Ei.Markkola kirjoitti:Onko Dogs of Warille odotettavissa mitään erityistä sääntöjen puolelta?
ORC presents - Ropecon 2k9 WHFB-Turnajaiset-Tuloksia
Re: ORC presents - Ropecon 2k9 WHFB-Turnajaiset
...silence...
Olettepa te hyvät ihmiset nähneet vaivaa näiden sääntöjen kanssa ! GW kuulemma rokotti Finland GT:ssä useamman tonnin lisenssimaksun uskomattoman surkean sääntösettinsä ja kunniakkaan GT nimen käytöstä... Vaikkei järkkäreille ropeconissa ole rahaa tulossa, niin ainakin erisuuntaista kunniaa kuin GT:n järkkäreille ja sille näkymättömälle ja mykälle "tuomarille".
Äkkiseltään näyttää aivan loistavalta sääntöpaketilta, tulee taas vähän erilaista vääntöä. Onneksi hyllystä löytyy aika moneen armeijaan valmiiksi tähän asti turnauksissa tarpeetonta jalkaväkikuraa, ettei tartte tuon takia kesälomasuunnitelmia muuttaa. Laadukkaaseen kesälomaan tietysti kuuluu nappien maalaaminen muutenkin, että sikäli... Piru kun ei voi ottaa tupla-Helstormia, kun kerrankin voisi olla lootia tuhottavana.
Äkkiseltään näyttää aivan loistavalta sääntöpaketilta, tulee taas vähän erilaista vääntöä. Onneksi hyllystä löytyy aika moneen armeijaan valmiiksi tähän asti turnauksissa tarpeetonta jalkaväkikuraa, ettei tartte tuon takia kesälomasuunnitelmia muuttaa. Laadukkaaseen kesälomaan tietysti kuuluu nappien maalaaminen muutenkin, että sikäli... Piru kun ei voi ottaa tupla-Helstormia, kun kerrankin voisi olla lootia tuhottavana.
- Raaka-Arska
Todella lupaavalta vaikuttaa ja täytyy tuoda joko Beastmenit tai liskot paikalle sotimaan. Saako Dogs of War -unitteja mukaan normaalisti ei DOW-armeijoille? Eli käytännössä: saako liskoille tai pedoille tuotua Dogs of War cannonin toiseen rare-slottiin?
We're so loud you wanna die
Go forth and amplify
Here come the Noise Marines
(From 'Noise Marines' by D-Rok)
Go forth and amplify
Here come the Noise Marines
(From 'Noise Marines' by D-Rok)
Kyllä.Raaka-Arska kirjoitti:Todella lupaavalta vaikuttaa ja täytyy tuoda joko Beastmenit tai liskot paikalle sotimaan. Saako Dogs of War -unitteja mukaan normaalisti ei DOW-armeijoille? Eli käytännössä: saako liskoille tai pedoille tuotua Dogs of War cannonin toiseen rare-slottiin?
Yleisenä lisäyksen örkkioppositio esitti hallitukselle välikysymyksen maalauspakosta jonka seurauksen päädyttiin lopulta siihen että turnaukseen vaihdettiin perinteinen maalauspakko (lisätty sääntöpakettiin).
...silence...
Entäs ikonit?Ei kahta+ samaa giftiä armeijassa (paitsi spell-breaker).
(kun eivät ole giftejä)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- jupu_pupu_mies
ikonit? Tämä ei ole 40k
Samalla tavalla kuin giftit eli 1 sama icon per armeija (muokkasin sääntöpakettiin tuon unohduksen).Deetwo kirjoitti:Entäs ikonit?(kun eivät ole giftejä)
...silence...
- jupu_pupu_mies
Eihän niitä saa muutenkaan olla kuin 1 armeijjassa...
- Isompi Arska
nyt tuossa puhuttiin niiden yksiköiden "taikalipuista", ei bsb:stäjupu_mies kirjoitti:Eihän niitä saa muutenkaan olla kuin 1 armeijjassa...
"Ei kolmea+ samaa special-valintaa" tarkoittaa kaiketi samaa kuin max 2 samaa special-valintaa?
Aika ETC-komppipohjaiselta näyttää. Pistehintojen muuttelu ja omat säännöt hieman epäilyttävät. Paria armeijaa ei tosin paljoa rajoitukset kiinnosta (skaven köh köh). Mutta miksei örkeille ole herunut yhtä hyvää boonusta kuin muille "huonoille" armeijoille?smaxx kirjoitti:Olettepa te hyvät ihmiset nähneet vaivaa näiden sääntöjen kanssa !
Saisikos sääntösettiin maalauspisteiden lisäksi vielä pukeutumispakon, tai ainakin 10 bonuspinnaa jos pukeutuu näyttävästi armeijansa varustukseen ? Eihän tuo nyt Ropeconissa ihmeemmin huomiota herättäisi, mutta toisihan se tiettyä arvokkuutta nopanheittelyyn, jos olisi laittautunut vaikkapa sinisestä sukelluspuvusta modattuun skinkki-asuun... Tai jättirotaksi, tai Minotaurukseksi, Muumioksi, tai Slayeriksi, tai...
