"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

2009 Grand Tournament FINLAND

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Re: 2009 Grand Tournament FINLAND

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Nazreg kirjoitti: - Pisteytys. TIe breikkerinä victory pointit ovat huonot, koska kuten 0-20 turnauksissa, niin silloin swissaaminen oikeita armeijoita ja pelaajia vastaan on paljon tärkeämpää. MtG:ssä on parempana systeeminä resistanssit. Siinä systeemissä tiebreikkerit riippuu siitä ketä vastaan olet itse pelannut, ja ketä vastaan he ovat pelanneet sekä minkälaisilla tuloksilla. Aika monimutkainen jne. mutta Wizardsin ohjelma taitaa tehdä koko homman automaattisesti, joten sitä varmaan voisi myös hyödyntää. En sitten tiedä miten homman laillinen puoli menisi, mutta sen voinee selvittää joku hieman asiasta enemmän tietoinen kuin minä.
Oiskohan tätä mahdollista kehittää sillä tavalla, että ykkösvuoron peleistä vain 60% pisteistä laskettaisiin mukaan tie-breakkeriksi? Näin modifieri pysyisi kellekkin koko ajan samana, mutta loppupelien pistesaaliista (missä alkaa koko ajan olla enemmän ja enemmän omantasoista vastusta) hyötyisi lopullisia tiebreakkereita katsottaessa enemmän kuin ykköspelien vastaavista. Näin saataisiin vältettyä tuo mainitsemasi esimerkkitilanne.

Just my two cents.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

I Ride in a Dragon kirjoitti:Oiskohan tätä mahdollista kehittää sillä tavalla, että ykkösvuoron peleistä vain 60% pisteistä laskettaisiin mukaan tie-breakkeriksi? Näin modifieri pysyisi kellekkin koko ajan samana, mutta loppupelien pistesaaliista (missä alkaa koko ajan olla enemmän ja enemmän omantasoista vastusta) hyötyisi lopullisia tiebreakkereita katsottaessa enemmän kuin ykköspelien vastaavista. Näin saataisiin vältettyä tuo mainitsemasi esimerkkitilanne.

Just my two cents.
Helpompi versio on strength of schedule, jossa katsotaan vain miten korkealle ne, jotka olet voittanut ovat nousseet. Voidaan tehdä joko pistesaldon tai sijoituksen mukaan. Eli jos olet samoissa pisteissä kuin pelaaja X, mutta olet voittanut sijoilla 1 ja 2 olevat pelaajat, kun taas pelaaja X on voittanut sijoilla 60 ja 61 olevat pelaajat, voitat tiebreakkerin. Tämä ei tietty toimi erityisen hyvin toisen kierroksen pelipareja arvottaessa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Jep tuskin kukaan kopio noita listoja netistä... Mutta itseni demoni lista kait oli "huono" koska ei ollut masqueta ei koiria ei keepaa/torstia... p.s. tuo sateenvarjo on viime kesän juttu
gedius

Viesti Kirjoittaja gedius »

Da Big Boss kirjoitti:Annapa itsekin siitä palautetta, vaikka en ollutkaan pelaamassa että olisi jotkut aidat olleet tarpeessa paikalla. Kun itsekin näin tuota pikkulasten sähläämistä, niin hoin itsekseni jo ''herra jumala, mitä tää on?!''. Fantsun ja puolenkuun pelien kauppojenkin myyjät taisivat sanoa jollekin 6-7 vuotiaalle lapselle että kannattaa mennä tutustumaan tuohon turnaukseen, ja pian lapsi oli hiplaamassa pelaajien figuja. Positiivista oli että pienen ajan kun hääräsin siellä pelikenttien seassa niin sainpahan nähdä aivan jumalattoman hienoja armeijoita, ja tulipahan mieli maalata örkkini seuraavaa turnea varten.

Tämmöistä tuli mieleen vaikka pelaamassa en ollutkaan.

