"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Horus Heresy kirjasarja?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
ohris

Horus Heresy kirjasarja?

Viesti Kirjoittaja ohris »

Onko hyvää luettavaa? Hyvää space marine toimintaa? Pitkästyttävää politikointia, yms? Muuta?

Meinasin että vois ostaa ja alkaa lukea tuota sarjaa.
Immeli

Re: Horus Heresy kirjasarja?

Viesti Kirjoittaja Immeli »

Itse olen nauttinut kaikista sarjan kirjoista joita olen tähän mennessä lukenut. Suosittelen, jos vähänkin epäilet että voisit tykätä. Kunnon tylyy menoa.

Vimeisin lukemani kirja sarjasta oli Legion, ja nous yheks lemppari kirjaks BL kirjoista. Tosin Decent of Angelsin olen skipannut, kun en ole kuullut puoltakaan hyvää sanaa siitä : )
Lahti pilaa tunnelman.
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Neljänteen kirjaan asti olen ehtinyt, ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Loistavaa englannin kielen taitoa tosin vaatii, ja juuri tuota mainitsemaasi pitkästyttävää politikointia on aika paljon. Vaikka minun mielestäni se ei ole pitkästyttävää. ;)
Immeli

Rohkenen olla eri mieltä Drakojan kanssa. Ei se enkku kovin vaikeeta tossa sarjassa ole. Äksöniä on paljon, eikä sitä politikointia liikaa ole. Perus dialogeja henkilöiden välillä, jotka vievät juonta hyvin eteenpäin.
Lahti pilaa tunnelman.
Drakojan

Immeli kirjoitti:Rohkenen olla eri mieltä Drakojan kanssa. Ei se enkku kovin vaikeeta tossa sarjassa ole. Äksöniä on paljon, eikä sitä politikointia liikaa ole. Perus dialogeja henkilöiden välillä, jotka vievät juonta hyvin eteenpäin.
Neljännessä kirjassa meni aika paljon ohi, ainut missä piti käyttää sanakirjaa niiden vaikeampien adjektiivien kanssa.
Syyspäiväntasaus

Viesti Kirjoittaja Syyspäiväntasaus »

Herätitte mielenkiintoni. Ovatko kirjat kuinka pitkiä (noin suunnilleen)? Mikä noista on ensimmäinen kirja?
Drakojan

Syyspäiväntasaus kirjoitti:Herätitte mielenkiintoni. Ovatko kirjat kuinka pitkiä (noin suunnilleen)? Mikä noista on ensimmäinen kirja?
n. 400 sivua. Ja ensimmäinen on Horus Rising.
Immeli

Itse huvikseni luetutin tota sarjaa parilla meidän ohjausryhmäläisella Star Wars -nörtillä, jotka eivät pahemmin 40k:hon ole tutustuneet, ja kyllä ne niistä pitivät. Toiselle vieläpä annoin niitä kirjoja julkaisujärjestyksestä poiketen, esim tuon 4. kirjan ennen kolmatta.

Nimimerkillä kirjat paskasessa kunnossa ja ketuttaa.

Mut joo, mielenkiintoista taustatarinaa noista voi lukea.
Lahti pilaa tunnelman.
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Alkuperäinen "trilogia" on tosiaan tuo Horus Rising, False Gods ja Galaxy in Flames. Kaikki muut sarjan kirjat kuvaavat tuon trilogian tapahtumia tarkemmin, keskittyen yksittäisiin tapahtumiin tai henkilöihin. Esim. Fulgrim kuvaa heresyn alkua Emperor's Childrenin Primarchin näkökulmasta, Mechanicum keskittyy Marsiin missä eri Forgejen välinen sisällissota johtaa Dark Mechanicumin syntyyn joka lopulta tuki Horusta jne.

Itse olen tykästynyt myös sarjaan ja voin lämpimästi suositella kaikille scifin, ja varsinkin 40k:n maailman ystäville.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Kaikki tähän mennes tulleet kahlannu läpi ja ite ainakin tykänny jokaisesta enempi tai vähempi. Mun mielestä noi kaikki on oikeastaan onnistuneita ja todella hyvää luettavaa paitti just toi Descent Of Angels, oli vähän tylsänpuoleinen loppujen lopuksi vaikka kyl senkin luki.

Suosittelen hankkiin noi kaikki :D
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
ohris

Viesti Kirjoittaja ohris »

Saitte ylipuhuttua. Laitanpa 3 ekaa kirjaa tilaukseen. Reilun kuukauden päästä on ulkomaanmatka ja siellä varmasti on hetkiä kun kirjalle on käyttöä.

- ohris
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Iha kohtuullista lukemista ovat olleet. Ainut isompi ärsytysaihe oli Legioona. Keksivät sitten kehitellä aivan omiaan Alphariuksen identtisen kaksosen muodossa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Immeli

tneva82 kirjoitti:Iha kohtuullista lukemista ovat olleet. Ainut isompi ärsytysaihe oli Legioona. Keksivät sitten kehitellä aivan omiaan Alphariuksen identtisen kaksosen muodossa.
Legion oli paras. Ja aika rumaa spoilata noin pahasti. Menee joiltakin fiilikset
Lahti pilaa tunnelman.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”