"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Flames of war Megapeli uusintaa conista

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
SickBunny

Re: Flames of war Megapeli uusintaa conista

Viesti Kirjoittaja SickBunny »

Kezerk kirjoitti:Voipi olla, että parin ekan vuoron jälkeen sillä yhdelläkään lennostolla ei ole kelvollisia kohteita, koska ollaan jo kosketuksissa vihollisiin. :)

- Kez.
Tykistöä on aina mukava käydä lentsikoilla muiluttamassa ja luulen kyllä että voi ottaa parikin kierrosta ennenkuin kaunis kommunismin-punainen lippu liehuu saakuli fasistilinnoitusten huipulla...
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -- Albert Einstein
Humie

Viesti Kirjoittaja Humie »

SickBunny kirjoitti:Tykistöä on aina mukava käydä lentsikoilla muiluttamassa ja luulen kyllä että voi ottaa parikin kierrosta ennenkuin kaunis kommunismin-punainen lippu liehuu saakuli fasistilinnoitusten huipulla...
Nauran tällaisille väitteille. Pelihän alkaa sillä, että spetsnatzien johdolla uljaat T-34:seni etenevät 16" vihollisesta, jonka jälkeen olen kakkosvuorolla jo painanut 12" vihollislijojen läpi ja objektiivit ovat hallussa vuorolla 3. Tai ainakin jos spetsnatzit ei paljasta koko rintamahyökkäystä aamuhämärässä ja vanhentunut T34-obr1941 kalustoni toimii kuten tähänkin mennessä.

Firestorm säännöt on ihan kivat, mutta mun mielestä ei kannata liikaa sekotella hommia, ottaen huomioon, että Dexter on hommaa jo jonkun verran miettinyt. Lisäksi matsista on varmasti tulossa värikkäämpi tehtävä kuin Firestormin versiona.

Toki jos intoa löytyy, voisi jonkun pienemmän skaalan "ison matsin" järkätä jo ennen kesää, mikäli toi matsi menee tohon touko-kesäkuuhun. Pelejä ei ikinä voi olla liikaa.
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta

Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
SickBunny

Ohhh... Joku pienempi mega-peli toimisi tietty hiukan varhaisemminkin...
Humie kirjoitti:
Nauran tällaisille väitteille. Pelihän alkaa sillä, että spetsnatzien johdolla uljaat T-34:seni etenevät 16" vihollisesta, jonka jälkeen olen kakkosvuorolla jo painanut 12" vihollislijojen läpi ja objektiivit ovat hallussa vuorolla 3. Tai ainakin jos spetsnatzit ei paljasta koko rintamahyökkäystä aamuhämärässä ja vanhentunut T34-obr1941 kalustoni toimii kuten tähänkin mennessä.
Niin... siis se parin miehen ryhmä Spetsnatzia vai? Bhah... Ei sotaa fasisteja vastaan voitettu skalpellilla nynnyilemällä vaan isolla koko kansan rautavasaralla. Eli kyllä ne Spetsnatzien kummitukset saa mennä luimuilemaan sinne linjoille ihan niin kuin haluavat mutta Toveri raskas-muurinmurtajatankki-komentaja sitten muistaa osoittaa kunniaa sille pienelle piikkilankaan sotkeutuneelle ruumiskasalle ajaeassaan savuttavien rintamalinjojen läpi... ;)

Ja kyllä, olen samaa mieltä että annetaan Dexterin säätää skenu kaikille sopivaksi (ei siis mitään boggage-helvettiä) ja hiukan historiaa mukaan hämärtäväksi... mutta tosiaan Firestormista kannattaa kuitenkin tylysti pölliä kaikki hauskempi...
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -- Albert Einstein
Kezerk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kezerk »

No, mä ajattelinkin jo, että Race nach Berlinin Berliinin valloituksen vois ottaa Total Warina. Saadaan kampanja päättymään isoon pamaukseen :)

- Kez.
Life is hard, and then you reincarnate.

