Tuohon ongelmaan on helpohko ratkaisu
Mielipiteesi armeijan pistemäärän ylittämisestä?
[quote="ankara halla"]kaksi predatoria eroavat toisistaan ja kummassa squadissa se vet. kessu olikaan./quote]
Squadi merkinnät yms. Omissa marineissani joka olkapää laatassa on squad merkinnät(kätevästi erottaa myös devastaattorit tacticaleista etc) ja kessuilla/veteraani kessuilla on paitsi hiukka erillaiset olkapäälaatat(myös keskenään eikä vain muihin squad heppuihin verrattuna) myös kypärät erillaisia. Pika vilkaisu squadin keskelle paljastaa kessun tyypin
Ongelmana on nuo kypärättömät kessut(hullu ajatus. Miksi piti tehdä niitä) joiden takia nuo olkapäälaatat on kehitetty.
- ankara halla
- Valvoja
Joo, kyllä minunkin Predatorini ja BA squadini ovat marginaalisesti erilaisia (yleensä ainakin sen reppunsa suhteen kun BA:llahan olkapäälaatat ovat perusjampoilla kaikilla samanlaiset) mutta kessujen olkapäälaatat olen kyllä kaikille maalannut vet. kessuiksi. Puhumattakaan siitä, että jokaisella squadilla on personalized banner (jota ei siis fluffin mukaan ole kuin vet kessuilla) enkä todellakaan aio upottaa rahaa hankkiakseni jokaiseen squadiin "vaihtoehtokessua"tneva82 kirjoitti:Tuohon ongelmaan on helpohko ratkaisuankara halla kirjoitti:kaksi predatoria eroavat toisistaan ja kummassa squadissa se vet. kessu olikaan.Squadi merkinnät yms. Omissa marineissani joka olkapää laatassa on squad merkinnät(kätevästi erottaa myös devastaattorit tacticaleista etc) ja kessuilla/veteraani kessuilla on paitsi hiukka erillaiset olkapäälaatat(myös keskenään eikä vain muihin squad heppuihin verrattuna) myös kypärät erillaisia. Pika vilkaisu squadin keskelle paljastaa kessun tyypin
Ongelmana on nuo kypärättömät kessut(hullu ajatus. Miksi piti tehdä niitä) joiden takia nuo olkapäälaatat on kehitetty.
Mutta jälleen kerran, hyvin usein kun itse pelaan niin kyhään useita erilaisia listoja illassa sen perusteella ketä vastaan pelaan, kuinka suurella porukalla pelataan ja mitä figuja minulla on mukana. Mikäli listani ylittää sovitun rajan X pisteellä (jota siis ei mitenkään säännöllisesti tapahdu) niin kysyn aina, että kelpaako tämä vai ei. Mikäli kaveri edes nanosekunniksi nyrpistää nenäänsä niin jatkan listan viilausta yrittäen silti pitää sen mahdollisimman yksinkertaisena vaikka omasta mielestäni moinen onkin vain hyvän peliajan haaskausta
Turnauksissa ja hyvissäajoin etukäteen sovituissa peleissä tilanne on kuitenkin toinen. Niissä ei pistarajoja saa mielestäni edes ehdottaa ylittävänsä.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Ei se haittaa, jos muut pelaajat käyttävät hieman yli pisterajan kokoisia armeijoita. Sen sijaan se haittaisi, että oma armeija olisi edes pisteen yli. Pelatessakin sitten tietäisi, että käytössä oleva armeija on laiton turnauksissa. Ja onhan se hienompaa muutenkin, kun on tasan esim. 1500pts. Myöskään sovitun pistemäärän alle jäävä armeija ei sovi makuuni, mutta sovittu pistemäärä on todella helppo saada täyteen ainakin örkeillä, joilla satun pelaamaan, koska niillä on monia yhden tai kahden pisteen tavaroita.
Omnia mors aequat - Death equals all things
- The Captain
- Valvoja
Karsastan suuresti yli sallitun rajan meneviä armeijoita. Itselläni jää monesti lista vähän vajaaksi, koska yritän saada aikaan symmetrisen joukon (ei esim. 23 miestä FB-rykmentissä), mutta yli en päästä. Jos joku vastustajani haluaa pelata listalla, joka menee pisteen tai pari yli, ja kysyy etukäteen, voin sen sallia, mutta siitä en tykkää, jos ihminen tulee vasta pelin alkaessa sanomaan, että lista onkin yli sallitun rajan. Pisterajat ovat pisterajoja, ja ainakin FB:ssä sanotaan yksiselitteisesti, että sovitun rajan yli ei mennä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tuosta pisteiden ylityksestä vielä oma mielipiteeni...
