Hell Dorado ja Infinity
Hell Dorado ja Infinity
Olen varmaan neljättä kertaa palaamassa pikku-ukkojen maailmaan ja tällä kertaa ajattelin kattoa vähän muitakin valmistajia kuin GW:tä.
Hienoilla ukoillaan silmiin ovat pistänneet Hell Dorado ja Infinity. Kysymykset olisivat:
1. Mistä säännöt? Infinityn sääntökirjan voi ainakin ostaa netistä, mutta pärjääkö pelkällä sääntökirjalla? Ja Hell Doradon säännöt saa netistä, mutta mistä sieltä?
2. Millaista näitä pelejä on pelata? Tarvitaanko paljon ukkoja? Onko maastolla kuinka suuri merkitys?
3: Millainen tausta tarina näillä peleillä on ja mistä sitä saa lukea?
Hienoilla ukoillaan silmiin ovat pistänneet Hell Dorado ja Infinity. Kysymykset olisivat:
1. Mistä säännöt? Infinityn sääntökirjan voi ainakin ostaa netistä, mutta pärjääkö pelkällä sääntökirjalla? Ja Hell Doradon säännöt saa netistä, mutta mistä sieltä?
2. Millaista näitä pelejä on pelata? Tarvitaanko paljon ukkoja? Onko maastolla kuinka suuri merkitys?
3: Millainen tausta tarina näillä peleillä on ja mistä sitä saa lukea?
...örkkien ihon väri johtuu fotosynteesistä.
Jakezuku
Jakezuku
Re: Hell Dorado ja Infinity
Infinityyn riittää sääntis, paitsi erilaisia pelimerkkejä pitää printtailla. Helldoradon säännöt saa: http://www.helldorado.fr -> téléchargements
Kumpaankaan ei tarvita kuin kymmenisen nappia. Maastolla on erinomaisen tärkeä merkitys; I:ssä sitä pitää olla tosi paljon. HD:ssä taas maastonkappaleille on runsaasti sääntöjä, ja palojen kannattaa olla speksattu niiden mukaan.
Kummatkin ovat sarjassaan hyviä pelejä, kummassakin saa mokailusta turpaan ja nappulat kuolevat herkkään, eli jännitys pysyy pinnassa... Infinityssä nappuloiden toiminta on sangen vapaata, erikoisetkin skenaariot taittuvat näppärästi, tosin koska vihollista voi ampua kesken sen liikkeen, näkölinjojen tihrustus voi käydä hankalaksi ja herrasmiesmäisyyttä vaaditaan. HD:ssä taas korostuneemmin tehdään jipot eri nappien erikoissääntöjen ja -käskyjen avulla ja turpasaunamatsit ovat aika yleisiä, ja hinusteluun on helpompaa sortua. Edellisessä aktivaatiosysteemi on kokeellisempi, jälkimmäisessä perinteisempi.
HD:n fluffi on kyllä puolestaan sangen omalaatuinen, kun 1600-luvulla eurooppalaiset bongaavat portteja helvettiin ja lähtevät tekemään siitä siirtomaata. Infinityssä taas suhteellisen perinteinen animehtava scifi. Fluffia on kummassakin sääntökirjassa, ja pelien saiteilla. HD:n tosin enimmäkseen vain ranskaksi.
Kumpaankaan ei tarvita kuin kymmenisen nappia. Maastolla on erinomaisen tärkeä merkitys; I:ssä sitä pitää olla tosi paljon. HD:ssä taas maastonkappaleille on runsaasti sääntöjä, ja palojen kannattaa olla speksattu niiden mukaan.
Kummatkin ovat sarjassaan hyviä pelejä, kummassakin saa mokailusta turpaan ja nappulat kuolevat herkkään, eli jännitys pysyy pinnassa... Infinityssä nappuloiden toiminta on sangen vapaata, erikoisetkin skenaariot taittuvat näppärästi, tosin koska vihollista voi ampua kesken sen liikkeen, näkölinjojen tihrustus voi käydä hankalaksi ja herrasmiesmäisyyttä vaaditaan. HD:ssä taas korostuneemmin tehdään jipot eri nappien erikoissääntöjen ja -käskyjen avulla ja turpasaunamatsit ovat aika yleisiä, ja hinusteluun on helpompaa sortua. Edellisessä aktivaatiosysteemi on kokeellisempi, jälkimmäisessä perinteisempi.
