Etsitään: vanhojen figujen tunnistaja/arvon arvioija
Etsitään: vanhojen figujen tunnistaja/arvon arvioija
En oikein keksinyt että mihin osastolle tämä topic kuuluisi, joten laitan nyt tänne.
Etsin jota kuta joka tunnistaa Warhammer Fantasybattlen ja Lord of the Rings sarjan vanhempia ukkoja ja osaa antaa realistisen hinta-arvion niistä.
Löysin kaapinpohjalta LotR ukkoja, joilla joskus vähän pelasin(02), ja sitten FB ukkoja joita ostin kun oli tarkoitus aloittaa mutta en sitten saanut koskaan aikaiseksi. Niillä varmaan mitään tee tulevaisuudessakaan niin olisi hyvä ehkä pistää ne rahoiksi jos se onnistuu:)
FB settiä on ainakin high elf armeijaa joista kai ainakin osa on nelos/vitosedikkaa, ja muutamia dark elf armeijan ukkoja löytyy myös(sekä muovisena että metallisena). LotRsta on muutaman metallipakkauksen ukot(fellowship, ringwraitheja on, olikohan theoden+eowyn+se sakki) ja muoviukkoja.
Jos jollain on tietämystä ja hetki aikaa niin voisin ottaa niistä kaikista valokuvat ja laittaa PMllä/mailitse tms.
Etsin jota kuta joka tunnistaa Warhammer Fantasybattlen ja Lord of the Rings sarjan vanhempia ukkoja ja osaa antaa realistisen hinta-arvion niistä.
Löysin kaapinpohjalta LotR ukkoja, joilla joskus vähän pelasin(02), ja sitten FB ukkoja joita ostin kun oli tarkoitus aloittaa mutta en sitten saanut koskaan aikaiseksi. Niillä varmaan mitään tee tulevaisuudessakaan niin olisi hyvä ehkä pistää ne rahoiksi jos se onnistuu:)
FB settiä on ainakin high elf armeijaa joista kai ainakin osa on nelos/vitosedikkaa, ja muutamia dark elf armeijan ukkoja löytyy myös(sekä muovisena että metallisena). LotRsta on muutaman metallipakkauksen ukot(fellowship, ringwraitheja on, olikohan theoden+eowyn+se sakki) ja muoviukkoja.
Jos jollain on tietämystä ja hetki aikaa niin voisin ottaa niistä kaikista valokuvat ja laittaa PMllä/mailitse tms.
Re: Etsitään: vanhojen figujen tunnistaja/arvon arvioija
Todennäköisesti ukot eivät ole kummoisen arvoisia. Rahoiksi et tule niillä pistämään, ellei seassa ole jotain poikkeuksellista harvinaisyksilöä. Tuon ikäluokan figuja pyörii netissä myynnissä tonnitolkulla.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
-Edward Abbey
Ja mikä ikävintä, noita eivät tosiharrastajat edes laske vanhoiksi.
Mutta tosiaan, jotkut myyvät noita Ebayssä ja vastaavissa jopa melkein kilohinnalla, eli rikastu et niillä ainakaan, ellei joukossa ole, kuten aikaisemmin mainittiin, harvinaisuuksia.
Kasarimetalli olisi sitten asia erikseen, tai Squatit. =)
Mutta tosiaan, jotkut myyvät noita Ebayssä ja vastaavissa jopa melkein kilohinnalla, eli rikastu et niillä ainakaan, ellei joukossa ole, kuten aikaisemmin mainittiin, harvinaisuuksia.
Kasarimetalli olisi sitten asia erikseen, tai Squatit. =)
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Multa löytyy jonkinverran 1.- ja 2. editionin eldareita, ovatko arvokkaitakin?
Oberon kirjoitti:Mää oon ninja.banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Riippuu Eldareista. Täydellinen wanha Avatar voi olla muutaman kympin arvoinen, muut metalliset sotilaat sitten 1-5 euron väliltä. Harvinaisemmat Farseerit siinä välissä. Riippuu kunnosta ja tosiaan siitä, mitä yksittäisiä ukkoja ne ovat.
Käytännössä kaikki vuoden 1993 jälkeen tulleet figut ovat "uutta roskaa".