On olemassa 10:nlaisia ihmisiä: ne, jotka ymmärtävät binaaria, ja ne, jotka eivät.
Humie

Kezerk kirjoitti:No, mä ajattelinkin jo, että Race nach Berlinin Berliinin valloituksen vois ottaa Total Warina. Saadaan kampanja päättymään isoon pamaukseen :)

- Kez.
Kannatetaan.
SickBunny kirjoitti:Niin... siis se parin miehen ryhmä Spetsnatzia vai? Bhah... Ei sotaa fasisteja vastaan voitettu skalpellilla nynnyilemällä vaan isolla koko kansan rautavasaralla. Eli kyllä ne Spetsnatzien kummitukset saa mennä luimuilemaan sinne linjoille ihan niin kuin haluavat mutta Toveri raskas-muurinmurtajatankki-komentaja sitten muistaa osoittaa kunniaa sille pienelle piikkilankaan sotkeutuneelle ruumiskasalle ajaeassaan savuttavien rintamalinjojen läpi... ;)
Toverits unohtaa, että spetsnatzit saavat (jalkaväen tiedustelijoiden tapaan) otta etenemiseensä mukaan jonkun komppanian (lue 10 t-34:sta), sekä tankkien selkään lapatun tank-rider komppanian. Parhaimmassa tapauksessa tarkottaa 10xT-34 + HQ + 22 levyä jalkaväkeä (18 SMG, komissaari, komentaja ja 2 HMG). Tosin taipumuksena on ollut heittää se 1:nen ja antaa aloite vastustajalle.
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta

Nopat ja Taktiikka Ry
SickBunny

Humie kirjoitti:
Toverits unohtaa, että spetsnatzit saavat (jalkaväen tiedustelijoiden tapaan) otta etenemiseensä mukaan jonkun komppanian (lue 10 t-34:sta), sekä tankkien selkään lapatun tank-rider komppanian. Parhaimmassa tapauksessa tarkottaa 10xT-34 + HQ + 22 levyä jalkaväkeä (18 SMG, komissaari, komentaja ja 2 HMG). Tosin taipumuksena on ollut heittää se 1:nen ja antaa aloite vastustajalle.
Tovaritz ei myönnä unohtaneensa mitään vaan vetoaa niiden kummitusten omituisiin salamyhkäisyyksiin taktiikoistaan...

Eli joo... Tuo kyllä kuulostaa jo vallan paljon paremmalta... ja selvästikin tämän toverin tarvitsee tutustua operaatio Maskirovskaan hiukan paremmin ennenkuin toveri komissaari ryhtyy asian tiimoilta tenttaamaan...
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

SickBunny kirjoitti:Ohhh... Joku pienempi mega-peli toimisi tietty hiukan varhaisemminkin...

Ja kyllä, olen samaa mieltä että annetaan Dexterin säätää skenu kaikille sopivaksi (ei siis mitään boggage-helvettiä) ja hiukan historiaa mukaan hämärtäväksi... mutta tosiaan Firestormista kannattaa kuitenkin tylysti pölliä kaikki hauskempi...
Kiitoksia luotosta. veikkaan kyllä että tuo spesnatzien sääntö voi sikäli olla ihan hauska tuohonkin sopivaksi, mutta en ole kyllä varma, miten veli ven'l'isen ylijohto antaa riskeerata KOKO OFFENSIIVIN alkua jokusen toverin oveluuden armoille, sillä sillä...

olen tällä hetkellä hieman rajoittunut tiedokulun suhteen, kun emolevy sanoi kontraktin irti, eikä pariin viikkoon ole varmaan oma kone pystyssä vielä, joten mitään edistystä ei ole tämän tiimoilta tulossa lähiaikoina
Aliquando Insanire Iucundum Est
Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Humie kirjoitti:

