Salainen ruokasooda lumi resepti?
Salainen ruokasooda lumi resepti?
oon lueskellu noita peli pöytä juttuja ja tämmoisiä tuli vastaan
eli olisiko jossain tutoriaalia, kun ei se aavikkopöytä niin hieno olekkaan...
eli olisiko jossain tutoriaalia, kun ei se aavikkopöytä niin hieno olekkaan...
Typo here Valkyrie tuli =) valmistautukaa kuviin joskusGoogle kirjoitti:- So how come it ends in 2012?
- I ran out of space on rock.
Re: Salainen ruokasooda lumi resepti?
http://tinyurl.com/qkadcb
Tuolta löytyy mitä tahansa.
kirottu olkoon sinun tinyurlisi :DBarnabas kirjoitti:http://tinyurl.com/qkadcb
Oisko suomeksi?
Typo here Valkyrie tuli =) valmistautukaa kuviin joskusGoogle kirjoitti:- So how come it ends in 2012?
Suomeksi: Sekoita ruokasoodaa, erikeeperiä ja vettä, kunnes olet saanut aikaan sellaista paksua tahnaa. Länttää baseihin, ja ripottele soodaa päälle. Valmis.
Ja vielä linkki.
Ja vielä linkki.
- Haizelhoff
- Valvoja
voit myös luoda räntää lisäämällä veden ja erikeepperin määrää. Tällöin älä lopuksi ripottele soodaa päälle.
Ruokasoodalla saa kyllä ylllättävän näyttäviä lumibeissejä aikaiseksi, mutta en silti lähtisi sillä tai millään muullakaan elintarvikkeella pelipöytää päällystämään. Siinä nyt vain on liian monta asiaa jotka voi mennä pieleen.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Lumipöydän perus pohjan olen itse totetuttanut siten, että laitoin tapettiliisteriä noin 5 litraa pöydän päälle (0,8€/litra) ja tein sihen erilaisia epätasaisuuksia seinäsiveltimen avulla.
Kuivuessaan liisteri ohenee noin 1/50 alkuperäisestä.
Muodostuu kevyesti aaltoileva pinta.
Pinnan maalasin kauttaaltaan todella haalealla sinisellä. Sekoitin 1 litraan valkoista 5ml sinistä.
Epätasaisuuden sitten highlight maalasin skull white tai vastaavan avulla.
Kontrasti ero sinistettyyn valkoiseen oli riittävä, jotta muodot korostuivat ja henk koht olin tyytyväinen.
Toinen tapa, jolla olen tehnyt lumipohjan.
Pöytä maalataan kauttaaltaan valkoiseksi.
Toinen maalauskerta tehdään paksulla maalilla, jonka päälle sirotellaan lumipurua. (itse käytin valkoiseksi värjättyä puupölyä, mutta muutkin käyvät kyllä).
Tällöin kaikki pinnanmuodot ja muutokset pitää itse tehdä. Yksi hyvä tapa on Puolenkuunpelien kuuluisaksi tekemä spraysulatus.
Spray sulatuksen avulla saa hyvän näköisiä railoja yms jään pintoja, kun käyttää autokittiä (tai muuta todella kovaksi ja lujaksi kuivuvaa massaa), sivelee sitä epämääräisiksi tai vähemmän epämääräisiksi alueiksi foam-levylle.
Spray maali sulattaa näyden alueiden reunoilta ja keskeltä ohuimmista kohdista, foamia pois alta, jolloin muodostuu todella jyrkkiä ja teräviä railoja yms.
Tekniikka vaatii vähän harjoittelua, ja kannattaa tehdä harjoitustöistäkin riittävän isoja.
Jääpuikkoja ja jäätyneitä vesiputouksia yms voi tehdä läpikuultavasta kirkkaasta (värittömästä) muovista. Muovin laadun tulee olla sellainen, että sitä voidaan uudelleen sulattaa.
Sopivia levyjä/puikkoja sitten vain leikellään ja kuumailmapuhaltimella söhötellään, ja vola, jos talo ei palanut, niin jotain saatiin aikaan.
Pinnan maalasin kauttaaltaan todella haalealla sinisellä. Sekoitin 1 litraan valkoista 5ml sinistä.
Kontrasti ero sinistettyyn valkoiseen oli riittävä, jotta muodot korostuivat ja henk koht olin tyytyväinen.
Toinen tapa, jolla olen tehnyt lumipohjan.
Pöytä maalataan kauttaaltaan valkoiseksi.
Toinen maalauskerta tehdään paksulla maalilla, jonka päälle sirotellaan lumipurua. (itse käytin valkoiseksi värjättyä puupölyä, mutta muutkin käyvät kyllä).
Tällöin kaikki pinnanmuodot ja muutokset pitää itse tehdä. Yksi hyvä tapa on Puolenkuunpelien kuuluisaksi tekemä spraysulatus.
Spray sulatuksen avulla saa hyvän näköisiä railoja yms jään pintoja, kun käyttää autokittiä (tai muuta todella kovaksi ja lujaksi kuivuvaa massaa), sivelee sitä epämääräisiksi tai vähemmän epämääräisiksi alueiksi foam-levylle.
Spray maali sulattaa näyden alueiden reunoilta ja keskeltä ohuimmista kohdista, foamia pois alta, jolloin muodostuu todella jyrkkiä ja teräviä railoja yms.
Tekniikka vaatii vähän harjoittelua, ja kannattaa tehdä harjoitustöistäkin riittävän isoja.