Hyvä keino löytää klassikkofiguille oikea hinta on eBay. Harvinaisia klassikoita etsivät harrastajat ostavat suurimman osan löydöistään siellä, joten jos eBayssä random metallimarine irtoaa vaikka 2 punnalla, niin on turha yrittää 20 euroa siitä tahtoa Sotavasarassa.
Jos et nimeä figulle tiedä, niin www.solegends.com on hyvä paikka katsoa.
Erittäin harvinaisten figujen kohdalla taas myynti eBayn kautta voi olla kannattavampaa. Jos hyllyssä lojuu vaikka Chaos Squatteja, wanhoja Dominatoreita, 40k Slanneja tai muuta erittäin harvinaista, niin paremman hinnan niistä saa eBayn kautta.
Käytännössä kaikki vuoden 1993 jälkeen tulleet figut ovat "uutta roskaa".
Hyvä keino löytää klassikkofiguille oikea hinta on eBay. Harvinaisia klassikoita etsivät harrastajat ostavat suurimman osan löydöistään siellä, joten jos eBayssä random metallimarine irtoaa vaikka 2 punnalla, niin on turha yrittää 20 euroa siitä tahtoa Sotavasarassa.
Jos et nimeä figulle tiedä, niin www.solegends.com on hyvä paikka katsoa.
Erittäin harvinaisten figujen kohdalla taas myynti eBayn kautta voi olla kannattavampaa. Jos hyllyssä lojuu vaikka Chaos Squatteja, wanhoja Dominatoreita, 40k Slanneja tai muuta erittäin harvinaista, niin paremman hinnan niistä saa eBayn kautta.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Mutta silloinhan voidaan miettiä, onko järkevää myydä moisia aarteita ollenkaan ;)Rakath kirjoitti:Erittäin harvinaisten figujen kohdalla taas myynti eBayn kautta voi olla kannattavampaa. Jos hyllyssä lojuu vaikka Chaos Squatteja, wanhoja Dominatoreita, 40k Slanneja tai muuta erittäin harvinaista, niin paremman hinnan niistä saa eBayn kautta.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Juuh, en ajatellutkaan että niistä jotain ihmesummia irtoisi mutta ei ihan roskiinkaan viittisi heittää ja tällä hetkellä taloudellinen tilanne on sellainen, että parikin euroa tarkoittaa vähemmän nälkäistä päivää:)
Laske figujen arvo uutena yhteen ja jaa 2:lla niin saat suunnilleen summan jonka noilla voit tienata :D Jos ne ei ole vanhuksia niin 50% kaupan hinnoista on aika normi.
Oberon kirjoitti:Mää oon ninja.banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
- Hands_of_blue
Jos puhutaan maalaamattomista, hyväkuntoisista figuista niin puolet kaupan hinnoista on aika realistinen arvio. Siitä sitten hinta tippuu reilusti jos figuissa on vikoja, puuttuvia osia, paksu maalipinta tms.
@Rakath. Kyllä minä ainakin olen vanhojen figujen kohdalla huomannut selvän kotimaalisän Ebayhin verrattuna. Niin ostaessa kuin myydessä. Tietyt figut menevät täällä tuntuvasti korkeammilla hinnoilla kuin ulkomaiden isoilla markkinoilla.
Minun Dominaattorini ei ainakaan ole lähdössä mihinkään. Ja jos joskus joutuu luopumaan niin mieluummin sitten suomalaisen harrastajan hyppysiin sen luovutan. :)
@Rakath. Kyllä minä ainakin olen vanhojen figujen kohdalla huomannut selvän kotimaalisän Ebayhin verrattuna. Niin ostaessa kuin myydessä. Tietyt figut menevät täällä tuntuvasti korkeammilla hinnoilla kuin ulkomaiden isoilla markkinoilla.
Minun Dominaattorini ei ainakaan ole lähdössä mihinkään. Ja jos joskus joutuu luopumaan niin mieluummin sitten suomalaisen harrastajan hyppysiin sen luovutan. :)
Jospa tänne postaisin kun on kerran threadi pystyssä.

Tämmöinen herraspari löytyi kaapin pohjalta. Figujen pohjassa sanotaan Ral Partha 1993 mutta muuta minä en näistä sitten tiedäkkään.