Esim. Uudessa codex chaos space marinesissa chosenit. Niiden lukumäärä armeijassa määrätään käytetyillä pisteillä. Muistaakseni 1000pts peliin niitä saa 4 (en ole kuitenkaan varma tästä, korjatkaa toki jos olen väärässä), 1001-2000pts 8 jne. Tietenkin tuo pistemäärä on se sovittu pistemäärä ennen peliä, mutta periaatteessa jos pistemääräsi menee yli edes yhden pisteen niin saisit noita choseneita peliin enemmän. Tämä ei siis oikeassa pelitilanteessa mene noin, mutta kuitenkin...
Mielipiteeni pisteiden ylitykseen on kuitenkin suht neutraali. En viitsi vetää hernettä nenääni jos kaverilla menee yhden tai kaksi pistettä yli, koska kuitenkaan sillä ei yleensä ratkaisevaa merkitystä ole.
Esim. Uudessa codex chaos space marinesissa chosenit. Niiden lukumäärä armeijassa määrätään käytetyillä pisteillä. Muistaakseni 1000pts peliin niitä saa 4 (en ole kuitenkaan varma tästä, korjatkaa toki jos olen väärässä), 1001-2000pts 8 jne. Tietenkin tuo pistemäärä on se sovittu pistemäärä ennen peliä, mutta periaatteessa jos pistemääräsi menee yli edes yhden pisteen niin saisit noita choseneita peliin enemmän. Tämä ei siis oikeassa pelitilanteessa mene noin, mutta kuitenkin...
Mielipiteeni pisteiden ylitykseen on kuitenkin suht neutraali. En viitsi vetää hernettä nenääni jos kaverilla menee yhden tai kaksi pistettä yli, koska kuitenkaan sillä ei yleensä ratkaisevaa merkitystä ole.
"Pain is the price of stupidity."
-Aaron Bunt
-Aaron Bunt
Itse kyllä sallin 1 tai kahden pisteen heiton, joskus ehkä 3 tai 4... eipä usein ole semmosia vastassa kuitenkaan kun kaikki tekee sen pari pistettä alle tai tasan listan..
Ja juuri jos jotain marineita tjsp vastassa niin sillä kolmella pisteellä saa sen yhden ratkaisevan smoke launcherin ja kaikkea muuta pientä käytännöllistä tilpehööriä...
Ja juuri jos jotain marineita tjsp vastassa niin sillä kolmella pisteellä saa sen yhden ratkaisevan smoke launcherin ja kaikkea muuta pientä käytännöllistä tilpehööriä...
Myytävänä Necron Armeija... yv jos kiinnostaa..
Yleensä sallin pisteiden ylityksen, jos se on jostain perusukosta johtuva, kuten esim. sulla on 10 pisteen hemmo ja sen kanssa armeijan pistemäärä on esim. 2003pts ja ilman sitä taas 10 vähemmän, joten mielestäni tässä kyllä pystyy joustamaan tämän verran, mutta jos nuo kolme pistettä saisi jostain muualta pois niin ne myös pitää ottaa pois.
"Ah sitä suloista tuskaa ja kipua viiltävää"
-
factordunk
- Tyrisalthan
Yleensä annan kaverin pelata pari pistettä ylittävällä armaijalla, mutta itse teen aina joko alittavan tai (mieluiten) tasan sallitun pistemäärän. Sympatiani on niiden puolella, jotka lipeävät linjasta, sillä olen nyt viikon tehnyt armeijaa, jota ei millään saa tasan sellaiseksi kuin haluan. Sääntöjen mukaanhan tässä pelataan, mutta monesti on parempi antaa armon käydä oikeudesta.
Innokkuus korvaa pätevyyden
-
Mad Larkin
Riippu miten pelataan. Jos on vaan keverienkeskeistä pelailua niin se on lähes sama. On käyny silleen että "tota, mun listasta tuli 2024" "jos tehtäs sittenkin 2200 pts listat". Ja niin edelleen. Eli listat vaan paisuu eikä niistä pisteistä niin tarkkoja olla. Jos on hieman vakavampaa kaveriporukassa, eli vaikkapa sen "turnausarmeijan" testaus toista samanlaista vastaan (nämä ovat verisiä matseja, nopat ja pikkumiehet lentelee) niin silloin ei saa mennä yhtään yli.
