2009 Grand Tournament FINLAND
Re: 2009 Grand Tournament FINLAND
Tais olla fanaticcien erikoisuus.
Ei varmaan luekkaan, koska säännöt Thorekin sanovat aika selkeästi jotain ihan muuta :)Skarsnik96 kirjoitti:Milloinkohan se FAQ tulee, onko kellään tietoa? Pitäs saada tietää, onko se Thorekin re-roll kertakäyttöinen. (Dwarf FAQissa ei lukenut mitään.)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- Scumboogie
Jaah... no ollaan peliporukassa pelattu kertakäyttöisellä re-rollilla, koska Puokin turnauksissa on ollu semmonen sääntö nyt lähiaikoina. Luulin ensin FAQiksi mutta taisikin olla pelkkä turnauskomppi, miten on, Oberon? Jos re-rollia saa kerran käyttää koko ajan niin sitten on too-della hjuva fiilis (lainaten Kummelia :D )Deetwo kirjoitti:
Ei varmaan luekkaan, koska säännöt Thorekin sanovat aika selkeästi jotain ihan muuta :)
Juu, noudattaen UK GT:ssä vuosi, kaksi sitten annettua tulkintaa, täälläkin on pelattu yhtä rerollia jo aika pitkään, pistin yhtenäistä linjaa noudattaakseni sen niihin puokin turnausfaqeihin kanssa. Varmaksi en sano, mutta voisin veikata yhtä rerollia myös gt:hen. Eli turnauskomppi oli, sama kuin monessa muussakin turnauksessa.
- Scumboogie
Jaa... No, pitää keskustella peliporukkalaisten kanssa, pitävätkö he Thorekin jokavuoroisesta re-rollista ;) No, sehän sitten nähdään, mites tämän vuoden GT:ssä käy.
Onhan tuo kertakäyttöinen rerolli varmaan tasapainon puolesta aika hyvä ratkaisu..
Mutta ainakaan tuo 09 UK GT finals FAQ ei sitä sisältänyt vissiinkään.
Mutta ainakaan tuo 09 UK GT finals FAQ ei sitä sisältänyt vissiinkään.
- Scumboogie
No, sehän selviää, kunhan odotellaan FAQia.
- Cannonball
FAQia joka luvattiin jo yli viikko sitten, ja turnaukseen on neljä päivää aikaa... Taitaa jäädä listaan muutama avoin kohta kuulakynällä paikan päällä täytettäviksi, kun alkaa vaikuttaa siltä että ne vastaukset saa nyhdettyä vasta paikan päällä.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
-
Wanha Herra T
Moi
Jos jollakulla ei oo käyttöä ylimääräiselle lipulle. Olen perheen kanssa menossa lapsimessuille perjantaina, joten sille olisi käyttöä.
Ottakaa yhteyttä.
Jos jollakulla ei oo käyttöä ylimääräiselle lipulle. Olen perheen kanssa menossa lapsimessuille perjantaina, joten sille olisi käyttöä.
Ottakaa yhteyttä.
http://www.puolenkuunpelit.com - verkkokauppa ja peliportaali
Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
Killing Blowille immuuni Thorek Ironbow.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
- jupu_pupu_mies
Ei näin:(I Ride in a Dragon kirjoitti:Killing Blowille immuuni Thorek Ironbow.
Olipas hyödytön FAQ, suurin osa demoniosastosta pelkkää tallyä :P
Saako sähköpostilla pistää lisää kysymyksiä vai yritänkö tuomareilta kysellä lauantai-aamuna?
Olisi ihan kiva tietää etukäteen miten pitäisi tuota Changelingia pelata.
Saako sähköpostilla pistää lisää kysymyksiä vai yritänkö tuomareilta kysellä lauantai-aamuna?
Olisi ihan kiva tietää etukäteen miten pitäisi tuota Changelingia pelata.
Terve,
jos joku on vielä liputta FB turnaukseen niin minulla olisi liput myytävänä. Ajattelin laittaa tännekin, niin edesautan ihmisten lipunsaamista :)
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=85324
Andreas
jos joku on vielä liputta FB turnaukseen niin minulla olisi liput myytävänä. Ajattelin laittaa tännekin, niin edesautan ihmisten lipunsaamista :)
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=85324
Andreas
Mun Oblit on Mossadin agentteja.
-
HybridChild
Selvennykset tosiaan...
Entä minerit ja tunneling teamit? Pidänkö ne povarissa aina kierroksen 2 alkuun asti? Samalla tavalla "piilossa" nekin ovat kuin assasinit ja fanaatikot.
Suoraan sanottuna ärsyttää tällainen viime hetken edestakaisin taikinointi. Päättäkää nyt joku miten tää homma toimii ja selittäkää sitten se päätöksen sisältö sillä lailla että nuorinkin turnauksen osallistuja ymmärtää. Tämän farssin lopputulos saattaa vaikuttaa aika ratkaisevasti joidenkin pelaajien lopulliseen kompositioon. Lisäksi odotan innolla minkälaisia virityksiä tuon Warm Up -periodin aikana tulee vastaan ("mutku mun kaveri Pekka sano et mun ei tartte kertoo mitä markkeja noilla mun maraudereilla on") kaiken tämän sekoilun jälkeen.
