"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dinosaurukset vs. Natsit!

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

No niin. Nyt ollaan koneen ääressä ja katsotaan mitä tulee.
Neljä mahdollista toimintoa vuorossa (jokaisella pelaajalla voi olla vaikka norm. korttipakka jossa jokainen maa edustaa yhtä toimintoa).
Liike, ampuminen, suojautuminen ja "tarina kuinka arjalainen kansa nousee alempien rotujen yläpuolelle".
Vuoron alussa kaikki pelaajat laittavat kortit kuvapuoli alaspäin pöydälle jokaista validia yksikköä kohden (ei pakenevat). Käännetään yhtä aikaa kaikki ja liikutetaan "yhtä aikaa" sen enempää neuottelematta muiden kanssa. Parempi vaihtoehto on että käännetään ensin "tarina kuinka arjalainen kansa nousee alempien rotujen yläpuolelle"-kortit, sitten suoja, liike ja viimeisenä ampumisen. Näin voi syntyä kivoja friendly fire tilanteita. Kun on toimittu niin dinot liikkuvat luonteen omaisesti (jokainen dino miten sille on luenteen omaista ja näitä ohjaa vaikka yksi pj, mikä voi soveltavin osin tulkinta dinojen sielunelämää ja niitä koskevia sääntöjä).

Dinoilla on vain hit point stat ja luonteen omainen liikkumisnopeus (voi olla useita eri tilanteisiin).
Natsi jalkaväellä on seuraavat statit: Moraali (aina 10), tulivoima (millä noppaosumalla aiheuttavat yhden damagen), tulimäärä (monta noppaa), suoja (millä noppa osumalla kestävät vihollislähiksen (yleensä 6+) tai frienly fire) ja maksimi liike nopeus.

Kun moraali tippuu 0 niin yksikkö hajoaa ja katoaa metsään ja kompastelee kiviin.
Moraalia saa vain "tarina kuinka arjalainen kansa nousee alempien rotujen yläpuolelle"-kortilla tai kun läheinen vihollisjoukko kuolee.
Moraalia lähtee jos vihollinen on liian lähellä. (-1)
Kavereiden moraali tippuu nollaan (-1 tai -2 riippuen etäisyydestä)
Lähelle olevien kavereiden kimppuun hyökätään (-2)
Meidän kimppuun hyökätään (-5)
Epäonnistutaan suoja testissä aka dinos are slaugtering us. (-5)
Friendly fire (-3)
"tarina kuinka slaavilainen kansa nousee alempien rotujen yläpuolelle" (-14)

Tämä on siis minun ehdottamani pelimekaniikka. Tätä voi lähtä hiomaan ja luomaan paremmaksi, mutta idea on hauska ja nopea peli missä voi olla oikeasti tuhansia sotilaita eikä tule hirveää nysväämistä. Moraali mittarina toimii D10 noppa.
Relic

Re: Dinosaurukset vs. Natsit!

Viesti Kirjoittaja Relic »

Kuulostaa mainiolta idealta :) Aika sinänsä "perus" PULP-henkinen viritys. Löytysiköhän siltä rintamalta sääntöjä joita voisi muunnella..pitää tutkia.
welfi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja welfi »

Loisto idea kerrassaan!

Olen sitä mieltä että säännöt pitäisi itse keksiä, ja natseilla olisi vain noita jalkaväen solttuja. niille sitten aseiksi mp40, karabiinejä, kranaatin heittimiä. Noilla konepistooli- ja kivääri miehillä vois olla vaik jokaisella yks kranaatti, jonka ne voi heittää sitten jonkun 8" päähä. Kranaatit olis joku hätä ratkasu kun dino rynnii kohti avuttomia natseja.
"muistakaa sitten että irtokarkit ovat egologisempia kuin normaalit karkkipussit" sanoi Jumala Aatamille ja Eevalle...
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Vielä parempi, syöttää sen sille. Onnistuisi vaikka tietyllä noppaluvulla. Esimerkiksi jonkun rexin suuhun ei varmaan olisi kovin hankala kässyä heittää.
'Neljäviitonen

Viesti Kirjoittaja 'Neljäviitonen »

En ole eläissäni kranaattia heittänyt, mutta uskoisin, ettei se nyt kumminkaan niin helppoa ole osua liikkuvan rexin kitaan.

