjoitti:Voishan sitä kokeilla, arveluttaa vain jos pelejä on joka viikko niin sinne tuleminen voi olla ongelma. Kai Jere sit ajaa Gileralla mä takana jos ei muuta.
Kappas itse tappikin on saapunut seuraamme ihmeelliseen. mut asiaan. Jonkin moisia parin kolmen pelaajan tiimejäkin voisi harkita. Tavoitteena olisi kuitenkin vähintään 4 tällaista tiimiä. Tuommoiset pienet tiimit voisi helpottaa myös pelijärjestelyjä, jos joku tiimistä ei pääse paikalle niin toinen voi tuurata.Isä_Aurinkoinen kirjoitti: Tuo kaikki vs. kaikki ei kyllä oo meikäläisen mieleen... Ei varmaan olisi paha muutos, jos olis tiimit (ainaki optiona. Tottahan joku vois yksinki vetää jos haluaa)? Karsis pelaajia -> vähentäis failin mahtollisuutta. ;)
Pelipaikalla ei mielestäni ole niin väliä. Toki voidaan sopia joku tietty päivä jolloin taistelut pääasiassa hoidetaan. Joustavampi ja itseni suosima vaihtoehto siihen rinnalle olisi pelaajien keskenään sopiminen missä ja koska pelataan. Pitkäkiekossahan suurin osa meidän porukan peleistä ja turneista on pelattu, mutta tietääkseni kenelläkään ei ole mitään Fantasialinnassa pelaamista vastaan. Toki porukka voi pelailla pelinsä vaikka kotona, jos tilat löytyy :P
- Dark Elf69
Jaa en mä ainakaan oo tulossa. Kesä on parasta työ aikaa ja silloin kun en ole töissä(eli kaatosateella) ei oikein tee mieli lähteä junnaamaan seinäjoen suuntaa jollain alivireällä gilulla =P
Edit: Gilera ei enää alivireä =P
Edit: Gilera ei enää alivireä =P
Viimeksi muokannut Dark Elf69, Ti 28.04.2009 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Tos on mun armeijani. Vastaväitteitä?
Käteen kaksi Hellstormia: Ordnance 8, 7" Blast, S8 ja Ap 3... Mmmm...
Käteen kaksi Hellstormia: Ordnance 8, 7" Blast, S8 ja Ap 3... Mmmm...
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Ihan jees... harmi vaa et tuollasel listal taidat luovuttaa kaikki pelisi, kun ne pelataan 500-3000pts listoilla :P
saako trygonia käyttää tos?
Entä Banea?
harkitaan harkitaan. tohon on kuitenkin viel kuukausi tai parikin aikaa. Ainakin isompiin peleihin noita voidaan sallia.
hmm eiku kaamosta maaleihin sitte(ei vaan pysty 40k:ta pelaa maalaamattomana) ja sitte tulee varmaan myöhemmin enemmän tästä kampanjasta tietoa kuten miten ne puolet menee...
tuskin voi yhdistää armeijoita? Jos sattuu omistamaan useamman kuin yhden... Hmmm ois se aika härskiä, Tau ja lojalisti marinet liittoumassa :D eli se siitä sitten...
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.
ei kai....kun katsoo että ottasin troopit deldareina ja hvy support ja HQ kaaoksena niin olis melko mautonta.....nopea, kestävä ja lujaa ampuva lista.
Periaatteessa usealla rodulla pelaaminen olisi mahdollista. Käytännössä silloin pelaisi kahdella eri armeijalla, jotka ovat samassa tiimissä. Armeijoiden sekoittelu voisi myös olla mahdollista tiimien sisällä, mutta tähän todennäköisesti tulisi rajoitteita. Ehkä saman tyyppiset liittolaissäännöt mitä taisi olla 3. edikan aikoihin. Eli kummallakin armeijan puoliskalla pitäisi olla se oma hq ja 2 trooppia tai jotain vastaavaa. Yhteinen force organisation chartti tietenkin.
-
HELLENDOORN
Joop... Jos vielä kerkiää niin mähän voisin tohon osallistua.