27.-28.6. Lohja Mk1, Warhammer 40k turnaus
Re: 27.-28.6. Lohja Mk1, Warhammer 40k turnaus
Arttu-Jalmari Ojala ilmottautuu.
Ihanaa! Dante saa siis paremman Perdition Pistolinsa (siitä otettiin lähistelyetusääntö pois nettiPDF:stä) <3
Harmi silti, että mun pitäis hommata Codex: Dark Angels pelatakseni Blood Angelseilla, WD:ssä olevien sääntöjen mukaan jos jotain sääntöä ei siitä löydy, pitää se katsoa Codex: Dark Angelsista..
Tor-Erik Nygård ilmoittautuu mukaan vielä tuntemattomalla armeijalla.. ;)
Harmi silti, että mun pitäis hommata Codex: Dark Angels pelatakseni Blood Angelseilla, WD:ssä olevien sääntöjen mukaan jos jotain sääntöä ei siitä löydy, pitää se katsoa Codex: Dark Angelsista..
Tor-Erik Nygård ilmoittautuu mukaan vielä tuntemattomalla armeijalla.. ;)
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Scout on kaikissa sallittu, se vain unohtui kirjoittamatta sääntöjen alkuun. Toinen tehtävä on hieman erinlainen kun on käytössä lyhyemmät kentän sivut niin ajattelimme että ettei anneta joillekkin armeijolle liikaa etua joten vain Scout on käytössä. (edit: korjattu)Walzu45 kirjoitti:Katselin noita missioneja ja ihmettelin, että miksei scout-liike ole yhdessäkään sallittuna?
2. missionissa sitä ei kyllä ole kielletty, ja 4:ssä ja 5:ssä saa outflankata, mutta ovatkos järjestäjät unohtaneet kyseisen säännön kokonaan missioneja suunnitellessaan?
Kyllä.Walzu45 kirjoitti:Edit. ja tarkoittaako tuo 3. missionin dangerous-terrainjuttu sitä, että kaikki terraini omalla debloyement zonella on ihan normaalia, mutta vastustajalle dangerousia ja päinvastoin.
Kyllä. Aivan kuin vanhaan hyvään aikaan, blast from the past :)Walzu45 kirjoitti:Edit2. ja kun tuossa 5. missionissa on tuo tykistökeskitys, niin tarkoittaako se, että osumiseen heitetään d6 jokaista kentällä olevaa vihollisyksikköä kohden.
Viimeksi muokannut Guardsman, Ma 25.05.2009 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
-
Captain-Jake
Nimessäni on kirjoitusvirhe, en muuten sanoisi, mutta en halua maksamisen kanssa ongelmaa. Jarkko Suntioinen siis oikein kirjoitettuna
- 'Neljäviitonen
Tuota... tarkoititko scouttia, kun infiltratehan oli kielletty 2. missionissa?Guardsman kirjoitti:Toinen tehtävä on hieman erinlainen kun on käytössä lyhyemmät kentän sivut niin ajattelimme että ettei anneta joillekkin armeijolle liikaa etua joten vain Infiltrate on käytössä.
Reservit kait on käytössä kaikissa missioneissa, vai?
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
- Cannonball
Kyllä, scouttia tässä tarkoitetaan. Reservit on normaalisti käytössä deploymenttyypistä riippuen. Vain sieltä saapumisen tapoja rajoitetaan.Walzu45 kirjoitti:Guardsman kirjoitti:Tuota... tarkoititko scouttia, kun infiltratehan oli kielletty 2. missionissa?
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
tomi hägg mukaan!
- Haizelhoff
- Valvoja
Eli, Aleksi Lehtiö mukaan.
-
Soulhunger
Aki Helasuo ilmottautuu!
"In the beginning of a change, the Patriot is a scarce man, brave, hated and scorned. When his cause succeeds, however, the timid join him, for then it costs nothing to be a Patriot."
- 'Neljäviitonen
Olen näköjään päättänyt kysyä kaiken mahdollisen, mikä päähän pälkähtää, eli:Guardsman kirjoitti:2. Warp Artefact....
Lisäturnauspisteet: Artefakti hallussa 10p
Artefaktilla scoring unit, mutta vihollisen ei-scoring contestoi 4p-6p
Molemmilla scoring artefaktilla 5p-5p
Ei scoringeja artefaktilla 0, nix, nay, nein
Mistä mahtaa johtua, että jos sinulla on ei-scoraava yksikkö objektilla, et saa turnauspojoja,
mutta jos siellä onkin lisäksi vihollisen scoraava yksikkö, niin saatkin 4 pojoa?
Onko tässä jokin logiikka, jota en ymmärrä?
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Juu, siis Scout oli sallittu, korjattu nyt... Reservit on normaalisti käytössä.Walzu45 kirjoitti:Tuota... tarkoititko scouttia, kun infiltratehan oli kielletty 2. missionissa?Guardsman kirjoitti:Toinen tehtävä on hieman erinlainen kun on käytössä lyhyemmät kentän sivut niin ajattelimme että ettei anneta joillekkin armeijolle liikaa etua joten vain Infiltrate on käytössä.
