Plasma varmaan toimiikin, mutta salamakynsillä en kyllä menisi... aika onnetonta tuo viskominen kuitenkin nuilla kun kutosia pitäisi woundiheittoon saada. Ennemmin varmaan hammerilla. Strenaa riittää ja ainakin vanilla marsujen invasave termoksilla helpottaisi huomattavasti hengissäpysymistä...DakkaDakka kirjoitti:Kyllähän 'Fexi kaatuu, jos sen halutaan kaatuvan. kuten Scroundelli tässä jo mainitsikin, niin örkeillä tätä on mahdoton saada alas, siksipä en olekaan yrittänytkään ikinä tappaa tätä. Mutta asiaan...
Marsuilla Lightning Clawit olisivat kova sana. Myöskin plasma-aseet tuntuisivat tehokkailta.
Millä fexejä vastaan?
- Varjonkutoja
Re: Millä fexejä vastaan?
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
-
Sami Jumppanen
Kynsissä on se etu, että niillä pääsee lyömään ekana. Tämä saattaa ratkaista asian, koska terminaattorit loppujen lopuksi eivät kestä fexiä vastaan kauaa ja niitä ei yleensä ole montaa. Siis, jos fexi pääsee lyömään ekana 5:n terminaattorin ryhmää, niin onko niitä termuja sitten enää tarpeeksi lopettamaan sen fisteillä? Tai seuraavan fexin? Itse suosittelisin sitä S6 miekkaa minkä mariinit saavat.Varjonkutoja kirjoitti:Plasma varmaan toimiikin, mutta salamakynsillä en kyllä menisi... aika onnetonta tuo viskominen kuitenkin nuilla kun kutosia pitäisi woundiheittoon saada. Ennemmin varmaan hammerilla. Strenaa riittää ja ainakin vanilla marsujen invasave termoksilla helpottaisi huomattavasti hengissäpysymistä...DakkaDakka kirjoitti:Kyllähän 'Fexi kaatuu, jos sen halutaan kaatuvan. kuten Scroundelli tässä jo mainitsikin, niin örkeillä tätä on mahdoton saada alas, siksipä en olekaan yrittänytkään ikinä tappaa tätä. Mutta asiaan...
Marsuilla Lightning Clawit olisivat kova sana. Myöskin plasma-aseet tuntuisivat tehokkailta.
Fexi tuskin lyö koskaan ekana. Kaikki "järkevät" fexibuildit ovat I1, mukaan lukien klosisfexit. Tietty jos tietää vastustajan käyttävän I2 fexejä, niin kynnet voivat olla hyvä sijoitus, mutta muuten ottaisin itse aina fistin tai hammerin, 2+ woundaus on kuitenkin huomattavasti parempi kuin 6+ rerollein. Relic Bladet tietty paras vaihtoehtoi, mutta niitä ei taida armeijaan saada yhtä helposti/halvalla kuin edellä mainittuja vaihtoehtoja.Sami Jumppanen kirjoitti:Kynsissä on se etu, että niillä pääsee lyömään ekana. Tämä saattaa ratkaista asian, koska terminaattorit loppujen lopuksi eivät kestä fexiä vastaan kauaa ja niitä ei yleensä ole montaa. Siis, jos fexi pääsee lyömään ekana 5:n terminaattorin ryhmää, niin onko niitä termuja sitten enää tarpeeksi lopettamaan sen fisteillä? Tai seuraavan fexin? Itse suosittelisin sitä S6 miekkaa minkä mariinit saavat.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
En tiedä tarkkaa kokoonpanoa, mutta hammeri ja kilpi taisivat olla hyvä yhdistelmä; kyllä luulis termujen kestävän 3+ invullansa. Devastator-squadi plasma-/lascannoneilla toimii varmaan myös.Sami Jumppanen kirjoitti:(--) Siis, jos fexi pääsee lyömään ekana 5:n terminaattorin ryhmää, niin onko niitä termuja sitten enää tarpeeksi lopettamaan sen fisteillä? (--)
-
Mr.Jargler
Niinnojoo 4 vuoroa meni ennen kun tuli yhtään rendingiä,mutta niitä tulikin sitten kaksin kappalein :DKoukku kirjoitti:Sniper scoutit ovat ihan kohtuullisen hyviä fexin kaatajia, mutta kyllä se keskimäärin tarvitsee huomattavasti enemmän kuin 2 laakia kaatuakseen. Ja se fexin kaataminen power weaponilla vaatii yleensä matalaa toughnessia fexiltä ja mielellään korkeahkoa strenaa lyöjältä.Mr.Jargler kirjoitti:Sniper scoutit ovat aika tehokkaita.3w fexi kaatui kahteen sniperin laukaukseen ja yhteen power swordin iskuun.
