"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tyranidit 1k laajennusta 1500 pisteeseen

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Shadowdwarf

Tyranidit 1k laajennusta 1500 pisteeseen

Viesti Kirjoittaja Shadowdwarf »

Elikkä päätinpä tehdä tällaisen aiheen johon kokoan nykyisen 1000pts listani, ja kysyn että miten sitä laajentaisin 1500 pisteeseen.
Huom! Minulla on vain nämä figut, mitkä tulevat tähän 1000pts listaan.

Itse Lista:

HQ:
Warriors x 3
-deathspitter
-s. talons
-e. senses
= 90 pts
Antavat pääasiassa vain synapsea gaunteille, mutta voivat myös ampua massaa S5 pikku-lätyillä.

TROOPS:
Gaunts x 12
-fleshborer
= 72 pts

Genestealers x8
-scuttlers
-feeder tendrils
-s. talons
-e. carapace
= 224 pts
Perusvarma gene poppoo, tekevät tuhoa vihollisen takalinjoissa kun outflankkaavat.

Hormagaunts x 8
= 80 pts

Ripper Swarm x 3
-leaping
-adrenal glands (WS)
= 48 pts

HEAVY SUPPORT
Carnifex
- s. talons
- crushing claws
- T.W - Mace
- Spine Banks
- Adrenal Glands (WS)
- E. Carapace
- Bonded Exoskeleton
- Regenerate
- Reinforced Chitin
- Toxin Sacs
= 228 pts
Pumpattu meleecarni, joka viime pelissä tappoi mm. Nightbringerin, Tomb Spyderin sekä tuhosi monoliitin.

Carnifex
- S. talons
- Crushing claws
- T.W - Scythe
- Tusked
- Adrenal Glands (WS)
- E. Carapace
- Bonded Exoskeleton
- Regenerate
- Reinforced Chitin
- Toxin Sacs
- flesh hooks
= 239 pts
Menee yleensä käsikynkässä toisen carnin kanssa, koska tekevät tuhoa yhdessä äärimmäisen hyvin.
TOTAL : 981 pts
Omistan kuitenkin listan lisäksi 3 warrua ja ravenerin.
Eli toivon kommentteja listasta, sekä laajennus ehdotuksia, Itse olen ajatellut hankkivani ainakin 3 gauntti boksia lisää, koska tarvitsen kipeästi massaa. Myös Tyrant, Broodlord ja Zoanthrope ovat käyneet mielessä. Eli kommentteja ja laajennusideoita, kiitos!
'Neljäviitonen

Re: Tyranidit 1k laajennusta 1500 pisteeseen

Viesti Kirjoittaja 'Neljäviitonen »

Katsotaanpas...

Warriorit toimivat. Itse en käytä tällaisia, mutta muut tuntuvat tykkäävän. Sensesit voisi ehkä jättää pois, eivät ole välttämättömiä.

Gauntteja todellakin tarvitaan lisää. Se pari kolme pakettia voisi olla hyvä.

'Stealerit ovat liian hintavia. Itse jättäisin carapacen ja talonit pois ja ottaisin joko isomman tai sitten kokonaan toisen ryhmän tollasia halvempia.

Rippereiltä ottaisin biomorphit pois. Edelle vaan ryömimään muiden suojaksi.

Carnilta ottaisin spine banksit pois, vaihtaisin mace talen scytheen ja ottaisin vielä adrenaliini I:n ja toxic miasman.

Toisesta fexistä ei oikein moitittavaa löydy, paitsi adrenaliini I:n ja miasman puute.
Itse en kyllä käyttäisi kahta überpumpattua fexiä samassa listassa, kun vievät ihan järkyttävästi pisteitä, mutta makunsa kullakin.

Ja sitten niihin laajennuksiin: hive tyrant on ihan ehdoton (mielellään lentävä), lisää gauntteja tarvitaan, kun sinulla kerran yksi ravener jo on niin pari lisää voisi olla hyvä, jotta saa kunnon ryhmän. Itse käytän yleensä ainakin kahta ryhmällistä mahdollisimman halpoja outflank 'stealereita, kun se vaan on niin kovia. Myös ainakin yksi ampuva fexi voisi olla ihan hyvä hankkia, eikä broodlordikaan ole huono yksikkö.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Shadowdwarf

Joo, itselle tuolla tavalla aseistetut genet ovat toimineet ihan hyvin, tosin niiltä voisi periatteessa ottaa carapacen pois, Yhden Carnifexin voi periatteessa ottaa pois jotta saa lisää tilaa gaunteille 1000 pisteeseen. 1500 pisteeseen, Carnifexejä voi yrittää halventaa.

Kyllähän broodlord on mielessä käynyt, niin esitänpä kysymyksen kun kerran Broodlordilla on Infiltrate, niin tarvitseeko Retinue Scuttlersit että koko ryhmä voi outflankata?
'Neljäviitonen

Kun tutkii broodlordin sääntöjä tarkkaan, niin voi huomata, että kyseinen otus omaa infiltraten ja lisäksi antaa kyseisen säännön retinuelleen.
Elikkä sinun ei tarvitse ostaa scuttlersia 'stealereille.
Broodlordi on todella kova mättökone, jonka ainoa huono puoli mielestäni on se, että retinuestealerit eivät voi viedä objekteja.
Jotkut myös pitävät sitä liian hitaana, mutta outflankilla pääsee yleensä kätevästi lähikseen, kunhan on vihollisporukkaa lähellä kentän laitoja.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Shadowdwarf

Niinhän se on mutta voihan sitä nykyedikassa juosta broodlordilla ja retinuella, ainut vaan että ei voi assaultata sen jälkeen. Tosin jos 'lordi kuolee, niin sen jälkeen retinuestealerit voivat viedä objektiivin? Se on kyllä hyvä että retinuestealerit eivät tarvitse scuttlersia, niin saa vähän halvemman yksikön.
'Neljäviitonen

Shadowdwarf kirjoitti:Tosin jos 'lordi kuolee, niin sen jälkeen retinuestealerit voivat viedä objektiivin?
Eivät voi. Vaikka lordi kuolisikin, niin 'stealereista ei tule enää trooppeja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”