"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Lord Veracus/Blu'Skin/Sun'Skin has returned... again...

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Blu'Skin

Lord Veracus/Blu'Skin/Sun'Skin has returned... again...

Viesti Kirjoittaja Blu'Skin »

Moi... Olen TAAS tullut 40K Formuloille jättäen taakseni aikaisemmat hankkeeni Elffeistä (Sorry nyt Waterfall Dragon). Olen myös jättänyt ne Space Marinet kysyen samaa kysymystä, kuin kysyin aivan alussa kun tulin koko sivustolle ja kirjauduin käytyäni ensin tarkastelemassa pari viikkoa. Ovatko Imperial Guardit raakoja, niinkuin olen kuullut sanottavan? Entäs, voiko cadianeja yhdistää vostroyaneihin (Näyttää ihan venäläisiltä XD) tai catachaneihin? Kiitos jo etukäteen. (P.S: Onko Imperial Guardit niitä niin sanottuja surkeita tyyppejä, jotka vaativat tonneittain tyyppejä pärjätäkseen, vai niitä ÜBER hahmoja, jonka armeijaan menee about 5-10 figua ja se voittaa silti? Kuvista päätellen aika isoja armeijoita. Toivon että tää on keskitasonen.)
Vihdoinkin olen saanut alun.

92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.
Scoundrel

Re: Lord Veracus/Blu'Skin/Sun'Skin has returned... again...

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Kaikkia kaartilaisia voi hyvillä mielin yhdistellä samaan armeijaan. Lisäksi samaan joukkoon voi halutessaa sotkea muiden valmistajien sotilasfiguja.

Määrällisesti kaartilaisia tarvitsee paljon. Itseasiassa enemmän kuin mihinkään muuhun armeijaan. Pelitehollisesti en osaa sanoa. Vanhalla kirjalla eivät olleet mitään turnausjyriä, mutta uudessa kodeksissa väitetään olevan potentiaalia.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Vilkku92

Viesti Kirjoittaja Vilkku92 »

Öh, millä tavalla raakoja? Ampuvat vihollisia, teloittavat ihmisiä ja tuhoavat kaupunkeja, jos käsketään.

Cadialaisia voi yhdistää vostroyalaisiin tai catachanilaisiin, jos haluaa. Kukaan ei kiellä sitä, paitsi jos on tiukkapipo fluffin suhteen, tai jos joukot ovat eri codexeista (poikkeuksia on, kuten demonin- tai noidanmetsästäjäliittolaiset).

Ja kaartti on perinteisesti massa-armeija, jossa pöydän päälle laitetaan jalkaväkiryhmä toisensa perään ja seassa on muutama tankki. Siitä voi päätellä, kumpi on oikein. Kyllä, joukkoja tarvitaan paljon. [modedit: Nämä size tagilla muutetut fontit ovat muuten kiellettyjä. Opetelkaa käyttämään vaikkapa sulkeita niiden sijasta tai jättäkää kirjoittamatta kokonaan. -Mauno]

Tarkempia tietoja joudut kysymään muilta.
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.

Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Vilkku92 kirjoitti:Öh, millä tavalla raakoja? Ampuvat vihollisia, teloittavat ihmisiä ja tuhoavat kaupunkeja, jos käsketään.

Cadialaisia voi yhdistää vostroyalaisiin tai catachanilaisiin, jos haluaa. Kukaan ei kiellä sitä, paitsi jos on tiukkapipo fluffin suhteen, tai jos joukot ovat eri codexeista (poikkeuksia on, kuten demonin- tai noidanmetsästäjäliittolaiset).

Ja kaartti on perinteisesti massa-armeija, jossa pöydän päälle laitetaan jalkaväkiryhmä toisensa perään ja seassa on muutama tankki. Siitä voi päätellä, kumpi on oikein. Kyllä, joukkoja tarvitaan paljon.

Tarkempia tietoja joudut kysymään muilta.
Tai sitten laitetaan tankkia toisensa perään ja seassa on muutama jalkaväkiryhmä.
Kaarti, kun nyt ihmisarmeijakin kerta on, on valtava yhteisö. En näe mitään ongelmaa, miksi armeija ei voisi olla osa suurempaa kokonaisuutta, jossa nyt catachanit, valhallalaiset, vostroyanit ja cadianit taistelevat samaa taistelua. Hehän tekevät vain juuri sen, mitä käsketään, tai kuolevat yrittäessä (joko vihollisen tai komissaarin toimesta).
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Blu'Skin

Ok. Kiitti (TAAS...). EN kuitenkaan ole aivan lähi aikoina noita saamassa, sillä viiden kuukauden päästä syntterit (12v yee!), ja saatan saada lahjaksi Playstation 3 (On vain Wii, ei muita), ja se taitaaki olla ainoa jonka saan sen hinnan vuoks ellei lasketa että toivon lahjaksi myös Soul Calibur Nelosen.