Libraarian force weaponillakin on aika tappaja.
Ja se force weapon ei yhäkään tapa niitä jos ovat synapsin sisällä.
Mutta ei se fexikään kulematon ole saattaa se kaatua siihen assault squadin plasma pistooliin tai vaikkapa heffi boltteriin.
...And They shall know NO fear...
-
Sami Jumppanen
Joo, tuo kilpi unohtui laskelmista. Se kyllä auttaa.Alacryst kirjoitti:En tiedä tarkkaa kokoonpanoa, mutta hammeri ja kilpi taisivat olla hyvä yhdistelmä; kyllä luulis termujen kestävän 3+ invullansa. Devastator-squadi plasma-/lascannoneilla toimii varmaan myös.Sami Jumppanen kirjoitti:(--) Siis, jos fexi pääsee lyömään ekana 5:n terminaattorin ryhmää, niin onko niitä termuja sitten enää tarpeeksi lopettamaan sen fisteillä? (--)
-
Undead Menace
[/quote] Fexi tuskin lyö koskaan ekana. Kaikki "järkevät" fexibuildit ovat I1, mukaan lukien klosisfexit. Tietty jos tietää vastustajan käyttävän I2 fexejä, niin kynnet voivat olla hyvä sijoitus, mutta muuten ottaisin itse aina fistin tai hammerin, 2+ woundaus on kuitenkin huomattavasti parempi kuin 6+ rerollein. Relic Bladet tietty paras vaihtoehtoi, mutta niitä ei taida armeijaan saada yhtä helposti/halvalla kuin edellä mainittuja vaihtoehtoja.[/quote]
Siis häh? Itse pistäisin lähisfexille aina sen I 2 just noiden powerfistejä kantavien teloituskomppanioiden varalta. Jos saa iskeä niitä ensin, on todennäköistä että turpiin tulee vähemmän niitä S 10 no armoursaves iskuja.
Siis häh? Itse pistäisin lähisfexille aina sen I 2 just noiden powerfistejä kantavien teloituskomppanioiden varalta. Jos saa iskeä niitä ensin, on todennäköistä että turpiin tulee vähemmän niitä S 10 no armoursaves iskuja.
Lähisfexille tosiaan se iniative 2. Karvaasti olen kokenut mitä voi käydä jos ei inikkaa ole nostettu. Never again...
Katsotaanpas asiaa tarkemmin.Undead Menace kirjoitti:Siis häh? Itse pistäisin lähisfexille aina sen I 2 just noiden powerfistejä kantavien teloituskomppanioiden varalta. Jos saa iskeä niitä ensin, on todennäköistä että turpiin tulee vähemmän niitä S 10 no armoursaves iskuja.
