Banshee mask
Banshee mask
Haluaisin tarkempaa tietoa siitä toimiiko Banshee mask molempien pelaajien assault vuorossa? (eli saavatko iniative 10 ekan kierroksen assaulttiin huolimatta siitä kumpi osapuoli hyökkäsi?) Entä sitten kun Bansheeilla on Counter-attack (acrobatics) käytössä? Saavatko silloin naamarietunsa?
- Half-breed
Re: Banshee mask
Maskin säännöissä lukee selvästi että ekalla klosisrundilla saat sen bonuksen. Missään ei sanota että saisit sen vain omalle vuorollesi.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Kiitos. Tämä asia kirkastui.
Kuinkas muuten coveriin hyökkääminen maskien kanssa? perussäännöt ovat hieman muuttuneet, eli hyökkääjä saa iniative miinuksen, kun taas edellisessä edikassa suojissa puolustaja sai iniative bonuksen.
Kuinkas muuten coveriin hyökkääminen maskien kanssa? perussäännöt ovat hieman muuttuneet, eli hyökkääjä saa iniative miinuksen, kun taas edellisessä edikassa suojissa puolustaja sai iniative bonuksen.
- Half-breed
Lukee selvästi niissä Maskin säännöisä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
kysytään selvästi sitten: Lyökö ne coverissa olevaa vihollista Iniative 1:llä vai iniative 10:llä?
-
Captain-Jake
Codex sanoo "blah blah.... has initiative 10 and negates any initiative bonus conferred by cover and granades."
Kyllä se aika selvästi siinä lukee.
Kyllä se aika selvästi siinä lukee.
On se aika selvää juu. Maski vie viholliselta bonukset mutta coveriin hyökkääminen on bansheelle miinus eli voi voi, kyllä ne taitaa lyödä init ykkösellä siinä tapauksessa.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
-Vanha sananlasku IG:ssä
Lopultakin. kiitos selvästä kannanotosta kysymykseen. Ei ole aiheesta enempää epäselvyyttä.
Eipäs tuo nuin mene...
Coverin läpi chargatessa: "models have their initiative value is lovered to 1, regardless of other initiative modifiers." BBBs. 36
ja BBB määrittää modifierit plussaamiseksi, miinustamiseksi, kertomiseksi ja jakamiseksi (BBBs. 6) Bansheemask antaa käyttäjälleen I 10 jokaisen combatin ensimmäisellä kierroksella, eikä siis esim +5 I tai x2 I. -> Kyllä bansheet iskee suojaan @ I 10
Jossei muuten niin ehkä vaikka RAI:n kautta sitten näin... Kuitenkin selvästi käy naamarin pelimekaanisestakin kuvaamisesta viite siihen, että sillä olisi tarkoitus negatoida coverin edut.
Coverin läpi chargatessa: "models have their initiative value is lovered to 1, regardless of other initiative modifiers." BBBs. 36
ja BBB määrittää modifierit plussaamiseksi, miinustamiseksi, kertomiseksi ja jakamiseksi (BBBs. 6) Bansheemask antaa käyttäjälleen I 10 jokaisen combatin ensimmäisellä kierroksella, eikä siis esim +5 I tai x2 I. -> Kyllä bansheet iskee suojaan @ I 10
Jossei muuten niin ehkä vaikka RAI:n kautta sitten näin... Kuitenkin selvästi käy naamarin pelimekaanisestakin kuvaamisesta viite siihen, että sillä olisi tarkoitus negatoida coverin edut.
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
Valitettavasti tarkoitus ja käytäntö on eri asioita. En nyt sano kumminpäin on kun ei ole sääntöjä mutta mikäli maskin säännöt eivät kumoa coverin sääntöä vaan sanamuoto on väärin niin virallisilla säännöillä pelatessa maski on hyödytön coveriin hyökätessä. House rulettaa sopii toki mutta tuo ei auta turnauksissa esmes.zaruman89 kirjoitti:Eipäs tuo nuin mene...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Niin... no imho järjettömiä RAW tulkintoja ei kannata käyttää kuin tilanteissa, joissa molemmat pelurit eivät selvästi näe RAI aspektia sääntökinassa.