92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.
Blu'Skin

Re: Lord Veracus asks again...

Juu, kuitenkin palataan aiheeseen, sillä tää luisuu pois WH40K:sta. Elikkäs saako IG:stä yhtään laadulta parempaa armeijaa, esim. ostamalla vähemmän perus Muovimöykkyjä (Eli aivan perus sotilaita.), ja enemmän tankkeja ssun muuta Lascannonei etc.? Haluisin aikalaella ison joukon, sillä näyttää hyvältä, muttei ole kivaa, että omia kuolee 23per vuoro, ja kaverilta 5, vain koska se on niin Über armeija, ja mul taas vyörrytys armeija. Toisaalta, kaikissa mun pelaamissani RTS-peleissä ole aina voitttanut Massalla ja ylivoimalla, mutta olen toki yrittänyt mahdollisimman vähässä ajassa (15-30min...) Kehittää hahmoille kaikki mahdolliset Upgradet ja tukikohdan/kylän/siirtokunnan ekonomian (Powerit ja rahat... AoE IIIssä taas superkehitetyt Millit ja Marketit ja Fishing Shipit ja...).

Metal is what we love.
Guardsniper

Re: Lord Veracus asks again...

Viesti Kirjoittaja Guardsniper »

Lord Veracus kirjoitti:Juu, kuitenkin palataan aiheeseen, sillä tää luisuu pois WH40K:sta. Elikkäs saako IG:stä yhtään laadulta parempaa armeijaa, esim. ostamalla vähemmän perus Muovimöykkyjä (Eli aivan perus sotilaita.), ja enemmän tankkeja ssun muuta Lascannonei etc.?
Siis kyllähän kaartiarmeijaan voi tunkea hirvittävän määrän eiitimpiä kaartilaisia ja ottaa vieläkin enemmän tankkeja, mutta ei kaartilla mistään laadusta kannata unelmoidakaan.
Lord Veracus kirjoitti:Haluisin aikalaella ison joukon, sillä näyttää hyvältä, muttei ole kivaa, että omia kuolee 23per vuoro, ja kaverilta 5, vain koska se on niin Über armeija, ja mul taas vyörrytys armeija.
Kaarti voi olla väärä armeija sulle. Siis jos sua kerran haittaa se, että pari kaartilaista kuolee. Ne on vaan kaartia (oikeestaan pelkkiä muovi/"tina" -sotilaita). Mitä väliä jos muutama "kuolee". Sehän se on kaartilaisen tehtävä. Ei niistä kaatuneista pidä välittää. (Asia tietysti olisi toinen jos kyse ei olisi leikistä.)
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
Allu-Hemmo

Viesti Kirjoittaja Allu-Hemmo »

Ja harvoin niitä kuolee se 23 per vuoro. Tämä voi olla mahdollista Kaarti vs. Kaarti peleissä mutta ei muissa...
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Allu-Hemmo kirjoitti:Ja harvoin niitä kuolee se 23 per vuoro. Tämä voi olla mahdollista Kaarti vs. Kaarti peleissä mutta ei muissa...
Marsut ampuu parilla Whirlalla hyvinkin tuon verta pois tiiviistä rivitöstä. Samaten jos vihollinen on monen yksikön kanssa lähiksessä niin sama juttu tapahtuu. Kyllä sitä väkeä voi yllättävän paljon tippua vuorossa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Allu-Hemmo

Viesti Kirjoittaja Allu-Hemmo »

No onhan tuo totta.

Mutta se ei merkitse mitään kaartille! :P
mister??!!

Viesti Kirjoittaja mister??!! »

Half-breed kirjoitti:
Allu-Hemmo kirjoitti:Ja harvoin niitä kuolee se 23 per vuoro. Tämä voi olla mahdollista Kaarti vs. Kaarti peleissä mutta ei muissa...
Marsut ampuu parilla Whirlalla hyvinkin tuon verta pois tiiviistä rivitöstä. Samaten jos vihollinen on monen yksikön kanssa lähiksessä niin sama juttu tapahtuu. Kyllä sitä väkeä voi yllättävän paljon tippua vuorossa.
Tai jos vastustajana on (c)sm armeija josta löytyy yksi tai useampia vindicatoreita.Tai jos on csm armeijja jossa on paljon obleja joilla on blast aseet.Tai jos vastustajalla on paljon berzerkkereitä ja ne pääsee chargeen (tai ilman chargeakin).
Keisarin mietteitä:"Toi seinä ei kaatunut vaikka katselin sitä 5000 vuotta... ehkä tuo toinen seinä..." "Ai kappas sehän on Angron. Mitä sinä tuolla demoniaseella?"
'Neljäviitonen

Viesti Kirjoittaja 'Neljäviitonen »

Vindicator on varmaankin yksi turhimmista yksiköistä kaartia vastaan.
Jalkaväki kaatuu vaikka bolterilla ja tankkeja on helpompi tuhota lascannoneilla.