Viivakoodin sääntömekaniikka kuulostaa mielestäni toimivalta, yksinkertaiselta ja hauskalta. Vähän tarkemmin vaan viilaamaan ja niin päin pois. Ainoa mikä kummastutti oli se, että mielestäni dinoille tulisi tehdä vielä erilaiset lähisvoimat tai jotain. Tai sitten esimerkiksi iskujen määrä minkä aiheuttaa päälle rynniessä tai vastaava. (Päälle rynnivä triceratopsi varmaan kaataa enemmän porukkaa kuin yksi niskaan hyppäävä raptori)

Idea on kyllä kerrassaan mainio. Onnea vaan projektiin.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Arkki

Viesti Kirjoittaja Arkki »

Tahtoisin ehdottaa näin oman tietoni kannalta, että raptoreille kannattaisi laittaa moraali joka vaihtelee niiden määrästä -> vähenemiseen. Onhan se tutkijoiden mukaan laumaeläin, eli tuo seikka voisi olla huomiossa sääntöjä rustatessa.
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
Z7-852

Arkki kirjoitti:Onhan se tutkijoiden mukaan laumaeläin, eli tuo seikka voisi olla huomiossa sääntöjä rustatessa.
Tästä ei nyt välttämättä haluta tehdä realistista pelia vaan hauska. Pitäisi saada myös kaikkia hauskoja lisä sääntöjä sinne kuten misfire kranaatti tai muuta.
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Hauskuuttakin on monenlaista, ei kammottavien kuolemien älyvapaa noppailu satunnaistaulukoista ole ainoa malli (esimerkki, huom!). Itse katsoisin että yksiköiden käyttäytyminen kentällä samaan tyyliin kuin esikuvansa pop-kulttuurin puolelta (välittömänä esikuvana ei siis niinkään tieteellinen tutkimus vaan pulp-stoorit, vanhat sarjikset, leffat) on ihan tavoittelemisen arvoinen lopputulos, koska se antaa pelaajalle paremman pinnan tarttua peliin mielikuvitusavaruutena.

Ylisimppelit (tai ennen kaikkea täysin teemasta irralliset) pelimekaniikat eivät ainakaan minulle tee mistään pelistä turhan täyttä kokemusta. Jos menestyn pelissä sen takia että tiedän miten velosiraptori käyttäytyy (olen vaikkapa katsonut Jurassic Parkin) sen sijaan että pystyn tekemään nopeita todennäköisyyslaskelmia, arvioimaan tarkasti pienoismallien välisiä etäisyyksiä ja erilaisia liike-vastaliike-kuvioita, niin sitten 'hauskan' pelin tekemisessä on onnistuttu. Jonkinlainen (pop!)uskottavuus tarvitaan että saadaan sitä immersiota mistä tämänkaltainen hupi lähtee, väittäsin.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Itse en ole valmiiden sääntösysteemien modauksen kannalla, koska ne ovat usein tällaiseen peliin turhan raskaita, kun tarkoitus on oikeasti pitää peli nopeana ja simppelinä. Tavoite olisi, että peli saataisiin pelattua noin puolessa tunnissa ja vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää.

Kliseiden viljely on totta kai olennaista, mutta niiden erikoissäännöt eivät saisi syödä liikaa aikaa. Pelin "sankarit", joiden säännöt pitäisi olla myös yksityiskohtaisempia jo pelkästään määrän rajallisuuden vuoksi ovat ehdottomasti dinosaurukset ja ainakin oman näkemykseni mukaan natsit ovat kasvotonta massaa - mielellään ilman yksittäisiä sankareita, koska tietty lemmingsmainen lähestymistapa tekee koko hommasta huomattavasti kornimman.

