"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Royal Family presents - Ropecon 2k9 WH40k-Turnajaiset

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Sami Jumppanen

Re: Royal Family presents - Ropecon 2k9 WH40k-Turnajaiset

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Onko muuten Chapter Aproved yksiköt sallittuja? Esim. WH Zealotit?
Chaoslord

Viesti Kirjoittaja Chaoslord »

Kai se oli odotettavissa että Godwynin laki toteutuu turnausketjuissakin ennen pitkää. :-P

En tosin näe minään oikeusmurhana jos noiden drone-broadsaidien seikkailut turnauksissa(?) pakon edessä päättyvät.
...silence...
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Oberon kirjoitti:Kiitoksia Jounille, mukava että jotkut näkee maalausta syvemmälle tota jengiä katsellessaan.
Eli herra jonka ainoa 'validi' argumentti on "ne o musta rumia!1!11!one" ja ihailee (anteeksi nyt vain) ylijäämäbitseistä ja rautalangasta kasattuja wannabe-titaani-battletankkeja (siltä ne nyt näyttävät) puhuu sinusta täyttä asiaa? Anteeksi, jutuissasi tapasi olla järkeä. Minne se katosi?
Chaoslord kirjoitti:En tosin näe minään oikeusmurhana jos noiden drone-broadsaidien seikkailut turnauksissa(?) pakon edessä päättyvät.
Entäs sen, että nimenomaan nuo, mutta vastaavat kyhäelmät saavat kaikessa rauhassa vihreää valoa?
Sami Jumppanen kirjoitti:Onko muuten Chapter Aproved yksiköt sallittuja? Esim. WH Zealotit?
Riippu ilmeisesti siitä, kuinka hyvää pataa olet järjestäjien kanssa...
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Ei sun kanssa varmaan kannata jauhaa tästä, mutta kun nyt satun kannattamaan natseja muutenkin, niin menköön.
Cannonball kirjoitti: Eli herra jonka ainoa 'validi' argumentti on "ne o musta rumia!1!11!one" ja ihailee (anteeksi nyt vain) ylijäämäbitseistä ja rautalangasta kasattuja wannabe-titaani-battletankkeja (siltä ne nyt näyttävät) puhuu sinusta täyttä asiaa?
Joo, kyllä. Kiitos btw, huomasit siis kuitenkin mitä noissa oli haettu, ilman että mun tarvitsi sitä sulle rautalangasta vääntää (ai jumankekka kun olenkin hauska, ahahehehehe, huomasitko?), hyvin tehty.
Cannonball kirjoitti: Anteeksi, jutuissasi tapasi olla järkeä. Minne se katosi?
Sisällytän järkeä juttuihini juuri niin paljon kuin niiden kohde sitä ansaitsee, kyllä sitä aina välillä löytyy, viime aikoina valitettavasti vähemmän. Missähän lienee vika.
Cannonball kirjoitti:
Sami Jumppanen kirjoitti:Onko muuten Chapter Aproved yksiköt sallittuja? Esim. WH Zealotit?
Riippu ilmeisesti siitä, kuinka hyvää pataa olet järjestäjien kanssa...
Kantsii olla hyvää pataa järjestäjien kanssa. En kyllä erikseen nykinyt naruista (tiedä vaikka ei olisikaan auttanut, eikä näköjään tarvinnut), mutta silti kiva että kelpaavat.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Inouj kirjoitti:Mä olen kuitenkin jo valmiiksi mulkun maineessa, niin kai pitää pelastaa Abu ja Ishmael pinteestä.

@Cannonball: Noi sun Broadit ja varsinkin Crisikset on rumia, halpoja, rahansäästö aikeissa tehtyjä, rumia proxyjä.
Ihan sama mitä yritätkään selittää. Oberonin Russit ja Houndi taas on oikeesti Scratch-Buildeja vahvasti teemoitetussa armeijassa, jossa joka ikiseen ukkeliin on perustellut syyt, ja nähty oikeasti vaivaa, eikä vaan tehty nenä-päähän konversioita, joilla yritetään säästää rahaa.

Se on tietty sun juttus että et tykkää GW:n suiteista, miksi oot koskaan päätynyt Tau-armeijaa tekemään?
Mut me ei tykätä sun suiteista, tykätään niistä jopa niin vähän, että bannittiin tästä turneesta. (Piste)

-Jouni
Tässä periaatteessa on hyvin vähän ideaa. Tällä linjalla kaikki esim. kaikki rough rider konffit ovat laittomia. Miksi ei riitä että jos figu on tuormareiden mielestä ruma ja rumentaa koko armeijan niin siitä kärsi vain maalauspisteissä?
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Cannonball