Niin, täytyy nyt kuitenkin muistaa mikä tuo tapahtuma oikeastaan on. Kyseessähän on markkinointitilaisuus, jossa pelaajat maksavat siitä, että saavat ohessa markkinoida muutaman yrityksen tuottteita. Siksi kaikki on tehty katsojien ehdoilla ja mahdollisimman kustannustehokkaasti (en viitsi sanoa, että halvalla). Ilmeisesti konsepti on toimiva, kun vielä suostumme maksamaan tästä 39e. Toisaalta halvemmalla hinnalla olisi voinut saada enempi pelaajia mukaan. Kirjallinen matsku oli juuri niin hyvää kuin lukihäiriöiseltä voi odottaa, maastot juuri niin hyviä, kuin kenen tahansa autotallista otetut vanhat styroxit, tyttö oli tietysti taattua Mario-laatua ja sen kokoinen, ettei tarvitse lyhyemmänkään katsoa ylöspäin. Sehän olis jo noloa. Monet muistaa, ettei Puokissa ole naisrekrytoinnit aina menneet ihan putkeen ja syynä voi tietysti olla väärät kriteerit, ehkä nyt kävi samalla lailla.

Mutta jos haluamme, että PKP pysyy kuvioissa mukana, tarvii pojat kaiken tuen. Kaikkensa pojat antavat ja vähän enempi :) Muistaakseni Petteri ja Vesku oli joku aika sitten velkaa puokille yli 20ke mieheen ja ne varmaan pitäis jollain rahalla maksaa takas tai iskee isompi sääntökirja pelikentälle.

http://www.inoa.fi/Viihde-elektroniikka ... ot/355251/
GobbladasSquig

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

gedius kirjoitti:Monet muistaa, ettei Puokissa ole naisrekrytoinnit aina menneet ihan putkeen ja syynä voi tietysti olla väärät kriteerit, ehkä nyt kävi samalla lailla.
Ainakin Lahden juhla-Fanaticissa oli kaikin puolin pätevä nainen. Voin tuskin koskaan unohtaa Jaanan lausahdusta turnauksen toiseksi tulleen lohdutukseksi: "Kakkonen on ykkönen."
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
sortaja

Viesti Kirjoittaja sortaja »

Hömm, olisiko tähän tiukan keskustelun väliin aiheellista heittää kysymystä, että onko jollakulla mahdollisesti kuvia turnauksesta? Itselläni jäi kamera himaan.
Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

En ole aikaisemmin, enkä nytkään ottanut kuvia tuolla. Itteäkin voisi kiinnostaa jäikö kenenkään kameraan mua.
Chaoslord

Viesti Kirjoittaja Chaoslord »

gedius kirjoitti: Niin, täytyy nyt kuitenkin muistaa mikä tuo tapahtuma oikeastaan on. Kyseessähän on markkinointitilaisuus, jossa pelaajat maksavat siitä, että saavat ohessa markkinoida muutaman yrityksen tuottteita. Siksi kaikki on tehty katsojien ehdoilla ja mahdollisimman kustannustehokkaasti (en viitsi sanoa, että halvalla). Ilmeisesti konsepti on toimiva, kun vielä suostumme maksamaan tästä 39e. Toisaalta halvemmalla hinnalla olisi voinut saada enempi pelaajia mukaan. Kirjallinen matsku oli juuri niin hyvää kuin lukihäiriöiseltä voi odottaa, maastot juuri niin hyviä, kuin kenen tahansa autotallista otetut vanhat styroxit, tyttö oli tietysti taattua Mario-laatua ja sen kokoinen, ettei tarvitse lyhyemmänkään katsoa ylöspäin. Sehän olis jo noloa. Monet muistaa, ettei Puokissa ole naisrekrytoinnit aina menneet ihan putkeen ja syynä voi tietysti olla väärät kriteerit, ehkä nyt kävi samalla lailla.
Helppo ratkaisu on äänestää jaloillaan mikäli turnee ja/tai sen puitteet eivät miellytä jos on odotettavissa että meininki ei muutu. Eiköhän näitä puokin turneita ole jo sen verran takana tämän jälkeen että ainakin kokeneemmat kollit voivat vetää omat johtopäätöksensä (niin hyvässä kuin pahassakin).
...silence...
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Chaoslord kirjoitti:Helppo ratkaisu on äänestää jaloillaan mikäli turnee ja/tai sen puitteet eivät miellytä jos on odotettavissa että meininki ei muutu. Eiköhän näitä puokin turneita ole jo sen verran takana tämän jälkeen että ainakin kokeneemmat kollit voivat vetää omat johtopäätöksensä (niin hyvässä kuin pahassakin).
Tarpeeksi monta että voi melkein sanoa että tämä ei tosiaankaan ole sitä parhaimmistoa. Ainakin Lahti fanaticit on ollut ihan omaa luokkaa kuitenkin, ero on varsin suuri vaikka järjestäjä on sama ja puitteet lähes samat.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
nik