Itse olen periaatteesta pisteylityksiä vastaan. Se on mielestäni vähän sama asia kuin ottaisin 2000 pisteen WH-peliin 5 special choisea. Ja selittäisin, että en nyt mitenkään saanut armeijaani mahtumaan neljään special choiseen, ei kai tämä pieni ylitys haittaa.
Pisterajan tahallinen ylitys antaa minulle heti vastustajasta sellaisen alkuvaikutelman, että vastassa on hankala vastustaja, joka on valmis maksimoimaan pelitehojaan olemattoman pienissäkin asioissa sääntöjä venyttämällä. Mietin vain, että jos hänelle on 1 hemmo tai 7 pistettä noin tärkeä asia, mitä tapahtuu, kun tulee todellisia sääntöerimielisyyksiä. Millä prosenteilla hän pyöristää ylöspäin etäisyyksien mittaukset?
Peliin sovitaan MAKSIMIpistemäärä ja se tarkoittaa sitä, että voi pelata esim. 2000 pisteen pelissä 1-2000 pisteen armeijalla. Eikö siinä ole jo skaala tarpeeksi? Jos sovitaan, että pistemäärä saa heittää 10% (kuten joku viestissään mainitsi), niin silloinhan on kyseessä 2020 pisteen peli. Mitä sitten tehdään, jos pistemäärästä tulee vain 2011 ja yhden 10 pisteen marinen saisi mukaan, jos vain ottaisi 2021 pisteen armeijan. Eihän yhden pisteen ylitys tästä säännöstä haittaa, eihän?
Itselläni on monesti ollut selvästi pistemäärältään vajaita listoja, koska en ole saanut esim. Necron-armeijllani pistemääriä täsmälleen 1500 pisteeseen, eikä mielessäni ole koskaan edes käynyt tehdä listaa, joka ylittäisi 1500 pistettä. Itse asiassa olen äärimmäisen hämmästynyt, että pisterajan ylittäminen tuntuu olevan näin yleistä.
Joku antoi muistaakseni puolustukseksi myös sen, että ei ehdi viilaamaan listaa aina sopivaksi ja pistemäärä menee tällaisessa nopeasti tehdyssä listassaikään kuin vähän vahingossa yli. Kysymykseni onkin, että miksi sen on sitten mentävä vähän yli, eikä pistemäärä jätetä vähän (tai vähän enemmänkin) alle. Miksi nimenomaan vastustajan on "kärsittävä" siitä, että toisella ei ole ollut aikaa tehdä kunnollista armeijalistaa. Miksi pisteitä ei voida jättää alle sallitun rajan?
Pisterajan ylitys parilla pisteellä ei todennäköisesti kallista pelin kulkua suuntaan eikä toiseen, mutta minulle se kertoo paljon pisterajan ylittäjän asenteesta. Hiukan saa huijata, eihän se ketään haittaa. Kyse ei siis ole pistemäärän ylityksestä huomauttavan joustamattomuudesta.
Minun ei ole tarkoitus tässä yleistämällä loukata ketään. Kerroin vain, millaisen ensivaikutelman ylimääräisillä pisteillä pelaaminen antaa minulle vastustajasta, ilman että tunnen häntä yhtään sen enempää.
Dru Perim
Voin kyllä helposti joustaa, sillä muutamasta pisteestä valittaminen pilaa vain pelin molemmilta, mutta en arvosta vastustajaani, jos hän ei voi ottaa 1993 pisteen laillista armeijaa, vaan katsoo ehdottoman välttämättömäksi HUIJATA 7 pisteen vuoksi. En usko, että hänen armeijansa peli tuhoutuu noiden 7 pisteen ja yhden hemmon vuoksi. Eli herää kysymys, miksi vastustaja on ehdoin tahdoin katsonut tarpeelliseksi ylittää pisterajan. Mitä se kertoo hänestä?Ketku kirjoitti:Yleensä sallin pisteiden ylityksen, jos se on jostain perusukosta johtuva, kuten esim. sulla on 10 pisteen hemmo ja sen kanssa armeijan pistemäärä on esim. 2003pts ja ilman sitä taas 10 vähemmän, joten mielestäni tässä kyllä pystyy joustamaan tämän verran, mutta jos nuo kolme pistettä saisi jostain muualta pois niin ne myös pitää ottaa pois.
