"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pensselit

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Tamska

Pensselit

Viesti Kirjoittaja Tamska »

Olen miettinyt onko muita hyviä pensseleitä kuin nämä citadelin pensselit? Kun nuo citadel pensselit maksavat hunajaa, niin onko sellaisia halpoja ja hyviä pensseleitä, jotka sopivat hyvin yksityiskohtiin?

Kiitos näin etukäteen.
Khorne Marien

Re: Pensselit

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Ainakin Kuopion askartelukulmassa on semmosia pieniä punaisia viiden nollan pensseleitä. Maksavat 2,5e/kpl. Merkki on... Odota,katson.
Edit:Hitto, ei löydy, no, etsin joskus uudelleen.
Tamska

Viesti Kirjoittaja Tamska »

Kaveri oli kokeillut jotain pienoismalleihin käytettäviä pensseleitä ja sanoi että ne oli sitten yhtä paskan kanssa...
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Kannattaa kokeilla hakua. Aihe on askarruttanut ennenkin.

Tällä hetkellä pöydällä on Em4-suteja maalaukseen ja parin sentin halpissuteja beissaukseen.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Chili

Viesti Kirjoittaja Chili »

itse käytän sitadelin, 2e kpl ne kai oli, (iha sama täti vai mikä onkaan makso ne :D)
ja hyvin toimii
Google kirjoitti:- So how come it ends in 2012?
- I ran out of space on rock.
Typo here Valkyrie tuli =) valmistautukaa kuviin joskus
Driturithia

Viesti Kirjoittaja Driturithia »

Ainakin oulun fantasiapeleistä löytyy näitä valkoisia mitä lie the army painter/wargamer pensseileitä.
Todellä käteviä.
-''There is no peace among the stars, only an eternity of slaughter and the laughter of thirsting SLAANESH!''
Luizero

Viesti Kirjoittaja Luizero »

Itse olen hankkinut omat pensselini Tampereen Harraste-liikkeestä. Sudit ovat merkkiä Porcellana ja Shabert. Hintaa näillä tais olla 2.50-2.80€ ja ovat palvelleet hyvin ja itse ainakin pidän hyvin laadukkaina vehkeinä.
burning_hellhound2

Viesti Kirjoittaja burning_hellhound2 »

Muistaakseni ostin klasohlsonista pensseleitä. Maksoivat noin 2-3 euroa niitä tuli paketissa jos oikein muistan 3-5 kpl:etta.
Kolmastoista
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Kolmastoista »

Jos taas ihan oikeasti laadukkaista siveltimistä puhutaan, käykää hyvät ihmiset niissä taiteilijatarvikeliikkeissä - ne eivät pure, vaikket kuvataidetta kuin figujen muodossa harrastaisikaan. Sieltä löytyy hyvät valikoimat erilaisia siveltimiä, joista varmasti löydät myös omaan käyttöösi sopivat. Hinnassa ei tietysti pääse ihan vähällä, mutta toisaalta hyvä, kalliimpi sivellin kestää käyttöä oikein käsiteltynä paljon pidempään kuin parin euron halpasudit ja on laadultaan melko aloittelevallekin maalarille huomattavasti parempi. Sitä paitsi 6-10€ siveltimestä ei pitäisi olla liian paljon verrattuna figujen hintoihin.
Älkää myöskään tietysti ostako liian pieniä siveltimiä. Tätä toistetaan aina, mutta silti monet eivät vain usko; Kakkoskoon sivellin on usein pienin mitä käytännössä tarvitset. Sitä pienemmissä maalinvarauskyky on useimmiten liian pieni, ja hyvän siveltimen kärjen saa kuitenkin ihan yhtä ohueksi kunhan sen pitää kunnossa. Pieniä voi tarvita joskus tarkkoihin yksityiskohtiin, mutta pelipöytätasolle maalatessa pitäisi pärjätä koon 2+ siveltimillä.
Niillä kirjakauppojen parin euron sivellinpaketeilla tuskin tekee oikeasti mitään. Euron poninkarvasiveltimetkin voi jättää hyllylle, vaikka hinta kivalta näyttääkin.
Juige

Viesti Kirjoittaja Juige »

Eipä nuo citadelin pensselit niinkään kalliita ole ja ihan hyviä vielä laatuunsa(edit: juu hintaansa nähden meinasin) nähden. Maalsin omalla standard brushillani kaiken noin 6kk ajan ennen kuin kärki meni miksikään. Ja sekin että kärki hajosi johtunee siitä, että annoin muiden ihmisten käyttää sitä. :P

Enkä kyllä mitenkään erikoisen hyvää huolta pitänyt siitä. Perus hommat kun hoitaa niin kyllä ne säilyy, ehkä eniten auttaa se että parin minuutin välein maalatessa huuhtoo pensselin kunnolla, ettei maali pääse missään vaiheessa kuivumaan pensselin karvoihin.
Viimeksi muokannut Juige, To 28.05.2009 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kolmastoista
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Kolmastoista »

Juige kirjoitti:- ja ihan hyviä vielä laatuunsa nähden -
Hm? Tarkoittanet, että hintaansa?

Itse en kyllä missään vaiheessa käyttäisi sanoja citadelin sivellin ja laatu samassa asianyhteydessä. Ne ovat tasoltaan korkeintaan siedettäviä, eivät todellakaan hintaansa nähden kovinkaan laadukkaita. Taiteilijatarvikeliikkeistä saa useimmiten jo sillä 3-4€, mitä citadelin sudeista maksetaan, laadukkaampaa tavaraa, joskin oikeasti laadukkaat siveltimet sitten maksavatkin enemmän, kuten yllä mainitsin.

Siveltimen käsittelyn perusjutut pitääkin sitten pitää mielessä, oli sivellin miten laadukas tahansa. Niillä heikompilaatuisillakin pärjää, en sitä kiellä, jos ne vain pitää hyvässä kunnossa. Toisaalta paremmalla siveltimellä maalauksen miellyttävyys kasvaa sen verran suuresti, että olen itse kyllä valmis siihen investoimaan vähän enemmän.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”