10 mm skaalasta en siis käytännön syistä taivu, mutta pelimekaniikan sijaan kannattaisi vielä alkuun miettiä visioita siitä miten peli toimii, eli unohtakaa hetkeksi noppien/korttien tms. "käytännön asioitten" pohtimista ja antakaa ideoita siitä mitä haluaisitte pelikentällä tapahtuvan, kun esim. raptorit metsästävät tai tyrannosaurus rex rynnistää natsilauman kimppuun. Annoin jo oman näkemykseni asiasta. Tämän pohjalta voidaan sitten lähteä sääntöjä miettimään, mutta jos kukin luo oman sääntösettinsä oman näkemyksensä pohjalta, ei silloin ratkaisusta tule hyvää. Luodaan ensin kunnon suurin piirtein yhteinen visio ja sitten sen perusteella mietitään miten se sääntöjen puitteissa olisi parasta toteuttaa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Z7-852

dead flesh penalty kirjoitti:Hauskuuttakin on monenlaista, ei kammottavien kuolemien älyvapaa noppailu satunnaistaulukoista ole ainoa malli (esimerkki, huom!).
En kyllä itsekkään pidä taulukko sukellusta hauskana tai nopeana pelitapana. Kranaattin heitossa voisi olla vain joku auto-fail noppa tulos mikä on misfire.
dead flesh penalty kirjoitti:Itse katsoisin että yksiköiden käyttäytyminen kentällä samaan tyyliin kuin esikuvansa pop-kulttuurin puolelta (välittömänä esikuvana ei siis niinkään tieteellinen tutkimus vaan pulp-stoorit, vanhat sarjikset, leffat) on ihan tavoittelemisen arvoinen lopputulos, koska se antaa pelaajalle paremman pinnan tarttua peliin mielikuvitusavaruutena.
Näinhän siitä saa juuri hauskaa, mutta oma kuvani natseista populaarikulttuurin välityksellä on tuo kasvoton harmaa tykinruoka eli en siitä pahemmin vitsejä pysty keksimään. Tietenkin voisi antaa mahdollisen bonus moraalia siitä kun porukka tekee rambo kuolemia (siis tulee räjähdys ja natsi lentää moitteettoman kolmosvoltin kun takana tulee kipinöitä).

Ehdottamani sääntömekaniikka perustuu pitkälti kiinteisiin lukuihin lukuun ottamatta ampumista. Näin siksi että pelissä olisi suurempi määrä taktiikalla eikä puhtaalla tuurilla.
Silveri

Toistetaan vielä se, että pelimekaniikan syvällisyyttä ei kannata ottaa kovin vakavasti myöskään. Pelin ajatus on naurattaa sen parin pelikerran ajan, eikä muodostua missään nimessä miksikään hc-turnauspeliksi. Ei se teemakaan jaksa naurattaa oikeasti paria peliä pitempään.

Let's keep it simple.
Z7-852

Silveri kirjoitti:Toistetaan vielä se, että pelimekaniikan syvällisyyttä ei kannata ottaa kovin vakavasti myöskään. Pelin ajatus on naurattaa sen parin pelikerran ajan, eikä muodostua missään nimessä miksikään hc-turnauspeliksi. Ei se teemakaan jaksa naurattaa oikeasti paria peliä pitempään.

Let's keep it simple.
Sinä kun pistit jutun liikkeelle niin kerro miltä pohjalta haluat sääntöjen syntyvän. Itse sääntönikkarina rakastan sääntöjen kyhäämistä ja uusien pelien keksimistä. Tämän takia olen täysillä mukana tässä hommassa vaikka muuten kaikki projektit ovat vahvasti jäissä vielä 2kk.
Silveri

Z7-852 kirjoitti:Sinä kun pistit jutun liikkeelle niin kerro miltä pohjalta haluat sääntöjen syntyvän. Itse sääntönikkarina rakastan sääntöjen kyhäämistä ja uusien pelien keksimistä. Tämän takia olen täysillä mukana tässä hommassa vaikka muuten kaikki projektit ovat vahvasti jäissä vielä 2kk.
No katso 1.sivulla oleva "visioni" sääntöjen toimintaperiaatteesta.