Pisterajan tahallinen ylitys antaa minulle heti vastustajasta sellaisen alkuvaikutelman, että vastassa on hankala vastustaja, joka on valmis maksimoimaan pelitehojaan olemattoman pienissäkin asioissa sääntöjä venyttämällä. Mietin vain, että jos hänelle on 1 hemmo tai 7 pistettä noin tärkeä asia, mitä tapahtuu, kun tulee todellisia sääntöerimielisyyksiä. Millä prosenteilla hän pyöristää ylöspäin etäisyyksien mittaukset?
Peliin sovitaan MAKSIMIpistemäärä ja se tarkoittaa sitä, että voi pelata esim. 2000 pisteen pelissä 1-2000 pisteen armeijalla. Eikö siinä ole jo skaala tarpeeksi? Jos sovitaan, että pistemäärä saa heittää 10% (kuten joku viestissään mainitsi), niin silloinhan on kyseessä 2020 pisteen peli. Mitä sitten tehdään, jos pistemäärästä tulee vain 2011 ja yhden 10 pisteen marinen saisi mukaan, jos vain ottaisi 2021 pisteen armeijan. Eihän yhden pisteen ylitys tästä säännöstä haittaa, eihän?
Itselläni on monesti ollut selvästi pistemäärältään vajaita listoja, koska en ole saanut esim. Necron-armeijllani pistemääriä täsmälleen 1500 pisteeseen, eikä mielessäni ole koskaan edes käynyt tehdä listaa, joka ylittäisi 1500 pistettä. Itse asiassa olen äärimmäisen hämmästynyt, että pisterajan ylittäminen tuntuu olevan näin yleistä.
Joku antoi muistaakseni puolustukseksi myös sen, että ei ehdi viilaamaan listaa aina sopivaksi ja pistemäärä menee tällaisessa nopeasti tehdyssä listassaikään kuin vähän vahingossa yli. Kysymykseni onkin, että miksi sen on sitten mentävä vähän yli, eikä pistemäärä jätetä vähän (tai vähän enemmänkin) alle. Miksi nimenomaan vastustajan on "kärsittävä" siitä, että toisella ei ole ollut aikaa tehdä kunnollista armeijalistaa. Miksi pisteitä ei voida jättää alle sallitun rajan?
Pisterajan ylitys parilla pisteellä ei todennäköisesti kallista pelin kulkua suuntaan eikä toiseen, mutta minulle se kertoo paljon pisterajan ylittäjän asenteesta. Hiukan saa huijata, eihän se ketään haittaa. Kyse ei siis ole pistemäärän ylityksestä huomauttavan joustamattomuudesta.
Minun ei ole tarkoitus tässä yleistämällä loukata ketään. Kerroin vain, millaisen ensivaikutelman ylimääräisillä pisteillä pelaaminen antaa minulle vastustajasta, ilman että tunnen häntä yhtään sen enempää.
Dru Perim
Viimeksi muokannut Dru Perim, Pe 04.04.2003 11:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Nimenomaan! Juuri tuo minuakin hämmästyttää. Eli koska se ei peliin vaikuta, niin miksi sen vuoksi sitten pitää venyttää pelin sääntöjä, kun olisi yhtä helppoa jättää pois se 1 ylimääräinen miniatyyri. Pisteiden ylitys siis edelleenkin kertoo mielestäni enemmänkin pelaajan perusasenteesta.
Dru Perim
Dru Perim
Tämä nyt on taas näitä juttuja joissa on vähän mustaa ja valkoista ja jokaisen tulisi käyttää sitä pallon sisään suljettua biomassaa joka kiikkuu tuossa hartioiden ja pilvien välimaastossa.
Jos joku pelaa toistuvasti ylimenevillä pisteillä, niin se on tyhmää ja väärin, mutta en nyt silti menisi kovin jyrkästi tuomitsemaan, jos vaikka joku kokeilee muutamia yksikköcomboja, eikä oikeasti saa pisteitä alle rajan muuta kuin jättämällä jotain oleellista pois. Näin on ainakin minulle käynyt, pisteet voi mennä jotain 1-3:lla yli rajan. Joskus harvoin ja todella hyvästä syystä. Miksi siis nipottaa, jos, kuten todettu, siitä ei ole haittaa sinulle, mutta vastustajallesi siitä voi seurata yllättävänkin paljon harmia. Myönnän, että sen yhden minin _voi_ jättää pois, mutta se saattaa tiputtaa esim. sen kriittisen 25% yhdellä alaspäin. Se voi olla ratkaiseva. Ehkä squadit on minimikokoisia ja loput on ajoneuvoja etc. Mahdollisuuksia on, joissa se yksi voi vaikuttaa. Ei ehkä paljoa, mutta kuitenkin siten, että sen huomaa jossain.