Niin... siis se parin miehen ryhmä Spetsnatzia vai? Bhah... Ei sotaa fasisteja vastaan voitettu skalpellilla nynnyilemällä vaan isolla koko kansan rautavasaralla. Eli kyllä ne Spetsnatzien kummitukset saa mennä luimuilemaan sinne linjoille ihan niin kuin haluavat mutta Toveri raskas-muurinmurtajatankki-komentaja sitten muistaa osoittaa kunniaa sille pienelle piikkilankaan sotkeutuneelle ruumiskasalle ajaeassaan savuttavien rintamalinjojen läpi... ;)
Pah, väärässä molemmat. Se millä sota voitetaan on tietysti sodan jumalalla eli tykistöllä. Sen jälkeen kun armoton fasistit jo asemiinsa murskaava keskity on ohi, niin onhan se helppoa ajaa pelosta tärisevien eloonjääneiden yli.

Mutta mutta, olen samaa mieltä antaa nyt Dexterin tehdä sen skenun loppuun, kun on sitä jo jonkin aikaa pähkäillyt. Mikä tämä Firestorm muuten on? Ei ole uutiset tuonne oikeiden panssarivaunujen luokse kantautunut.
Nopat ja Taktiikka Ry
Kezerk
Viesti:

Firestorm on kampanjapelisatsi, joka kattaa Valkovenäjän vapautuksen. Eli kesäkuun 22. - heinäkuun 4. 1944 välisen kampanjan. Yksi iso vuoro on 2 vuorokautta.
Piipahda lomilla testaamaan ;)

- Kez.

On olemassa 10:nlaisia ihmisiä: ne, jotka ymmärtävät binaaria, ja ne, jotka eivät.
Hammer

Viesti Kirjoittaja Hammer »

Jälleen ilmoitusluontoinen tieto:

Sturmdivision listani vaihtui Sperrverbandiin. Eli nyt kokit, räätälit ja kirjurit juoksuhautoihin kykkimään. Kyllä se neuvostopoika niihinkin pysähtyy(?).

Kampfgruppe Dirkschneider toimii siis speedbumppina linnoitteissa.
If knowledge can create problems, it is not through ignorance that we can solve them.
- Isaac Asimov
ameaney

Viesti Kirjoittaja ameaney »

Siis onko pelin ajankohtaa jo päätetty?

-Aleksis
"Sir, how the hell are we supposed to keep the schedule on a road like this?"
"You don't know the half of it. This bit we're on now... it's the wide part."
-Vandeleur
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

nyt on allekirjoittanut saanut uuden datamyllyn alle, ja taas sivistyneen tiedonkulun parissa.
meni astetta kauemmin, mutta joo.

aikas paljo aikaa mennyt kaikkeen muuhun kuin tuon megamätön miettimiseen, saati punakoneen maalamiseen, mutta toivoa ehkä on.

alustavasti ynnäiltiin riston kanssa, että jossain toukokuun vikoilla tai kesäkuun puolessa välissä olisi aikaisin mahdollinen, mutta mitään takuita ei ole, sikäli kun omakin aikataulutus on kauhean sekaista ja pitäisi osata reveä 8 eri suntaan koko ajan.

mutta nyt taas ihmisten ilmoilla, pitkästä aikaa
Aliquando Insanire Iucundum Est
Humie

Pompitaan nyt vähän Dexterin varpaille, mutta todettiin tossa sisäpiirin keskuudessa eilen, että yhteiset viikonloput on aika kortilla, paitsi toukokuussa, mikä puolestaan tulee vähän nopeasti vastaan.

27-28.6 kuitenkin sopisi yhteiseksi ajaksi suht-monelle. Sopiiko tämä muillekin? Onko mielipiteitä?

Paikka on vissiin vielä vähän auki, mutta helpostippa tämän varaa jostain tai pelaa esimerkiksi Otaniemessä. Maastotkin pitäisi olla hanskassa rahoituksen suhteen, kuhan niitä vain valmistaisi.

Omat veli-venäläiseni ainakin kasvavat koko ajan ja keräävät koko ajan pelikokemusta tässä Puolenkuun Peleissä pyörivässä Race for Berlin kamppanjassa. Kesäkuussa pääseekin kentälle aika annos veteraaneja.