Mainitut "järkevät" fexibuildit ovat seuraavat:
-Dakkafex (2xTL-Devourer, +1BS)
-Sniperfex (VCannon, BStrangler, +1BS)
-Stranglerfex (BStrangler, ScyTal/RClaws)
-Eliitti klosisfexi (2x ScyTal, +1WS, Toxic Miasma)
[2+ savea ja +1W voidaan lisätä pisteiden salliessa]
Kaikilla näillä on I1, ja ne ovat ne joita turnauksissa pärjäävät listat yleensä sisältävät. Miksi sitten ei I2 upgradea? Noh, mainittu klosisfexi ei sen kanssa enää mahdu eliittiin. Myös hyöty on kyseenalainen. Oikeastaan ainut tilanne jossa I2 on hyödyllinen, on sellainen jossa saat ryhmän viimeiset modelit tapettua ennen fistin iskuja. Koska 5 hyökkäyksen fexillä (mainittu klosisfexi chargessa) on todennäköistä tappaa pari-kolme vihollista (osuu 3+, woundaa 2+, ei savea = 2,777), pitäisi sillä siis saada charge ryhmään jossa ei sen enempää modeleita ole jäljellä. Ja sitten nopankin pitäisi pyöriä vähintään todennäköisyyksien mukaan että ryhmä sitten myös kuolee kokonaan. Kaikissa muissa tilanteissa fisti pääsee käytännöllisesti katsoen aina lyömään. Onneksi normikessulla fistin kanssa ei nykyään ole kuin 2 hyökkäystä, joten ne eivät ihan niin kauhean pelottavia ole kuin ennen...
Johtopäätös: Minä ainakaan en tuhlaa pisteitä initiativen korotukseen fexeille. Terminaattorien, Honour Guardien ja muiden oikeesti kovien ilkimysten kimppuun lähisfexillä ei kannata tunkea, niitä varten on Genestealerit ja Devourerit. Fexien ominta aluetta ovat tankit ja fistittömät (tai heikennetyt fistilliset) taktiset ryhmät. Ja instakillattavat IC:t, jos sattuu tuuri käymään.
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
- Chaos legion
Miksi ei ole minun:Kurimus kirjoitti:Katsotaanpas asiaa tarkemmin.Undead Menace kirjoitti:Siis häh? Itse pistäisin lähisfexille aina sen I 2 just noiden powerfistejä kantavien teloituskomppanioiden varalta. Jos saa iskeä niitä ensin, on todennäköistä että turpiin tulee vähemmän niitä S 10 no armoursaves iskuja.
Mainitut "järkevät" fexibuildit ovat seuraavat:
-Dakkafex (2xTL-Devourer, +1BS)
-Sniperfex (VCannon, BStrangler, +1BS)
-Stranglerfex (BStrangler, ScyTal/RClaws)
-Eliitti klosisfexi (2x ScyTal, +1WS, Toxic Miasma)
[2+ savea ja +1W voidaan lisätä pisteiden salliessa]
.
Superfex (Crushing claws, barbed strangler, implant attacks, bonned exosceleton, regeneration, acid maw, tail scythe, adrenal glands (ws), toxsic maisma, extended carapace, tusked, .) ja olen turnauksissa käyttänyt. Hintaa on toki 250 mutta kun näitä on 2 niin menevät läpi vaikka harmaan kiven >:) (nähty on n.n) toughnes lisäys on oikeasti hyvä!
ja sitten asiaan. Plasmat, lassot, fistit ym aseet vaikuttavat hyvin. Mutta annan teille pelaajille hyvän sanan! Älkää tehkö sitä virhettä mitä monet vastustajani ovat tehneet. Jakaneet tulta... Silloin minulla on kaikki fexit hengissä, mutta vähemmillä woundeilla jolloin vielä tappavat. Ampukaa se vaarallisin fexi alas! HETI! Ei sillä lailla: "tää lasso tohon, plasma tonne, tuon voisi heittää tuonne jne... Silloin huomaatte että fexit on liian lähellä -> loppu tuli...