Sinänsä ymmärrän ihan hyvin tuon absolutismi-linjauksen, mutta huomatkaa, että jos lähdette sille linjalle, niin silloin täytyy sitten pitäytyä millintarkoissa mittauksissa, jokaiselle ukolle on katsottava tismalleen, mihin asti se pääsee, armoa ei anneta eikä tunneta katsottaessa, että onko basesta lätyn alla 49 vai 50 prosenttia.
Kuinka monta kertaa vastustajanne on katsonut ylimalkaisesti, että "no, kait se on siinä sisällä, kuolee ne muutenkin kaikki" ja kuinka usein joku on alkanut moittimaan teitä huijareiksi, kun ette ole viimeisellä vuorolla jaksaneet mitata puolikuolleen squadin viimeisen napin liikettä suurennuslasin ja lasermittarin kanssa? Nämä ovat täysin analogisia tapauksia - ei mitään haittaa, mutta periaate on periaate ja sääntö on sääntö.
Ja ennen kuin joku lukee tämän siten, että puolustelen omaa huijaustani pisteissä tms. niin sanottakoon, että olen hyvin absoluuttisilla linjauksilla asian suhteen, mutta kaikki ei vain ole niin kovin mustavalkoista.
Jos joku pelaa toistuvasti ylimenevillä pisteillä, niin se on tyhmää ja väärin, mutta en nyt silti menisi kovin jyrkästi tuomitsemaan, jos vaikka joku kokeilee muutamia yksikköcomboja, eikä oikeasti saa pisteitä alle rajan muuta kuin jättämällä jotain oleellista pois. Näin on ainakin minulle käynyt, pisteet voi mennä jotain 1-3:lla yli rajan. Joskus harvoin ja todella hyvästä syystä. Miksi siis nipottaa, jos, kuten todettu, siitä ei ole haittaa sinulle, mutta vastustajallesi siitä voi seurata yllättävänkin paljon harmia. Myönnän, että sen yhden minin _voi_ jättää pois, mutta se saattaa tiputtaa esim. sen kriittisen 25% yhdellä alaspäin. Se voi olla ratkaiseva. Ehkä squadit on minimikokoisia ja loput on ajoneuvoja etc. Mahdollisuuksia on, joissa se yksi voi vaikuttaa. Ei ehkä paljoa, mutta kuitenkin siten, että sen huomaa jossain.
Sinänsä ymmärrän ihan hyvin tuon absolutismi-linjauksen, mutta huomatkaa, että jos lähdette sille linjalle, niin silloin täytyy sitten pitäytyä millintarkoissa mittauksissa, jokaiselle ukolle on katsottava tismalleen, mihin asti se pääsee, armoa ei anneta eikä tunneta katsottaessa, että onko basesta lätyn alla 49 vai 50 prosenttia.
Kuinka monta kertaa vastustajanne on katsonut ylimalkaisesti, että "no, kait se on siinä sisällä, kuolee ne muutenkin kaikki" ja kuinka usein joku on alkanut moittimaan teitä huijareiksi, kun ette ole viimeisellä vuorolla jaksaneet mitata puolikuolleen squadin viimeisen napin liikettä suurennuslasin ja lasermittarin kanssa? Nämä ovat täysin analogisia tapauksia - ei mitään haittaa, mutta periaate on periaate ja sääntö on sääntö.
Ja ennen kuin joku lukee tämän siten, että puolustelen omaa huijaustani pisteissä tms. niin sanottakoon, että olen hyvin absoluuttisilla linjauksilla asian suhteen, mutta kaikki ei vain ole niin kovin mustavalkoista.
There is no saint
Without the sinner
Without the sinner
- ankara halla
- Valvoja
Luettuani tätä threadia, minulle tulee vahvasti sellainen mielikuva, että täällä puhutaan kahdesta eri asiasta.
a) Sovitut pelit, turnaukset, jne.
b) Spontaanit pelit, hetken mielijohteesta heitetty pikapeli kaverin (tai tuntemattoman) kanssa.
On mielestäni tärkeää, että näitä kahta ei sekoiteta toisiinsa koska kysessä todellakin on kaksi eri asiaa.
Ja Dru Perim, oma tekstisi perustuu oletukseen, että toinen pelaaja on "ehdoin tahdoin katsonut tarpeelliseksi ylittää pisteraja".
