Aloittelijan örkkilistaa 1,5k + pari kysymystä.
Aloittelijan örkkilistaa 1,5k + pari kysymystä.
Terve, aloittelin tässä juuri nelkytkoon pitkän harkinnan ja budjetoinnin jälkeen. Aikaisempaa kokemusta ei ole, ei fabasta, ei 'kytkoosta. Fluffia olen tosin viilistellyt ja lueskellut jo penskasta asti.
Rustasin tätä listaa osittain budjetin, osittain potentiaalisen hauskuuden mukaan. Eli mitään suurinta juustoa ei ole tarkoitus tehdä, kaveriporukalla lähinnä pelailen.
Omistan nyt AOBR:n örkit, Mekin KFF:llä + battleforcen. Tarkoitus olisi hommata toinen BF mahd. nopeasti ja allaolevat eliitit, kannut, yms, ellette nyt saa vakuutettua mua toisin!
Tässäpä siis 2.4 päivitettyä listaa:
HQ
Warboss: 60p
Mega-Armour, 40p
= 100p
Meganobien kanssa Battlewagoniin
Big Mek, 35
KFF, 50p
= 85p
Testaan seuraavassa pelissä KFF:ää rekasta, jos tuntuu hauskalta niin 'ardien rekkaan menee tässä listassa. Muuten shootien sekaan.
TROOPS
Deff Dread, 75p
1 Skorcha 5p
1 Big Shoota, 5p
Armour Plates, 10p
Grot Riggers, 5p
= 100p
Toinen skorcha->big shoota, km-b on ehkä vähän kallis lähistelydredille (Vai onko?)
11 'Ard Slugga Boyz, 110p
Nob, 10p
PK, 25p
Trukk, 35p + Reinforced Ram, 5p = 40p
= 185p
Harkitsen nyt tuon 'ard-systeemin pudottamista, jätin vielä toistaiseksi. Saisivat meinaan kestää assaultissa sen aikaa, että saavat itse lyödä. Intsu on kuitenkin aika heikko.
12 Slugga Boyz, 72p
Nob, 10p
PK, 25p
= 147p
20 Shoota Boyz, 120p
2 Rokkit Launchas, 20p
= 140p
Mä en ihan hoksannut että miksi nuo raketit olisivat huono asia, sama range shootien kanssa ja kaikki
ELITES
5 Meganobz, 200p
= 200p
Battlewagoniin
10 Lootas, 150p
= 150p
FAST ATTACK
5 Warbikers, 125p
Nob, 10p
PK, 25p
Bosspole, 5p
= 165p
HEAVY SUPPORT
Battlewagon, 90p
Deff Rolla, 20p
Grot Riggers, 5p
Kannon, 10p
= 125p
Deff Rollan vaihto ramiin harkinnassa. 'rollan idea tosin vaikuttaa niin veikeältä, että tuskin on kanttia pudottaa pois.
Killa Kan, 35p
Grotzooka, 10p
= 45p
Killa Kan, 55p
Kustom Mega-Blasta, 10p
= 55p
Onko yleensäkin näiden käyttäminen dakkana ja niiden suojana ihan typerää?
YHT. 1497p
Ja sitten ne kyssärit:
Saako kaikki yksiköt, joita KFF "koskettaa" sen cover saven? Vai katsotaanko se normisuojan tavoin, eli sen pitää peittää yli puolet cover saven haluavasta squadista?
Jos Mek KFF:llä menee rekkaan, suojaako se rekan + kaikki 6" päässä rekasta, vai lyönkö mekin rekkaan ja mittaan mekin basesta? Vaiko häh.
Entä mitenkä tuo Battlewagon kannattaisi aseistaa paremmin? Tuo 2 rakettia vähän epäilyttää.
Grot riggerit eivät vissiin ole kertakäyttöisiä(kö)?
Edit: Ja vielä semmonen, että saanko mä jotenkin vaihdettua noiden meganobien TL-shootan "takaisin" siihen sluggaan? (Kyllä, hyvin juustokkaasti ajateltu.) Listaa muokattu, RPJ:t taxeille.
