Miniatyyrien lakkaus
-
TranssiApina
Re: Miniatyyrien lakkaus
Itse nykyään olen toiminut niin, että olen ensiksi vetänyt kunnolla peittävän kerroksen Mastonin Mattalakkaa(kunnolla kun vetäsee, niin tämäkin kyllä kiiltää) joka tekee lakkauksesta oikeasti pitävän, jonka jälkeen olen kiillon hävittänyt kerroksella Vallejon sudittavaa Matt Varnishia. Näin tulee oikeasti kestävä ja matta lakkapinta, ite tykkään.
"If it bleeds, we can kill it."
Ehdotelkaas jotain hyvää spraylakkaa, kiiltävä mielellään (taitavat olla kestävämpiä kuin matta). Tarkoitus ois kiiltävän lakan jälkeen vetää sudilla päälle valejon mattalakkaa. Tuota Mastonin spraymattalakkaa on hehkutettu topikissa paljon, niin onkos tästä kiiltävää versiota, ja onko se mistään kotoisin?
Awake O Dead, for there can be no rest for ye beneath the earth. - Spell of d00m
Empire jokes? Engineer with a halberd... Riding a robohorse... - Johan Willhelm, warhammerlord_soth
Empire jokes? Engineer with a halberd... Riding a robohorse... - Johan Willhelm, warhammerlord_soth
On sitä kiiltävänäkin, mutta sama se on sitä mattaa laittaa.. Kyllä se tarpeeksi hyvin niitä figuja suojaa ellet nyt aatellut rueta heittelemään niitä asfaltille. ;) Enkä usko että se kiiltävä edes sen paremmin suojaa. Ja voin kyllä taata että kerros mastonin matta spraylla ja kerros vallejon matalla suojaa figun ihan riittävän hyvin.Hing kirjoitti:Ehdotelkaas jotain hyvää spraylakkaa, kiiltävä mielellään (taitavat olla kestävämpiä kuin matta). Tarkoitus ois kiiltävän lakan jälkeen vetää sudilla päälle valejon mattalakkaa. Tuota Mastonin spraymattalakkaa on hehkutettu topikissa paljon, niin onkos tästä kiiltävää versiota, ja onko se mistään kotoisin?
Jösses. On tuo army painterin anti-shine spray lakka ihmetököttiä. Kiilto tosiaan lähtee ja kunnolla.
Täytyy sanoa että itse olen hyvin tyytyväinen tuotteeseen. WW2 solttuni dippaamalla saa kunnon viimeistelyn tällä tökötillä.
Täytyy sanoa että itse olen hyvin tyytyväinen tuotteeseen. WW2 solttuni dippaamalla saa kunnon viimeistelyn tällä tökötillä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Mattalakan tarkoitus on juurikin poistaa kiilto. Ei siis ihme, jos osat, joihin sitä maalaat, eivät enää kiillä. Kiiltäväksi tai märän näköiseksi mattalakan taas ei oikein käytettynä pitäisi jäädä.tau-fani kirjoitti:MATTALAKKA ON OUT! (out tarkoittaa siis että poissa muodista,mhehehe) tarkoitan,että en ainakaan itse suosittele mattalakkaa,koska se kiiltää inhottavasti tai jos ei kiillä,niin ainakin maaleista voi tulla liian vaaleaa tai näyttää märältä koko ajan. metallin (ja kullan) väreistä se saattaa poistaa kiillon kokonaan (tiedän siitä,että ostin joskus itekkin matt varnishia (mattalakkaa) fantasiapeleistä) en siis suosittele käyttämään mattalakkaa. SE ON NIIN OUT! (kato alusta mitä out tarkottaa, jos et ite muista)
Ei mattalakassa se vika ole, vaan sen käyttäjässä, jos ei jäljestä pidä. Ei kukaan pakota sitä käyttämään.
Tau fani ei vain osaa. Mattalakka pitää muistaa myös sekoittaa erittäin huolella. Se on vähän krantumpaa, kuin kiiltävä lakka.
Luumumehu on soturien juomaa
Re:
Muovifiguihin en ainakaan lähtisi tärpättiä sisältävää lakkaa ujuttamaan, sillä tärpätillä on paha tapa alkaa pehmentämään muovia (tai ainakin "figumuovia", tiedä sitten muista muoveista). Metallifigujen suhteen pitäisi olla ihan ok.Z7-852 kirjoitti:tuosta lakan paksuudesta. Miten lakan ohenteet (esim. tärpätti) vaikuttavat itse figuun? Voiko siis lakkaa ohentaa tärpätillä, jolloin syntyvä shade on pienempi sen syövyttämättä tai muuten vahingoittamatta figua.
