Gray Knightit + Marinet = ?
Gray Knightit + Marinet = ?
Kannattaako siis Space Marineille ottaa liittolaisiksi Gray Knightejä power armorilla?
Magnumit on täällä aina valmiina.
- Zaraki Kenpachi
Re: Gray Knightit + Marinet = ?
Jos tykkäät niin ota. Ne on aika kalliita ja kuolevat yhtä helposti kuin tavallisetkin marinet. Tosin ne iskevät aika lujaa lähiksessä, mutta jos jotain haluat niin ota GK termoja ja brother-captain niiden kaveriksi.
"Ride with the wind, emerge from the gunsmoke like demons..."
Kuopion Figupelaajat KuoFi Ry
KuoFi.net
http://www.facebook.com/figupelaajat
KuoFi.net
Itse asiassa ajettelin ihan gray knighsteja power armourissa, että kannattaako ottaa niitä vai suosiolla termareita?
- Zaraki Kenpachi
Itse ottaisin termoksia johtajan kanssa. Itse kuitenkin teet sen valinnan :D
"Ride with the wind, emerge from the gunsmoke like demons..."
KuoFi.net
KuoFi.net
- Guardsniper
Ulkomaan foorumeilla kovasti puhuivat, että power armoured nihtien teleport assault (vai mikä se fast attack vaihtoehto oli) ois melkeinpä kovempi/tehokkaampi vaitoehto kuin sternguard marsut drop podissa. Jos näin on niin sittenhän ne ois ihan hyviä... Vissiin...
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
- Half-breed
No ne on ulkomaanpeeloja, joten kannattaako niitä kuunnella. Lisäksi se on sanomattakin selvää, että Sternguardit on parempia, sillä tullessaan ne ampuvat about saman verran, mutta Sternguardit voi ampua eri luoteja. Lähiksessä tulee sitten eroa nihtien hyväksi, mutta jos miettii mihin Sternit pudottaa ja mitä käyttää, niin sillä lähisteholla ei niin suurta merkitystä pitäisi olla.Guardsniper kirjoitti:Ulkomaan foorumeilla kovasti puhuivat, että power armoured nihtien teleport assault (vai mikä se fast attack vaihtoehto oli) ois melkeinpä kovempi/tehokkaampi vaitoehto kuin sternguard marsut drop podissa. Jos näin on niin sittenhän ne ois ihan hyviä... Vissiin...
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Onhan ne tavallaan kestävempiä, kun niillä on shrouding. Voihan sitä kokeilla, mutta en usko kovin pelitehokkaaksi vaihtoehdoksi.
Niin, eihän ne ulkomailla tiedä mistään mitään...Half-breed kirjoitti:No ne on ulkomaanpeeloja, joten kannattaako niitä kuunnella. Lisäksi se on sanomattakin selvää, että Sternguardit on parempia, sillä tullessaan ne ampuvat about saman verran, mutta Sternguardit voi ampua eri luoteja. Lähiksessä tulee sitten eroa nihtien hyväksi, mutta jos miettii mihin Sternit pudottaa ja mitä käyttää, niin sillä lähisteholla ei niin suurta merkitystä pitäisi olla.
Sternguard kyllä saa kaikkea kivaa, mutta ampuakseen yhtä paljon kuin GK:t, heidän pitää olla 12" päässä, mikä pistää heidät kivasti vastahyökkäyksen sisäpuolelle. Kauemmas he eivät voi oikein ampua sillä vuorolla kun saapuivat. GK:t taas voivat ampua 24" asti ja saavat kaksi laukausta. Ja jos he jäävät vihollisen vastahyökkäyksen jalkoihin, tai itse pääsevät revittelemään vihollista (esim. Tauta he varmasti niittaavat enemmän lähiksessä kuin ampumalla), heillä on aikalailla tehoa siihenkin suuntaan.
10 GK:ta kustantaa 275p., kun taas 10 Sternguardia drop podilla ja normikessulla 285p. Lisäksi GK:t vie vain Fast slotin, kun Sternguard Eliten. Unohtamatta, että heillä on suoja sekä psyykkisiä voimia vastaan, että Shrouding, joka tekee heistä kestävempiä kauempaa tulleille laukauksille. Siinä missä Leman Russ voi niitata koko Sternguard-yksikön yhdellä laakilla pöydän toiselta puolelta, GK:t Shroudingilla voivat olla liian kaukana spotattaviksi ja säästyä suureltakin määrältä vihollistulta.
Ei kukaan ole sanonut että GK on se ehdoton vaihtoehto Sternguardin yli, mutta on silläkin varteenotettavia ominaisuuksia ja erityisesti paljon monipuolisempia, kuin Sternguardilla, joten niiden bäshääminen one-trick-ponyguardin yli on vähän asioiden yksinkertaistamista.