Viesti Kirjoittaja nik »

sortaja kirjoitti:Hömm, olisiko tähän tiukan keskustelun väliin aiheellista heittää kysymystä, että onko jollakulla mahdollisesti kuvia turnauksesta? Itselläni jäi kamera himaan.
Täällä pari yleiskuvaa: http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 04#p964004
Captain-Jake

Viesti Kirjoittaja Captain-Jake »

Aluksi sanon sen, että tuolien puute ei haitannut yhtään. Jaksaa nuorimies seistä hetken ihan varmasti. Mutta turnaus vaikutti ihan juosten kustulta, vasemmalla kädellä kiinni pitäen. Ei käytännössä suunnitelmia ollut yhtään. Pennut pääsi räveltämään figuja ja maastoja ihan vapaasti. Ja maastotkaan ei ollut hyviä. Tai no, oli ne ihan kivan näkösiä, mutta ihan liian vähän. Jaa, että skenaariot heitettiin nopalla? 2xannihilation, 2x capture&control, 2x seize ground. 3x deplo pitkillä sivuilla, 3x spearhead. Eikä yhtään omaperäistä itsekeksittyä skenua.

Ainut hyvä asia olikin vastapelurit, suuri kiitos heille!

Ja missä oli se fairplay pelaajan palkinto!? Tein listani sitä silmällä pitäen = pelasin suht schaissella listalla. Ja sitä ette edes jakaneet vaikka sääntöpaketti niin lupasi *tähän foorumille soveltumattomia sanoja*.
Air Defence

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

Captain-Jake kirjoitti:Ja missä oli se fairplay pelaajan palkinto!? Tein listani sitä silmällä pitäen = pelasin suht schaissella listalla.
Ei tuo minusta nyt niin kauhean sonatainen ole, että pelkästään sen perusteella fairy -palkinnon saisi. Eikös kyseinen titteli voiteta yleensä muilla avuilla kuin listalla, joka ei toimi. Ehkä se jäikin pois juuri sen takia, että sitä on hankala tasapuolisesti arvioida.
Captain-Jake

Siis meinaan lähinnä, että listasta ei löydy yhtään lashia eikä oblia. Olisi etukäteen tiennyt, että sitä palkintoa ei jaeta, tottakai niitä olisi ollut. Ja sitäpaitsi sääntöpaketissa lukee, että se jaetaan listan perusteella.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Tuota eikö ole vähän hassua lähteä turnaukseen erityisesti hakemaan fair play -pystiä? Eikö se olisi vähän kuin sama jos koululainen olisi kaikille kiva vain saadakseen hymypoika-pystin?
Toki palkinto pitäisi jakaa jos sellainen oli säännöissä luvattu, mutta anyways..
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Captain-Jake

Abu kirjoitti:Tuota eikö ole vähän hassua lähteä turnaukseen erityisesti hakemaan fair play -pystiä? Eikö se olisi vähän kuin sama jos koululainen olisi kaikille kiva vain saadakseen hymypoika-pystin?
Toki palkinto pitäisi jakaa jos sellainen oli säännöissä luvattu, mutta anyways..
Aattelin edes sitä kokeilla, koska muunlaisiin ei ole rahkeita. Mutta olokaat, sitä ei jaettu ja täts it.
ExoCowboy
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja ExoCowboy »