Lähinnä konsepteja mitä haluaisin pelissä tulevan esiin on se, että kuorma-autollinen natseja voi paeta kaasu pohjassa perässä kiitävää t-rexiä. *tömps tömps tömps* - "objects in rear view mirror are closer than they appear". Lisäksi panikointiefekti on pakko jotenkin sisällyttää hommaan mukaan. Koska natseja on paljon, on hyvä toteuttaa niiden ohjaus ryhmäkohtaisesti, mutta ettei homma menisi liian monimutkaiseksi, niin ajattelin, että liikutus tapahtuisi siten, että ryhmä olisi x cm säteellä ryhmänjohtajasta, mutta jos ryhmä hajoaa (tai syödään), voi yksittäinen natsi liittyä myös johonkin toiseen ryhmään ilman sen kummempia ongelmia.

Itseäni huvitti tuo ajatus ryhmän keskelle rynnivästä t-rexistä, joka kenties pari natsia saa popsittua loppujen rynnistäessä räjähdyksenomaisesti karkuun eri suuntiin parasta mahdollista vauhtia.

Mitään armeijalistoja ei olisi, vaan kummallakin puolella olisi kiinteä määrä figuja, jotka olisi määritelty jo alkutilanteessa.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Natsit tosiaan voisivat toimia siten, että perusmosurit oleilevat häröpalloissa ryhmänjohtajien ympärillä. Moraali voisi pettää perusjantterilla kolmella tavalla - joko jäädytään paikalleen, paetaan suinpäin karkuun, tai sitten paetaan kohti lähintä ryhmänjohtajaa. Tätä jälkimmäistä ei tietty voi tapahtua jos jo ollaan ryhmänjohtajan vaikutuspiirillä. Mekaniikkana tämä on helppo tapa toteuttaa johtajien rohkaiseva vaikutus. Suinpäin karkuun voi tietty tarkoittaa joko random-suuntaan tai sitten poispäin lähimmästä dinosta. Eli ehkäpä neljä tapaa moraalin pettämiselle.

Dinot puolestaan aiheuttavat kauhua kahdella tavalla: tulemalla liki ja syömällä/tallomalla natseja. Jälkimmäinen luonnollisesti aiheuttaa enemmän kauhua.

Oliko muuten ideana että isot dinot ovat käytännössä "luonnonvoimia" eli että niitä ei kontrolloida vaan ne vain toteuttavat jotain säännöstöä ilman päätöksentekoa pelaajalta? Sellaisen kuvan sain useammankin ihmisen kirjoittelusta. Joka tapauksessa dinojen liikenopeudessa voisi olla satunnaiselementti, jolloin kiinnijuokseminen on jännempää. Ja ehkäpä vahingoittuminen ensin vauhdittaa ja vahingon lisääntyessä sitten hidastaa dinoa? Natsit ja ajoneuvot voivat sen sijaan omata kiinteän maksiminopeuden.

Amerikkalaisarkeologi villinä korttina pelissä olisi tietenkin myös mielenkiintoinen ;)
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Alacryst

Viesti Kirjoittaja Alacryst »

Kommentoidaan nyt jotakin sitten, kun on aihekkin niin hyvä ;)

Natseista:

Jantterit häröpallossa ryhmänjohtajan ympärillä kuulostaa hyvältä. Ryhmänjohtajat pystyvät sitten käskyttämään omia ryhmäläisiään joillakin komennoilla ("tulta", "liikkuu", "suojaan" jne.). Ryhmät voisivat olla hieman erilaisia toisistaan: iskuryhmällä olisi MP40:t, jalkaväellä kiväärit ja mahdollisesti joitain tulitukiaseita (panzerfaust, MG42, kranaatinheitin...). Lisäksi tietty x-määrä kuorma-autoja. Hienoa olisi, jos natsit voisivat ajaa kuorma-autoilla karkuun ja samalla kyydissä oleva ryhmä tulittaa perässä tulevaa dinoa.