Caboose, Red vs. Blue kirjoitti:Or it's a key all the time, and when you stick it in people, it unlocks their death.
Itseasiassa Gray Knightit vievät troop slotin.MrBigMr kirjoitti:Lisäksi GK:t vie vain Fast slotin, kun Sternguard Eliten.
Itse asiassa eivät vie troop slottia, jos luet daemonhunters armeijakirjaa. Niin huomaat että teleportilla pöydälle ilmiintyvät Grey Knightit ovat fasteja, ja eiköhän mrbigmr tiedä mistä puhuu. Tällä kertaa :)
Paitsi silloin, kun niille ottaa Deep Striken, jolloin ne ovat Fast Attackia. Tämähän koko keskustelun aihe oli, Sternguard Drop Podilla vastaan GK:n Teleport Attack.joonas94 kirjoitti:Itseasiassa Gray Knightit vievät troop slotin.MrBigMr kirjoitti:Lisäksi GK:t vie vain Fast slotin, kun Sternguard Eliten.
Caboose, Red vs. Blue kirjoitti:Or it's a key all the time, and when you stick it in people, it unlocks their death.
Termoksia puoltaa, että koko joukon lähitaisteluaseet olisivat myös power weaponeja, kun tavan nihdeillä pelkästään jusicarilla on sellainen. Toisaalta siitä luksuksesta saa sitten maksaa itsensä kipeäksi. Teleporttaus oikeastaan onkin se vaihtoehto kuljettaa nuo perille, kun liittolaiset eivät ota raskasta kuljetuskalustoa mukaansa.
Riippumatta olisiko joukko tavan nihtejä vai terminaatoreita, olisi inciniraattori näppärä ase. Psycannon on tietysti myös houkutteleva, mutta lähietäisyydeltä se wardit ignoroiva heavy fleikka on vain tehokkaampi ja sehän oli sen teleporttaamisen idea alun alkaenkin. Lähellä ei siitä shroudingista olekaan sitten iloa.
Sitten kannattaa katsoa mitä rikkinäistä saa wargearista itselleen. Wanha psychic hood toimii ilmeisesti uutta näppärämmin ja holy relic isolle terminaattorijoukolle (ja nyt jokainen lyö vielä ylimääräisen kerran power weaponillaan) voisivat olla näppäriä ostoksia. Samoin Grand Masterin force weapon on toistaiseksi astetta kovempi, kun tappaa suoriltaan ilman mitään insta deathejä.
Tosin kaikki tuo maksaa pisteissä sitten sen verran, että voi hyvin kysyä onko niistä oikeasti iloa mariineille?
Riippumatta olisiko joukko tavan nihtejä vai terminaatoreita, olisi inciniraattori näppärä ase. Psycannon on tietysti myös houkutteleva, mutta lähietäisyydeltä se wardit ignoroiva heavy fleikka on vain tehokkaampi ja sehän oli sen teleporttaamisen idea alun alkaenkin. Lähellä ei siitä shroudingista olekaan sitten iloa.
Sitten kannattaa katsoa mitä rikkinäistä saa wargearista itselleen. Wanha psychic hood toimii ilmeisesti uutta näppärämmin ja holy relic isolle terminaattorijoukolle (ja nyt jokainen lyö vielä ylimääräisen kerran power weaponillaan) voisivat olla näppäriä ostoksia. Samoin Grand Masterin force weapon on toistaiseksi astetta kovempi, kun tappaa suoriltaan ilman mitään insta deathejä.
Tosin kaikki tuo maksaa pisteissä sitten sen verran, että voi hyvin kysyä onko niistä oikeasti iloa mariineille?
Myös ihan perushero ihan ihan kätevä setä, halpaa kuin saippua ja lyö 3 kertaa s6 power weaponilla. Sopii nätisti lantikkaan terminaattoreiden kaveriksi.
Ei toki niin kova setä kuin GM, mutta huomattavasti halvempi.
Sekä tietysti minimiaseistuksella elite inqu jolla on emperor's tarot.. +1 aloitusheittoon on kätevä bonus, eikä maksa lähes mitään.
Sekä tietysti minimiaseistuksella elite inqu jolla on emperor's tarot.. +1 aloitusheittoon on kätevä bonus, eikä maksa lähes mitään.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Itse ottaisin elite inqun mieluummin terminaattorihaarniskalla, emperor's tarotilla ja psycannonilla, mukaan ampuva retinue.Deetwo kirjoitti:Myös ihan perushero ihan ihan kätevä setä, halpaa kuin saippua ja lyö 3 kertaa s6 power weaponilla. Sopii nätisti lantikkaan terminaattoreiden kaveriksi.