Tuli aika monsteripostaus, sorry. Laittakaa valvojat noottia vaan jos jottain vikaa on. Tää on mun eka postaus, eli kovalla todennäköisyydellä jotain sääntöä menee ny rikki.. :)
Rustasin tätä listaa osittain budjetin, osittain potentiaalisen hauskuuden mukaan. Eli mitään suurinta juustoa ei ole tarkoitus tehdä, kaveriporukalla lähinnä pelailen.
Omistan nyt AOBR:n örkit, Mekin KFF:llä + battleforcen. Tarkoitus olisi hommata toinen BF mahd. nopeasti ja allaolevat eliitit, kannut, yms, ellette nyt saa vakuutettua mua toisin!
Tässäpä siis 2.4 päivitettyä listaa:
HQ
Mega-Armour, 40p
= 100p
Meganobien kanssa Battlewagoniin
Big Mek, 35
KFF, 50p
= 85p
Testaan seuraavassa pelissä KFF:ää rekasta, jos tuntuu hauskalta niin 'ardien rekkaan menee tässä listassa. Muuten shootien sekaan.
TROOPS
Deff Dread, 75p
1 Skorcha 5p
1 Big Shoota, 5p
Armour Plates, 10p
Grot Riggers, 5p
= 100p
Toinen skorcha->big shoota, km-b on ehkä vähän kallis lähistelydredille (Vai onko?)
11 'Ard Slugga Boyz, 110p
Nob, 10p
PK, 25p
= 185p
Harkitsen nyt tuon 'ard-systeemin pudottamista, jätin vielä toistaiseksi. Saisivat meinaan kestää assaultissa sen aikaa, että saavat itse lyödä. Intsu on kuitenkin aika heikko.
12 Slugga Boyz, 72p
Nob, 10p
PK, 25p
= 147p
20 Shoota Boyz, 120p
2 Rokkit Launchas, 20p
= 140p
Mä en ihan hoksannut että miksi nuo raketit olisivat huono asia, sama range shootien kanssa ja kaikki
ELITES
5 Meganobz, 200p
= 200p
Battlewagoniin
10 Lootas, 150p
= 150p
FAST ATTACK
5 Warbikers, 125p
Nob, 10p
PK, 25p
Bosspole, 5p
= 165p
HEAVY SUPPORT
Battlewagon, 90p
Deff Rolla, 20p
Grot Riggers, 5p
Kannon, 10p
= 125p
Deff Rollan vaihto ramiin harkinnassa. 'rollan idea tosin vaikuttaa niin veikeältä, että tuskin on kanttia pudottaa pois.
Killa Kan, 35p
Grotzooka, 10p
= 45p
Killa Kan, 55p
Kustom Mega-Blasta, 10p
= 55p
Onko yleensäkin näiden käyttäminen dakkana ja niiden suojana ihan typerää?
YHT. 1497p
Ja sitten ne kyssärit:
Saako kaikki yksiköt, joita KFF "koskettaa" sen cover saven? Vai katsotaanko se normisuojan tavoin, eli sen pitää peittää yli puolet cover saven haluavasta squadista?
Jos Mek KFF:llä menee rekkaan, suojaako se rekan + kaikki 6" päässä rekasta, vai lyönkö mekin rekkaan ja mittaan mekin basesta? Vaiko häh.
Entä mitenkä tuo Battlewagon kannattaisi aseistaa paremmin? Tuo 2 rakettia vähän epäilyttää.
Edit: Ja vielä semmonen, että saanko mä jotenkin vaihdettua noiden meganobien TL-shootan "takaisin" siihen sluggaan? (Kyllä, hyvin juustokkaasti ajateltu.) Listaa muokattu, RPJ:t taxeille.
Tuli aika monsteripostaus, sorry. Laittakaa valvojat noottia vaan jos jottain vikaa on. Tää on mun eka postaus, eli kovalla todennäköisyydellä jotain sääntöä menee ny rikki.. :)
Viimeksi muokannut Nyytti, To 02.04.2009 21:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious.
Re: Aloittelijan örkkilistaa 1,5k + pari kysymystä.
