Ehkä tuleva Warhammer harrastaja....
Ehkä tuleva Warhammer harrastaja....
Kuulin Warhammereista kaveriltani jo useampia vuosia sitten, mutta mielenkiinto ei silloin vielä heränyt. Nyt on kuitenkin alkanut kiinnostamaan.
Tarkkailin eri vaihtoehtoja(FB,40.000,Lotr) ja tulin siihen tulokseen että FB:eet kiinnostaisivat kaikista eniten. Roduista Skaven vaikutti siisteimmältä.
Olisi vain muutamia kysymyksiä, ennen kuin tiedän, että onko harrastus minulle sopiva:
1)Kuinka paljon Skaven armeija, joka olisi pelikelpoinen, maksaisi suurinpiirtein?
2)Kuinka paljon rahaa saa varata maalaustarvikkeisiin ja liimoihin?
3)Olen ymmärtänyt että osa pianoismalleista on metallisia ja osa muovisia? Tarvitaanko näihin erilaiset liimat? Minkä nimisiä tuotteita kannattaa käyttää?
4)Kuinka kauan muilla harrastelijoilla on kestänyt ennen kuin jonkin tasoinen maalaustekniikka on ollut hallussa?
5)Kuinka kauan sääntöjen oppimisessa yleensä menee?
6)Mitkä ovat Skaveneiden heikkouksia pelaamisessa? Entä vahvuudet?
7)Ärsyttääkö teitä kun kaltaiseni alottelijat tulevat kyselemään tyhmiä?
Kiitos kaikista vastauksista jo valmiiksi!
Tarkkailin eri vaihtoehtoja(FB,40.000,Lotr) ja tulin siihen tulokseen että FB:eet kiinnostaisivat kaikista eniten. Roduista Skaven vaikutti siisteimmältä.
Olisi vain muutamia kysymyksiä, ennen kuin tiedän, että onko harrastus minulle sopiva:
1)Kuinka paljon Skaven armeija, joka olisi pelikelpoinen, maksaisi suurinpiirtein?
3)Olen ymmärtänyt että osa pianoismalleista on metallisia ja osa muovisia? Tarvitaanko näihin erilaiset liimat? Minkä nimisiä tuotteita kannattaa käyttää?
4)Kuinka kauan muilla harrastelijoilla on kestänyt ennen kuin jonkin tasoinen maalaustekniikka on ollut hallussa?
Re: Ehkä tuleva Warhammer harrastaja....
No alkuun ainakin armeijakirja ja vaikka batallion loota. Suomesta noin 100e ja ulkomailta halvemmalla. Skavenit ilmeisesti uudistumassa pian joten kannattaa huomioida myös se.Schubert kirjoitti:1)Kuinka paljon Skaven armeija, joka olisi pelikelpoinen, maksaisi suurinpiirtein?
Riippuu ihan maalien merkistä/määrästä ja sutien laadusta. Liimat ei maksa paljoa ja kestää suht pitkään.Schubert kirjoitti:2)Kuinka paljon rahaa saa varata maalaustarvikkeisiin ja liimoihin?
Pikaliimalla liimaa kaiken.Schubert kirjoitti:3)Olen ymmärtänyt että osa pianoismalleista on metallisia ja osa muovisia? Tarvitaanko näihin erilaiset liimat? Minkä nimisiä tuotteita kannattaa käyttää?
No siis ite oon 10 vuotta "maalaillut" eikä ite ainakaan kestä silmä katsella.Schubert kirjoitti:4)Kuinka kauan muilla harrastelijoilla on kestänyt ennen kuin jonkin tasoinen maalaustekniikka on ollut hallussa?
Muutamat pelit siinä menee ja vuosienkin jälkeen tulee tilanteita jolloin tarvii kirjaan kajota.Schubert kirjoitti:5)Kuinka kauan sääntöjen oppimisessa yleensä menee?
Tähän en osaa vastata. Kerran pelannut niitä vastaan.Schubert kirjoitti:6)Mitkä ovat Skaveneiden heikkouksia pelaamisessa? Entä vahvuudet?
