Basejen ja movement trayen magnetisointi
Basejen ja movement trayen magnetisointi
Hei, minulla on ilmennyt ongelmia melkein joka faba pelissä, kun aina joku blokki örkkejä kaatuu liikuttaessa.
Siispä päätin yrittää tehdä niin, että laittaisin basen pohjaan jotain magneettista, ja sitten vielä jos voisi löytyä halvat magneettiset movement trayt (Aikoisin nimittäin hankkia 5-6, enemmän sitten kun aloitan toisen armeijan), tai jokin muu menetelmä edes saada pahvinen läpyskä magneettiseksi.
Siispä kysyn teiltä: Miten tämän saisi hyvin aikaiseksi, ja mistä saada tarvikkeet sun muu sälä?
Asun Kuopiossa, joten monet eivät varmaan tunne Kuopion liikkeitä. Kuopiosta löytyy ainakin tiimari ja jonkinlainen askarteluliike (Nimeltään askartelu kulma).
Nyt puhun siis faba baseista.
Siispä päätin yrittää tehdä niin, että laittaisin basen pohjaan jotain magneettista, ja sitten vielä jos voisi löytyä halvat magneettiset movement trayt (Aikoisin nimittäin hankkia 5-6, enemmän sitten kun aloitan toisen armeijan), tai jokin muu menetelmä edes saada pahvinen läpyskä magneettiseksi.
Siispä kysyn teiltä: Miten tämän saisi hyvin aikaiseksi, ja mistä saada tarvikkeet sun muu sälä?
Asun Kuopiossa, joten monet eivät varmaan tunne Kuopion liikkeitä. Kuopiosta löytyy ainakin tiimari ja jonkinlainen askarteluliike (Nimeltään askartelu kulma).
Nyt puhun siis faba baseista.
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Re: Basejen ja movement trayen magnetisointi
Ei movement trayn tarvitse olla magneettinen mikäli figujen baset ovat magneettiset.
Yksi käytetty kikkahan on ollut prikkoja tahi muttereita movement trayssä.
Yksi käytetty kikkahan on ollut prikkoja tahi muttereita movement trayssä.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Niin, mutta siis miten saisi normaalit baset magneettisiksi?
Liimaamalla niiden pohjaan magneetin?aatami kirjoitti:Niin, mutta siis miten saisi normaalit baset magneettisiksi?
Ei sen tarvitse sen vaikeampaa olla.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Hyvä, sittenpä pitää vain käydä ostamassa magneetteja.
Mutta entäs pahviset movement trayt (Leikattu pahviläpyskä). Olisiko mitään halpaa keinoa saada magneettiseksi?
Mutta entäs pahviset movement trayt (Leikattu pahviläpyskä). Olisiko mitään halpaa keinoa saada magneettiseksi?
Jos oikein haluat hifistellä niin tilaile Gale Force Nine:ltä valmiiksi magneettiset baset. Ja paketin mukana tulee myös magneettinen kumiläpyskä liimattavaksi movement trayhyn.
Itse olisin näin tehnyt jos olisin tajunnut tarpeeksi ajoissa.
WH40K: Daemons of Tzeentch, Thousand Sons
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
http://www.powermagnetstore.com/acatalog/index.html Sieltä osta magneetteja.aatami kirjoitti:Hyvä, sittenpä pitää vain käydä ostamassa magneetteja.
Pahvin itsensä magnetisoiminen voi olla aika jännä projekti, mutta rautahilemaalia päälle vetelemällä saa äijät pysymään. (Peltilevykin toimii, mutta tuntemukseni mukaan magnetismi on silloin rasittavan voimakas.) Toinen keino on liimata rykmenttialustalle magneettinauhaa ja ukkojen alustoihin prikkoja tmv. metallipalikoita. Kummallakin systeemillä on etunsa.