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Re: Re:
Toisaalta ei dippilakkakaan mitään vahinkoa muovifiguille tee, vaikkei vesiohenteista olekaan. Lienee hieman tapauskohtaista, mutta uskoisin ettei tärpätillä ohennettu lakka pahempaa muovifiguillekaan tee. Toisaalta miksi ei pelaisi varman päälle ja käyttäisi vesiohenteista lakkaa?Jarva kirjoitti:Muovifiguihin en ainakaan lähtisi tärpättiä sisältävää lakkaa ujuttamaan, sillä tärpätillä on paha tapa alkaa pehmentämään muovia (tai ainakin "figumuovia", tiedä sitten muista muoveista). Metallifigujen suhteen pitäisi olla ihan ok.Z7-852 kirjoitti:tuosta lakan paksuudesta. Miten lakan ohenteet (esim. tärpätti) vaikuttavat itse figuun? Voiko siis lakkaa ohentaa tärpätillä, jolloin syntyvä shade on pienempi sen syövyttämättä tai muuten vahingoittamatta figua.
No prkls, olisiko vihdoinkin tuote jolla sais paikattua kaikki aiemmat spray-lakka kokeilut! Pensselillä kun en jaksa ja aidosti mattaa spray-lakkaa ei ole tuntunut tulevan vastaan. Kiitos vinkistä! Tuota ostan ja laitan koeajolle heti kun tulee vastaan.tneva82 kirjoitti:Jösses. On tuo army painterin anti-shine spray lakka ihmetököttiä. Kiilto tosiaan lähtee ja kunnolla..
-mv40k2
Ostin, kokeilin pariin maastopalaan ja totesin hyväksi. Todella hyväksi. Tappoi kaiken kiillon. Suosittelen.
-mv40k2
-mv40k2
Onko tämä em. Army painterin anti-shine-lakka ruiskutettavaa vai pensselöitävää tavaraa? Näin pikaisella silmäyksellä topiciin sain kuvan, että olisi ihan kivaa tavaraa pelifiguihin.
Ihan spray tavaraa se on.WolfMan kirjoitti:Onko tämä em. Army painterin anti-shine-lakka ruiskutettavaa vai pensselöitävää tavaraa? Näin pikaisella silmäyksellä topiciin sain kuvan, että olisi ihan kivaa tavaraa pelifiguihin.
Okei kiitos. Ja vielä näin lisäkysymyksenä: Onko Army-painterin lakka ruiskuihin laitettavaa lakkaa vai spray-pulloissa saatavaa tavaraa? Mieluusti otan kaikki yksityiskohdat selville ennen tilaamista =)
Öö... mitähän oikein mahdat tarkoittaa? Juurihan kysyit onko lakka spray-lakkaa (on). Jos jokin muu on epäselvää, eikö olisi helpompi tarkistaa vaikka Army Painterin kotisivuilta kuin ostaa sokkona tai vasara-vastauksiin nojaten?WolfMan kirjoitti:Okei kiitos. Ja vielä näin lisäkysymyksenä: Onko Army-painterin lakka ruiskuihin laitettavaa lakkaa vai spray-pulloissa saatavaa tavaraa? Mieluusti otan kaikki yksityiskohdat selville ennen tilaamista =)
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Tarkoitatko sitä quick shadea jolla dipataan niitä? Se on ihan purkki tavaraa, jota levitetään pensselillä tai vaihtoehtoisesti dipataan.WolfMan kirjoitti:Okei kiitos. Ja vielä näin lisäkysymyksenä: Onko Army-painterin lakka ruiskuihin laitettavaa lakkaa vai spray-pulloissa saatavaa tavaraa? Mieluusti otan kaikki yksityiskohdat selville ennen tilaamista =)
Kyllähän se tietenkin olisi ollut helpompi katsoa suoraan valmistajan kotisivuilta.
Ja kyllä, hain tuota dippilakkaa.
Taidan jättää maistissa kirjoittelut vastedes muille. Kiitos ja anteeksi.
Ja kyllä, hain tuota dippilakkaa.
Taidan jättää maistissa kirjoittelut vastedes muille. Kiitos ja anteeksi.
Mitä hankkia ja miten suojata figujeni maalipinnat? On ruvennut toissavuotisten figujeni maalipinnat jo huonontumaan...
Riittääkö, jos ostan mattalakka sprayn ja sprayaan kaikki figuni maalauksen jälkeen?
Riittääkö, jos ostan mattalakka sprayn ja sprayaan kaikki figuni maalauksen jälkeen?
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Jonkun pitäisi kirjoittaa tästä threadistä yhteenveto.
Kuitenkin jos haluat todella hyvän lakkauksen, niin itsell on toiminut erinomaisesti Gw:n 'ard coat-kiiltolakka, jonka päälle vedän vuorokauden kuluttua game colorin mattalakan.
Yleensä riittää.aatami kirjoitti:Riittääkö, jos ostan mattalakka sprayn ja sprayaan kaikki figuni maalauksen jälkeen?
Kuitenkin jos haluat todella hyvän lakkauksen, niin itsell on toiminut erinomaisesti Gw:n 'ard coat-kiiltolakka, jonka päälle vedän vuorokauden kuluttua game colorin mattalakan.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
- Half-breed
Lakka on hyväksi figuillesi.Merimetsä kirjoitti:Jonkun pitäisi kirjoittaa tästä threadistä yhteenveto.
Kiiltävä suojaa hyvin.
Matta ei kiillä.
Kiiltävä ja sen päälle matta on voittajan valinta.
Valejon mattalakka parasta.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.