Tottakai! ;)Schubert kirjoitti:7)Ärsyttääkö teitä kun kaltaiseni alottelijat tulevat kyselemään tyhmiä?
Ole hyvä.Schubert kirjoitti:Kiitos kaikista vastauksista jo valmiiksi!
WH40K: Daemons of Tzeentch, Thousand Sons
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
- Plästik Dub
Schubert kirjoitti:Kuulin Warhammereista kaveriltani jo useampia vuosia sitten, mutta mielenkiinto ei silloin vielä heränyt. Nyt on kuitenkin alkanut kiinnostamaan.
Nojoo, battalionilla, armeijakirjalla ja parilla herolla voi pelata jo jonkinmoisia pelejä. Eli aloitusarmeija 100-150 euroa, ulkomailta halvemmalla.
Se riippuu vähän.. Skavenit ei ole maailman värikkäin armeija, joten veikkaan 30-50e
Pikaliimalla voit liimata kumpaa vaan, itse käytän metallisiin pikaliimaa ja muovisiin muoviliimaa. Revellin muoviliimat (ne joissa on neula) ja tämä pikaliima ovat itsellä ainakin olleet ihan hyviä
Vaihtelee.. Ja eihän sitä itse tekemäänsä jälkeä itse koskaan kestä katsella ;)
Perussäännöt oppii nopeasti, mutta aika usein siihen sääntökirjaan joutuu turvautumaan
Paljon massaa, tehokkaita sotakoneita. Mutta samalla heikkoja lähitaistelijoita ja huono moraali.
Joo sis se ärsyttää ihan sikana!!!1!!111!!
Eli ei ollenkaan. ;)
4: Nopeasti jos vaan lähtee kokeilemaan eri tekniikoita rohkeasti. Itse kun katselee omia ensifiguja, huomaa selkeästi maalausjäljestä kuinka se paranee uudempaa tuotantoa kohden ja uusimmat onkin sitten aika tasapaksua ilman kummempaa kehitystä, mutta toisaalta olen jo nyt ihan tyytyväinen omaan jälkeen. Edit: Ja olen tosiaan n. 2,5v harrastellut.Schubert kirjoitti:4)Kuinka kauan muilla harrastelijoilla on kestänyt ennen kuin jonkin tasoinen maalaustekniikka on ollut hallussa?
7: Ei, kun se noin asiallisesti kysytään :)
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Ei tosiaan kannata ruveta muovia liimaamaan pikaliimalla. Se 5e muoviliimapurkista ei oo enää paha raha verrattuna niihin figuihin, ja muoviliimalla liimattuja muovifiguja voi melkeen heitellä pitkin seiniä, ilman että ne ottaa pahemmin damagea.Zere kirjoitti:Pikaliimalla liimaa kaiken.Schubert kirjoitti:3)Olen ymmärtänyt että osa pianoismalleista on metallisia ja osa muovisia? Tarvitaanko näihin erilaiset liimat? Minkä nimisiä tuotteita kannattaa käyttää?
Skaveneitä on paljon, siis tosi paljon. Skavenit ampuu ja taikoo paljon. Mikään yksikkö ei oikein osaa tapella, mutta rottien määrä korvaa. Tavallisella rottalistalla ei kovin montaa closista yleensä pelata. (Ammunnalla ja magialla tapetaan minkä keretään, ja skirmareilla häiritään vastustajan menoa, ettei ne pääse chargaamaan mihinkään kunnon kohteisiin).6)Mitkä ovat Skaveneiden heikkouksia pelaamisessa? Entä vahvuudet?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Hobby starter set 30£Schubert kirjoitti:2)Kuinka paljon rahaa saa varata maalaustarvikkeisiin ja liimoihin?
tai
11£ washisettiin.
35€ foundation paint set
ja molempiin:
8£ pohjamaali
7£ brush set
Eli yhteensä: 45£ tai 61£. Näillä pärjää pitkälle.
Super attack liimaa kaiken. Tai citadelin superglue. Budjettiratkaisu.Schubert kirjoitti: liimat? Minkä nimisiä tuotteita kannattaa käyttää?