Leikkaisin kyllä ihan oikeasti muovista kestävämmät rykmenttilevyt ja heittäisin pahvin mäkeen, koska se ei oikein tahdo kestää minkäänlaista käsittelyä.
ja sama halvemmalla ja tilattuna UK:sta : MalestromiltaZere kirjoitti:Jos oikein haluat hifistellä niin tilaile Gale Force Nine:ltä valmiiksi magneettiset baset. Ja paketin mukana tulee myös magneettinen kumiläpyskä liimattavaksi movement trayhyn.
(Jos kerran pelaat örkeilla nuo 25x25 ovat sinulle ne oikean kokoiset)
Itse liimasin movement trayn pohjalle peltiä ja figuihin pienet magneetit. Noilla pysyy metallifigutkin kelkalla vaikka ylösalaisin.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Eli jos nyt olen ymmärtänyt, niin kotitekoisesti (Ja toivottavasti halvimmin) voi tehdä jutun näin:
1. Tehdä muovilevystä liikutusalustoja.
2. Pistää muovilevyihin rautahilemaalia.
3. Liimata jokaiseen alustaan pieni magneetti.
Eikös se näin mennyt?
Mistä näitä juttuja muuten edes voisi saada?
Itse vähän vieroksun netistä tilaamista.
Sitäpaitsi, nyt tässä vaiheessa en enää viitsi tilata magneettisia baseja, koska pitäisi sitten 200 figua irrotella baseistaan.
1. Tehdä muovilevystä liikutusalustoja.
2. Pistää muovilevyihin rautahilemaalia.
3. Liimata jokaiseen alustaan pieni magneetti.
Eikös se näin mennyt?
Mistä näitä juttuja muuten edes voisi saada?
Itse vähän vieroksun netistä tilaamista.
Sitäpaitsi, nyt tässä vaiheessa en enää viitsi tilata magneettisia baseja, koska pitäisi sitten 200 figua irrotella baseistaan.
- Half-breed
Sitten koko homma on aika kuollut, sillä magneetteja ei oikein vähittäiskaupoissa myydä.aatami kirjoitti:Itse vähän vieroksun netistä tilaamista.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
*Hymähdys*
No olisiko sitten järkevintä tilata magneetteja nykyisille figuille, magneettisia baseja uusille, ja magneettisia kelkkoja?
No olisiko sitten järkevintä tilata magneetteja nykyisille figuille, magneettisia baseja uusille, ja magneettisia kelkkoja?
Homman sa tehtyä kahdella tavalla:
1) magneetit erikseen basejen pohjaan ja metallia (maalina, levynä, yms) alustan pohjaan.
2) magneettia alustan pohjaan ja metallia basejen pohjaan.
Itse lähtisin tuolla 2-kohdalla liikkeelle. Magneettia myydään levyinä, nauhana yms. (Esimerkki) ja sillä voi joko päällystää koko alustan pohjan tai sitten leikata sopivan levyiset soirot. Rautakaupasta saa aika halvalla kilohintaan aluslevyjä, jotka on helppo liimata figujen pohjaan.
1) magneetit erikseen basejen pohjaan ja metallia (maalina, levynä, yms) alustan pohjaan.
2) magneettia alustan pohjaan ja metallia basejen pohjaan.
Itse lähtisin tuolla 2-kohdalla liikkeelle. Magneettia myydään levyinä, nauhana yms. (Esimerkki) ja sillä voi joko päällystää koko alustan pohjan tai sitten leikata sopivan levyiset soirot. Rautakaupasta saa aika halvalla kilohintaan aluslevyjä, jotka on helppo liimata figujen pohjaan.
Hmm, ovatko muut sitä mieltä että minun pitäisi noudattaa vaihtoehtoa 2?
Eli sitten tarvitsisin:
- Metallisia aluslevyjä.
- Magneettista levyä.
Mistä sitten tehdä itse liikutusalustat, saisikohan rautakaupoista jotain siihen käyvää materiaalia?
Eli sitten tarvitsisin:
- Metallisia aluslevyjä.
- Magneettista levyä.
Mistä sitten tehdä itse liikutusalustat, saisikohan rautakaupoista jotain siihen käyvää materiaalia?