Toki RAW ja RAI ovat eri asia... Tässä nyt on ihan selvästi käytettävissä RAI, koska bansheemask nimenomaan väittää auttavansa coveriin hyökkäyksessä, mutta "ei toimi" nykyedikassa mukamas sanamuodon takia... huoh? Järki käteen hei... Meinaatko muka että pelututit / järjestäjät pelaututtivat swooping hawkeja siivettöminä eldarcodexin ollessa uusi? Vai antoivatko pelata siivellisillä koska RAI? Niin siis... Eldar codexinhan mukaan swooping hawkeilla ei ole swooping hawk wingsejä... tämän nyt korjasi faq, mutta tuskin kukaan pelasi swoopinghawkeja siivettöminä, eikä siihen houseruleja tarvittu.
Toki voitta pelata nuita bansheemaskeja ihan miten huvittaa... Mulle ihan sama, hyllyllä pysyvät kuitenkin kun ovat niin pyllystä.
Toki RAW ja RAI ovat eri asia... Tässä nyt on ihan selvästi käytettävissä RAI, koska bansheemask nimenomaan väittää auttavansa coveriin hyökkäyksessä, mutta "ei toimi" nykyedikassa mukamas sanamuodon takia... huoh? Järki käteen hei... Meinaatko muka että pelututit / järjestäjät pelaututtivat swooping hawkeja siivettöminä eldarcodexin ollessa uusi? Vai antoivatko pelata siivellisillä koska RAI? Niin siis... Eldar codexinhan mukaan swooping hawkeilla ei ole swooping hawk wingsejä... tämän nyt korjasi faq, mutta tuskin kukaan pelasi swoopinghawkeja siivettöminä, eikä siihen houseruleja tarvittu.
Toki voitta pelata nuita bansheemaskeja ihan miten huvittaa... Mulle ihan sama, hyllyllä pysyvät kuitenkin kun ovat niin pyllystä.
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
Linjaus studiolta taisi olla, että hyödytön wargear sattuu vain olemaan hyödytöntä kunnes uusi Codexi tulee. Tämä kirpaisee tietysti toisia enemmän kuin muita. Se on kuitenkin vain mukautumiskysymys. Ja sopia voi tietysti mistä tahansa.
zaruman89 kirjoitti:RAW...RAI
Joku Fiksu kirjoitti:RAI is used by people who want rules to mean what they want it to instead of what it says in the book.
RAW is used by people who want rules to mean what they want it to instead of what it says in the book.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Niin no te vissiin pelasitte sitten swoopinghawkeja siivettä?
Hyödyttömällä wargearilla tarkoitat ilmeisesti esim. sitä WH inkvisition itemiä jolla voitetaan automaattisesti heitto pelin aloituksesta (Jota ei nykyisin heitetä...) Bansheemask on ihan eri asia ja se toimii jo RAW:n mukaan coveriakin vastaan, mutta RAI:ta olisi se käsitettävä ilman sääntökirjan selailuakin.
No kurimuksella on nyt ihan ihme quotet...
Hyödyttömällä wargearilla tarkoitat ilmeisesti esim. sitä WH inkvisition itemiä jolla voitetaan automaattisesti heitto pelin aloituksesta (Jota ei nykyisin heitetä...) Bansheemask on ihan eri asia ja se toimii jo RAW:n mukaan coveriakin vastaan, mutta RAI:ta olisi se käsitettävä ilman sääntökirjan selailuakin.
No kurimuksella on nyt ihan ihme quotet...
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
Kyllä pelin aloituksesta heitetään edelleen. Puolenvalinnasta taas ei... Ja kyseinen WH itemi vaikuttaa nimenomaan puolenvalintaan.zaruman89 kirjoitti:Hyödyttömällä wargearilla tarkoitat ilmeisesti esim. sitä WH inkvisition itemiä jolla voitetaan automaattisesti heitto pelin aloituksesta (Jota ei nykyisin heitetä...)
See WH FAQ for proof.
Tosin kai pointti on silti ihan sama edelleenkin.