Riippuu täysin siitä kuinka paljon harjoittelet. Olen 'maalannut' 10 vuotta ja olen silti tyytymätön tulokseeni.Schubert kirjoitti:4)Kuinka kauan muilla harrastelijoilla on kestänyt ennen kuin jonkin tasoinen maalaustekniikka on ollut hallussa?
Harjoittelun määrä taas. Perussäännöt ovat hallussa parin pelin jälkeen. ~10 pelin jälkeen alkaa olla hallussa.Schubert kirjoitti:Kuinka kauan sääntöjen oppimisessa yleensä menee?
Aina löytyy joku, joka valittaa joka asiasta.Schubert kirjoitti:Ärsyttääkö teitä kun kaltaiseni alottelijat tulevat kyselemään tyhmiä?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
-
Bunkka-pop
Riippuu eniten siitä että paljonko maalaat ja kuinka tiheään. Itse olen 'hammeria harrastanu jo noin parisen vuotta, mutta maalattuja figuja on jo hyllykaupalla ja vasta jonkin aikaa on maalauksen laatu ansainnut kaverien taputukset olalle. Tosin, itse olen aina ollut tyytyväinen maalaamaani, vaikka jälkeenpäin kun katsoo noita ensimmäisiä sutimisia niin alkaa pahoinvoimaan. Alussa kannattaa keskittyä vaan tarkkaan maalaamisen (elikkä värit pysys siellä missä niiden pitäiski) eikä alkaa heti aluksi säätämään mitään ihmetekniikoita.Schubert kirjoitti:4)Kuinka kauan muilla harrastelijoilla on kestänyt ennen kuin jonkin tasoinen maalaustekniikka on ollut hallussa?
Steamtanks cause global warming.
Sudeista vielä sen verran että niitä kannattaa olla ainakin 3a eri kokoa eli 000 joka on pienin "normaaleista" sudeista ja pari sutia kokoa 2 joista toinen on "tasakärkinen" koska se kestää kuivamaalausta paremmin kuin tavallinen.
Ja GW:n sudit ovat aika kehnoja, ei niistä sentään karva irtoa mutta muutoin ovat aika ylihintaisia laatuunsa nähden.
Liimoista vielä, itse käytän pikalimaa sekä metalli että muovimalleihin ja pakko sanoa että pikaliimaa kuvaa parhaiten sanalla hauras, joten aina välillä maalatessa päät tai kädet lentävät kun sudilla nyherrettäessä puristaa hiukan liian kovaa ...
Ja metalli puolestaan on ilmeisesti melko rasvaista jopa huolellisen pesun jälkeen (muottirasvaa?) joten liiman kuivumista saa joskus odotella minuutinkin.
Mitä jälkeen tulee niin katsottavaa saa aikaan muutaman tuherruksen jälkeen jos on ennestään kokemusta pienoismallien sutimisesta.
Sitten niistä hinnoista, riippuen minkä kokoisia pelejä aiot pelata niin 1k peliin riittää se pataljoona boxi 60€ ja siihen spessuja oman kukkaron mukaan meikäläisen 1,5K armeijassa (welffeillä) taitaa olla spessuissa ja rareissa helposti 70e ja enemmänkin riippuen siitä mitä armeijaansa hankkii.
Tuo 70€ tulee ihan tavasta jolla noita boxeja myydään eli 10hahmon uniitti (siis pelissä väh.10 kerralla kentälle) ja 3 hahmon loota maksaa 7€ ja silleen, jos spessuja löytyy muovisina niin pääsee halvemmalla tai siten käyttämällä "proxyjä" eli pahvilappuja yms. mutta tolla pataljoona lootalla pääsee yleensä hyvin alkuun.
Lisäksi tarvitaan pakollinen armeijakirja 15€.
Ja GW:n sudit ovat aika kehnoja, ei niistä sentään karva irtoa mutta muutoin ovat aika ylihintaisia laatuunsa nähden.
