GT armeija listat

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Gorzag

GT armeija listat

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Gondor

[bWhite Tower of Ecthelion [/b]
Faramir 85pts
-Heavy armour, horse

5 Knights of Minas Tirith 65pts

2 Warriors of Minas tirith 16
-bows

1 Cidatel Guard 10pts
-longbow

1 Fountain Guard 11pts
-shield

Rangers of Ithilien

Damrod 20pts

7 Rangers of Gondor 63pts
spears

9 Warriors of minas tirith 72pts
-shields

2 warriors of Minas Tirith 18pts
-spears, shields

2 Cidatel Guard 16pts

1 Cidatel guard 9pts
-spear

The Fellowship

Boromir of Gondor 115pts
-horse

Total: 500pts
Models:33
Mahtia:10

Minas Morgul/Mordor

The Nazgul

The Dark Marshall 135pts
-armoured horse

Minas Morgul

Black Numenorean Marshal 60pts

10 Black Numenorean warriors 90pts

10 Orc warriors 60
-spears

3 Spectres 45pts

Cirith Ungol

Orc captain 45pts
-shield

5 Warg riders 65pts
-shields

Total:500pts
Models:31
Mahtia:vaivaiset 6

Gondor on vanha ja luotettava lista. Siitä löytyy käytännössä vastaus joka tilanteeseen.

Pahisten idea on pelata vihollisen couragea vastaan. 3 spectreä, sormusaave ja mustat numerorilaiset pitävät huolta, että vihollinen joutuu ottamaan paljon rohkeus testejä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Dru Perim

Re: GT armeija listat

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

Vihollisia ennen mahdollista taistelua vakoilleet tiedustelijani kiinnittivät huomiota jousiampujiesi määrään. LoTRin jousiraja on ymmärääkseni peruswarrujen kesken 33 % - ei siis 1/3. Eli "Rangers of Ithilien" ja "White Tower of Ecthelion" -alalistoissa on jousia 33,33 % eli yksi kummassakin liikaa.
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"

- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

Dru Perim kirjoitti:Vihollisia ennen mahdollista taistelua vakoilleet tiedustelijani kiinnittivät huomiota jousiampujiesi määrään. LoTRin jousiraja on ymmärääkseni peruswarrujen kesken 33 % - ei siis 1/3. Eli "Rangers of Ithilien" ja "White Tower of Ecthelion" -alalistoissa on jousia 33,33 % eli yksi kummassakin liikaa.
Jos nyt sitä pilkkua aletaan nussimaan, niin alalistoissa on jousia 33,333333333333333333333333333333333333333333333333333333 and it goes on forever% jousia.

Pyöristää tuon voi 33% tai 33,x%. Mutta koska missään ei sanota monen merkitsevän numeron tarkkuudelle tuo pitää pyöristää, minä pyöristän sen 33%:tiin. Ongelma ratkaistu, eikä missään kielletä tätä tulkintatapaa.

Pelaa sinä miten pelaat, mutta itse olen lotria aina pelannut 1/3 jousirajalla

Edit: 21*0,33=6,93. Jos löydät LoMEsta tai FAQista pätkän, jossa sanotaan että jousi limit on 33% ja pyöristetään alaspäin, niin saatat olla kyllä oikeassa (RAWin mukaan. Uskon silti DI:n olevan 1/3 ja näin itse ainakin pelaan, jos ei FAQissa kielletä). Mutta kun minä en ole mitään sellaista nähnyt, joten pyöristän tuon (kuten matikassa) ylöspäin, ja jousilimitti onkin 7
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Wolverine

Viesti Kirjoittaja Wolverine »

halko kirjoitti: Pelaa sinä miten pelaat, mutta itse olen lotria aina pelannut 1/3 jousirajalla
Tässä nyt niin pilkkua olla nussimassa, mutta kun on GT turnee listat kyseessä ja siellä jos missä on sitten tarkkaa, niin jos tämä onkin laiton niin turnauksessahan voi tulla vaikka diskaus (!!!). Ei sillä että se yksi jousi sinne tai tänne mua jotenkin haittais, mutta GT official referree voi olla erimieltä, sitä kun ei tiedä.
Dru Perim

En puhunut mitään pyöristämisestä mihinkään suuntaan vaan viittasin siihen, etä jos arvoksi annetaan säännössä 33 %, niin se on 33 % eikä 33,33 %. Se ei ole mielestäni pilkun nussimista ja kiitokset vain pilkunussijaksi kutsumisesta. (Älä lisää tähän hymiötä.)

Kuten sanoin, olen kuitenkin pelaamiseni ja sääntötietämykseni kanssa ruosteessa ja tarkistin nyt kotona LoME:n ja siellä itse asiassa annetaan enää vain taulukossa arvo 33 %, mutta tekstissä puhutaan one thirdistä ja annetaan selvä esimerkki, että kahta ei-jousellista kohtaan voi ottaa yhden jousellisen. Eli 33 % on vain GW:n lapsus ja minä elin näköjään vielä LoMEa edeltänyttä aikaa ja puhuin puppua. Tuo 1/3-sääntö onkin paljon parempi ja selkeämpi.

Eli lyhyemmin ilmaistuna olin väärässä ja jorinani 33 %:sta voi unohtaa. :-)
"Now it's time to choose
And either way, I lose"

halko

Dru Perim kirjoitti: Se ei ole mielestäni pilkun nussimista ja kiitokset vain pilkunussijaksi kutsumisesta. (Älä lisää tähän hymiötä.))
Äh, älä tuosta välitä. Oli vain lievästi sanottuna tylsä ja tyhmä päivä koulussa ja väsymystä kertyi kun piti jaksaa myytinmurtajat katsoa eilen illalla/yöllä, joten kun tulin koulusta melkein suoraan sotuun pätemään, jouduit nyt siiviliuhriksi. Pari kertaa kun vie porukkaa dotassa, alkaa ajatus jo palautua normaaliksi. Kyllä sinun tulkintasi ihan järkevä oli, ei siinä mitään :)
Dru Perim

halko kirjoitti:Kyllä sinun tulkintasi ihan järkevä oli, ei siinä mitään
No enpä tiedä. Täysin väärässä olin kuitenkin.
"Now it's time to choose
And either way, I lose"

halko

Dru Perim kirjoitti:
halko kirjoitti:Kyllä sinun tulkintasi ihan järkevä oli, ei siinä mitään
No enpä tiedä. Täysin väärässä olin kuitenkin.
No, kyllä minun vastaukseni hieman sekopäisempi oli, kun itsekkään muistanut sitä one third kohtaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Armeijalistat”