Kuka on vapauttaja kuka tappaa Abaddonin?
-
Andromedus
Uudesta WD:stä en tiedä, mutta oletan sen olevan sama kuin Codex:Space Wolvesissa eli sen 250 pistettä. Abaddon taas on uudessa Codex:Chaosissa 255 pistettä.
Lähelle kumminkin..
Logan olisi kuitenkin periaatteessa lähellä Abaddonin tasoa, mutta ei silti riittävän lähellä. Ei tule nyt yhtään special characteria mieleen C'Taneja ja oman chapterini CM:ää lukuunottamatta kuka Abaddonille pärjäisi. Tottakai tuurilla Abaddon on mahdollista tappaa, mutta todennäköisempää on Abaddonin kuin muiden voitto.
Ja tämä on taas sitä todennäköisyyksien spekulointia josta ei ole mitään hyötyä..
+++EDIT+++
Itseasiassa Azurian(tuo CM) muistuttaa Abaddonia aika tavalla. Tiukalle menisi, mutta ellei Abaddon saisi sillä demonimiekallaan onnekasta osumaa alussa niin kyllä Azurian voiton veisi.
Lähelle kumminkin..
Logan olisi kuitenkin periaatteessa lähellä Abaddonin tasoa, mutta ei silti riittävän lähellä. Ei tule nyt yhtään special characteria mieleen C'Taneja ja oman chapterini CM:ää lukuunottamatta kuka Abaddonille pärjäisi. Tottakai tuurilla Abaddon on mahdollista tappaa, mutta todennäköisempää on Abaddonin kuin muiden voitto.
Ja tämä on taas sitä todennäköisyyksien spekulointia josta ei ole mitään hyötyä..
+++EDIT+++
Itseasiassa Azurian(tuo CM) muistuttaa Abaddonia aika tavalla. Tiukalle menisi, mutta ellei Abaddon saisi sillä demonimiekallaan onnekasta osumaa alussa niin kyllä Azurian voiton veisi.
- The Captain
- Valvoja
Kuis olisi Mephiston? Kertahuitaisu force swordilla, ja hei hei Abaddon (ei kai sillä ole jotain erikoissääntöä, joka estää instakillin force weaponilla?) Mephiston kun assaultoi, niin sillä on I6 (taitaa lyödä ensin) ja S5 (eli taitaa haavoittaa ainakin yhdellä kuudesta attackistaan, kun se vielä vihaa Abaddonin tassua). Heitelköön invujaan ja rukoilkoon kaikkia jumaliaan.
Näin (kai) siis pelillisesti. Fluffissa Abaddonia ei varmaan tapa kukaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- ankara halla
- Valvoja
Itse mietin samaa.The Captain kirjoitti:Kuis olisi Mephiston? Kertahuitaisu force swordilla, ja hei hei Abaddon (ei kai sillä ole jotain erikoissääntöä, joka estää instakillin force weaponilla?) Mephiston kun assaultoi, niin sillä on I6 (taitaa lyödä ensin) ja S5 (eli taitaa haavoittaa ainakin yhdellä kuudesta attackistaan, kun se vielä vihaa Abaddonin tassua). Heitelköön invujaan ja rukoilkoon kaikkia jumaliaan.
Quicken vielä päälle niin chragatessa olisi vaatimattomat 6+D3 WS6 S5 I6 hyökkäystä joista yksikin riitäisi onnistuneella LD10 heitolla nirhaaman Horuksen penikan.
Eikä äijä maksakkaan kuin 217 pts.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
- ankara halla
- Valvoja
Ihan totta tuon loitsimisen suhteen, taas tyhmää rankaistiin...jamopower kirjoitti:Topimiikohan se sen 2+(vai 4+) invu save psyykkisisä voimia vastaan... ja eihän se librarian saa samalla vuorolla loitsia ja force weaponoida.