Liimoista vielä, itse käytän pikalimaa sekä metalli että muovimalleihin ja pakko sanoa että pikaliimaa kuvaa parhaiten sanalla hauras, joten aina välillä maalatessa päät tai kädet lentävät kun sudilla nyherrettäessä puristaa hiukan liian kovaa ...
Ja metalli puolestaan on ilmeisesti melko rasvaista jopa huolellisen pesun jälkeen (muottirasvaa?) joten liiman kuivumista saa joskus odotella minuutinkin.
Mitä jälkeen tulee niin katsottavaa saa aikaan muutaman tuherruksen jälkeen jos on ennestään kokemusta pienoismallien sutimisesta.
Sitten niistä hinnoista, riippuen minkä kokoisia pelejä aiot pelata niin 1k peliin riittää se pataljoona boxi 60€ ja siihen spessuja oman kukkaron mukaan meikäläisen 1,5K armeijassa (welffeillä) taitaa olla spessuissa ja rareissa helposti 70e ja enemmänkin riippuen siitä mitä armeijaansa hankkii.
Tuo 70€ tulee ihan tavasta jolla noita boxeja myydään eli 10hahmon uniitti (siis pelissä väh.10 kerralla kentälle) ja 3 hahmon loota maksaa 7€ ja silleen, jos spessuja löytyy muovisina niin pääsee halvemmalla tai siten käyttämällä "proxyjä" eli pahvilappuja yms. mutta tolla pataljoona lootalla pääsee yleensä hyvin alkuun.
Lisäksi tarvitaan pakollinen armeijakirja 15€.
- Eöl the Dark Elf
1) Pataljoonassa tulee 40 Clanrat Warrioria, 20 x Plague Monk, pari Rat Ogrea ja nippu giant ratteja. Noin 500p. edestä tavaraa. (Näytti olevan 80e Puolenkuunpeleissä) Siihen päälle tarvii vielä jonkun Characterin armeijan kenraaliksi ja Army Bookin. Clanrat osista voi koota joko 2 x 20 Clanrat Warrioria tai Clanrat Warrior ja Clanrat Slave yksiköt. (Ei kuitenkaan aluksi 2x Slavet, syy löytyy Army Bookista). Rottien tarvittavan määrän tuoma ongelmahan tosin on että noita tarvii paljon. Tosin useimmat yksiköt ovat muovisina, mikä pitää hintaa kurissa. Pataljoona+Character+AB jälkeen hyviä ostoksia ovat lisä-characterit ja lisää Clanratteja sekä jotain erikoisempaa, mm. Weapon Teameja yms.Schubert kirjoitti: 1)Kuinka paljon Skaven armeija, joka olisi pelikelpoinen, maksaisi suurinpiirtein?
3) Kuten yllä on mainittu Revellin Neulallinen muoviliima on muovifiguihin aivan loistava, pikaliimaa sitten metallisiin.
4) Skaven on maalajalle toisaalta mukava ja toisaalta ikävä armeija. Ikävää on se että näitä on niin paljon. Hyvä puoli on se että rotat saa erittäin nopeasti maaleihin Drybrush-tekniikalla. (Joka on vieläpä suhteellisen helppo)
5) Säännöistä perussäännöt kuten "To Hit" -yms. taulukot oppii nopeasti, mutta kyllä sitä aikalailla tulee sääntökirjaan turvautumisen tarve kun on mistään erikoisemmasta kyse.
6) Skavenin vahvuuksia ovat määrä, erittäin vaarallinen (myös omille) ampuminen ja monipuolinen jalkaväki sekä korkea Move-arvo. Heikkouksia ovat ratsuväen ja lentävien puute, uskottavan lähitaisteluyksikön puute sekä skirmaajien huono ld-arvo. Mutta kyllä rotilla voi lähikseenkin mennä, silloin toivotaan ylivoiman riittävän ja jos käyttää erikoisempia yksiköitä oikein (Plague Monks, Plague Censer Bearers, jopa joskus Rat Ogres) niin voi pärjätäkkin. Kuitenkin yleisempää (ja tehoiltaan parempaa) on ampuminen ja magia.