Mitä ne on ja onko niillä varsinaista arvoa, vai laitetaanko suoraan uudenvuoden tinasatsiin?

Tämmöinen herraspari löytyi kaapin pohjalta. Figujen pohjassa sanotaan Ral Partha 1993 mutta muuta minä en näistä sitten tiedäkkään.
Mitä ne on ja onko niillä varsinaista arvoa, vai laitetaanko suoraan uudenvuoden tinasatsiin?
Alles super gut!
Nuo just on oikeita 25mm figuja. Älä riko. Tuntumalta arvaan, että jotain Ral Parthan cyberpunkkareita varmaan. Muistakaa että suurin osa vanhoista figuista ei ole figupelien figuja.
edit. Rahallista arvoahan nuilla ei ole paljoa, mutta esteettistä kyllä. Maalaa ja pane kaappiin. Sitten kun aloitat cyberpunk henkisen roolipelikampanjan, niin siinä on jo kaksi roikaletta valmiina. Enää muutama kymmen samaa sarjaa, niin hyvä tulee.
edit2. Tuolla Ral Parthan katalooki. Sieltä voi ettiä
http://www.connectstores.com/ralpartha/
edit. Rahallista arvoahan nuilla ei ole paljoa, mutta esteettistä kyllä. Maalaa ja pane kaappiin. Sitten kun aloitat cyberpunk henkisen roolipelikampanjan, niin siinä on jo kaksi roikaletta valmiina. Enää muutama kymmen samaa sarjaa, niin hyvä tulee.
edit2. Tuolla Ral Parthan katalooki. Sieltä voi ettiä
http://www.connectstores.com/ralpartha/
Luumumehu on soturien juomaa
Kiitos vastauksesta. Ainakin näppäriä juveja noista saa Necromundaan.
Niin ja kiitti vielä tuosta katalookilinkistä, laitetaan korvan taakse.
Niin ja kiitti vielä tuosta katalookilinkistä, laitetaan korvan taakse.
Alles super gut!
Oisko kellään mitään hinta-arviota mitä noista: http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=86740 kehtaisi pyytää? Katsokaa kuvat.. Falconille laitan 10e hintaa muutenkin eli sitä ei tarvitse arvioida.
Ihan ok eldarfiguja. Onhan ne vanhoja, mutta noita on myyty niin pitkään, etteivät ole kovin harvinaisia. Suurimmalta osin kunto näkyy olevan ok. Kyseessä on pikemminkin makuasia, että miten ne menee kaupaksi. Mielestäni ihan normi figun arvoisia, jos eivät ole rikki.
Seassa voi olla ehkä 1 tai 2 sellaista, mitä voin haluta. Teen ensin pikaisen inventaarion omaan armeijaani.
Seassa voi olla ehkä 1 tai 2 sellaista, mitä voin haluta. Teen ensin pikaisen inventaarion omaan armeijaani.
Menisköhän paremmi kaupaksi jos poistaisi maalit? Ei oo metallifiguissa vaikeeta..
Sanoisin että puhdistetut figut myy paremmin. Myös tuo f2f saattaa rajoittaa ostajakuntaa, jos ei ala tulemaan tarjouksia niin kannattaa harkita postitusmahdollisuutta.
Alles super gut!
Suomi on 1160 kilometriä pitkä maa. Parin figun takia ei viitti istua 8 tuntia linkkarissa tai junassa, joten f2f on varmin tapa tappaa kauppa.
Vaihto postitse onnistuu periaatteessa, myyminen ei. En tule omistamaan tiliä ennen kuin täytän 15v niin en voi myydä postitse. (tämä on joku maistraatin/kaupungin sössö jota en jaksa selittää, johtuu mun isän kuolemasta.)
Pistä kaverin kautta myyntiin..Tellus kirjoitti:Vaihto postitse onnistuu periaatteessa, myyminen ei. En tule omistamaan tiliä ennen kuin täytän 15v niin en voi myydä postitse. (tämä on joku maistraatin/kaupungin sössö jota en jaksa selittää, johtuu mun isän kuolemasta.)
Varmaan joku 13-14v kaveri haluaa myydä toisen figuja postitse :D Ei suuri osa kavereistakaan omista käyttötiliä..