Lord Veracus kirjoitti:Haluaisin Kyllä ostaa ne nopatkin minulle. Voisitteko tehdä minulle ostos listan tai ainakin jatkaa tätä.
1)Battleforce Tyranid(Tai mielummin tietysti Macragge JOS sitä myydään Helsingissä missään.)
Tuskin löytyy enää. Tommosia jo vanhoiksi menneitä tuotteita kenties kannattaisi kysellä, joiltain pienemmiltä jälleenmyyjiltä. Niitä kun tuppaa jäämään nurkkiin lojumaan kun eivät mene kaupaksi.
Lord Veracus kirjoitti:2) Työkaluja, en tiedä mitä, mutta luulisi tavis mattoveitsin kelpaavan. Jos tarttee jotain muuta, niin sanokaa.
Ite en mattoveitsillä ole muuta onnistunut tekemään kuin vahingossa viiltämään käteeni (onnistunee muillakin veitsillä?) ja katkomaan teriä. Muttta mutta... Veistä valitessa kannattaa valita sellainen, mikä on terävä (tai sitten teroitat sen), kestävä, mistä saa hyvän otteen ja mikä on sopivan kokoinen (ei liian iso eikä liian pieni).
Muita työkaluja, jotka olen huomannut hyödyllisiksi on sivuleikkurit ja viilat. Jos jonkin sortin GS hommia harrastat vähän enemmän niin kenties jotain työkaluja GS:n muovaamiseen. Tosin sormilla ja veitsellä kyllä pääsee jo pitkälle.
Lord Veracus kirjoitti:3)Maaleja ja maalaus tarvikkeita. Kertokaa taas mitkä pensselit kannattaa alkuun ostaa. Mielellään myös että mitä on Basecoat, Highlight jne. sillä minulla ei ole mitää käsitystä, ostetaanko suihkupullo vai maalipurkula, ja että jos haluaa esim. punaisen, laitetaanko punainen suoraan Vastarakennetun päälle vai tuleeko sinne jotain ensin.
Siveltimen koko valitaan maalattavan pinnan mukaan. Iso vaikkapa tankkien yms. maalaamiseen ja (esim.) "fine detail bursh" -siveltimellä sitten voi maalata niitä silmiä yms. Itelle on riittäny tähän saakka pikku sivellin (fine detail), normi sivellin (standard brush) ja iso sivellin (mallia pensseli :D).
Basecoat = pohjamaali. Monet suosii mustaa tai valkoista, mutta periaatteessa, mikä tahansa väri käy pohjamaaliksi. Pohjamaalin tarkoituksena on antaa sille varsinaiselle maalille sellainen pinta, että se pysyy napissa hyvin. Pohjamaalilla voi myös vaikuttaa siihen miltä värit näyttää. Valkoisella pohjamaalilla saa helpommin aikaan kirkkaita värejä, mutta mustalla on (mukamas) helpompi saada aikaan varjostuksia (vai miten se nyt oli). Musta on meikäläisen mielestä se helpompi pohjaväri kuin valkoinen... Tai ainakin anteeksiantavampi. Monet tykkää maalata pohjamaalin sprayllä, koska se on nopeampaa ja spraystä (kuulemma) saa paremman pinnan pohjamaalille kuin purkki tavaralla.
Lord Veracus kirjoitti:4)Nopat ynnä muut tilpehöörit (Jos Macragge en tarvitse, sillä sen pitäisi siis sisältää kaikki? Jos ei myydä, kertokaa että mitä mittoja ja noppia tarvitaan peliin.
Battle for Macraragge ja Assautl on Black Reach sisältää kumpikin sääntökirjan (BfM 4 edikan ja AoBR 5 edikan sääntiksen), kaksi mittatikkua ja (muistaakseni) kuusi valkoista d6-noppaa ja yhden scatter nopan. Näiden lisäksi tulevat large blast template, blast template ja flame template.
Yllä mainittujen lisäksi suosittelen ostamaan lisää noppia ja mielellään niin, että niitä on useampaa väriä (nopeuttaa peliä, kun voi heittää vaikka kokonaisen ryhmän aseet kerralla). Sitten tarvitset vielä jonkun kunnon tuumamitan. Noilla mittatikuilla ei oikeastaan ole muuta virkaa kuin paimentaa ADHD pelaaja takaisin pelin pariin. :D
Drakojan kirjoitti:Lord Veracus kirjoitti:5) Sääntökirja (Monesko Edition on menossa) Varmaan se mitä on kaupassa?
Juust... Johan taasen auttaa... Mä ainakin löysin vielä nelosedikan sääntiksiäkin kaupasta. Mutta mutta siis viitos edikassa tosiaan mennään.
Tältä näyttää viitos edikan sääntis (Ihan vaan, ettet vahingossa osta vanhaa)
Lord Veracus kirjoitti:6)Tyranid Codex (Taas kerran, onko 4Th Edition vanha vai uusin?)
Nelos edikan tyrkky codexi (
Tämä) on uusin ja yhteen sopiva viitos edikan sääntiksen kanssa. Uudesta codexisa ei ole mitään merkittäviä huhuja vielä kuulunut, joten uutta on varmaan turha odotella ihan lähiaikoina.
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.