"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Figujen pesu ennen maalausta

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Figujen pesu ennen maalausta

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Kuinka moni täällä pesee figunsa ennen maalausta? Itse en niitä juuri pese koska mielestäni ainakaan GW:n figuissa ei ole mitään sen erityisempää rasvakerrosta.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Ei niissä mitään rasvaa ole, vaan ns. release agenttia (tjsp). Ei sitä pakko ole pestä pois, mutta on sitten turha mennä valittamaan lakkausthreadiin kun maalit ei pysy figuissa.
Itse pesen aina kaikki figut fairyä ja kynsiharjaa käyttäen, eikä se oikeasti ole mikään suurempi vaiva (ainakaan verrattuna uudelleenmaalaukseen).
And they wonder how he dealt with stress so well..
Puolijohdediodi

Viesti Kirjoittaja Puolijohdediodi »

VJ kirjoitti:Ei niissä mitään rasvaa ole, vaan ns. release agenttia (tjsp). Ei sitä pakko ole pestä pois, mutta on sitten turha mennä valittamaan lakkausthreadiin kun maalit ei pysy figuissa.
Itse pesen aina kaikki figut fairyä ja kynsiharjaa käyttäen, eikä se oikeasti ole mikään suurempi vaiva (ainakaan verrattuna uudelleenmaalaukseen).
tuo agenttikó aiheuttaa metallifigujen ominaistuoksun, vai onko se whitemetallin hajua vain?
:o
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Puolijohdediodi kirjoitti: tuo agenttikó aiheuttaa metallifigujen ominaistuoksun, vai onko se whitemetallin hajua vain?
:o
En osaa sanoa. Unohdin mainita vielä yhden hyvän puolen figujen pesemisessä - pesun jälkeen figut tuoksuvat raikkaan sitruunaisilta! Eli on vähän paha sanoa onko se ominaishaju siitä aineesta.
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

En itse ole koskaan pessyt ja sen takia on maalia rapissut pois, mutta muovifiguista ei kyllä rapise mutta metallista kyllä ja kyllähän nyt niitä pesen!!!
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Ettei tuo sitruunainen tuoksu vain olisi fairysta lähtöisin?

OT: Tämä hajupuoli on täysin unohdettu.. Vai hajustaako joku figujaan? Ajaltekaapa vain nurgle-armeijaa..
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Puolijohdediodi

Viesti Kirjoittaja Puolijohdediodi »

Väkipyörä kirjoitti:Ettei tuo sitruunainen tuoksu vain olisi fairysta lähtöisin?

OT: Tämä hajupuoli on täysin unohdettu.. Vai hajustaako joku figujaan? Ajaltekaapa vain nurgle-armeijaa..
nurglearmeian hajustaminen olis jännä idea, :)
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Niin niin siis tarkoitin juuri, että en voi sanoa johtuuko figujen normaali ominaishaju metallista, vai siitä jutusta jonka pesen pois, koska sen fairyn sitruuna-aromit peittävät muut hajut alleen.

Outo aihe :roll:
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Jos koittaisi jotain (esim. allergikoille tarkoitettua) hajustamatonta pesuainetta arvoitus voisi ratketa. Ei varmaankaan vaivan arvoista..

Täytyy kyllä paneutua tähän hajupuoleen paremmin. Laventelia tai mentholia helffeille, myskiä beastmeneille, etanolia kääpiöille, pihkaa tai tervaa wood elffeille.. mahdollisuudet ovat rajattomat! Vielä kun saisi kunnon ruudin käryn great cannonien laulaessa, ai ai!
Mikä ei tapa, ärsyttää!
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Kääpiöille kalja pesu!
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Väkipyörä kirjoitti: Vielä kun saisi kunnon ruudin käryn great cannonien laulaessa, ai ai!
Ei muuta kuin hankkimaan jostain papaatteja (kai niit
ilotulitteit on yhä?) ja hiukan muokkaa great cannoneita. Sit vaan
poksauttelet parit papaatit, niin eiköhän ruudin haju tartu ja toisaalta
tulee melko realistisen näkönen tummuminen. ;-) Turnauksissa
en kuitenkaan suosittele, että lataat tykit papaateilla ja aina ampuessassi
räjäytät ja lataat uudelleen vastustajan vuorolla...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Kyllä minäkin olen joitakin figuja joskus putsannut lämpimällä vedellä ja harjalla mutta siihen väittämään että pesemättömistä figuista maali lähtisi lähes poikkeuksetta suhtaudun aika epäilevästi. Ei minun ukoista ole ainakaan sen takia maali lähtenyt, siis citadelin ukoista. Muista valmistajista en juuri tiedä.
Modern cars - they all look like electric shavers.
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

Eiköhän riitä että pelaaja haisee armynsä ominaistuoksulle
Kääpiöt= vanha viina ja Nurgle pelaaja on laskenut alleen ja laatannut syliin :) Haltia haisee saippualle ja IG mies hielle. Örkki pelaaja ei pese hampaitaan viikkoon ennen turnausta.

OT

Ai joo, en ole pessyt figujani kuin muutaman ja maalit on pysyneet hienosti.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Haiskaa kuule ite vaan viinalle, niin eiköhän se armeejaan ja pelitilaankin tartu pikkuhiljaa... Simple as that.
Mä oon jo vähän aikaa pessyt metalli figuja ja kyl se maali niissä ihan eritavalla pysyy.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”