Dinoista:
Mitä dinofiguja löytyy tällä hetkellä? Muutama erilainen olisi hauska olla, tai sitten keksitään suht. monipuoliset säännöt niille parille mitä löytyy. Mutta jos jokaisesta isosta dinosta saisi tehtyä yksilön ja erilaisen niin se olisi hienoa mielestäni. Pari laumaa olisi sitten raptoreita.

Mielestäni kaikilla dinoilla pitäisi olla jokin sattumaelementti, jotta niitä "ohjaava" pelaaja ei pysty täysin hallitsemaan niitä. Pelin alussa pelaaja saisi vaikka asettaa isot dinot pöydälle miten haluaa, mutta liikkuminen olisi tosiaan sattuman varaista. Raptorit voisivat aloittaa pelin piilossa jossakin. Jollakin tavalla arvottaisiin sitten kesken peliä, että mistä putkahtavat esiin ("Ambush!").

Näkemys pelinkulusta:
Natsit asettavat tulitukiryhmät metsänlaitaan valmiiksi. Rohkeista miehistä koostuva iskuryhmä etenee hiljaa kohti dinojen pesää. Kun jokin iso dino lähestyy, niin miehet pistävät munat turpeeseen ja makaavat hiljaa, jolloin peto meneekin vain ohi.

Samaan aikaan kaukana takalinjalla raptorilauma yllättää yhden tukiryhmän ja päättää alkaa mässäillemään kakkosluokan arjalais-lihalla. Paniikki iskee, miehiä juoksee sinne tänne ja aseet paukkuvat. Nyt alkavat isotkin dinot käydä uteliaiksi, ja ne alkavat tulla lähemmäksi. Natsien hermot pettävät ja joku ampuu singolla liian likelle tullutta T-rexiä. Ja niin koko viidakko onkin valppaana natseista.

Kaiken sekasorron keskellä hiippailevan iskuryhmän rautaiset hermot silti pitävät. Iskuryhmänjohtaja on nyt vaikean päätöksen edessä; auttaakko epätoivoisesti taistelevia natsiveljiä, vai jatkaakko eteenpäin ja hakea munat dinojen pesästä, jolloin Führer varmasti palkitsee heidät. Nanosekunnin mietittyään hän komentaa ryhmänsä kohti pesää.

No joo, tämmönen mielikuva mulle syntyi tästä aivan aluksi. Tärkeät elementit tässä oli: hiipivä(t) natsiryhmä(t), helposti panikoiva tulitukiosasto, ryhmänjohtajat, yksittäiset taistelijat juoksemassa miten sattuu, raptorit väijyttää ja isot dinot jyrää (kun niitä suututtaa). Isoja dinoja voisi aivan erityisesti kiinnostaa kuorma-autot, joiden käyttö toisi omat riskinsä natseille.

Tästä tulee nyt varsin pitkä vuodatus, mutta ei voi mitään.

Säännöistä:
Mielestäni isojen dinojen liikuttamiseen voisi käyttää vähän vastaavaa systeemiä kuin combat patrollissa brute squadit käyttävät: molemmat pelaajat heittävät noppaa, ja se kuka saa isomman luvun saa liikuttaa dinoa nopan näyttämän luvun verran. Helppo ja toimiva systeemi.

Panikoivat voisivat tosiaan tehdä aivan randomina mitä sattuu. Jos (ja kun) joku jantteri panikoi, niin hänhän voisi tehdä sattumanvaraisesti jotain perus liikkeistä: nopanheitosta riippuen hän joko piiloutuu peloissaan, juoksee kauhuissaan tai ampuu raivonvallassa lippaat tyhjiksi. Kahdessa jälkimmäisessä voidaan taas arpoa, että kuka päättää mihin juostaan tai ketä ammutaan (kumpikin pelaaja heittää noppaa ja voittaja saa päättää suunnan/kohteen).

Puuh. Jatkan myöhemmin, jos jaksan.