Koska omistat AoBR:n nii oletan sinun omistavan myös sen minisääntiksen. Opetellaanpa samalla etsimään vastauksia sieltä.
Nyytti kirjoitti: Saako kaikki yksiköt, joita KFF "koskettaa" sen cover saven? Vai katsotaanko se normisuojan tavoin, eli sen pitää peittää yli puolet cover saven haluavasta squadista?
Pointtina tässä on within 6". Tähän löytyy selkeä vastaus Measuring distances osiosta sääntiksen sivulla 3.
Tähän löytyy selkeä vastaus sääntiksen sivulta 66 Embarking osion lopusta.
Meganobeja kuljettava vagoni haluaa kulkea täysillä päin. Redpaintjob on siis hyväksi. Ampuma aseistus on toissijaista, kun täysillä ajaessa ei voi ampua ollenkaan ja vähänkin liikuttuaan voi ampua vain yhdellä str5 tai isommalla aseella. Itselläni on välillä ollut pelkkä yksi kannoni aseena. Toinen vaihtoehto olisi jättää yksi meganobi pois niin saisit Killkannonin.
Eivät tietenkään, kun niissä ei lue sellaista
Edit: Ja vielä semmonen, että saanko mä jotenkin vaihdettua noiden meganobien TL-shootan "takaisin" siihen sluggaan? (Kyllä, hyvin juustokkaasti ajateltu.)
Ei saa sluggaan vaihdettua. Enkä näe siinä mitään hyötyä vaikka vaihtaisi. TL-shoota kuitenkin paukuttaa tykimmin kuin slugga ja slugga ei hyödytä meganobeja tai muitakaan clawin omaavia modeleita. Sääntiksen sivu 42 ja kohdasta "A normal and a special weapon". Muista että clawi lasketaan power fistiksi.
Aika siisti lista. En löydä pahemmin valitettavaa. Jos olet 2k listaan tähtäämässä niin kannattaa ottaa lisää poikia (niitä ei voi olla liikaa) ja warbossin tilalle ghazghkull thraka, koska se on niin siisti ^^ + lisäisin power klaweja koska muuten vihollisen kovissa tankeissa tulee ongelmia. rokkit launchat hoitaa kyllä ne 12 armoriset mutta land raiderin 14 armor napsahtaa nätisti nobin str 10 chargeen Klawilla.
Ryhmä tai 2 gretchineitä piristäisi tätäkin listaa, koska
A) ne on trooppeja
B) ne on halpoja
Eli ne voi jättää puollustamaan omaa objektiivia, koska ne niiden ampuminen on käytännössä turhaa ne kannattaa laitta groundiin. (sääntiksessä lukee) Eli kun olet sijoittanut objektiivit jonnekkin mahdollisimman hyvään koveriin gretchinit menee maahan ja saa vielä nostettua sitä cover savea yhdellä. eli jos ne on metsässä cover save nousee +4:tä +3:een.
Itse tein näin tappelussa kaaosta vastaan. Kovan mätön jälkeen kaikki muut oli kentältä kuollut paitsi kaaoksien land raider ja defiler jotka 2 viimistä vuoroa tykitti minun objektiivilla kyykkiviä gretchineitä. ne selvisi ja pelistä tuli tasapeli
Ryhmä tai 2 gretchineitä piristäisi tätäkin listaa, koska
A) ne on trooppeja
B) ne on halpoja
Eli ne voi jättää puollustamaan omaa objektiivia, koska ne niiden ampuminen on käytännössä turhaa ne kannattaa laitta groundiin. (sääntiksessä lukee) Eli kun olet sijoittanut objektiivit jonnekkin mahdollisimman hyvään koveriin gretchinit menee maahan ja saa vielä nostettua sitä cover savea yhdellä. eli jos ne on metsässä cover save nousee +4:tä +3:een.
Itse tein näin tappelussa kaaosta vastaan. Kovan mätön jälkeen kaikki muut oli kentältä kuollut paitsi kaaoksien land raider ja defiler jotka 2 viimistä vuoroa tykitti minun objektiivilla kyykkiviä gretchineitä. ne selvisi ja pelistä tuli tasapeli
By my fury they shall know the Emperors name!