Viimeksi muokannut Deetwo, Ti 12.05.2009 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Ja sehän se ongelma onkin. Maski voi myöntää sulle miten paljon Initiativeä tahansa mutta coveriin hyökätessä se on 1 koska maski ei mainitse toimivansa siihen. Edellisessä edikassa sen ei tarvinnut koska se vei viholliselta edut, eritoten I10 kun kimppuun tullaan niitten ollessa coverissa.tneva82 kirjoitti:Valitettavasti tarkoitus ja käytäntö on eri asioita. En nyt sano kumminpäin on kun ei ole sääntöjä mutta mikäli maskin säännöt eivät kumoa coverin sääntöä vaan sanamuoto on väärin niin virallisilla säännöillä pelatessa maski on hyödytön coveriin hyökätessä. House rulettaa sopii toki mutta tuo ei auta turnauksissa esmes.
Voi tietenkin sopia asiasta kavereiden kanssa.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
-
vompovompatti
Tämä on aika hankala tapaus. Pitää valita kumpi ajaa toisen yli. Banshee maskin ensimmäisen taistelukierroksen boosti vai coverin iniative miinus. En toki voi tarkastaa sanamuotoja uusimmasta eldar kirjasta, mutta jos maski toimii kuten vanhassa kirjassa on homma mielestäni niin että banshee lyö ennen coverissa kykkijää.
On huono vedota siihen että banshee maskissa ei sanota sen toimivan coveriin chargetessa. Eihän siinä sanota myöskään että se ei toimisi. Kyllähän power fistikin antaa strena bonuksen coveriin chargettaessa, vaikka niin ei erikseen mainita.
Toisaalta sitten jos näkee asian niin että coverin säännöt ajavat yli tästä wargearista on i1 perusteltu. Paha pala.
Oman kantani tuossa esitinkin jo. On varmasti suotavaa vastustajan kanssa vaihtaa mielipiteitä asiasta ennen kuin rynnäkkö on tapahtumassa.
On huono vedota siihen että banshee maskissa ei sanota sen toimivan coveriin chargetessa. Eihän siinä sanota myöskään että se ei toimisi. Kyllähän power fistikin antaa strena bonuksen coveriin chargettaessa, vaikka niin ei erikseen mainita.
Toisaalta sitten jos näkee asian niin että coverin säännöt ajavat yli tästä wargearista on i1 perusteltu. Paha pala.
Oman kantani tuossa esitinkin jo. On varmasti suotavaa vastustajan kanssa vaihtaa mielipiteitä asiasta ennen kuin rynnäkkö on tapahtumassa.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Kylllä Banshee mask sanoo toimivansa coveriin chargatessa... Valitettavasti se vaikuttaa vain initiative bonukseen jota ei nykyään coverista saa.
RaI luultavasti on että maski toimii myös offensive kranaatteina, mutta itse sääntö ei sitä tulkintaa tue nykyään.
Tämä pätee ihan kaikkeen.
RaI luultavasti on että maski toimii myös offensive kranaatteina, mutta itse sääntö ei sitä tulkintaa tue nykyään.
40kn pelimekaniikka rakentuu yleissäännölle "jos sääntö ei sano että toimii, niin sitten ei toimi".On huono vedota siihen että banshee maskissa ei sanota sen toimivan coveriin chargetessa. Eihän siinä sanota myöskään että se ei toimisi.
Tämä pätee ihan kaikkeen.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
-
MasterofReality
tässä pelissä on kyllä niin tyhmät säännöt että tottakai joku puska imaisee sen banshee maskin hyödyn pois. Voisi tietysti ajatella järjelläkin että kyllä se maski on tarkoitettu noihin covereihinkin toimivaksi myös.
if we're evil or divine we're the last in line
- 'Neljäviitonen
Niinhän se onkin. Edikan vaihdos vaan ilmeisesti teki sen kykenemättömäksi kyseiseen hommaan.MasterofReality kirjoitti:Voisi tietysti ajatella järjelläkin että kyllä se maski on tarkoitettu noihin covereihinkin toimivaksi myös.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more