Edit: Kijitorus viehret pois.
Silveri

No raptoreiden suhteen ajattelin, että niiden liikuttelu olisi vähemmän randomia ja niillä voisi suunnitelmallisesti saalistaakin. Esim. 2 näkyvän raptorin ryhmässä, joista sitten kolmannen saa halutessaan paljastaa (kliseisesti voisi se tulla tasasivuisen kolmion "puuttuvasta pisteestä", 2 muun määritellessä kolmion sivun pituuden).

Isot dinot liikkuisivat melko rajallisesti vain muutaman sentin vuorossa (tai enemmän, jos haluavat rynnistää takaisin pesäänsä suojelemaan), mutta mikäli tietyn etäisyyden ja näkökentän sisällä havaitsevat liikettä (jurassic parkistahan muistamme, että tyrannosaurus rex ei näe paikallaan olevia kohteita), ne rynnistävät sitä päin vauhdilla. Taktisena elementtinä olisikin sitten siirtää dino sellaiseen paikkaan, missä se saa valvottua tiettyä sektoria riittävän hyvin ja natsit toisaalta voisivat vilistää dinon ohitse esim. ensin uhraamalla yhden ryhmän t-rexin syötiksi tämän näin rynnistäessä niiden kimppuun ja sitten ajamalla selustan kautta t-rexin huomaamatta toisella ryhmällä kuorma-autolla munien luokse.

Eri dinotyyppejä onkin sitten Magister Militumilla useita. Siitä vain valitsemaan.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Minusta olisi hyvä ajatus että joukot (Kummallakin puolella) rakennettaisiin faba tyylisesti armeijalistoina.

Dinoista olen miettinyt:

Isoilla lihansyöjillä olisi (Kuten sanottu) rajoitettu liike. Itse ehdotan sitä, että itse pelaaja saisi liikuttaa tyrannosaurusta vain pari tuumaa, jonka jälkeen tyrannosaurus joutuu ottamaan testin, jolloin vaikka heitoilla 1-3 tyrannosaurus ei saa liikkua enää tällä vuorolla, ja 4-6 se liikkuu vaikka D6 tuumaa lähimmän vihollisen luo joka on liikkunut viime vuorolla. Isot kasvissyöjät taas toimisivat lihamuureina, jotka tallovat natsijoukkoja jotka tulevat liian lähelle.

Perus kasvissyöjät taas käyttäisivät sarviaan sun muita juttuja, mutta eivät voisi suoraan hyökätä vihollisen kimppuun ellei tämä uhkaisi dinosaurusta tai sen munia.

Dinopelaaja saisi vaikka pelin alussa ensin "deployata" pesät, ja sitten suurin osa dinoista vaikka max. 15 tuuman päähän pesästä.

En ehdi nyt enempää miettiä. Myöhemmin sitten.
Viimeksi muokannut aatami, Ke 29.04.2009 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Silveri

Jos demopelityyppistä parin kerran vitsiä, mitä tässä ajan lähinnä takaa, ajatellaan, niin armeijalistoissa ei ole paljoa järkeä - vie turhan paljon pitkän aikaa ennen kuin päästään syömään ja tallomaan natseja. Muutoin ihan hyviä ideoita.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Noh, sellainen mahdollisuushan on että annetaan mahdollisuus tehdä "armeijalista", mutta on myös perus armeijat (Jos ei jopa pari vaihtoehtoa per puoli), joita sitten voi noudattaa jos ei itse halua tehdä armeija, tai vaikka demopelissä.
Aivan typerä ajatus?
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Silveri

En nyt ole ihan varma siitä ymmärsitkö mistä koko hommassa on kyse.

Tarkoitus on tehdä one-off tyyppinen demotettava hupipeli RopeConiin. Tuskin kukaan jaksaa tätä pelata paria peliä pitempään, joten miksi ihmeessä lähteä säätämään armylistojen kanssa. Toki, jos porukat alkavat tästä oikeasti innostua ja peli testatusti toimii ja sillä on mahdollisuuksia pysyvämmäksikin projektiksi, niin joo ehkä sitten, mutta mikä hemmetin järki on tehdä hommasta turhan monimutkaista epämääräisillä armeijalistoilla?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”