Samalla voisi näppärästi jo kaukaa bongata mielenkiintoiset taisteluparit eri pöydillä : Legendaarinen Örkkien ja Kääpiöiden taistelu, pelaajina kaksimetrinen pitkäpartainen kääppäripelaaja sarvet päässä ja kirves kourassa, vastassa pelottavasti naamansa vihreäksi maalannut ja ilkeästi irvistelevä pikkupoika, toisessa pöydässä empiren Carroburgin Greatswordien perinteiseen paraatiasuun pukeutunut kiukkuinen pelaaja huitomassa turhaan ja turhautuneena ilmaa vastassa naureskelevan Wraithiksi pukeutuneen eetteriolennon edessä...
Tällä pienellä sääntömuutoksella hammeristit sulautuisivat ropeconin massaan jo huomattavasti paremmin, heh heh.
Samalla voisi näppärästi jo kaukaa bongata mielenkiintoiset taisteluparit eri pöydillä : Legendaarinen Örkkien ja Kääpiöiden taistelu, pelaajina kaksimetrinen pitkäpartainen kääppäripelaaja sarvet päässä ja kirves kourassa, vastassa pelottavasti naamansa vihreäksi maalannut ja ilkeästi irvistelevä pikkupoika, toisessa pöydässä empiren Carroburgin Greatswordien perinteiseen paraatiasuun pukeutunut kiukkuinen pelaaja huitomassa turhaan ja turhautuneena ilmaa vastassa naureskelevan Wraithiksi pukeutuneen eetteriolennon edessä...
Tällä pienellä sääntömuutoksella hammeristit sulautuisivat ropeconin massaan jo huomattavasti paremmin, heh heh.
-
Malformation
Minua pelottaa pelkästään ajatus Ropeconiin osallistumisesta turnauksen takia. Turha siitä kokemuksesta on tehdä traumatisoivampaa kuin tarpeen.smaxx kirjoitti:Saisikos sääntösettiin maalauspisteiden lisäksi vielä pukeutumispakon, tai ainakin 10 bonuspinnaa jos pukeutuu näyttävästi armeijansa varustukseen ?
Kyllä.Finet kirjoitti:"Ei kolmea+ samaa special-valintaa" tarkoittaa kaiketi samaa kuin max 2 samaa special-valinta
Kyllä, pääosin etc-kompeista meidän säännöt on ripattu, niinkuin monet varmaan ovat hoksanneet. Pistehintojen muuttelu on kieltämättä aika slippery slope, mutta onhan nuo sekä hinnoiltaan muutellut että extra-slotin vievät jutut aika hurjia ilman mitään rajoituksia (ja ei noita muuteltuja itemeitä nyt ihan miljoonaa ole). Mennään näillä säännöillä tämä turnee ja jos närästää liikaa niin ottaa rennien tai jättää tulematta, no problemo.Finet kirjoitti:Aika ETC-komppipohjaiselta näyttää. Pistehintojen muuttelu ja omat säännöt hieman epäilyttävät. Paria armeijaa ei tosin paljoa rajoitukset kiinnosta (skaven köh köh). Mutta miksei örkeille ole herunut yhtä hyvää boonusta kuin muille "huonoille" armeijoille?
En nyt väittäisi että rotat pääsee kuin koira veräjästä etc-komppien ohi. Ensinnäkin niitten taikominen rajoittuu noppalimitin takia kohtuullisesti. Toisekseen ampumista rajoittaa hard limit rättäreille + vain 1 wlc + vain 2 unittia jezzaileja ja tähän vielä bonuksena yleiset 7th ed haitalliset sääntömuutokset rotille. On noita skavenien pelejä nähty etc-kompeilla ihan kohtuullisesti et voi hyvällä omallatunnolla väittää niiden sopeutuvan joukkoon ihan hyvin.
Örkeille ei nyt ton enempää boostia tällä kertaa kun ne kuitenkin on paras noista huonoista armeijoista.
Eiköhän pukeutumispakko ole jo conissa ihan yleisen säädyllisyyden vuoksi. Ei huvittas katella alastonta nörttilaumaa. ;-)smaxx kirjoitti:Saisikos sääntösettiin maalauspisteiden lisäksi vielä pukeutumispakon, tai ainakin 10 bonuspinnaa jos pukeutuu näyttävästi armeijansa varustukseen ? Eihän tuo nyt Ropeconissa ihmeemmin huomiota herättäisi, mutta toisihan se tiettyä arvokkuutta nopanheittelyyn, jos olisi laittautunut vaikkapa sinisestä sukelluspuvusta modattuun skinkki-asuun... Tai jättirotaksi, tai Minotaurukseksi, Muumioksi, tai Slayeriksi, tai...