/l、
(゚、 。 7
l、 ~ヽ
じしf_, )ノ wtf, how did i get here o.o
(゚、 。 7
l、 ~ヽ
じしf_, )ノ wtf, how did i get here o.o
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Tietysti voisi kokeilla tappaa sen lahitaistelussa gretchineillä eli 30 grottia ja 3 slaveria grot prodeilla. Hyökätessä 12 poisined weapon iskua...DakkaDakka kirjoitti:Kyllähän 'Fexi kaatuu, jos sen halutaan kaatuvan. kuten Scroundelli tässä jo mainitsikin, niin örkeillä tätä on mahdoton saada alas, siksipä en olekaan yrittänytkään ikinä tappaa tätä.
Kannon toimii hyvin jos fexillä ei ole 2+ arskaa, sitten tietysti 3 killakania kustom mega blastoilla tappaa talossa ja puutarhassa fexejä ja tietysti sen voi hoidella lähitaistelussa dreadillä. Ja tietysti iso joukko lootia voi saada pelkällä dakkan määrällä fexin nurin...
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
-
MasterofReality
Ja eldar pelaaja voi käyttää rangereita/pathfinder yksikköä fexin kaatamiseen. Olenpa kerran kaatanut matalan toughnessin fexin howling banshee ryhmällä.Mr.Jargler kirjoitti:Sniper scoutit ovat aika tehokkaita.3w fexi kaatui kahteen sniperin laukaukseen ja yhteen power swordin iskuun.
Libraarian force weaponillakin on aika tappaja.
if we're evil or divine we're the last in line
- 'Neljäviitonen
Matala toughness eli normaali 6 siis.
Ja bansheet eivät välttämättä ole kaikkein parhaita fexin kaatajia.
Haavoittuneen fexin kimppuun, fortune ja executioner mukana, voisi jo harkitakin, mutta muuten ei oikein mielellään.
Ja bansheet eivät välttämättä ole kaikkein parhaita fexin kaatajia.
Haavoittuneen fexin kimppuun, fortune ja executioner mukana, voisi jo harkitakin, mutta muuten ei oikein mielellään.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Olisiko vaikka sen takia että tuollaisen hinnalla saa 2 noita mainittuja järkeviä, jolloin ne sekä ampuvat, lähistelevät että kestävät enemmän?Chaos legion kirjoitti:Miksi ei ole minun:
Superfex
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
-
Undead Menace
Ne mainitut "järkevät" Carnifexit kyllä ovat myös helpommin tapettavia, itse ottaisin vastaani 2 kevyttä kuin sen yhden raskaan, koska niistä elite- kokoisista pääsee halutessaan eroon suht helposti. Se tappiin boostattu mötö ei kuole niin millään jos et ammu aivan kaikella raskaalla tulella. Ja sen tulituksen haluaisi mieluummin käyttää niihin muihin itikoihin, kuten Genestealereihin.
Mutta jokainen tyylillään, itse pidän niistä ei-vain-kuole Carnifexeistä, mutta on niillä pienemmilläkin fexibuildeilla käyttönsä.
Mutta jokainen tyylillään, itse pidän niistä ei-vain-kuole Carnifexeistä, mutta on niillä pienemmilläkin fexibuildeilla käyttönsä.
2+ savella varustetun 5W T7 Fexin tappamiseen tarvitaan 9 BS4 Lascannonin laukausta, jos se ei ole coverissa. 3+ savella varustettuun 4W T6 Fexiin niitä tarvitaan 7 kpl, eli kahteen 14 kpl. Kevyillä aseilla ampuessa ero tietty pienenee, mutta tuskin kääntyy ison fexin puolelle kuin pienessä osassa tapauksia.Undead Menace kirjoitti:Ne mainitut "järkevät" Carnifexit kyllä ovat myös helpommin tapettavia, itse ottaisin vastaani 2 kevyttä kuin sen yhden raskaan, koska niistä elite- kokoisista pääsee halutessaan eroon suht helposti. Se tappiin boostattu mötö ei kuole niin millään jos et ammu aivan kaikella raskaalla tulella. Ja sen tulituksen haluaisi mieluummin käyttää niihin muihin itikoihin, kuten Genestealereihin.