Ja kyllä uskoisin sen 4+ invun toimivan force weaponia vastaan siinä missä muitakin. Ei FW:n kuvauksessa ainakaan mainita mitään invun ohittavaa ominaisuutta vaan suora siteeraus on "Roll to hit, to wound and to save as normal" joka vahvasti viittaisi ettei sillä ole mitään vaikutusta inv saveen
- ankara halla
- Valvoja
Niin on, sen "tavallisen" inv saven lisäksi, joka muistaakseni oli se 4+. Itsekkään en muista sen psyykkisen saven tehoa mutta luulisin, että forcea vastaan se saa kuitenkin vain toisen näistä.jamopower kirjoitti:Ei kun abbaddonilla on vielä erikseen se x+ pelastus psyykkisiä juttuja vastaan.
En kuitenkaan ole yhtään varma, tässä tarvitaan minua väkevämpää sääntöjen tulkitsijaa.
- Henri Ketonen
Ignoraa Psychic powerit 4+:llaja mielestäni sen lisäksi saa vielä normaalin invusaven(miksi ei saisi?)
Ja jos ihan oikein laskin niin Mephiston aiheuttaisi 0.345 instakilliä eli vuorossa on 34.5% mahdollisuus aiheuttaa se. Muita woundeja tulee .75 vuorossa. Tämä on siis jos Mephiston chargaa. Toisaalta sitten Abaddonilla on mahdollisuus instakillata Mephiston 50% mahdollisuudella vuorossa(näin ainakin minä tulkitsisin, eli 'any hit ignores armour saves and kills the opponent outright' ei tarvitse heittää woundausta ollenkaan). Muita woundeja Abaddon tekee kutakuinkin 1.11 ja vähän päälle(rerollit ovat aika hankalia laskea, pahoitteluni
) vuorossa.
Eli jos Mephiston pääsee chargaamaan niin mahdollisuuksia on kyllä hieman, muuten en sanoisi.
Ja jos ihan oikein laskin niin Mephiston aiheuttaisi 0.345 instakilliä eli vuorossa on 34.5% mahdollisuus aiheuttaa se. Muita woundeja tulee .75 vuorossa. Tämä on siis jos Mephiston chargaa. Toisaalta sitten Abaddonilla on mahdollisuus instakillata Mephiston 50% mahdollisuudella vuorossa(näin ainakin minä tulkitsisin, eli 'any hit ignores armour saves and kills the opponent outright' ei tarvitse heittää woundausta ollenkaan). Muita woundeja Abaddon tekee kutakuinkin 1.11 ja vähän päälle(rerollit ovat aika hankalia laskea, pahoitteluni
Eli jos Mephiston pääsee chargaamaan niin mahdollisuuksia on kyllä hieman, muuten en sanoisi.
Kyllä saa. Joten pitää saada noin 2 woundia läpi jotta pääsee testaa(92% onnistuminen) ja sittenkin 50-50 onnistuuko. Kyllähän se voi onnistua mutta tiukille menee...AnlaShok kirjoitti:Ignoraa Psychic powerit 4+:llaja mielestäni sen lisäksi saa vielä normaalin invusaven(miksi ei saisi?)
Yep. Inv save voi pelastaa mutta siinä se.vuorossa(näin ainakin minä tulkitsisin, eli 'any hit ignores armour saves and kills the opponent outright' ei tarvitse heittää woundausta
Vaikuttaako ne kaikkiin? Jos niin se onnistuu näin:päälle(rerollit ovat aika hankalia laskea, pahoitteluni) vuorossa.
1-(epäonnistumisen mahdollisuusxepäonnistumisen mahdollisuus)
Eli kun linked lascannon ampuu niin osumisen todennäköisyys on:
1/3*1/3=1/9
1-1/9=8/9
Noin siis ainakin itse olen käsittänyt.
Juuh noin minäkin sen laskin eli 1-(0.6666^2) on mahdollisuus woundata.
Ja osumisenhan mahdollisuus onkin 3*0.5+4*.75 eli 2.25 osumaa vuorossa(Abaddonilla siis), unohdin että se sai vielä yhden rerollin.
Eli uudistetut laskelmat(God I love this):
Oletetaan että kumpikaan ei chargaa
Mephiston(I5):
0.416667 woundia vuorossa + 19% mahdollisuus instakilliin.