Jos kuuluu kovaydinjoukkoon ja todellakin pukeutuu armeijansa varustukseen niin tuomaristo voi antaa yhden "omistautumispisteen" joka toimikoon tiebreakkerina. :-)
...silence...
jupu_mies kirjoitti:ikonit? Tämä ei ole 40k
Jos lakkaisit kuitenkin kommentoimasta siihen asti kun olet säännöt opetellut... :Pjupu_mies kirjoitti:Eihän niitä saa muutenkaan olla kuin 1 armeijjassa...
Mutta, asia selvä.
- jupu_pupu_mies
Siis luulin että demonien magic bannereitakaan ei saa olla kuin 1 per armeijja...
Ei demoneilla mitään magic bannereita ole ollenkaan :) Ainakaan normaalien taikavehkeiden merkityksessä.jupu_mies kirjoitti:Siis luulin että demonien magic bannereitakaan ei saa olla kuin 1 per armeijja...
Lasketaan Regiments of Renown special charactereiksi DoWille? Mikäli Asarnilin saa tuoda, olisiko hänen lohikäärmeellään armour savea? Säännöistä puuttuu maininta kärmeksen scaly skinistä, mutta ilmeisesti ETCssä sille on kuitenkin suotu 3+ save.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Kyllä.Markkola kirjoitti:Lasketaan Regiments of Renown special charactereiksi DoWille?
...silence...
Hyvältä vaikuttaa sääntöpaketti. Esim. petomiehet saa nyt sitä buustia mitä ne tarvitseekin.
Koska säännöt/ rajoitukset on ETC- johdannaisia, niin olisinkin kaivannut samanlaista pisterajoitusta eri armeijoille mitä
esim. ETC- kompit käyttää:
The ladder system:
All armies are divided into three categories; A, B and C.
Category A armies are limited to 2000pts, B to 2250pts and C to 2500pts.
Category A (2000pts)
Demons of Chaos
Vampires
Category B (2250pts)
Bretonnia
Chaos Dwarfs
Dark Elves
Dwarfs
Empire
High Elves
Warriors of Chaos
Lizardmen
Skaven
Tomb Kings
Wood Elves
Category C (2500pts)
Ogre Kingdoms
Orcs & Goblins
Dogs of War
Beasts of Chaos
Luulisin että, jos pistemäärät muutettaisiin ylläolevan mukaan, niin se ei vaikuttaisi hirveästi esim. aikatauluihin(?).
Enemmistö armeijoihin tulisi vain 250 pistettä lisää tämänhetkiseen pisterajaan verrattuna.
Bal-Sagoth suomennokset sopii skenujen nimiksi vallan mainiosti.
Tuo sen eeppisyyden tunteen jo valmiiksi.
Mutta mutta, mukana ollaan silti...
Koska säännöt/ rajoitukset on ETC- johdannaisia, niin olisinkin kaivannut samanlaista pisterajoitusta eri armeijoille mitä
esim. ETC- kompit käyttää:
The ladder system:
All armies are divided into three categories; A, B and C.
Category A armies are limited to 2000pts, B to 2250pts and C to 2500pts.
Category A (2000pts)
Demons of Chaos
Vampires
Category B (2250pts)
Bretonnia
Chaos Dwarfs
Dark Elves
Dwarfs
Empire
High Elves
Warriors of Chaos
Lizardmen
Skaven
Tomb Kings
Wood Elves
Category C (2500pts)
Ogre Kingdoms
Orcs & Goblins
Dogs of War
Beasts of Chaos
Luulisin että, jos pistemäärät muutettaisiin ylläolevan mukaan, niin se ei vaikuttaisi hirveästi esim. aikatauluihin(?).
Enemmistö armeijoihin tulisi vain 250 pistettä lisää tämänhetkiseen pisterajaan verrattuna.
Bal-Sagoth suomennokset sopii skenujen nimiksi vallan mainiosti.
Tuo sen eeppisyyden tunteen jo valmiiksi.
Mutta mutta, mukana ollaan silti...
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Pääkaupunkiseudun pelikerho
- Scumboogie
Hei, hyvä idea! Tehkää järjestäjät oikeasti joku tällainen lisäpistejuttu, houkuttelisi sitten porukkaa pukeutumaan. Tuomarit/vastapelaaja voisi sitten arvostella puvun jollain pisteytyksillä, ehkä 0-10 tai jotain, 0-5...smaxx kirjoitti: Samalla voisi näppärästi jo kaukaa bongata mielenkiintoiset taisteluparit eri pöydillä : Legendaarinen Örkkien ja Kääpiöiden taistelu, pelaajina kaksimetrinen pitkäpartainen kääppäripelaaja sarvet päässä ja kirves kourassa, vastassa pelottavasti naamansa vihreäksi maalannut ja ilkeästi irvistelevä pikkupoika, toisessa pöydässä empiren Carroburgin Greatswordien perinteiseen paraatiasuun pukeutunut kiukkuinen pelaaja huitomassa turhaan ja turhautuneena ilmaa vastassa naureskelevan Wraithiksi pukeutuneen eetteriolennon edessä...
Harmi että itse menen tuonne vampyyreilla, ei löydy tarpeeksi rähjäisiä kuteita, että esittäisin zombia :D