Nopat ja Taktiikka Ry
Sotalammas

Viesti Kirjoittaja Sotalammas »

No niin on kyllä ollut todella hiljaista täällä rintamalla ollut. Onko todella näin että kun peli siirtyi kesäkuuhun niin ketään ei haluakaan tulla pelaamaan ?

Laittakaa nyt vähän viestiä että onko ketään tulossa pelaamaan tuolloin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Kezerk
Viesti:

27.6. olen näköjään Jyväskylässä viheltämässä jenkkifutisottelua, eli ei onnaa :(

- Kez.

harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Megapeli siis tulee olemaan vain Saksalaisten ja Neukkujen välillä? Olin tosiaan vilkaisemassa tätä ensimmäistä peliä conissa josta sainkin itse kimmokkeen kyseiseen peliin. Nyt olisi US tank companyä 1500pst.

Missä ja milloin pelaatte ja onko mahdollista tulla yleisöksi/osallistua itse peliin?
Kalat meni kotio...
j.s.r

Viesti Kirjoittaja j.s.r »

Jos pelaajista on pulaa, niin voin ilmoittautua mukaan! Yksi päänahka vyöllä jo roikkuukin ja toinenkaan paljosta jäänyt vaille. Löytyy siis palttiarallaa 1750pts. German Sperrverband, tarvittaessa saadaan koko lista maaleihin (nyt 1500pts. maaleissa).

- Sandersson
Alkoholi on elämäntapa!
Alkoholi on minun elämäntapani!

Homer J Simpson
Sotalammas

Viesti Kirjoittaja Sotalammas »

harkkari kirjoitti:Megapeli siis tulee olemaan vain Saksalaisten ja Neukkujen välillä? Olin tosiaan vilkaisemassa tätä ensimmäistä peliä conissa josta sainkin itse kimmokkeen kyseiseen peliin. Nyt olisi US tank companyä 1500pst.

Missä ja milloin pelaatte ja onko mahdollista tulla yleisöksi/osallistua itse peliin?

Kyllä peli on nyt vain neuvostoliiton ja saksalaisten välistä selvittelyä. Pelaaminen siis tapahtuu 27-28.6 otaniemessä espoossa. Mutta jos pelaamaan haluaa tulla niin kyllä täältä pk-seudulta yksi ylimääräinen armeija löytyy jommallekummalle puolelle komennettavaksi. Joten pelaamaan kyllä pääsee jos jaksaa viikonloppu matkan tänne tehdä. Ja sen verran monta ihmistä täälläpäin asustelee että varmaan yö paikatkin mahdollista järkkää. Tällä tiedolla eteenpäin. Ja J.S.R tietenkin pelaamaan että ei minun väsähtäneet saksalaiset joudu yksin gonahtelee kaikkien maailman fearless SS joukkojen seassa.

Lammas
Nopat ja Taktiikka Ry
j.s.r

Viesti Kirjoittaja j.s.r »

Loistavaa! Hyvä hakea ns. strategisia vinkkejä juuri ennen inttiin astumista FoW:in puolelta =D

Ihmettelen kyllä miksei saksalaisilla ollut samanlaista taktiikkaa kuin neukkujen komissaareilla: "teloita oma, moraali pitää!"

Tuo päivämäärä muuten nytten lyöty lukkoon?

- Sandersson
Alkoholi on elämäntapa!
Alkoholi on minun elämäntapani!

Homer J Simpson
Hammer

Viesti Kirjoittaja Hammer »

Kai sitä pitäis alkaa pikkuhiljaa maalaamaankin näitä saksalaisia...

Lopullinen lista on vielä avoin. Sperrverband oli tarkoitus pistää kokoon, mutta Walküre listakin kiinnostaisi... Ja River of Heroesissa tulee SS-Wiking!

Huokaus.
If knowledge can create problems, it is not through ignorance that we can solve them.
- Isaac Asimov
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”