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Kyllä fexejä ammutaan muullakin kuin lascannoneilla. Vaihda toi lascannon sinkoon, autocannoniin, meltaguniin, plasmaguniin, yms. niin heti tulee vähän enemmän eroa noissa stateissa. Aika harvoin on tosi montaa Lascannonia vastassa kun nekään eivät ole ihan ilmaisia.Kurimus kirjoitti:2+ savella varustetun 5W T7 Fexin tappamiseen tarvitaan 9 BS4 Lascannonin laukausta, jos se ei ole coverissa. 3+ savella varustettuun 4W T6 Fexiin niitä tarvitaan 7 kpl, eli kahteen 14 kpl. Kevyillä aseilla ampuessa ero tietty pienenee, mutta tuskin kääntyy ison fexin puolelle kuin pienessä osassa tapauksia.Undead Menace kirjoitti:Ne mainitut "järkevät" Carnifexit kyllä ovat myös helpommin tapettavia, itse ottaisin vastaani 2 kevyttä kuin sen yhden raskaan, koska niistä elite- kokoisista pääsee halutessaan eroon suht helposti. Se tappiin boostattu mötö ei kuole niin millään jos et ammu aivan kaikella raskaalla tulella. Ja sen tulituksen haluaisi mieluummin käyttää niihin muihin itikoihin, kuten Genestealereihin.
Kyllä ne kaksi halpaa fexiä ovat silti hyödyllisempiä. Yhtä fexiä on helpompi vältellä kuin kahta, kaksi voivat ampua tai sitoa enemmän ryhmiä klosikseen kuin yksi carnifexi. Ei niitä halpoja fexejä suotta näy tuolla turnauslistoissa.
-
Fierysigil[FIN]
Fexien taposta vaihtuikin kiistelyyn, mitkä ovat parhaita fexejä. Tasapainotettuina ampuvia ja lähistelviä, sanon minä. Ei kannata hukata pisteitä siihen, että ne osaavat molempia, koska silloin ne on helpompi vetää alas. Kestävät ehkä enemmän, mutta lascannon on lääke niihin. Kun taas on monta eri fexiä siellä sun täällä, on vaikeampi pitää koko horde kurissa ja koittaa hoitaa pahimmat alta pois. Apocalypseen sitten jo suosittelisin ottamaan kaiken roskan, mitä niille saa, ihan vain siltä kantilta katsottuna ettei pöytä olisi niitä täynnä.
Eli kuten jo vihjaisin, fexejä metsästän lascannoneilla. Ei saveja ja woundaa aina 2+. Vaikeinta on siis osua sillä BS4:llä, koska sinähän pelasit marineilla. Plasmakin vielä voi vahingoittaa, jos onnistut heittämään hieman paremmin. Vindicatorin lätty satuttaa ympärilläkin olevaa gauntti laumaa, ja tekee fexeihin haavoja. Kaikki aseet, joilla on korkea S ja vahva AP ovat hyviä fexien haussa. Koita muistaa, että fexejä et pääse miltein koskaan insta killaamaan, eli älä ota kirjastontätiä. Salama tassut on lähis aseista ne kannattavat, ellei porukka ole 10 miehen vahvuinen, jolloin se nyrkkikin tepsii.
Eli kuten jo vihjaisin, fexejä metsästän lascannoneilla. Ei saveja ja woundaa aina 2+. Vaikeinta on siis osua sillä BS4:llä, koska sinähän pelasit marineilla. Plasmakin vielä voi vahingoittaa, jos onnistut heittämään hieman paremmin. Vindicatorin lätty satuttaa ympärilläkin olevaa gauntti laumaa, ja tekee fexeihin haavoja. Kaikki aseet, joilla on korkea S ja vahva AP ovat hyviä fexien haussa. Koita muistaa, että fexejä et pääse miltein koskaan insta killaamaan, eli älä ota kirjastontätiä. Salama tassut on lähis aseista ne kannattavat, ellei porukka ole 10 miehen vahvuinen, jolloin se nyrkkikin tepsii.