Cannonball kirjoitti:
THE MASTER kirjoitti:Niin ilmeisesti minun viestiä ei kukaan järjestäjä ole lukenut niin sanon uudestaan. Jos olin kolmas 40k turnauksessa niin miksi joku muu vei mun palkinnon? T:Petri Immonen
Saattaisiko kenties johtua siitä, ettei kolmas saanut mitään palkintoa? Palkinnot meni seuraavasti:

1. Äksä-laatikko
2. Valkyyria
3. Hyvä mieli
Paras Maalaus: Valkyyriä
Sunnuntain paras pelaaja: Valkyyriä (allekirjoittanut voitti valkyyriansa siis tästä, ei suinkaan kolmannesta sijasta)
Ainakin säännöissä tuota jaksettiin mainostaa, että myös kolmoselle olisi palkinto tulossa. Eli Joku Setä päätti ilmeisesti, että jätetään luvatut kolmannen sijan ja most sporting opponent -palkinnot pois ja korvataan sunnuntain paras pelaaja -palkinnolla.

Ymmärrän toki, että vaikea on arvioida ilman minkäänlaista pelaajien äänestystä tms. tuota reilu peli -palkintoa (eli asialle kannattaisi varmaan jotain järkätä, onpa näitäkin tehty joskus äänestyslappujen kanssa), mutta että kolmoselle ei anneta palkintoa on hieman hämmentävää.. kannattaa Petri ottaa suoraan yhteyttä PKP -suuntaan ja vaatia valkyyriaasi, ja jos eivät anna, seuraava paikka onkin sitten kuluttaja-asiamies.

Muutenkin jäi hieman huono maku turnauksesta järjestelyiden suhteen kuten lähes kaikki muutkin ovat puhuneet, mutta pelikaverit ja muut jutteluhetket muiden harrastajien kanssa pelastivat paljon - näillä ei toki järjestelyiden kanssa ollut mitään tekemistä. Luultavasti itse kuitenkin pariin otteeseen harkitsen, ennen kuin mahdolliseen ensi vuoden "Grand tournamenttiin" osallistuisin.

ja ps. itse ainakin pelasin myös yhden dawn of war -deploymentin...
Air Defence

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

Captain-Jake kirjoitti:Siis meinaan lähinnä, että listasta ei löydy yhtään lashia eikä oblia. Olisi etukäteen tiennyt, että sitä palkintoa ei jaeta, tottakai niitä olisi ollut. Ja sitäpaitsi sääntöpaketissa lukee, että se jaetaan listan perusteella.
Siitä mikä on "reilu" lista, kannattaa katsoa mallia Royal Familin comppipisteytyksestä kohdasta seitsemän. Jos listasi ei tuon perusteella saa yhtään miinusta, niin sitä voitaisiin sanoa reiluksi.
Captain-Jake

En ala kinaamaan. Olen tuostakin erimieltä, mutta olenpahan omissa ajatuksissani.
THE MASTER

Viesti Kirjoittaja THE MASTER »

ExoCowboy kirjoitti:
Cannonball kirjoitti:
THE MASTER kirjoitti:Niin ilmeisesti minun viestiä ei kukaan järjestäjä ole lukenut niin sanon uudestaan. Jos olin kolmas 40k turnauksessa niin miksi joku muu vei mun palkinnon? T:Petri Immonen
Saattaisiko kenties johtua siitä, ettei kolmas saanut mitään palkintoa? Palkinnot meni seuraavasti:

1. Äksä-laatikko
2. Valkyyria
3. Hyvä mieli
Paras Maalaus: Valkyyriä
Sunnuntain paras pelaaja: Valkyyriä (allekirjoittanut voitti valkyyriansa siis tästä, ei suinkaan kolmannesta sijasta)
Ainakin säännöissä tuota jaksettiin mainostaa, että myös kolmoselle olisi palkinto tulossa. Eli Joku Setä päätti ilmeisesti, että jätetään luvatut kolmannen sijan ja most sporting opponent -palkinnot pois ja korvataan sunnuntain paras pelaaja -palkinnolla.

