"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Eldarien keräämisen aloitus

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Slim Cognito

Eldarien keräämisen aloitus

Viesti Kirjoittaja Slim Cognito »

(Näitä varmasti kysytään hyvin paljon, mutta toivon joitain pieniä vinkkejä kuitenkin.)

Eli olen aloittamassa keräämään Eldar armeijaa ja toivoisin muutamia ehdoituksia mitä hankkia. Pidän Infantryyn painottuvista armeijoista, joka saa tottakai sisältää koneita, walkereita, bikejä ja jne... Aluksi olen suunnitellut kerääväni ampumiseen painottuvan armeijan.

Olen itse ajatellut aloittaa ostamalla seuraavat:

Codex: Eldar
Eldar Farseer (1 kpl)
Eldar warlock (1 kpl)
Paketti Eldar Guardianeja (10 kpl with support platform)
Paketti Dire Avengereita (10 kpl)
Muuta, mitä?

Pääsisiköhän tuollaisilla millaiseen alkuun? Mahdollisesti lisäksi jotain anti tankkia?

Pääosin vastustajat ovat Örkit, Nidit ja IG. Tulevaisuudessa vastuksina tulee olemaan aika-ajoin Necronit ja Eldarit. (Sekä mahdollisesti Marsut)

ps. Omistan uusimman sääntökirjan, sekä maalit, liimat ja muut tilpehöörit, koska itselläni on noin 2000 - 2500p Marsuja. (Omistan myös yksittäisiä yksiköitä Chaoseista, Tausta, Nideistä ja Örkeistä, jotka "ostin" [sain lähes ilmaiseksi] harrastuksen lopettavalta kaveriltani.)
Viimeksi muokannut Slim Cognito, To 26.03.2009 09:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kyllä, näin se on.
Luminate

Re: Eldarien keräämisen aloitus

Viesti Kirjoittaja Luminate »

Slim Cognito kirjoitti: Olen itse ajatellut aloittaa ostamalla seuraavat:

Codex: Eldar
Eldar Farseer (1 kpl)
Eldar warlock (1 kpl)
Paketti Eldar Guardianeja (10 kpl with support platform)
Paketti Dire Avengereita (10 kpl)

Pääsisiköhän tuollaisilla millaiseen alkuun? Mahdollisesti lisäksi jotain anti tankkia?
Jos pidät Infrantry painotteisesta armeijasta, suosittelen että hankit toisen paketin Dire Avengereita ja toiselle Avenger ryhmälle Wave Serpentin. Eldar War Walkerit toimivat hyvänä tulitukena, ja Jetbiket ovat hyviä Outflanking hyökkäyksissä ja Hit & Run tyylisissä raideissa. (En ole varma onko niillä ne itse säännöt mutta silti.)

Jos tarkentaisit vielä mitä sinulla on vastassasi, voisit saada myös tarkempia ohjeita/vinkkejä. Eldareiden lähistely yleismiehinä toimii aika hyvin Striking Scorpionit, kaikilla herkuilla. Omat mariinini ovat monesti kaatuneet kirottuun Scorpion Clawiin. Damn The Eldar!
I am the slayer of kings, the destroyer of worlds, bringer of ruination and death in all its forms.
Slim Cognito

Kiitos tähän astisista vinkeistä.

Mutta tarkennuksena vastustajistani (päivitän myös alkuperäiseen viestiin):

Päävastustajina tulee olemaan Örkit, Nidit, sekä IG. Tulevaisuudessa, kunhan pari kaveriani saavat joukkonsa (minun riistani) kasaan, tulee vastustajina olemaan Necroneita ja Eldareita. (tulen varmastil ainaan joskus pelin ajaksi Marsujani, joten ne ovat myös huomion arvoinen vastus).
Kyllä, näin se on.
Luminate

Viesti Kirjoittaja Luminate »

Slim Cognito kirjoitti: Päävastustajina tulee olemaan Örkit, Nidit, sekä IG. Tulevaisuudessa, kunhan pari kaveriani saavat joukkonsa (minun riistani) kasaan, tulee vastustajina olemaan Necroneita ja Eldareita. (tulen varmastil ainaan joskus pelin ajaksi Marsujani, joten ne ovat myös huomion arvoinen vastus).
Vielä kysyisin että tykkäätkö enemmän Close Combatista vai ampumisesta?