Voisiko joku (mielellään virallinen taho) ystävällisesti kääntää tuon yllä olevan lauseen jollekin ymmärrettävälle kielelle (siis suomeksi tai englanniksi). Käsittääkseni pelissä ei ole sellaisia kategorioita kuin "mundane magic items" ja "special items". Voisiko joku tyhjentävästi selittää mitä eroa näillä kahdella on (tarvittaessa esittämällä luettelon kaikista taikaitemeistä, riimukomboista, vampyyreiden erikoiskyvyistä jne. jotka kumpaankin kuuluvat). Eikö olisi yksinkertaista sopia että kaikki magic itemit tms. paljastetaan tai sitten ei mitään. Aiempi tässä threadissä esiintynyt kanta oli että:We will be using semi secret lists: I.e mundane magic items etc are revealed but hidden units like fanatics and special items are to be marked at the unit bases an on the roster and are only revealed when activated used.
Eli mitä listaa sille vastustajalle nyt oikein esitellään tässä "semi secret" mallissa? Jos siinä näkyvät yksiköiden pistehinnat, niin idioottikin osaa laskea montako fanaatikkoa se on syönyt. Jos taas maagisia esineitä, piilotteljoita ja pistehintoja yms. ei näy, niin mitä virkaa koko listalla on? Silloinhan mennään täysin suljetuilla (joskin WYSIWYG) listoilla. Eli kaikki mitä siinä listassa enää lukee on joka tapauksessa pöydällä kaikkien nähtävissä. Ei ymmärrä.Halfmoon Games kirjoitti:Listoista sen verran virallista kantaa että kyllä ne ovat avoimia ja saannoissakin on ihan varattu aikaa siihen etta ne vastustajallesi esittelet.
Mukanasi tulee siis olla vähintään 2 listaa.
Yhden kerää pois turnauksen organisoijat tarkistusta varten ja toisen tarvitset pelin kulkuun ja esittääksesi sen vastustajallesi.
Entä minerit ja tunneling teamit? Pidänkö ne povarissa aina kierroksen 2 alkuun asti? Samalla tavalla "piilossa" nekin ovat kuin assasinit ja fanaatikot.
Suoraan sanottuna ärsyttää tällainen viime hetken edestakaisin taikinointi. Päättäkää nyt joku miten tää homma toimii ja selittäkää sitten se päätöksen sisältö sillä lailla että nuorinkin turnauksen osallistuja ymmärtää. Tämän farssin lopputulos saattaa vaikuttaa aika ratkaisevasti joidenkin pelaajien lopulliseen kompositioon. Lisäksi odotan innolla minkälaisia virityksiä tuon Warm Up -periodin aikana tulee vastaan ("mutku mun kaveri Pekka sano et mun ei tartte kertoo mitä markkeja noilla mun maraudereilla on") kaiken tämän sekoilun jälkeen.
No mitenkäs sitten? Jos kerran Thorek ei voi kontestata mitään, niin tästä loogisesti seuraa että se on immuuni KB:lle. Itse jos Thorekin ottaisin, niin mieluummin olisin antanut sen tippua killing blow:lla (jota harvoin muutenkaan näkee) ja antanut sille mahdollisuuden napsia objektiveja ja quartereita (varsinkin kun se US5 ei tipu ennenkuin koko crew on kuollut). Eli tämä tulkinta on kääpiöpelaajilta pois. Vaikka itse en Thorekia ottaisikaan niin välillä ihmetyttää miksi kääpiöpelaajia rangaistaan; jotenkin voisi kuvitella turnauksen järjestäjien pyrkivän kohti tasapainoa eri armeijoiden välillä. Näillä rajoituksilla Thorek on aika vaniljanmakuinen kaveri verrattuna moniin muihin spessu-ukkoihin, joiden käyttöä ei rajoiteta mitenkään.jupu_mies kirjoitti:Ei näin:(I Ride in a Dragon kirjoitti:Killing Blowille immuuni Thorek Ironbow.
Miten on pitääkö listaa vaihtaa nyt pikkasen koska mulla ei ole eikä oo aikaa tehdä wood elf spellsingeriä ja bsbtä ratsastaviks vaikka listan mukaan ne ratsastaa. Tää WYSIWYG tuli pikkasen liian myöhäs siihen et ehtin konffaa sellase enkä tiedä onko niille ylipäätänsä ratsastavia figuja. Eli mitä tehdä muutanko listaa vai mitä? =)(
Eiköhän lista muutu, väärällä basellahan ne kanssa on jos ratsut omaavat listassa mutta figu on pienellä basella.
- Scumboogie
Noo... on nähty niitäkin kertoja kun Skulltaker rynnii kentän toiseen päähän juggerin selässä ja kaataa Thorekin 5+... :( Immune to killing blow on sinäänsä hyödyllinen, mutta kyllä tosiaan se kulmanvaltaus olisi parempi. Ja lisäksi Thorek saa re-rollata tablen vain kerran. Nyt kyrsii. Mutta kiitos infosta kuitenkin.HybridChild kirjoitti:Itse jos Thorekin ottaisin, niin mieluummin olisin antanut sen tippua killing blow:lla (jota harvoin muutenkaan näkee)
Mitä hemmettiä tämä on? Pitääkö minun printata (kun en edes printteriä omista) koko 26 sivuinen rulepack? Ja miksi ihmeessä superglue?THINGS YOU WILL NEED TO BRING WITH YOU
· You must make sure that any gaming materials you require to play,
specifically:
· Your entry ticket
· Your fully painted miniatures
· At least two legible copies of your Army Roster (Preferably printed)
· This rules pack
· Appropriate English Language Rulebooks and Supplemental texts
· Pen and paper
· A tray to carry your models
· Dice and templates
· Reference sheets
· Tape measure
· Superglue and poly cement
Superglue sen takia, että voit korjata haavoittuneita figujasi! Ja rulespacki siksi, koska siinä on skenut..