Immeli kirjoitti:MrBigMr kirjoitti:(eli ei ota sitä Bloodthirsteriä vaikka mitenkä voisi maalata sen Tzeentchin väreillä ja kertoa sen olevan sitä sun tätä)
Miksei? Mä oon kuullu juttuu että count assit on aika fluffikkaita
Se onkin se toinen juttu. Tuollainen sekoitus tuppaa haiskahtamaan juustolta naamioituna teema-armeijaksi. "Mullon tällainen counts-as Tzeentch-armeija, jossei oo yhtään Tzeentchin yksikköö, mut mää maalasin ja figutin ne Tzeentchin demoneiksi." Just.
Counts-as on ihan kiva, mutta sitten GW teki siitä melkein säännön. Ensin ne vääntää tortun sun naamas eteen ja sitten kertoo sulle että se counts-as suklaavanukas. Nam. Kun suositellaan tekemään sellaisen armeijan kun haluaa ja sitten maalaamaan ja modaamaan sen teema-armeijaksi, palaa vanhemmalta pelaajalta päreet vähemmästäkin. Jos joku pizzanaama yrittää selittää mitenkä sen netistä kopsattu demonisirkuslista on fluffikasta, itken. Kun minä olin nuori, jumalat vihasivat toisiaan, eikä Slaaneshin lordi juossut Khornen kauluri kaulassa.
Ja toinen on nämä Special Characterit. Ei helvetti. Mitä Specialia niissä on, kun jokainen ottaa niitä kuin power fist -kessuja? Joka toisessa armeijassa on Vulkan tai Cantor omana variaationaan. Ihan yhtä hyvin olisivat voineet tehdä mahdolliseksi ostaa Captainille/Masterille yhden chapter tacticsit. Kyllä minusta on siistiä, jos joku vaikka tekee sen Cadianin 8. rykmentin Creedillä, mutta kun jokainen armeija aina Perähikiästä ylöspäin omaa tällaisen taktisen neron, missä pointti?
Tiedä sitten. Menee ehkä vähän tekopyhäksi, kun itselläni on Space Marineiden codexista tehty Kaaosarmeija. Mutta GW on antanut sille siunauksensa WD303:ssa, ja itse ainakin pyrin pysymään erossa suurimmasta osasta "uudesta" teknologiasta. Peruslantikoita ja terminaattoreita, ei special charactereita, plasma cannoneita, jne. Olisin käyttänyt Codex: CSM, mutta se oli niin kauhea että, eikä armeija taipunut sille sitten mitenkään.
vompovompatti kirjoitti:Olisi mielestäni suotavaa jos kansa kasaisi sen joukkonsa niin että se ei sisältäisi kaikkia mahdollisia yksiköitä, vaan pohjautuisi johonkin fluffissa esiintyvään kokoonpanoon, kuten vaikka mariini kompanja tai joku muu vastaava. Pelkissä obleissa ei ongelmaa ole, mutta kun jos kentällä on maksimi oblit sielät löytyy myös kaksi demoni prinssiä ja sitten sekin on edelleen fluffikasta oblien takia. En väitä että sinä ajattelet niin, mutta valitettavasti jotkut näkevät asian niin. Uskon että olemme aika samoilla linjoilla tässä kysymyksessä. Halusin vain tähdentää viime viestissäni että fluffiarmeijalla pelaavat kaverit eivät ole mitään surkeita pellejä.
Niin, noh. Ei minusta ole aina hauskaa tehdä sitä GW:n "maalaa viivojen sisällä GW-maaleilla" -armeijaa. Tärkeintä on, että armeija on uskollinen itselleen edes jotenkin. Esim. Kaartia löytyy niin monessa muodossa, että jonkin GW-mallin käyttäminen on suorastaan järjenvastaista. Minusta on ihan siistiä kun väki rikkoo rajoja ja venyttää fluffia äärimmilleen. Kyllä jokin Star Wars -armeija on minusta ihan siisti, jos se on kuitenkin selitetty 40K:n sisällä (Afriel Strain -klooniarmeija valkoisissa panssareissa ja paljon energia-aseita? Ei tarvitse edes rasittaa aivosolujaan tuon kanssa.) Paljon, paljon siistimpää kuin se "kaanonin mukainen" Ultramarinien 2. komppania viimeistä piirtoa myöten. Mutta kukin omaansa, tai jotain. Onhan näitä miniatyyri-intoilijoita, joiden haaveena on toteuttaa Waterloon taistelu viimeistä piirtoa myöten ja silleen. Kyllä sellainenkin on ihan siistiä.
Tuo tietenkin olisi täysin ideaali tilanne, mutta siihen ei kyllä voi päästä. Ainakin itse nauttisin peleistä enemmän kun kentällä olisi yhtenäiset joukot, eikä vähän sitä sun tätä.
Niinhän se on, mutta peli kun on mitä on, ei aina ole mahdollista. Niitä erikoisempia joukkoja tarvitsee, jos mielii tehdä muuta kuin vain istua persiillään. Ja pakko se on myöntää, että eihän GW:kään tienaisi niin paljoa, jos väki ostaisi vain niitä perussettejä. Pitää niiden erikoisempienkin pakettien myydä.