Vihollisistasi huomaan, että ne ovat kaikki perusyksiköiltään suhteellisen heikkoja (Toughness) ja huonosti panssaroituja (Armour Save). Eli suurin osa Eldareiden aseista menee suoraan läpi. IG:n pisterohmuja (Command Squad, Stormtroopers, Veterans), Tyranidien Warrioreita ja Örkkien Nobeja, Bikereita ja Stormboyzeja vastaan suosittelen Eldar Rangereita pitkän kantaman takia. Ne soveltuvat hyvin VIP jahtiin sillä Sniper aseet tunnetusti tekevät niistä selvää jälkeä. Pitkä kantama estää näiden yksiköiden pääsemisen lähelle, sillä siellä vihollisarmeijasi Close Combat hirmut tekevät pahaa jälkeä. Kierrä ne siis kaukaa ja ammu palasiksi Rangereilla, Dark Reapereilla ja War Walkereilla, joissa on esim. Shuriken Cannoneita tai Star Cannoneita.

Jos IG vihollisesi käyttää tankkeja, kannattaa ottaa mukaan yksi ryhmä Fire Dragoneja, ja Wave Serpent joilla ne pääsevät optimaaliselle tulitusetäisyydelle. Tyranidien Carnifexit ja Örkkien Mega Armoured Nobitkin kumartavat S8 AP2 Meltaa.

Jos klosikseen mielit, kannattaa ottaa Howling Bansheita, Striking Scorpioneja ja Wraithlord pistämään vihollisesi halki, poikki ja pinoon. Jotta sinua ei outflankattaisi, ota vielä Warp Spidereita nopeaksi tueksi. Aspect Warrioirt kunniaan! Jos tulee vielä kysyttävää, katso Codexia, sieltä luulisi löytyvän paljon vastauksia.
I am the slayer of kings, the destroyer of worlds, bringer of ruination and death in all its forms.
Slim Cognito

Pidän molemmista, sekä ampujapainotteisesta, että closis soveltuvasta.

Aluksi ajattelin kasata ampujapainotteisen armeijan, johon annoit mukavasti vinkkejä. Eli ei muuta kuin kiitokset, ostoksille ja Codexia lukemaan puhki.

Päivitetään nyt sitten vielä armeijan painotuskin alkuperäiseen viestiin.

(Pienenä lisänä se, että unohdin mainita keränneeni myös D-Eldar armeijaa jonkin verran [noin 1000p]. Tämä D-Eldar armeija on closis painotteinen D-Eldarien ihanaan nopeuteen pohjautuen. Tämän takia haluan kasata ampujapainotteista nyt näin aluksi).
Kyllä, näin se on.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Eldareiden battleforce on ihan sijoituksen arvoinen loota. Jos vaan on varaa kerralla investoida hiukan enemmän niin säästät pennosia kyllä.
Slim Cognito

Olen kyllä miettinyt Battleforcen hankintaa, mutta pidän infantry painotteisesta armeijasta, siksi ajattelin aloittaa ilman BF:ää.

Kun olen saanut ensimmäiset ostokset tehtyä, voisi BF olla ihan jees jatko, sillä saahan siitä lisää Guardianeja, Direjä ja sen mukavan Falconin, sekä säästää niitä pennosia hiukan.
Kyllä, näin se on.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Kyllä se battleforce käy hyvin jalkaväkijengiin. Siinä tulee kuitenkin näitä yksiköitä mitä jalkaväkijengissä käytetään, ja kyllä sille Wave serpentillekin tulee käyttöä jalkaväkijengissäkin Avengereiden taksina.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”