Niin hyvät valmentajatoverit, aihe on sellainen että millainen käytäntö teillä on skillien käyttöönottohetken kanssa?
Annan esimerkin.
Jos pelaaja a jolla on Block ja Tackle heittää blockin pelaajaan b jolla on myös Block, missä vaiheessa pelaajien kuuluu sanoa että "Tää muuten käyttää Blockia?" ja pelaaja a:n "Tää käyttää Tacklea"
Omassa liigassamme tämä on mennyt siihen että kun nopalla heitetään se Both Down niin sitten vasta sanotaan "Tällon Block"
Joskus on myös esiintynyt tälläisiä tilanteita, millaista käytäntöä pidätte näissä tapauksissa?
"Tää Black Orc blockkaa tota"
"Joo se on kaks noppaa ja mä päätän."
"Jaa no ei sitten blockaakkaan."
Mielestäni mieltään ei saisi enää muuttaa, jos väärin katsoo tuon tilanteen itselle edulliseksi.
Ja edellämainittu pätee myös muihin skilleihin, joten esittäkäähän mielipiteitänne asiasta, tai jos sääntökirja kertoo selvästi pykäliä niin niitäkin kehiin :)
-BB
Skillien käytöstä
- Boar Bolter
Skillien käytöstä
Blood Bowl 2010
W:6 D: 2 L:2
Re: Skillien käytöstä
Eikös blockin ja tacklen käyttö ole yleensä aika jatkuvaa. Ainoa, että jos haluaa jonkun dodge kaverin työntää frenzyllä katsomoon ja sitten haluaa alkuun vain pushedin. Blockia nyt yleensä tykätään käyttää koko ajan mainitsemattakin. Mutta jos tulee jotain ristiriitaista, niin meillä hyökkääjä päättää alkuun.
Myöskään jos itse katsoo väärin tilanteen, ei saa enään muuttaa suunnitelmaa, vaan loppuun asti mennään. Tosin ainahan voi kysyä kaverin skillejä jos ei muista kaikkea, niin eihän näitä usein tapahdu.
Myöskään jos itse katsoo väärin tilanteen, ei saa enään muuttaa suunnitelmaa, vaan loppuun asti mennään. Tosin ainahan voi kysyä kaverin skillejä jos ei muista kaikkea, niin eihän näitä usein tapahdu.
Rats keep running!
Tosin tässäkin tilanteessa taitaa valinta pysyä edelleen sillä dodge- kaverilla, kun dodgenkin käyttö on vapaavalintainen. Eli menee vaan vapaaehtoisesti nurin, jos joku yrittää yleisöön työntää. Muita skillejä, mitä ei välttämättä halua käyttää, voisi olla vaikkapa pass (jos on tärkeintä ettei fumblaa, tarkkuus sivuseikka) ja catch (et halua palloa esim. jo toimineelle pelaajalle) ja wrestle blockitonta vastustajaa vastaan (otetaan armorit ja annetaan toiselle turnover).Charad kirjoitti:Ainoa, että jos haluaa jonkun dodge kaverin työntää frenzyllä katsomoon ja sitten haluaa alkuun vain pushedin.
Itse en kyllä kertaakaan ole pelannut sellaista pelaajaa vastaan, joka ei antaisi tarkastaa tai kysyä etukäteen, että montakos noppaa mikäkin block on. En ainakaan itse kykene pitämään lukua, jos esim. puolilla vastustajan joukkueen pelaajista on guard, että missäs ne kaikki tällä kertaa on, ellei niitä ole selkeästi figuihin merkattu. Ja jos toinen alkaa heittää kahta block noppaa ja huomautan omasta guardista vieressä, niin annan kyllä vielä vaihtaa mieltään.
Tietenkään sen jälkeen kun nopat on heitetty ei saa enää muuttaa päätöksiä.
-Roope
Teillä lienee kyseessä lähinnä kaveripiirin pelit jonkin sortin liigassa? Itse ainakin olen kuvitellut, että tällaiset pelit pelataan hyvässä hengessä.Boar Bolter kirjoitti:Joskus on myös esiintynyt tälläisiä tilanteita, millaista käytäntöä pidätte näissä tapauksissa?
"Tää Black Orc blockkaa tota"
"Joo se on kaks noppaa ja mä päätän."
"Jaa no ei sitten blockaakkaan."
Mielestäni mieltään ei saisi enää muuttaa, jos väärin katsoo tuon tilanteen itselle edulliseksi.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali
- Boar Bolter
Juuri niinkuin sanot, mutta tässä kyselin miten muualla pelataan :D
Ei me verissä päin lyödä tosiamme vastaan, hyvässä hengessä mennään :)
Ei me verissä päin lyödä tosiamme vastaan, hyvässä hengessä mennään :)
Blood Bowl 2010
-
Kuusikeiju
Kyllä sitä oppii täältäkin uutta. Aika usein skillien käyttö on tullut ikäänkuin automaationa ja skillin käyttämättä jättäminen on se, mikä ilmoitetaan. Ka. ikissa liigoissa, joissa olen pelannut, on ollut juuri se, että kun nopat on heitetty, niin ei enää kelata takaisin. Samoin jos tyyppi on jo liikkunut (= päättänyt liikkeensä), niin ei silloinkaan enää peruta.
"Tää blockaa tota."
"Sulla on alivoima"
"Miten muka?"
"No tuolla on guard"
"Ai TUOLLA?. No suunnitelman muutos. tää heittääkin dodgen"
"ok"
Siis lähtökohta on ollut semmoinen, ettei tämä ole muistipeliä, jossa pitäisi alun pelaajaesittelyjen jälkeen muistaa kaikkien vastustajan pelaajien taidot. Enkä muista kyllä koko valmennusuraltani peliä, jossa taito olisi jätetty käyttämättä, vaikka erinomaisia esimerkkejä heittelittekin (pass, wrestle)
"Tää blockaa tota."
"Sulla on alivoima"
"Miten muka?"
"No tuolla on guard"
"Ai TUOLLA?. No suunnitelman muutos. tää heittääkin dodgen"
"ok"
Siis lähtökohta on ollut semmoinen, ettei tämä ole muistipeliä, jossa pitäisi alun pelaajaesittelyjen jälkeen muistaa kaikkien vastustajan pelaajien taidot. Enkä muista kyllä koko valmennusuraltani peliä, jossa taito olisi jätetty käyttämättä, vaikka erinomaisia esimerkkejä heittelittekin (pass, wrestle)