Itse en ole koskaan koko neljäntoista pelivuoteni aikana tavannut yhtään pelaajaa joka "ehdoin tahdoin" rikkoo ennalta sovittuja pisterajoja kuvaamallasi tavalla. On kyllä hyvin mahdollista, että minulla on käynyt tämän suhteen hyvä tuuri.
Se ei liittynyt mitenkään mihinkään etukäteen tehtyyn sopimukseen 10% marginaalista jonka mukaan armeijalistat pitäisi tehdä, niin kuin olet antanut ymmärtää. (Tai sitten oma alkuperäinen viestini oli epäselvä, jos näin niin pahoittelen sekaannusta)
Ja miten siinä kukaan kärsii? Kysehän on kuitenkin vain ajanvietosta kavereiden kanssa.
a) Sovitut pelit, turnaukset, jne.
b) Spontaanit pelit, hetken mielijohteesta heitetty pikapeli kaverin (tai tuntemattoman) kanssa.
On mielestäni tärkeää, että näitä kahta ei sekoiteta toisiinsa koska kysessä todellakin on kaksi eri asiaa.
Miten niin? En lukenut tästä threadistä yhtään tuollaista perustelua. Vai viittaatko mahdollisesti johonkin muuhun?Murhe kirjoitti:Mielenkiintoista, että yleisin perustelu pistemäärän ylittämisen sallimiselle on, että eihän muutama piste peliä kaada. Minusta tuo olisi vallan hyvä peruste olla ottamatta sitä yhtä ukkoa siihen listaan. Miksi ylittää pistemäärä yhdellä soturilla, kun ei se peliä kuitenkaan ratkaise.
Ja Dru Perim, oma tekstisi perustuu oletukseen, että toinen pelaaja on "ehdoin tahdoin katsonut tarpeelliseksi ylittää pisteraja".
Itse en ole koskaan koko neljäntoista pelivuoteni aikana tavannut yhtään pelaajaa joka "ehdoin tahdoin" rikkoo ennalta sovittuja pisterajoja kuvaamallasi tavalla. On kyllä hyvin mahdollista, että minulla on käynyt tämän suhteen hyvä tuuri.
Suosittelen, että luet sen viestini uudestaan jossa puhuin 10% (tai suuremmastakin) pisterajojen ylityksestä. Olet ottanut sen pois asiayhteydestään joka siis oli, että minua ei kiinnosta vastustajan pisterajojen ylitys, varsinkaan peleissä missä kumpikin on kymmenessä minuutissa luonut itselleen listan jolla pelata.Peliin sovitaan MAKSIMIpistemäärä ja se tarkoittaa sitä, että voi pelata esim. 2000 pisteen pelissä 1-2000 pisteen armeijalla. Eikö siinä ole jo skaala tarpeeksi? Jos sovitaan, että pistemäärä saa heittää 10% (kuten joku viestissään mainitsi), niin silloinhan on kyseessä 2020 pisteen peli. Mitä sitten tehdään, jos pistemäärästä tulee vain 2011 ja yhden 10 pisteen marinen saisi mukaan, jos vain ottaisi 2021 pisteen armeijan. Eihän yhden pisteen ylitys tästä säännöstä haittaa, eihän?
Se ei liittynyt mitenkään mihinkään etukäteen tehtyyn sopimukseen 10% marginaalista jonka mukaan armeijalistat pitäisi tehdä, niin kuin olet antanut ymmärtää. (Tai sitten oma alkuperäinen viestini oli epäselvä, jos näin niin pahoittelen sekaannusta)
Tottakai ehtii, mutta kiireiseinä iltana kaikki tuollainen viilaus on pois peliajasta, jota siis ei mielestäni ole koskaan liikaa.Joku antoi muistaakseni puolustukseksi myös sen, että ei ehdi viilaamaan listaa aina sopivaksi ja pistemäärä menee tällaisessa nopeasti tehdyssä listassaikään kuin vähän vahingossa yli. Kysymykseni onkin, että miksi sen on sitten mentävä vähän yli, eikä pistemäärä jätetä vähän (tai vähän enemmänkin) alle. Miksi nimenomaan vastustajan on "kärsittävä" siitä, että toisella ei ole ollut aikaa tehdä kunnollista armeijalistaa. Miksi pisteitä ei voida jättää alle sallitun rajan?
Ja miten siinä kukaan kärsii? Kysehän on kuitenkin vain ajanvietosta kavereiden kanssa.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"