Apua armeijan valintaan ja kasaukseen aloittelijoille
Re: Apua armeijan valintaan ja kasaukseen aloittelijoille
Aloittelen tässä juuri lotria, ja mietiskelin paria asiaa:
1. Minkä kokoisia perus listat ovat?
2. Saako figuja pitää haluamissaan formaatioissa? Esim. Kun omistan nyt yhden boxin warriors of minas thirithejä niin voinko laittaa archerit yksitellen vaikka 4 tuuman välein vai pitääkö olla kasassa?
3. Onko hyvillä mitään isompia körmyjä?
4. Mitä hankkisin seuraavaksi? Omistan 8x minas thirith archers, 8x spearman, 8x swordman, boromir ja ensi viikolla saan varmaan 6 gondorin knightiä.. Ajattelin sitä bolt throweria (gondorin) tai 3/6x knights of dol amroth on foot. Monta noita dol amrothin nihtejä kannattaisi olla?
1. Minkä kokoisia perus listat ovat?
2. Saako figuja pitää haluamissaan formaatioissa? Esim. Kun omistan nyt yhden boxin warriors of minas thirithejä niin voinko laittaa archerit yksitellen vaikka 4 tuuman välein vai pitääkö olla kasassa?
3. Onko hyvillä mitään isompia körmyjä?
4. Mitä hankkisin seuraavaksi? Omistan 8x minas thirith archers, 8x spearman, 8x swordman, boromir ja ensi viikolla saan varmaan 6 gondorin knightiä.. Ajattelin sitä bolt throweria (gondorin) tai 3/6x knights of dol amroth on foot. Monta noita dol amrothin nihtejä kannattaisi olla?
Oberon kirjoitti:Mää oon ninja.banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
1. 500+ on kait aika normi.
2. Lotrissa jokaista tyyppiä pelataan erikseen, eli mitään yksikköjä ei ole.
3. On niillä entit ja kotkat.
4. Kapteeni ja lipunkantaja on ainakin ihan käytännöllisiä. LoME(Legions of Middle-Earth) pelihin pitää olla joku sankari liittoutuvasta armeijasta (tässä tapauksessa Fiefdoms:sta(=Dol Amroth), jos niitä haluat).
2. Lotrissa jokaista tyyppiä pelataan erikseen, eli mitään yksikköjä ei ole.
3. On niillä entit ja kotkat.
4. Kapteeni ja lipunkantaja on ainakin ihan käytännöllisiä. LoME(Legions of Middle-Earth) pelihin pitää olla joku sankari liittoutuvasta armeijasta (tässä tapauksessa Fiefdoms:sta(=Dol Amroth), jos niitä haluat).
Jos hankin sen kapteenin ja flagin seuraavaksi, niin oisiko kolme dol amrothin jalka nihtiä hyvä niitten kavereiksi?
Oberon kirjoitti:Mää oon ninja.banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Jos pelaat LoMEn liittouttumissäännöillä, tarvitset jonkun seuraavista: Prince Imrahil, Forlong the Fat, Angbor the Fearless tai Captain of Dol Amroth saadaksesi näitä: Knight of Dol Amroth, Axeman of Lossarnach, Man-at-arms of Dol Amroth, Clansman of Clamedon (+Ranger of Gondor, joita saa myös Rangers of Ithilien:stä).
Hommaan ton captain of dol amrothin ja kolme jalkanihtiä.. Löytyy muistaakseni sellanen blisu missä on captain ja flagi..
Vai pitäisikö ostaa jotain massaa armeijaani? Aattelin että rohanin normijannut ois kivoja.. Mitä kannattaisi ostaa massaa saadakseni?
Perus Minas tirithin janttereita lisää ennemmin kuin Rohanin jalkaväkeä. Eliittiä ja muutama sankari niin on listoissa vähän valinnanvaraa.Tellus kirjoitti:Vai pitäisikö ostaa jotain massaa armeijaani? Aattelin että rohanin normijannut ois kivoja.. Mitä kannattaisi ostaa massaa saadakseni?
Miten ois: 24x minas thirith warriors, captain of gondor ja 6x knights of fountain coart? Tossa ois eliittiä, massaa ja toinen komentaja (mulla on jo boromir). Toisaalta ottasin mieluusti jotain muutakin noitten fountain coarttien tilalla, mutta mitä?
Voisit ostaa citadel guardeja. Niitä joilla on pitkäjouset. ne on hyviä. ja sitten vaikka vähän niitä fuontai courtteja...
Löytyykös hänelle statsejä mistään, vai onko kyseinen herra A:War of the Ringiin tuleva sankari B:Gobbo Shamu jota myydän nimellä ja eri figulla vai C:Uusi sankari joka tulee jossain lisärissä
Tietoja?
Tietoja?
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Tossa ainakin lukee että boxista saa yhden moria gobbo shamanin ja statsitkin päälle.. Jos ei pidä paikkaansa niin ei mitään hajua.