Nobilla on chargessakin vain S9 Klawin kanssa.Pahkasika kirjoitti:land raiderin 14 armor napsahtaa nätisti nobin str 10 chargeen Klawilla.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Kappas vain, kiitos paljos! KFF on siis hyvinkin veikeä vehje tossa tapauksessa. Sääntistä on tullut selattua suht' huolella, silti muutamat jutut ei vaan tunnu menevän jakeluun.Mr_Fogg kirjoitti:Koska omistat AoBR:n nii oletan sinun omistavan myös sen minisääntiksen. Opetellaanpa samalla etsimään vastauksia sieltä.Nyytti kirjoitti: Saako kaikki yksiköt, joita KFF "koskettaa" sen cover saven? Vai katsotaanko se normisuojan tavoin, eli sen pitää peittää yli puolet cover saven haluavasta squadista?
Pointtina tässä on within 6". Tähän löytyy selkeä vastaus Measuring distances osiosta sääntiksen sivulla 3.
Tähän löytyy selkeä vastaus sääntiksen sivulta 66 Embarking osion lopusta.
Meganobeja kuljettava vagoni haluaa kulkea täysillä päin. Redpaintjob on siis hyväksi. Ampuma aseistus on toissijaista, kun täysillä ajaessa ei voi ampua ollenkaan ja vähänkin liikuttuaan voi ampua vain yhdellä str5 tai isommalla aseella. Itselläni on välillä ollut pelkkä yksi kannoni aseena. Toinen vaihtoehto olisi jättää yksi meganobi pois niin saisit Killkannonin.
Eivät tietenkään, kun niissä ei lue sellaista
Edit: Ja vielä semmonen, että saanko mä jotenkin vaihdettua noiden meganobien TL-shootan "takaisin" siihen sluggaan? (Kyllä, hyvin juustokkaasti ajateltu.)
Ei saa sluggaan vaihdettua. Enkä näe siinä mitään hyötyä vaikka vaihtaisi. TL-shoota kuitenkin paukuttaa tykimmin kuin slugga ja slugga ei hyödytä meganobeja tai muitakaan clawin omaavia modeleita. Sääntiksen sivu 42 ja kohdasta "A normal and a special weapon". Muista että clawi lasketaan power fistiksi.
Battlewagoniin varmaan vaihtuu tosiaan sitten big shootat, ehkä jopa 4 sellaista. Kannon jää.
Käsitin, että slugga laskettaisiin ylim. lähistelyaseeksi ja shootaa ei. En tosiaan hoksannut, ettei klawin kanssa siitä olisi mitään hyötyä missään tapauksessa.
Totta, se +1 lisätään siihen S8 päälle. hyvä että sanoit.Kurimus kirjoitti:Nobilla on chargessakin vain S9 Klawin kanssa.Pahkasika kirjoitti:land raiderin 14 armor napsahtaa nätisti nobin str 10 chargeen Klawilla.
By my fury they shall know the Emperors name!
[quote="Nyytti]
Battlewagoniin varmaan vaihtuu tosiaan sitten big shootat, ehkä jopa 4 sellaista. Kannon jää.
[/quote]
BTW big shootakin lasketaan main weaponiksi. Liikkumisen jälkeen voi ampua joko yhden näitä tai kannonin. Paikaltaan sitten voikin paukuttaa kaikilla.
[/quote]
BTW big shootakin lasketaan main weaponiksi. Liikkumisen jälkeen voi ampua joko yhden näitä tai kannonin. Paikaltaan sitten voikin paukuttaa kaikilla.
Kas kas, kattelin shootan profiilia, joka olisi vielä defensive. Voimakasta puusilmäilyä taas.. :) Kiitosta jälleen.Mr_Fogg kirjoitti:BTW big shootakin lasketaan main weaponiksi. Liikkumisen jälkeen voi ampua joko yhden näitä tai kannonin. Paikaltaan sitten voikin paukuttaa kaikilla.
Taitaa tosiaan lähteä wagonista kaikki aseet mäkeen, tuota kannonia lukuunottamatta. Killkannon on ehkä vähän turhan kallis mun makuun.