Ymmärrän toki, että vaikea on arvioida ilman minkäänlaista pelaajien äänestystä tms. tuota reilu peli -palkintoa (eli asialle kannattaisi varmaan jotain järkätä, onpa näitäkin tehty joskus äänestyslappujen kanssa), mutta että kolmoselle ei anneta palkintoa on hieman hämmentävää.. kannattaa Petri ottaa suoraan yhteyttä PKP -suuntaan ja vaatia valkyyriaasi, ja jos eivät anna, seuraava paikka onkin sitten kuluttaja-asiamies.

Muutenkin jäi hieman huono maku turnauksesta järjestelyiden suhteen kuten lähes kaikki muutkin ovat puhuneet, mutta pelikaverit ja muut jutteluhetket muiden harrastajien kanssa pelastivat paljon - näillä ei toki järjestelyiden kanssa ollut mitään tekemistä. Luultavasti itse kuitenkin pariin otteeseen harkitsen, ennen kuin mahdolliseen ensi vuoden "Grand tournamenttiin" osallistuisin.

ja ps. itse ainakin pelasin myös yhden dawn of war -deploymentin...
Down of war deplo oli neljäs peli!!!

Joo kyl mä sinne soitin. Ja mulle sanottiin et ei kolmoselle jaeta palkintoa Koska GT:ssä ei ole tapana jakee kolmoselle palkintoa... Mut antaa olla en jaksa painia minkään firman kanssa koska ne varmasti keksii jotain porsaan reikiä millä ne sen selittää ku en ole itse perehtyny laki asioihin. Sit täähän on GW:n Grand turnament niin en halua painia oman harrastuksen kanssa ku tulee paska mieli firmasta joka vääntää mun ukot ja en halua et tulis mieleen boikotoimaan warhammereita. Ku niistä pidän hyvin paljon.

Oma vika se on kun ei pystyny paremmin sijottumaan. Kolemen marinen henkiin jäämisen takia koska piste erotus oli 29p... Mutta silti. Olis pitäny ottaa enemman aseita. Kul aseet riitti tuhomaan Taut, Chaoksen, Edarit , Witch huntersit. Mut ei kolmee marinee!!!

Tää koko turnaus oli täys fiasko. Fabassa ja 40kssa.

En kyl tule PKP:n järkäämiin "isoihin" turnauksiin. Pikku Pojasta saakka olen ollut PKP:n jokasessa Isossa turnauksessa paitsi Joensuu fanaticissa. Mutta se loppu nyt! Mut oneks on nyt Chaos Boyz ja Tämä pinnalle noussut uusi Royal family jotka varmasti pistävät hanttiin PKP:n "tarjonnalle"

Mutta Kitos Exo että sinä otit aiheeseen kantaa. Se on kiva että on Battle brothereita joihin voi luottaa! ^^ Mut hyvää pääsiäistä ja antakaa kaikille paljon munaa!!!
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Hei, mitä siellä Suomessa oikein tapahtuu? Aika karmeeta luettavaa. Varsinkin tarinat nappien tuhoutumisesta on syvältä, onko koko touhun etiketti kuolemassa, kuten toisten nappeihin koskeminen vain luvalla jne. Taidan pelata kesällä vain muovinapeilla, ne kun kestää putoamisen aika hyvin...

Onneksi olkoon menestyneille, mikä noista demoneista tekee niin hyviä? Tietysti ne on aika nopeita pelata, eli parin tunnin temmollakin pääsee pelin loppuun. Testejäkään ei juuri tarvitse ottaa, eli kaikki toimii varman päälle, mutta silti. Vampyyrit ja dark elffit aiheuttaa paljon enemmän päänvaivaa, kuin nuo demonit.
*Hu*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”