Maksaahan se jo jonkin verran, mutta ampuu melko kovaa.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Siis menee vähän aiheen vierestä, mutta itse ottaisin vastaavassa tilanteessa vanguardia ja niille drop podin jonkinlaisella homerilla.
Drop pod ammutaan tyhjänä kiinni vastustajaan, vanguard deeppaa sen jälkeen ja chargeaa vastustajan. Oikeilla varusteilla pärjäävät monenlaisille vastustajille(power weapon+bolt pisla, jos liikaa pisteitä käytettävissä storm shieldit voisivat olla myös kivoja...).
Päästessään kiinni johonkin isoon örkkimassaan, nämä kestävät myös tulta kohtuu hyvin, sillä ollessaan assaultissa vastustajan ampumavuorolla tämä ei pääse räiskimään. Heikkoutena mainitsen, etten muista vielä Marsudexiä ulkoa, joten tuo podin homer ei välttämättä auta hyppyrepullisia... Korjatkaa, jos olen väärässä.
Drop pod ammutaan tyhjänä kiinni vastustajaan, vanguard deeppaa sen jälkeen ja chargeaa vastustajan. Oikeilla varusteilla pärjäävät monenlaisille vastustajille(power weapon+bolt pisla, jos liikaa pisteitä käytettävissä storm shieldit voisivat olla myös kivoja...).
Päästessään kiinni johonkin isoon örkkimassaan, nämä kestävät myös tulta kohtuu hyvin, sillä ollessaan assaultissa vastustajan ampumavuorolla tämä ei pääse räiskimään. Heikkoutena mainitsen, etten muista vielä Marsudexiä ulkoa, joten tuo podin homer ei välttämättä auta hyppyrepullisia... Korjatkaa, jos olen väärässä.
Lost track of W/D/L, most likely I have lost lot more than won, but still keeping the dice moving roughly bi-monthly
-
Dark Servant
Olet oikeassa Homer Beaconin kanssa, eli hyppyreput saavat tästä hyödyn. Mutta olet siinä väärässä, että Vanguardit eivät saa drop podia jos heillä on hyppyreput.Nördus kirjoitti:Siis menee vähän aiheen vierestä, mutta itse ottaisin vastaavassa tilanteessa vanguardia ja niille drop podin jonkinlaisella homerilla.
Eli jos antaa podin homerilla jollekin toiselle yksikölle, niin sitten Vanguardit saavat tulla homerin lähelle hyppyrepuillaan.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
Tyhjänä? Minkä takia. Laittaa sinne multimelalla varustetun dreadin sisään niin siitä on sitten jotain hyötyäkin kun se lyödään vastustajan linjoihin.Nördus kirjoitti:Siis menee vähän aiheen vierestä, mutta itse ottaisin vastaavassa tilanteessa vanguardia ja niille drop podin jonkinlaisella homerilla.
Mutta locator beacon tosiaan vaikuttaa kaikkeen deep strikeen, mukaanlukien gate of infinity.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Kiitoksia vielä tarkennuksista, pod sen takia olisi ollut kiva tyhjänä vanguardeja varten, koska tällöin molemmat olisivat ilmestyneet pöytään samaan aikaan. Dreadnought podissa, kyllä hoitaa homman paremmin kotiin, jos on pisteitä ja saa podin ennen vaneja kentälle.
Lost track of W/D/L, most likely I have lost lot more than won, but still keeping the dice moving roughly bi-monthly
- Guardsniper
Helpostihan sen podin saa ennen, (aikaisintaan) toisella vuorolla reservistä, deeppaavia vanguardeja kentälle. Katsoppa sivulle 69 Drop Pod Assault. Eri asia sitten missä kunnossa se podi on kun vanguard suostuu tulemaan kentälle. Vaikka... Kyllä luulisi sen podista ulostautuvan dredin vievän vihollisen huomiota pois siitä podista. :)Nördus kirjoitti:Kiitoksia vielä tarkennuksista, pod sen takia olisi ollut kiva tyhjänä vanguardeja varten, koska tällöin molemmat olisivat ilmestyneet pöytään samaan aikaan. Dreadnought podissa, kyllä hoitaa homman paremmin kotiin, jos on pisteitä ja saa podin ennen vaneja kentälle.
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
Samoilla linjoilla, en vain ole lukenut ko. kirjaa vähään aikaan, drop pod assault on kyllä hanurista, kun pelaa itse DA:ta...Guardsniper kirjoitti: Helpostihan sen podin saa ennen, (aikaisintaan) toisella vuorolla reservistä, deeppaavia vanguardeja kentälle. Katsoppa sivulle 69 Drop Pod Assault. Eri asia sitten missä kunnossa se podi on kun vanguard suostuu tulemaan kentälle. Vaikka... Kyllä luulisi sen podista ulostautuvan dredin vievän vihollisen huomiota pois siitä podista. :)