Kaanien ja Dredin aseistus vielä epäilyttää, kuin myös bosspolet. Harkinnassa myös Big Mekin siirto jompaan kumpaan poikarekkaan.
Listaan saa todellakin ehdotella muutoksia, etenkin jos sieltä bongailee jotain älyttömyyksiä!
Lootat ovat ainoa paikalleen jäävä ampuva yksikkö, joten eiköhän ne yleensä löydä jonkun sopivan raunion tai metsän johonka pääsevät ottamaan coveria, joka on parempi kuin mekin KFF. Meki on parempi jossain missä KFF koskettaisi mahdollisimman monia yksikköjä ja erityisesti koneita. 4+ coveri obscuredista on aina mehukasta muuten paperisille trukeille, kaneille ja dredille. Battlewagonin kestävyyskin saa mukavan boostin. Itse peluuttaisin Mekiä jalan juoksevassa poikaryhmässä, killakanit ja dredi niiden edessä, wagoni vierellä ja trukit lähellä jos mahtuu. Burna olisi mekille myös hyvä lisä tiukkaa paikkaa varten. Charges I 4 S 5 poweri iskut on ihan kätsyjä tai massaa vastaan fleikkana.
Shoota ryhmälle nobi on turha ilman clawia. Itse hommaisin sille clawin.
Lootien mekboyt ovat turhia. Tappavat itsensä kustommegablastoihin lähes yhtä usein kuin osuvat niillä. Muutenkin kaikki koneet listassa pyrkivät päälle, jolloin nämä eivät ole niitä korjaamassa. Mieluummin ne kaksi tavallista lootaa niin ampuminenkin tehostuu.
Trukki ryhmien nobit haluaa ehdottomasti clawin. Bosspolet olisi myös hyvä lisä, mutta ei välttämätön. Ryhmän koko kuitenkin hupenee nopeasti jolloin se rerolli liippaan olisi tiukassa paikassa hyvä.
Jos mahdollisiin muutoksiin haluaa jostain karsia pisteitä, niin itse lähtisin deffdredin karsimisesta. vehiclet eivät kuitenkaan scoreta vaikka olisivatkin trooppia.
Shoota ryhmälle nobi on turha ilman clawia. Itse hommaisin sille clawin.
Lootien mekboyt ovat turhia. Tappavat itsensä kustommegablastoihin lähes yhtä usein kuin osuvat niillä. Muutenkin kaikki koneet listassa pyrkivät päälle, jolloin nämä eivät ole niitä korjaamassa. Mieluummin ne kaksi tavallista lootaa niin ampuminenkin tehostuu.
Trukki ryhmien nobit haluaa ehdottomasti clawin. Bosspolet olisi myös hyvä lisä, mutta ei välttämätön. Ryhmän koko kuitenkin hupenee nopeasti jolloin se rerolli liippaan olisi tiukassa paikassa hyvä.
Jos mahdollisiin muutoksiin haluaa jostain karsia pisteitä, niin itse lähtisin deffdredin karsimisesta. vehiclet eivät kuitenkaan scoreta vaikka olisivatkin trooppia.
- P. Ruuhijärvi
Nyytti kirjoitti:Terve
No terve!
HQ
Mega-Armour, 40p
Bosspole, 5p
= 105p
Itse käytän samanlaista, kokemuksesta voin sanoa, että tuskin lähiksessä viettää pelin aikana paria vuoroa enepää, mutta ovat siinä sitäkin tehokkaampia.
Big Mek, 35
KFF, 50p
= 85p
Periaatteessa aika turha tähän listaan. Joko 'Footsloggaamaan' Shoota-ryhmän kanssa, tai poistat KFFn ja lisäät SAGn
TROOPS
Deff Dread, 75p
2 Skorchas, 10p
Armour Plates, 10p
Grot Riggers, 5p
= 100p
Tämäkin miltei sama kuin minulla, mutta toisen Skorchan sijasta omista KM-Bn
12 'Ard Slugga Boyz, 120p
Nob, 10p
PK, 25p
Trukk, 35p + Reinforced Ram, 5p, Red Paint Job, 5p = 45p
= 200p
En 'Eavy Armoreja suosittele Rekkaryhmiin; saisit kahdella tällaisella kolme tavallista. Nobille kämmen. RPJ, Codexin huonoin upgrade. Viisi pistettä yhden tuuman liikkeestä, pois vaan.
