"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Inkkien kiiltävyydestä

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Inkkien kiiltävyydestä

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Mä olen huomannut että ainakin noista citadelin inkeistä jää hieman kiiltävä pinta kun inkki on kuivunut. Jos lakkaa figut niin se ei juuri haittaa mutta jos haluaa vähentää tuota kiiltelyä niin olen kokenut ihan hyväksi keinoksi lisätä hieman inkin kanssa samaa sävyä olevaa maalia joukkoon. Tämä sekoitus ei kuivuttuaan kiillä niin kovasti, jos ollenkaan.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Tuo vaan rajaa hiukan inkin käyttötarkuitusta. Usein mulla ainakin inkin käytössä se pointti on alla olevan värisävyn sääteleminen enemmän inkin sävyiseksi ohuilla glazeilla, eikä niinkään kokovartalowashit. Itse siis pidän nimenomaan inkin läpinäkyvästä ominaisuudesta, jonka maalin sekoittaminen joukkoon eittämättä sumentaa.
Itse olen jo jonkin aikaa laimennellut inkkejä sekoittamalla joukkoon talenssin acryllic medium mat (taidetarvikeliikkeistä saa) nimistä ainetta ja se tuntuu vähentävän kiiltoa huomattavasti.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”