Ja jos minulla olisi obleja kaartia vastassa, niin en varmasti ampuisi plasmacannonilla rivimiehiä.
Lord Veracus kirjoitti:Elikkäs saako IG:stä yhtään laadulta parempaa armeijaa, esim. ostamalla vähemmän perus Muovimöykkyjä (Eli aivan perus sotilaita.), ja enemmän tankkeja ssun muuta Lascannonei etc.?
Trooppeihin veteraaneja ja mukaan iso läjä tankkeja.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Blu'Skin

No, minusta IG on hienon näköinen, varsinkin Cadianit. Mutta en ole kattellu yhtään niiden mukavuutta. Voisitteko antaa vinkkejä millä armeijalla olis tämmösen tyypin, joka just just tietää mikä 40K on, helppo alottaa? Jos ei muuten, niin IG täältä tullaan!

Metal is what we love.
Guardsniper

Lord Veracus kirjoitti:Voisitteko antaa vinkkejä millä armeijalla olis tämmösen tyypin, joka just just tietää mikä 40K on, helppo alottaa?
Okei... Vinkkejä:

Vinkki # 1. Valitse sellainen armeija joka oikeasti kiinnostaa sinua. Älä siis aloita jotain armeijaa, koska joku toinen hehkuttaa sitä vaan valitse mieluummin omien fiilisten pohjalta.
YV tavoittaa.
Alien of Change

Viesti Kirjoittaja Alien of Change »

Guardsniper kirjoitti:
Lord Veracus kirjoitti:
Vinkki # 1. Valitse sellainen armeija joka oikeasti kiinnostaa sinua. Älä siis aloita jotain armeijaa, koska joku toinen hehkuttaa sitä vaan valitse mieluummin omien fiilisten pohjalta.
Minulle serkku (pelasi Fabaa ogre kingdomeilla) hehkutti kaaos marsuja kun olin ultramarineita keräillyt pari kuukautta. Oli hyvä, että en silloin totellut tätä vihjettä josta en tiennyt mitään.

Pieni Vinkki #2. Kannattaa tarkastella minkälainen pelityyli valitsemallasi armeijallasi on. Jos pelityyli vaikuttaa siltä mistä et pidä lainkaan, kannattaa harkita haluatko aloittaa valitsemallasi armeijalla vai et.
Guardsniper

Alien of Change kirjoitti:
Guardsniper kirjoitti:
Lord Veracus kirjoitti:
Minulle serkku (pelasi Fabaa ogre kingdomeilla) hehkutti kaaos marsuja kun olin ultramarineita keräillyt pari kuukautta. Oli hyvä, että en silloin totellut tätä vihjettä josta en tiennyt mitään.
Millä tavalla hyvä?
YV tavoittaa.
Blu'Skin

No tehään sitte näin. Te KErrotte että minkä armeijan te itse valitsitte ja miksi. Näin saan pienen esimaun kaikista mitä te nyt ikinä kereäättekään. Kelpaako?

Metal is what we love.
St. Jimmy

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy »

Ei se ole niin vaikeata selata sivuja täältä eteenpäin. Niistä löytyy jo kaikki plussat ja miinukset miltein jokaseen armeijaan. Tämä foorumi alkaa täyttymään näistä plussa, miinus kyselyistä.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
Blu'Skin

OK. sain kasaan tietoja siitä minulle sopivasta armeijasta, ja sain nämä selville.

1)Sen pitää olla helppo ettei siinä käy niin että häviän ekalla kierroksella.

2)Hienot Figut =)

3)Monipuolinen (saa olla täysin lähis tai täysin ampu baba-bam-bam, mutta monipuolinen siten, ettei armeija koostuisi vain ja ainoastaan kahdenlaisista figuista, niinkuin Necron.tämä ei kuitenkaan enään ole välttämättömyys, kunhan se ei ole yyper puolelta, miljoonaarmeija kelpaa, kunhan siinä on te-te-tehoa)

4)Taas kerran aika keskiverto. (eli ei täysin yypperi tai surkimus jossa mennään joko parilla superilla tai miljardilla surkealla.)

5)Nopea (Olen aina kaikissa peleissä, mukaanlukien MMORPGt pitänyt nopeasta pelitavasta. Armeija saa olla raskas tai sitten ei, mutta nopealiikkeinen ja nopeasti iskevä. Agility pitää olla korkea =D)

Huoh...

Metal is what we love.
mister??!!

Viesti Kirjoittaja mister??!! »

eldar tai Cahaos space marines ta chaos deamons.
Keisarin mietteitä:"Toi seinä ei kaatunut vaikka katselin sitä 5000 vuotta... ehkä tuo toinen seinä..." "Ai kappas sehän on Angron. Mitä sinä tuolla demoniaseella?"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”