Abaddon(I5):
1 woundi vuorossa + 50% mahdollisuus instakilliin.
Mephiston jos chargaa:
Mephiston(I6):
0.75 woundia vuorossa + 34.5% mahdollisuus instakilliin.
Abaddon(I5):
Abaddon jos chargaa:
Mephiston(I5):
Abaddon(I5):
1.22 woundia vuorossa + 50% mahdollisuus instakilliin.
Eli ikävä kyllä Kaaoksen joukot näyttävät hakkaavan Imperiumin lähitaistelussa
En edes uskalla laskea Bloodthirsterille näitä
Ja osumisenhan mahdollisuus onkin 3*0.5+4*.75 eli 2.25 osumaa vuorossa(Abaddonilla siis), unohdin että se sai vielä yhden rerollin.
Eli uudistetut laskelmat(God I love this):
Oletetaan että kumpikaan ei chargaa
Mephiston(I5):
Abaddon(I5):
Mephiston jos chargaa:
Mephiston(I6):
0.75 woundia vuorossa + 34.5% mahdollisuus instakilliin.
Abaddon(I5):
Abaddon jos chargaa:
Mephiston(I5):
Abaddon(I5):
1.22 woundia vuorossa + 50% mahdollisuus instakilliin.
Eli ikävä kyllä Kaaoksen joukot näyttävät hakkaavan Imperiumin lähitaistelussa
Ja heitetäänhän tähän mukaan vielä Colonel Azurian, Commander of the Frost Angelsin mahdollisuudet Abaddonia vastaan. Statsit löytyvät täältä.
Kumpikaan ei chargaa
Abaddon:
2.25 osumaa + 0.5 instakill osumaa
1 woundi + 0.5 instakill woundia
0.5 unsaved woundia + 0.25 unsaved instakill woundia
Azurian:
2.5 osumaa
2.43 woundia
1.22 unsaved woundia
Tiukalle voisi mennä, tuo Drach'nyen(Abaddonin instakill-miekka) lähinnä pelottaa
+++EDIT+++
Ääh, en muista edes itsetekemieni kamojen ominaisuuksia. Eli uusitut luvut Azurianille:
2.5 osumaa, joista 0.83 woundaa automaattisesti. Eli 1.666 normaaliosumaa ja yksi automaattinen woudi
1.62 woundia + 0.83 woundia automaattisista osumista. Yhteensä 2.45 woundia(olipas suuri ero
)
1.23 unsaved woundia
Kumpikaan ei chargaa
Abaddon:
2.25 osumaa + 0.5 instakill osumaa
1 woundi + 0.5 instakill woundia
0.5 unsaved woundia + 0.25 unsaved instakill woundia
Azurian:
2.5 osumaa
2.43 woundia
1.22 unsaved woundia
Tiukalle voisi mennä, tuo Drach'nyen(Abaddonin instakill-miekka) lähinnä pelottaa
+++EDIT+++
Ääh, en muista edes itsetekemieni kamojen ominaisuuksia. Eli uusitut luvut Azurianille:
2.5 osumaa, joista 0.83 woundaa automaattisesti. Eli 1.666 normaaliosumaa ja yksi automaattinen woudi
1.62 woundia + 0.83 woundia automaattisista osumista. Yhteensä 2.45 woundia(olipas suuri ero
1.23 unsaved woundia
Viimeksi muokannut AnlaShok, Ti 01.04.2003 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Henri Ketonen
- The Captain
- Valvoja
Auts. Ikävä ihminen. Mephistonilla ei muuten edes ole invu savea.tneva82 kirjoitti:Yep. Inv save voi pelastaa mutta siinä se.vuorossa(näin ainakin minä tulkitsisin, eli 'any hit ignores armour saves and kills the opponent outright' ei tarvitse heittää woundausta
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Lisäksi miekka penetroi tankit automaattisesti jos osuu(ouch. The Ultimate monolith tuhoaja jos vaan osuuThe Captain kirjoitti: Auts. Ikävä ihminen. Mephistonilla ei muuten edes ole invu savea.
-
Andromedus