siegemasters, 1000pts
siegemasters, 1000pts
tälläinen lista teidän haukuttavannekse.
reginemental HQ: artillery battery(land crawlers), kykkii takana.
300pts
fortified positions: 100pts take cover!
infatry company: baneblade,thudd guns,rapier battery, 500pts yleinen tappelu yksikkö
1000pts
no haukkukaa nyt.
reginemental HQ: artillery battery(land crawlers), kykkii takana.
300pts
infatry company: baneblade,thudd guns,rapier battery, 500pts yleinen tappelu yksikkö
1000pts
no haukkukaa nyt.
Re: siegemasters, 1000pts
Support formatiot ovat erillisiä yksiköitä. Joten Baneblade sekä Artillery Battery on oma erillinen yksikkö.
100 pinnan positiot antaa 50cm juoksuhautaa ja 6 Bunkkeria, joten eiköhän yksi sellainen riitä. Mutta 100 pinnaa on aika vaikea käyttää mitenkään. Ehkä tekisi 1500 pinnan listan:
-100 toinen setti fortifikaatioita
+125 Infantry Company
+150 Artillery Battery
+300 Ragnaroks
100 pinnan positiot antaa 50cm juoksuhautaa ja 6 Bunkkeria, joten eiköhän yksi sellainen riitä. Mutta 100 pinnaa on aika vaikea käyttää mitenkään. Ehkä tekisi 1500 pinnan listan:
-100 toinen setti fortifikaatioita
+125 Infantry Company
+150 Artillery Battery
+300 Ragnaroks
Entäpä jos tämä onkin tarkoitettu 1000 pinnan peliin? Siitä minä ainakin lähtisin. Mutta toisaalta olisiha se ihan hauska idea: "Hei telataan tonnin matsi, mä käytän 1500 pinnaa nii saan paremmin pisteet niin ei jää ylimääräisii pinnoja yli!"
Hän on puhunut.
No siellä on 75 upgradeja, joita voisi tietenkin laittaa HQ:lle tuon toisen juoksuhaudan sijaan. Myös Blitzen AA battery on 100 pinnaa, mutta en tiedä käyttävät he lentokoneita. Toinen muuten huomioitava asia on että kannattaisi varmaan jakaa ne Rapierit ja Thudd Gunit eri komppanioille. Thudd Gunin range on kuitenkin sen verran parempi että sitä saattaisi käyttää kohteisiin, mihin muut eivät yllä.
Lähinnä nuo listat on tehty 2-5000 pistettä ajatellen, joten voi olla tasapainon kanssa ongelmia paljon pienemmissä peleissä. Itse olen demottanut 1500 pinnalla, mikä mahdollistaa jo hiukan eri asioita. Makuasiahan tuo tietenkin on.
Mutta listahan vaikka Blitzeneillä näyttäisi seuraavalta:
Regimental HQ
+ Rapier Battery
Infantry Company
+ Thudd Guns
Super Heavy Platoon
- Baneblade
Siege Regiment Artillery Battery
- Land Crawlers
Siege Regiment AA Battery
- Land Crawlers tai Emplacements
Lähinnä nuo listat on tehty 2-5000 pistettä ajatellen, joten voi olla tasapainon kanssa ongelmia paljon pienemmissä peleissä. Itse olen demottanut 1500 pinnalla, mikä mahdollistaa jo hiukan eri asioita. Makuasiahan tuo tietenkin on.
Regimental HQ
+ Rapier Battery
Infantry Company
+ Thudd Guns
Super Heavy Platoon
- Baneblade
- Land Crawlers
Mä olen myös muutaman demotuksen vetänyt pienillä pisteillä ja kyllä sen nopeasti huomaa, että minimissään kaksi tonnia on hyvä peliin, että saa epicin säännöt toimimaan niin kuin on tarkoitettu. Myöskään näin pienessä mittakaavassa ei isomman armeijan teko ole rahallisestikaan paha nakki.
Rats keep running!
Regimental HQ
+ Rapier Battery
Infantry Company
+ Thudd Guns
Super Heavy Platoon
- Baneblade
- Land Crawlers
onko tuo 1000pts lista?
Regimental HQ
+ Rapier Battery
Infantry Company
+ Thudd Guns
Super Heavy Platoon
- Baneblade
- Land Crawlers
onko tuo 1000pts lista?
Melkein, siitä meinaan unohtui ne fortifikaatiot :). Mjoo itse asiassa AA on 125 ... mutta pistelasku sanoo 100 jokatapauksessa.
225 Regimental HQ + Thudd Gun
200 Siegemaster Infantry Company + Rapiers
200 Super Heavy Platoon: Baneblade
150 Siege Regiment Artillery Battery with Bruennhilde Transports
125 Siege Regiment AA Battery with Gun Emplacements
100 Fortifications
Total: 1000
Tuo on siis nyt ihan Swordwind kirjan mukainen. Itse käytämme hiukan muokattuja listoja täällä, mutta kenelläkään ei ole siegemastereita (sen takia kun Swordwind kirjan mukaisilla, saa ihan killeri 3000 pinnan listoja). [Tekisin linkin, mutta paikka on alhaalla missä ne on pidetty.(YLIVIIVAUS)] Warseeristä löytyy nyt ne myös: täältä. Mutta alussa voi kyllä ihan hyvin käyttää Swordwindia tuollaisenaań.