Vihollisen häiritsiminen antaa lisäpisteitä ja se huokuttelee samalla niitä ampuviakin armeijoita tulemaan sillä peruskurallaan kohti keskustaa.Walzu45 kirjoitti:Olen näköjään päättänyt kysyä kaiken mahdollisen, mikä päähän pälkähtää, eli:Guardsman kirjoitti:2. Warp Artefact....
Lisäturnauspisteet: Artefakti hallussa 10p
Artefaktilla scoring unit, mutta vihollisen ei-scoring contestoi 4p-6p
Molemmilla scoring artefaktilla 5p-5p
Ei scoringeja artefaktilla 0, nix, nay, nein
Mistä mahtaa johtua, että jos sinulla on ei-scoraava yksikkö objektilla, et saa turnauspojoja,
mutta jos siellä onkin lisäksi vihollisen scoraava yksikkö, niin saatkin 4 pojoa?
Onko tässä jokin logiikka, jota en ymmärrä?
Kun kerran niin kauniisti houkuteltiin tulemaan turnaukseen, niin enhän minä voi nyt kieltäytyä :) Pitää vain katsoa että saisinko örkkini maaleihin. Se olisi kyllä oikein kivaa.
Eli Pekka Koukkula tulossa Torniosta. Kahtomma miten käy.
Eli Pekka Koukkula tulossa Torniosta. Kahtomma miten käy.
Maalari maalaa taloa, sinistä ja punaista.
Miten skenaariot 1 ja 2 suhtautuvat demoneihin, terminaattoreihin ja muihin jotka saavat tai joutuvat aina tulla deep strikellä peliin?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Kaikki yksiköt joilla on säännöissään kirjoitettu että on aivan pakko tehdä jotain (esim. deep-strike tai out-flank) niin voivat tehdä niin vaikka sitä ei olisikaan sallittu mutta yleisesti kyseisissä tehtävissä ei saa syvä-iskeä tai keirtää vihollisen kylkeen yksiköllä.
Entäs terminaattorit?Guardsman kirjoitti:Kaikki yksiköt joilla on säännöissään kirjoitettu että on aivan pakko tehdä jotain (esim. deep-strike tai out-flank) niin voivat tehdä niin vaikka sitä ei olisikaan sallittu mutta yleisesti kyseisissä tehtävissä ei saa syvä-iskeä tai keirtää vihollisen kylkeen yksiköllä.
Niillähän ei ole pakko, mutta armorin säännöt nimenomaisesti sanovat että saisivat deep striketä skenaariosta riippumatta.
Jos kyseisen yksikön erikoissäännöissä selkeästi lukee "must" niin silloin voivat tehdä niin, mutta jos kyseessä on vain vahtoehto niin silloin joutuvat aloittamaan normaalisti joko reservistä tai kentältä omalta alueeltaan.Deetwo kirjoitti:Entäs terminaattorit?Guardsman kirjoitti:Kaikki yksiköt joilla on säännöissään kirjoitettu että on aivan pakko tehdä jotain (esim. deep-strike tai out-flank) niin voivat tehdä niin vaikka sitä ei olisikaan sallittu mutta yleisesti kyseisissä tehtävissä ei saa syvä-iskeä tai keirtää vihollisen kylkeen yksiköllä.
Niillähän ei ole pakko, mutta armorin säännöt nimenomaisesti sanovat että saisivat deep striketä skenaariosta riippumatta.
Tämä selvä.Guardsman kirjoitti:Jos kyseisen yksikön erikoissäännöissä selkeästi lukee "must" niin silloin voivat tehdä niin, mutta jos kyseessä on vain vahtoehto niin silloin joutuvat aloittamaan normaalisti joko reservistä tai kentältä omalta alueeltaan.
Terminaattorit jäävät kotiin siis :)
- Varjonkutoja
Elikkäs jos Dark eldareillanikin lukee että voi deepata vaikka säännöt sen kieltäisivätkin, en saa sitä tehdä? Luultavasti ei armeijan kokoonpanoon vaikuta mutta kuitenkin...Guardsman kirjoitti:Jos kyseisen yksikön erikoissäännöissä selkeästi lukee "must" niin silloin voivat tehdä niin, mutta jos kyseessä on vain vahtoehto niin silloin joutuvat aloittamaan normaalisti joko reservistä tai kentältä omalta alueeltaan.Deetwo kirjoitti:Entäs terminaattorit?Guardsman kirjoitti:Kaikki yksiköt joilla on säännöissään kirjoitettu että on aivan pakko tehdä jotain (esim. deep-strike tai out-flank) niin voivat tehdä niin vaikka sitä ei olisikaan sallittu mutta yleisesti kyseisissä tehtävissä ei saa syvä-iskeä tai keirtää vihollisen kylkeen yksiköllä.
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
Niin, terminaattoreillahan lukee että saavat deep strikeä, vaikka skenaario kieltäisi sen.