Joten loppujen lopuksi vertailtuani huomasin warhammer 40k:n olevan täysin yksinkertaistettu versio fabasta joka puolestaan ei ole kovin tasapainoitettu, vaikkakin kovin taktinen. Ja ilmiselvästi strategisempi ja taitoa vaativampi on nähtävästi vähemmän suosittu, mikä ainakin 40kn ja faban kanssa on huomattu. Aion itse siirtyä massapopulaariviihteestä pois, Battlefleet Gothicin (necron armada) ja Lord of the Ringsin (army harkinnassa) pariin, koska nämä vaikuttaisivat olevan tällä hetkellä ne kehittyneemmät vaihtoehdot kaikin tavoin.
Henkilökohtaisesti olen taipunut kovin dwarfien ja gondorien suuntaan:
Mitä strategisia erojah näillä kahdella on? Plussat ja miinukset?
NewbieAsks: Dwarf Holds vai Gondor?
Re: NewbieAsks: Dwarf Holds vai Gondor?
Käpsät:
plussaa
KESTÄVIÄ!
kovia lähistelijöitä ja kovat herot
suht hyviä kaikessa muussakin paitsi taikomisessa
miinusta
hitaita
ei muita keihäitä, kuin vault warden teamit
Gondor:
plussaa
MONIPUOLISIA!
kestäviä
monipuolisuus ei ammu itseään jalkaan, holdaavat kaiken suht hyvin (herojakin joka lähtöön)
miinusta
eivät superkovia missään
Itse kallistuisin Gondoriin, mutta kääpiöt ovat mielestäni hauskempia. Siksipä minulla onkin molempia. :)
Mutta juu, jos ei haittaa, että puolilla pelaajista on Gondor-armeija, niin ota ihmeessä se.
plussaa
KESTÄVIÄ!
kovia lähistelijöitä ja kovat herot
suht hyviä kaikessa muussakin paitsi taikomisessa
miinusta
hitaita
ei muita keihäitä, kuin vault warden teamit
Gondor:
plussaa
MONIPUOLISIA!
kestäviä
monipuolisuus ei ammu itseään jalkaan, holdaavat kaiken suht hyvin (herojakin joka lähtöön)
miinusta
eivät superkovia missään
Itse kallistuisin Gondoriin, mutta kääpiöt ovat mielestäni hauskempia. Siksipä minulla onkin molempia. :)
Mutta juu, jos ei haittaa, että puolilla pelaajista on Gondor-armeija, niin ota ihmeessä se.
Coveri on kaveri ja kaveri on coveri.
Selailin kirjaa ja dwarffien huono puoli on, että niillä on todella vähän unitteja. Tämä on mielestäni todellakin ongelma ja sitä kannatta miettiä tarkkaan. Gondorilla taas puolestaan on valinnanvaraa melkeinpä yli tarpeen. Aluksi kannattaisi ottaa dwarffit ja joskus kun on ylimääräistä rahaa kannattaa aloittaa gondor. Itse tekisin näin, mutta lueskele kirjaa ja päätä itse =)
No voi ristus tätä figujen määrää
Onko dwarf ballista pisteiden arvoinen sijoitus? Millaista strategista käyttöä?Hengga kirjoitti:Selailin kirjaa ja dwarffien huono puoli on, että niillä on todella vähän unitteja. Tämä on mielestäni todellakin ongelma ja sitä kannatta miettiä tarkkaan. Gondorilla taas puolestaan on valinnanvaraa melkeinpä yli tarpeen. Aluksi kannattaisi ottaa dwarffit ja joskus kun on ylimääräistä rahaa kannattaa aloittaa gondor. Itse tekisin näin, mutta lueskele kirjaa ja päätä itse =)