Jääpuikkoja ja jäätyneitä vesiputouksia yms voi tehdä läpikuultavasta kirkkaasta (värittömästä) muovista. Muovin laadun tulee olla sellainen, että sitä voidaan uudelleen sulattaa.
Sopivia levyjä/puikkoja sitten vain leikellään ja kuumailmapuhaltimella söhötellään, ja vola, jos talo ei palanut, niin jotain saatiin aikaan.
Salonen Risto
http://www.silverseed.eu
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Tämä kuulosti varsin mielenkiintoiselta. Olisiko mahdollista saada kuvia lopputuloksesta?SilverSeed.eu kirjoitti:Lumipöydän perus pohjan olen itse totetuttanut siten, että laitoin tapettiliisteriä noin 5 litraa pöydän päälle (0,8€/litra) ja tein sihen erilaisia epätasaisuuksia seinäsiveltimen avulla.
Löytyi tutorial vielä kyseiseen tekniikkaanSilverSeed.eu kirjoitti: Yksi hyvä tapa on Puolenkuunpelien kuuluisaksi tekemä spraysulatus.
Lahti pilaa tunnelman.
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Kuvat olivat melko vaikeaa saada onnistumaan käytettävissäni olevilla välineillä, mutta tässäpä pari.Kolmastoista kirjoitti:Tämä kuulosti varsin mielenkiintoiselta. Olisiko mahdollista saada kuvia lopputuloksesta?SilverSeed.eu kirjoitti:Lumipöydän perus pohjan olen itse totetuttanut siten, että laitoin tapettiliisteriä noin 5 litraa pöydän päälle (0,8€/litra) ja tein sihen erilaisia epätasaisuuksia seinäsiveltimen avulla.
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
ModEdit: Kuvat muutettu linkeiksi, koska ne olivat aivan liian suuria. -jullevi
Salonen Risto
jos voisit linkittää kuvat niin topic ei pitenisi kolminkertaiseksi, ei toi minusta tota ruokasooda hommaa voita
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Onnea matkaan vain, jos lähdet kokonaista pelipöytää ruokasoodalla päällystämään. Tuo näyttää kokonaisen pöydän päällystämiseen varsin hyvältäkin keinolta.Chili kirjoitti:ei toi minusta tota ruokasooda hommaa voita
Kiitoksia kuvista, SilverSeed!
teen kyllä tuon ogreduden ja sen kaverin tyylillä, harmaata soraa + lunta +kräshänny aquila länder + kräshänny kimeraKolmastoista kirjoitti:Onnea matkaan vain, jos lähdet kokonaista pelipöytää ruokasoodalla päällystämään. Tuo näyttää kokonaisen pöydän päällystämiseen varsin hyvältäkin keinolta.Chili kirjoitti:ei toi minusta tota ruokasooda hommaa voita
Kiitoksia kuvista, SilverSeed!
Muistaako kukaan sitä kun lapsena tehtiin amppeleita tai muuta joulu krääsää koulussa ja sit ne sprayllä maalattiin että niissä oli kuin lunta.
Sit oli sellasta keinolumi juttuu isossa pussissa.
Ou koulu ajat oli niin mukavii, joka päivä kuisattiin koulussa ja sit lapset heitteli vaikka millä.. ainii
Jotain keino lumi spray pulloja oon joskus nähny entäs sellasella päällystää kentän.
Tai kattokaa miten Bluetable tekee lumikentän.
Sit oli sellasta keinolumi juttuu isossa pussissa.
Ou koulu ajat oli niin mukavii, joka päivä kuisattiin koulussa ja sit lapset heitteli vaikka millä.. ainii
Jotain keino lumi spray pulloja oon joskus nähny entäs sellasella päällystää kentän.
Tai kattokaa miten Bluetable tekee lumikentän.
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
Itselläni on kaapissa tuollainen keinolumispray, Tiimarista taisin eurolla kaapaista mukaani. En ole vielä mihinkään kokeillut, voisipa kyllä testailla tässä joskus että olisiko siitä mihinkään.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Ainakaan omasta (joulukuusen oksille tarkoiteteusta) spraysta ei ollut mihinkään. Se ei kovetu ikinä.Galeios kirjoitti:Itselläni on kaapissa tuollainen keinolumispray, Tiimarista taisin eurolla kaapaista mukaani. En ole vielä mihinkään kokeillut, voisipa kyllä testailla tässä joskus että olisiko siitä mihinkään.
Naapurin viljat vei halla
tralalalalalla
tralalalalalla
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Osa kovettuu, mutta ne muuntuvat saippuahiutaleiden tapaiseksi murenevaksi muruseksi kuivuttuaan. (niljakkaita ja hieman kimmoisia murusua, jotka tuppaa olemaan hankalasti imuroitavissa) Itse henk koht pitänyt niitä vain arsyttävinä ja turhan paljon sotkevina tuotteina.Kelpo kirjoitti:Ainakaan omasta (joulukuusen oksille tarkoiteteusta) spraysta ei ollut mihinkään. Se ei kovetu ikinä.Galeios kirjoitti:Itselläni on kaapissa tuollainen keinolumispray, Tiimarista taisin eurolla kaapaista mukaani. En ole vielä mihinkään kokeillut, voisipa kyllä testailla tässä joskus että olisiko siitä mihinkään.
Spray serpentiinit on yleensä samaa ainesta.
Salonen Risto
Jaa, taitaapa jäädä se euron latinki sitten testaamatta. :D
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.