HD:n fluffi on kyllä puolestaan sangen omalaatuinen, kun 1600-luvulla eurooppalaiset bongaavat portteja helvettiin ja lähtevät tekemään siitä siirtomaata. Infinityssä taas suhteellisen perinteinen animehtava scifi. Fluffia on kummassakin sääntökirjassa, ja pelien saiteilla. HD:n tosin enimmäkseen vain ranskaksi.
Kiitos Lassek. Onko näille peleille realistisia mahdollisuuksia löytää pelikavereita.
...örkkien ihon väri johtuu fotosynteesistä.
Jakezuku
Jakezuku
HD:tä lähinnä Helsingissä ja Tampereella ja Lahdessa ja voihan tuota yrittää huudella.
Infinitystä tiedän, että ainakin Helsingissä ja Varkaudessa pelataan. Ehkä joku muu täydentää.
Aika rajoittunut suosio on siis kyllä kummallakin.
Infinitystä tiedän, että ainakin Helsingissä ja Varkaudessa pelataan. Ehkä joku muu täydentää.
Aika rajoittunut suosio on siis kyllä kummallakin.
Infinityn säännöt on laillisesti luettavissa myös Infinityn kotisivuilta: *click*
Tämän hetkinen voittoprosenttini figupeleissä on: 15%...
Arvelen, että sama tilanne kuin ennenkin näillä "brand X" -peleillä, eli vähän on innokasta väkeä ja sekin hajallaan ympäri maata.Ax kirjoitti:Onko näille peleille realistisia mahdollisuuksia löytää pelikavereita.
HellDoradosta mulla ei ole havaintoja, kun se ei genren puolesta kiinnosta, mutta perinteisesti fantasia on ollut scifiä (Infinityn tapauksessa vielä suhteellisen kovaakin scifiä, animevaikutteista huolimatta) suositumpaa, joten voipi olla helpompi löytää siihen innokkaita.
Infinitystä tiedän sen verran, että me ollaan "klubilla" Turussa sitä pelailtu jonkin verran, itseasissa suhteellisen paljonkin noin prosentuaalisesti kun pelisessioita on ollut melko niukasti kaikkiaan.
I:stä löytyy lisäkeskustelua, myös suhteellisen tuoretta, tästä ketjusta:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 16&t=73502
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Kumpaankin löytää pelikavereita, kun ryhtyy käännyttämään vanhoja pelikavereitaan, esim. kaveri ja sinä hankitte molemmat aloitusboksin. En tiedä Infinityn aloitusboksin riittävyydestä, mutta HD:ssä ainakin saa yhdellä aloitusboksilla armeijallisen (ja immortaleilla jopa ylikin). HD:ssa on toki ranska jonkinlainen kynnys, mutta ihan hyvin minäkin pärjään, vaikken sitä kieltä osaakaan. Fanikäännöksiä enkuksi (ja suomeksi kiitos Lassek:in) löytyy runsaasti.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Kyllä Infinityn starttereilla hyvin pystyy pelaamaan. Tosin joukkojen pistearvot eivät ennen menneet ihan sallittavan virhemarginaalin sisään muistaakseni (esim. Yu Jing vs. Ariadna taisi antaa edelliselle about yhden troopperin ns. eteen) mutta sittemmin boxien sisältöä on kyllä on vähän muokkailtu, joten ehkä tuo on saatu fiksailtua.
Käännyttely ja evankelioiminen ovat tutkitusti aika pönkeää puuhaa. Vaikka tietenkään omaa rajoittuneisuuttaan ei saisi yleistää muihin...
Käännyttely ja evankelioiminen ovat tutkitusti aika pönkeää puuhaa. Vaikka tietenkään omaa rajoittuneisuuttaan ei saisi yleistää muihin...
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Implacable/X, corrupting young innocent minds into playing obscure french miniature games since 2005! :Ptnjrp kirjoitti:Käännyttely ja evankelioiminen ovat tutkitusti aika pönkeää puuhaa. Vaikka tietenkään omaa rajoittuneisuuttaan ei saisi yleistää muihin...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!