225 Regimental HQ + Thudd Gun
200 Siegemaster Infantry Company + Rapiers
200 Super Heavy Platoon: Baneblade
150 Siege Regiment Artillery Battery with Bruennhilde Transports
125 Siege Regiment AA Battery with Gun Emplacements
100 Fortifications
Total: 1000
Tuo on siis nyt ihan Swordwind kirjan mukainen. Itse käytämme hiukan muokattuja listoja täällä, mutta kenelläkään ei ole siegemastereita (sen takia kun Swordwind kirjan mukaisilla, saa ihan killeri 3000 pinnan listoja). [Tekisin linkin, mutta paikka on alhaalla missä ne on pidetty.(YLIVIIVAUS)] Warseeristä löytyy nyt ne myös: täältä. Mutta alussa voi kyllä ihan hyvin käyttää Swordwindia tuollaisenaań.
Henan antama versio tuosta alkup. listasta on erittäin kilpailukykyinen. Kuten näkyy, listassa on viisi erillistä formationia eli manööveroitavaa joukkoa, joista kaksi on pieniä tykistöyksiköitä. Minä muokkaisin listaa vielä siten, että epäsuoraa ampuvat haupitsit olisivat ilman kuljetusajoneuvoja ja vastaavasti ilmatorjuntakanuunoilla olisi vetoajoneuvot. Perusteluna esitän seuraavan taisteluajatuksen.
Joukko taistelee kahdessa portaassa, joista ensimmäisen muodostaa jv-komppania sekä it-jaos. Jalkaväki aloittaa pelin kaivautuneena asemiin oman alueen etumaastossa. Tarkoitus on estää vihollisen liike ja sitoa se taisteluun tätä etuosastoa vastaan. IT-osat ryhmittyvät alussa joko sopivaan hallitsevaan maastoon suojaan tai vaihtoehtoisesti maaston taakse suojaan, valmiina ajamaan tuliasemiin etummaisen komppanian vasemmalle tai oikealle puolelle.
Toinen porras koostuu esikuntakomppaniasta sekä raskaasta vaunusta. Nämä ryhmittyvät oman Blitzkrieg-objektiivin maastoon ja pyrkivät ratkaisemaan taistelun lyömällä ensimmäisen portaan heikentämän vihollisen. Alkuun joukko on syytä ryhmittää siten, että Baneblade ja jalkaväki voivat tukea toisiaan mahdollisten teleport- tai maahanlaskujoukkojen rynnäkköjen torjunnassa. Baneblade ja vahvistettu komppania ovat iskukykyinen yhdistelmä. Taistelun kuluessa kannattaa pitää silmällä mahdollisuutta suorittaa ratkaiseva rynnäkkö (engage -aktivaatio) näiden kahden formaation yhteisenä hyökkäyksenä siten, että Baneblade etummaisena sitoo itseensä puolustajan tulen, jota kevyt jalkaväki ei hyökätessään kestä.
Haupitsijaoksen tehtävä on selvä. Pidä jokin oma objektiivi ja tue varsinaista taistelua epäsuoralla tulella.
Yleisajatuksena on ratkaisevan taistelun voitto etummaisen komppanian asemien maastossa ja tilanteen kehittäminen siitä vihollisen Take & Hold -objektiivien haltuunottoon. Tässä armeijassa ei ole nopeita yksiköitä, mikä tekee vih. Blitz-objektiivin hausta vaikeaa. Ensin siis turpaan ja sitten maaliin.
Joukko taistelee kahdessa portaassa, joista ensimmäisen muodostaa jv-komppania sekä it-jaos. Jalkaväki aloittaa pelin kaivautuneena asemiin oman alueen etumaastossa. Tarkoitus on estää vihollisen liike ja sitoa se taisteluun tätä etuosastoa vastaan. IT-osat ryhmittyvät alussa joko sopivaan hallitsevaan maastoon suojaan tai vaihtoehtoisesti maaston taakse suojaan, valmiina ajamaan tuliasemiin etummaisen komppanian vasemmalle tai oikealle puolelle.
Toinen porras koostuu esikuntakomppaniasta sekä raskaasta vaunusta. Nämä ryhmittyvät oman Blitzkrieg-objektiivin maastoon ja pyrkivät ratkaisemaan taistelun lyömällä ensimmäisen portaan heikentämän vihollisen. Alkuun joukko on syytä ryhmittää siten, että Baneblade ja jalkaväki voivat tukea toisiaan mahdollisten teleport- tai maahanlaskujoukkojen rynnäkköjen torjunnassa. Baneblade ja vahvistettu komppania ovat iskukykyinen yhdistelmä. Taistelun kuluessa kannattaa pitää silmällä mahdollisuutta suorittaa ratkaiseva rynnäkkö (engage -aktivaatio) näiden kahden formaation yhteisenä hyökkäyksenä siten, että Baneblade etummaisena sitoo itseensä puolustajan tulen, jota kevyt jalkaväki ei hyökätessään kestä.
Haupitsijaoksen tehtävä on selvä. Pidä jokin oma objektiivi ja tue varsinaista taistelua epäsuoralla tulella.
Yleisajatuksena on ratkaisevan taistelun voitto etummaisen komppanian asemien maastossa ja tilanteen kehittäminen siitä vihollisen Take & Hold -objektiivien haltuunottoon. Tässä armeijassa ei ole nopeita yksiköitä, mikä tekee vih. Blitz-objektiivin hausta vaikeaa. Ensin siis turpaan ja sitten maaliin.
käytän siis tuota henan listaa ja asauran strategiaa.
Yksi mahdollinen huomio strategiasta. Tuo armeija on todella hidas, joten Banebladea voi tarvittaessa käyttää hyökkäysvaununa. Eli kohti objectivea vaan tuplaillen ja tukien mahdollista jalkaväen etenemistä.