- Dark Elf69
Edelliset kirjoittajat ovat vastanneet niin hyvin että itse en oikein keksi enempää. Mutta Suosittelen nettikauppaa Boostep. Siellä on halvemmat hinnat mutta pidempi toimitus aika. Ja postimaksut jonkin verran kalliimpia kuin puokissa.
Siellä esim Battalion maksaa 64e.
Siellä esim Battalion maksaa 64e.
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
kynthuithalkein!
- jupu_pupu_mies
Minä taas suosittelen nettikauppa maelstromgames. Halvempia kuin boostepissä ja ei postikuluja..
- Dark Elf69
No se nyt on varmaan paras vaihto ehto mutta kaikilla ei ole mahdollisuus tilailla ulkomailta noin vaan.
kynthuithalkein!
kynthuithalkein!
Maelstromgames on tosiaan hyvä paikka hankkia figuja jos halvalla haluaa eikä tunne erityistä tarvetta tukea suomalaisia liikkeitä. 10% listahintoihin+postittomuus+punnan naurettavan edullinen kurssi=hinnoista tippuu eurolistahintoihin helposti lähemmäs 40%...Eurolla ei tällä hetkellä kannata ostaa vaan haluamastaan puntakaupasta.
Jos nyt lähdetään 2000 pisteen(yleisin pelikoko) niin tarvinnet varmaan ainakin 2 pataljoonaa, 2-3 ratling gunia ja 3-4 character hahmoa. Lisää clanratteja saattaa myös tulla tarpeen mutta lisäpataljoona boksit alkanee käydä kannattamattomaksi kun noita erikoisempia alkaisi kertyä vähän turhan paljoa vrt mitä tarvitset.
Loppujen lopuksi 2000 pojon armeijaan kannattaa varata ~200e+(tämä olettaen että vältät kuin ruttoa stormverminejä. Metalliset horde figut=sairaan kallista). Luonnollisestikkaan koko summaa ei tarvitse(tai välttämättä edes kannata ellei sit vaan ole rikas...). Jo mainitut aloitusohjeet on tosiaan hyviä paikkoja aloittaa. Pataljoona+army book+warlock sankariksi(warlord maksaa pari euroa lisää) maksaisi 64.15£ eli noin 72e ja risat. Vertaa suomen hintoihin joilla tuolla summalla ei saisi edes pataljoonaa...
Maaleihin menee sitten varmaan hiukan lisää. Kannattaa harkita vallejon maalien käyttöä. Halvempia ja niistä laitetaan paletille maali ikäänkuin pipetillä mikä estää maalin kuivumisen itsestään. Itse kyllästyin GW:n maaleihin totaalisesti kun kokoajan kuivuivat itsestään vaikken edes avannut purkkeja. Niillä maalatessa oli syytä olla maalattavaa tarpeeksi että maali loppuu ennenkuin ehtii kuivumaan(GW:n kiero juoni edistää figumyyntiänsä kuiteskin :D).
Jos nyt lähdetään 2000 pisteen(yleisin pelikoko) niin tarvinnet varmaan ainakin 2 pataljoonaa, 2-3 ratling gunia ja 3-4 character hahmoa. Lisää clanratteja saattaa myös tulla tarpeen mutta lisäpataljoona boksit alkanee käydä kannattamattomaksi kun noita erikoisempia alkaisi kertyä vähän turhan paljoa vrt mitä tarvitset.
Loppujen lopuksi 2000 pojon armeijaan kannattaa varata ~200e+(tämä olettaen että vältät kuin ruttoa stormverminejä. Metalliset horde figut=sairaan kallista). Luonnollisestikkaan koko summaa ei tarvitse(tai välttämättä edes kannata ellei sit vaan ole rikas...). Jo mainitut aloitusohjeet on tosiaan hyviä paikkoja aloittaa. Pataljoona+army book+warlock sankariksi(warlord maksaa pari euroa lisää) maksaisi 64.15£ eli noin 72e ja risat. Vertaa suomen hintoihin joilla tuolla summalla ei saisi edes pataljoonaa...