12 Slugga Boyz, 72p
Nob, 10p
Big Choppa, 5p
Trukk, 35p, Red Paint Job, 5p + Reinforced Ram, 5p = 45p
= 132p
Muuten hyvä, mutta Nobille mieluiten klawi ja RPJ pois.
20 Shoota Boyz, 120p
2 Rokkit Launchas, 20p
Nob, 10p
= 150p
Erikoisaseet ovat orkeille varsin turhia, käytä ylimääräiset 20 pistettä johonkin muuhun.
ELITES
5 Meganobz, 200p
= 200p
Juu! Lisää vielä yksi tai kaksi Kombi-Skorchaa, niin hyvä tulloo.
10 Lootas, 150p
2 Meks, 0p
= 150p
Mekit pois, kuten joku tässä jo sanoikin.
FAST ATTACK
5 Warbikers, 125p
Nob, 10p
Big Choppa, 5p
Bosspole, 5p
= 145p
Jälleen kerran, sama yksikkö kuin minulla, mutta itselläni näitä on kuusi. Hyvä valinta, jonka tulet huomaamaan oleva alihinnoitettu.
HEAVY SUPPORT
Battlewagon, 90p
Deff Rolla, 20p
Grot Riggers, 5p
Kannon, 10p
2 Big Shootas, 10p
Red Paint Job, 5p
= 140p
Turhan kallis. Deffari, toinen BShoota sekä RPJ pois.
2 Killa Kans, 70p
2 Grotzookas, 20p
= 90p
Grotzookat ovat kyseenalaisia, mutta olkoot.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
Hyvää vinkkiä tullu ny. Mainiota.
Miksi nuo raketit siis kannattaisi pudottaa?
Entä 'ard? Itse olen tykännyt ko. päivityksestä sen vähän mitä olen pelannut.
Shokk Attack Gun harkinnassa mekille, tosin seuraava peli ratkaisee vasta tuon KFF:n kohtalon. Houkuttaa meinaan kovasti lyödä se toiseen rekkaan. Suojaisi sieltä sitten toista rekkaa ja vaunua.
Listaa on nyt päivitetty ekaan viestiin suunnilleen näillä muutoksilla:
Lootilta mekit pois, ei niillä tosiaan mitään tee. Erottelin kaanit, löin toiselle mega-blastan. Kouria lisäilty melkein kaikille.
Red paint jobit pudotettu. Ei ne tosiaan niin hyviä ole, ei ainakaan tähän mennessä huikeasti vakuuttaneet. Shootat veke 'wagonilta.
Vaihdoin dreadille toisen skorchan tilalle big shootan varoiksi, en kehtaa sen kalliimpaa ainakaan ilman suostuttelua lyödä.
Miksi nuo raketit siis kannattaisi pudottaa?
Entä 'ard? Itse olen tykännyt ko. päivityksestä sen vähän mitä olen pelannut.
Shokk Attack Gun harkinnassa mekille, tosin seuraava peli ratkaisee vasta tuon KFF:n kohtalon. Houkuttaa meinaan kovasti lyödä se toiseen rekkaan. Suojaisi sieltä sitten toista rekkaa ja vaunua.
Listaa on nyt päivitetty ekaan viestiin suunnilleen näillä muutoksilla:
Lootilta mekit pois, ei niillä tosiaan mitään tee. Erottelin kaanit, löin toiselle mega-blastan. Kouria lisäilty melkein kaikille.
Red paint jobit pudotettu. Ei ne tosiaan niin hyviä ole, ei ainakaan tähän mennessä huikeasti vakuuttaneet. Shootat veke 'wagonilta.
Vaihdoin dreadille toisen skorchan tilalle big shootan varoiksi, en kehtaa sen kalliimpaa ainakaan ilman suostuttelua lyödä.