A. Jos oikein muistan, niin sen taika summonas ryhmän joko broodlingeja, susia tai lepakoita, joissa on d3 movement traytä 12" rangella.halko kirjoitti:Löytyykös hänelle statsejä mistään, vai onko kyseinen herra A:War of the Ringiin tuleva sankari B:Gobbo Shamu jota myydän nimellä ja eri figulla vai C:Uusi sankari joka tulee jossain lisärissä
Tietoja?
Mitä kaikkia armeijoita/kansoja hyviltä saa gondorin kanssa? Ja ovatko kääpiöt koskaan taistelleet gondorien kanssa?
Ps. LoMen liittoutumis säännöillä noita kansoja gondorin kanssa.
Ps. LoMen liittoutumis säännöillä noita kansoja gondorin kanssa.
Gondorilla on kaksi eri armeijaa: the Tower of Ecthelion (esittää "nykypäivää") ja Minas Tirith (esittää mennyttä aikaa). Ainoa (suuri) ero listoissa on se, että Minas Tirithille saa King of Menin ja Rangerit jaToweriin Aragornin, Boromirin, Faramirin, Peregrinin, Beregondin ja Bolt Throwerin. Liittolaisia saa molemmille muista ihmisistä haltioiden kautta kääpiöihin (ja Minas Tirithille hobitteja).
Tarkemmat säännöt LoME:sta.
Tarkemmat säännöt LoME:sta.
Öö... En oikeen hiffannut, siis jos mulla on tower of ecthelionia niin mitä ne saa liittolaisiksi? Ja jos on minas thirithejä niin mitä ne saa liittolaisiksi?
Tower saa fellowshipin, grey companyn, theoden`s hostin, fiefdomsin, rangers of ithilienin, dead of dunharrowin, durin`s folkin, ereborin, wild men druadanin, wanderers of wildin, wizardit ja kotkat ja minas tirith saa arnorin, fellowshipin, grey havensin, fangornin rivendell, lorienin, riders of eorlin, host of hammerhandin, ereborin, wanderers of wildin, wizardit ja kotkat.
Onko elves without armour hyviä? Se defence 3 ei ihan hämmästytä. :/ Ajattelin tehdä sellasen ambush-teemaisen listan jossa olisi:
Legolas (and Haldir WITH armour(?)).
Elf Banner carrier with armour.
Elf captain with bow.
Elves with swords and bows.
Kaikki ilman armouria jotta saisi lisää massaa... Toimisko pelilisesti?
Strategia olisi vain ampua kaiken mikä likkuu. Ihan nytten ilman kokemusta sanon, että niillä olisi parempi mahdollisuus goblineita vastaan koska massaa löytyy. Legolas yrittää tappa kaikki spearmenit ja pelottavat peikot. Haldir(?) sitten vain menee sinne tänne ja tekee heroic actions...Sama homma capteenille (heroic shooting eniten).
Legolas (and Haldir WITH armour(?)).
Elf Banner carrier with armour.
Elf captain with bow.
Elves with swords and bows.
Kaikki ilman armouria jotta saisi lisää massaa... Toimisko pelilisesti?
Strategia olisi vain ampua kaiken mikä likkuu. Ihan nytten ilman kokemusta sanon, että niillä olisi parempi mahdollisuus goblineita vastaan koska massaa löytyy. Legolas yrittää tappa kaikki spearmenit ja pelottavat peikot. Haldir(?) sitten vain menee sinne tänne ja tekee heroic actions...Sama homma capteenille (heroic shooting eniten).
Mun entinen allekirjoitus oli niin retarded niin oli pakko vaihtaa tähän. 
Wood elffien vahvuushan on ampuminen, eli tapa kaikki pitkällä matkalla niin ei tarvitse kärsiä deffa kolmosesta. Wood elffit on aika yleinen ja tehokas armeija.nobody kirjoitti:Onko elves without armour hyviä? Se defence 3 ei ihan hämmästytä.
Tehokas combo, maksimaaliset nuolet ne olla pitää.nobody kirjoitti:Legolas (and Haldir WITH armour(?)).
Yleisesti käytetty juustostrategia..nobody kirjoitti:Strategia olisi vain ampua kaiken mikä likkuu.
Damm, I hate cheese.
Kuitenki, miten siitä saisi ei-niin-juustoisen? En tykkää juustotuksesta. :/
Mun entinen allekirjoitus oli niin retarded niin oli pakko vaihtaa tähän. 
Ei se nyt juustoinen ole. Welffit on vaikea armeija pelillisesti, jossa pienet virheet voivat maksaa koko pelin. Welffien on vähän pakkokin ampua ja sillä kyllä pärjää ihan siinä perusmätössä. Useimmiten kuitenkin pelataan useita ei skenaarioita, jolloin liikkuvuuden puute ja huono defense käyvät herkästi kohtalokkaiksi.nobody kirjoitti:Damm, I hate cheese.
En tiedä kannattaako olla sekä Legolas ja Haldir samassa listassa. Molemmilla on kohtuu alhainen defense, joten ne saa kaadettua liian helposti. Itse sijoittaisin mieluummin vaikka johonkin velhoon yms.
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.