- Half-breed
1. vaihtoehto olisi helpompi sillä silloin ei pitäisi alkaa laittaa metallia jokaiseen baseen erikseen. Riittää että laitat rautalevyn liikutusalustaan ja magneetteja baseihin. Liikutusalustaan kuitenkin löytyy helpommin metallia kuin magneetteja (Ellei sitten laita yksittäisiä magneetteja siihen, mutta tällöin kannattaa miettiä onko siinä mitään järkeä.)
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Eli perjaatteessa vahtoehdot ovat joko laittaa metallia tai magneetteja basein? No sittenhän helpointa olisi laittaa magneetteja basein.
Tietääkö kukaan mistä saisi jotain kunnon materiaalia josta tehdä liikutusalustoja? Nimittäin koko örkkiarmeijani liikutusalustat maksaisivat noin 55-70 €, enkä ole valmis pistämään sellaisia rahoja pelkkiin alustoihin...
Tietääkö kukaan mistä saisi jotain kunnon materiaalia josta tehdä liikutusalustoja? Nimittäin koko örkkiarmeijani liikutusalustat maksaisivat noin 55-70 €, enkä ole valmis pistämään sellaisia rahoja pelkkiin alustoihin...
Käyt rautakuapasta ostamassa ohutta peltiä josta leikkelet. Ainakin itse tekisin näin. Ei tarvitse sitten alkaa päällystää millään, kun voi vain lyödä baseihin magneetit.aatami kirjoitti:Eli perjaatteessa vahtoehdot ovat joko laittaa metallia tai magneetteja basein? No sittenhän helpointa olisi laittaa magneetteja basein.
Siis pellistä (Oikea sana?) automaattisesti liikutusalusta? Kiintoisaa :).Drakojan kirjoitti:Käyt rautakuapasta ostamassa ohutta peltiä josta leikkelet. Ainakin itse tekisin näin. Ei tarvitse sitten alkaa päällystää millään, kun voi vain lyödä baseihin magneetit.
Voisiko joku heittää jonkun linkin, mistä saisi tilattua halvalla magneetteja, mitkä sopivat kaikkiin mahdollisiin baseihin?
Tämähän juttu alkaa olla jo aika selvä.
fantasia pelit, 10snt /kpl.aatami kirjoitti:Siis pellistä (Oikea sana?) automaattisesti liikutusalusta? Kiintoisaa :).Drakojan kirjoitti:Käyt rautakuapasta ostamassa ohutta peltiä josta leikkelet. Ainakin itse tekisin näin. Ei tarvitse sitten alkaa päällystää millään, kun voi vain lyödä baseihin magneetit.
Voisiko joku heittää jonkun linkin, mistä saisi tilattua halvalla magneetteja, mitkä sopivat kaikkiin mahdollisiin baseihin?
Tämähän juttu alkaa olla jo aika selvä.
Typo here Valkyrie tuli =) valmistautukaa kuviin joskusGoogle kirjoitti:- So how come it ends in 2012?
- I ran out of space on rock.
10 senttiä kappale? Sehän tarkoittaisi että:
10 basea = Euro.
25 yksikön blokki = 2,5 euroa.
200 figua = 20 euroa...
Mitäs muut sanovat, ovatko hinnat hyvät? Ainakin näyttää halvemmalta kuin powermagnetstore.com.
Gaussboys.com on halvempi, mutta postikulut epäilyttää... Pitäisikö siis vain ostaa fantsusta?
Edit:
Ei ainakaan nettikaupan hausta löytynyt.
10 basea = Euro.
25 yksikön blokki = 2,5 euroa.
200 figua = 20 euroa...
Mitäs muut sanovat, ovatko hinnat hyvät? Ainakin näyttää halvemmalta kuin powermagnetstore.com.
Gaussboys.com on halvempi, mutta postikulut epäilyttää... Pitäisikö siis vain ostaa fantsusta?
Edit:
Ei ainakaan nettikaupan hausta löytynyt.