Maaleihin menee sitten varmaan hiukan lisää. Kannattaa harkita vallejon maalien käyttöä. Halvempia ja niistä laitetaan paletille maali ikäänkuin pipetillä mikä estää maalin kuivumisen itsestään. Itse kyllästyin GW:n maaleihin totaalisesti kun kokoajan kuivuivat itsestään vaikken edes avannut purkkeja. Niillä maalatessa oli syytä olla maalattavaa tarpeeksi että maali loppuu ennenkuin ehtii kuivumaan(GW:n kiero juoni edistää figumyyntiänsä kuiteskin :D).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Noh visa electron nyt löytyy suhteellisen monelta varmaan kuiteskin. Ja jos ei itseltä niin vanhemmilta. Jos vanhempien korttia joutuu käyttämään niin luulisi heidänkin olevan tyytyväisiä jopa 40% säästöihin.Dark Elf69 kirjoitti:No se nyt on varmaan paras vaihto ehto mutta kaikilla ei ole mahdollisuus tilailla ulkomailta noin vaan.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ensin sanon: Älä pelästy. Harrastuksen aloitus on aina kallista.
Suosittelen että ostat aloituspaketin vaikka et aloittaisi dwarffeja tai o & g:tä. Siinä tulee sääntökirja sekä kaikki pelivälineet. Siinä tulevat figut ja maastot voit vaikkapa myydä, jolloin voit jopa saada koko paketin hinnan takaisin.Schubert kirjoitti:Kuulin Warhammereista kaveriltani jo useampia vuosia sitten, mutta mielenkiinto ei silloin vielä heränyt. Nyt on kuitenkin alkanut kiinnostamaan.
Sanotaanko että pelivälineiden, maalien, tarvikkeiden ym. kanssa jollain 150€:llä pärjää jo pari vuotta.
Jos ostat hobby set aloituspaketin (Maksaa suunnilleen +10 euroa normi aloituspakettiin verrattuna) niin sanotaanko 3-6€. Muuten jotain 20€+.
3)Olen ymmärtänyt että osa pianoismalleista on metallisia ja osa muovisia? Tarvitaanko
näihin erilaiset liimat? Minkä nimisiä tuotteita kannattaa käyttää?
Kyllä tarvitaan. Jos et halua ruveta vekslaamaan liimojen ja valmistajien kanssa niin games workshopin liimat ovat hyviä, tosin vähän kalliimpia.
Sanotaanko näin että riippuu ihan henkilöstä.
Riippuu siitä, miten usein pelaat, sekä innostuksen tasosta harrastusta kohtaan.
Itse nyt pari vuotta keränneenä muistan kaikki tärkeät säännöt ulkoa, sekä osan taulukoista jne... Perus jutut oppii pelin parin jälkeen.
Skavenit voivat ampua lähitaisteluun, ja niillä on myös jännä taika ja sotakoneisto.
Muuta en osaa sanoa koska en kerää kyseistä armeijaa.
Jokainen muu on ollut samassa tilanteessa kuin sinä, joten ei suurinta osaa tyypeistä haittaa.
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
- jupu_pupu_mies
No voin sanoa että ei saa... Ei kukaan oikeastaan osta onepose gobboja kalliilla... Korkeintaan kaikki ngobot siitä ollain 15e
No voin sanoa että älä yritä. Mistä sait päähäsi tuollaista tietoa?jupu_mies kirjoitti:No voin sanoa että ei saa... Ei kukaan oikeastaan osta onepose gobboja kalliilla... Korkeintaan kaikki ngobot siitä ollain 15e
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
- Dark Elf69
Itse ainakin sain kyseisen paketin goppoista 25e ja käpsistä 20e. Että aika halvaksi tuli säänttis.
kynthuithalkein!
kynthuithalkein!
- jupu_pupu_mies
Älä yritä? No varmaan siitä että aika harvoja kiinnostaa ne goblin figut...aatami kirjoitti: No voin sanoa että älä yritä. Mistä sait päähäsi tuollaista tietoa?
Örkkipelaajaa joka omistaa jo sääntiksen eikä halua ruveta myymään kamaa millä ei tee mitään?