Oberon kirjoitti:
Cannonball kirjoitti: Anteeksi, jutuissasi tapasi olla järkeä. Minne se katosi?
Sisällytän järkeä juttuihini juuri niin paljon kuin niiden kohde sitä ansaitsee, kyllä sitä aina välillä löytyy, viime aikoina valitettavasti vähemmän. Missähän lienee vika.
Puhe kun on tästä pätkästä;
Oberon kirjoitti:Kiitoksia Jounille, mukava että jotkut näkee maalausta syvemmälle tota jengiä katsellessaan.
niin voinen sanoa, että kyllä, näin näyttää asia olevan. Kiitoksia selvennyksestä. Valitettavasti en rahojani kuluta sellaiseen porukkaan joka pienellä perseen nuolennalla kusee omien sääntöjensä niskaan, joten ei muuta kun odottelemaan niitä järjestäjiä joita ei kiinnosta "Kaverin kaveri on aina oikeassa"-mentaliteetti. Muuttakaahan nimenne Loyal Familyksi.
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Huomannet varmaan sääntöpakettia lukemalla, että et joudu kuluttamaan senttiäkään työllä ja epäilemättä valtaisalla määrällä hikeä ja kyyneleitä ansaitsemiasi rahoja tähän turnaukseen, se on ilmainen. Turha valittaa, kun et edes maksa mitään.

Loyal Family, toi oli aivan loistava heitto.

EDIT: Guardsman, elä sinäkin vajoa tähän suohon, sullahan ei ole mitään hätää :)
Viimeksi muokannut Oberon, Su 14.06.2009 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Jep. Ja kiitokset Jounille summaamisesta.

Tää asia on nyt varmaan loppuunkäsitelty, halukkaat äänestävät jaloillaan ja loput nauttivat kesän mojovimmista 40k kinkereistä.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Cannonball

Abu kirjoitti:Jep. Ja kiitokset Jounille summaamisesta.

Tää asia on nyt varmaan loppuunkäsitelty, halukkaat äänestävät jaloillaan ja loput nauttivat kesän mojovimmista 40k kinkereistä.
Näin kahvikupposen jälkeen rauhoituttuani tajuan, että minua on johdettu kuin pässiä narussa parin viime viestini ajan. Kertokaa se niin välttelemänne vastaus siihen perustavaan kysymykseen, johon olen tässä flamebaitsuossa koettanut turhaan saada selvää kantaa:
Miten mielestänne voi olla oikein kieltää omien määritelmienne mukaan täysin validi figu sen perusteella, että se on mielestänne ruma? Tämä horjuttaa uskoa osaan koko turnauspelaamisen- ja nautinnon perustaa: tasapuolisiin, puolueettomiin ja luotettaviin sääntöihin sekä tuomareihin. Onko sananne minkään arvoinen, jos näin kevyesti syötte sen? Voiko ylipäätänsä mihinkään sanomaanne uskoa? Jos tänään syrjitte minua, niin ketä huomenna?
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Cannonball kirjoitti:Miten mielestänne voi olla oikein kieltää omien määritelmienne mukaan täysin validi figu sen perusteella, että se on mielestänne ruma? Tämä horjuttaa uskoa osaan koko turnauspelaamisen- ja nautinnon perustaa: tasapuolisiin, puolueettomiin ja luotettaviin sääntöihin sekä tuomareihin. Onko sananne minkään arvoinen, jos näin kevyesti syötte sen? Voiko ylipäätänsä mihinkään sanomaanne uskoa? Jos tänään syrjitte minua, niin ketä huomenna?
Siis ihan rehellisesti nuo suitit ja broadit näyttää lähinnä huonoilta proxyiltä. Tulee mieleen erään marinepelaajan limsatölkkipodit jotka menee about samaan kategoriaan.
Ne ei ole oikeastaan kovinkaan kuvaavia, eikä myöskään oikean kokoisia.. Aseistuskin on ilmeisesti vähän siinä ja siinä.

Pointti ei varmaankaan ole siinä että ne olisi vain rumia, koska täysin oikeastakin figusta saa aika helpostikkin ruman.
Counts-as tavaran käyttö ihan oikeasti vähän vaatii että ne on tehty HYVIN.. Vertaa esim Migsulan Mechanidit (joista niistäkin ihmiset on aika montaa mieltä tosin)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Cannonball

Deetwo kirjoitti:Siis ihan rehellisesti nuo suitit ja broadit näyttää lähinnä huonoilta proxyiltä. Tulee mieleen erään marinepelaajan limsatölkkipodit jotka menee about samaan kategoriaan.
Ne ei ole oikeastaan kovinkaan kuvaavia, eikä myöskään oikean kokoisia.. Aseistuskin on ilmeisesti vähän siinä ja siinä.
Edelleenkin ovat osapuilleen oikean kokoisia, ja surffaajat ovat olleet 100% wsysiwygia aseistuksensa suhteen jo ties kuinka kauan. Broadsideistä jo seliteltiin jotain siihen suuntaan, että se railgun, niidan ah-niin ainoa aseistusvirhe saattaisi olla syynä, mutta ne surfaajasuittien (ja nojatuoli/skootterisetien) pistäminen samaan kategoriaan niiden limsatölkkien kanssa vaatii joko puusilmää tai päivittämätöntä visuaalista dataa jostain kahden vuoden takaa =/ Vähän kummastuttaa koko proxytyssyyttely, kun 95% vastaan tulleesta runsaasta palautteesta on tähän asti tosiaan ollut positiivista.

Edelleenkin pyydän järjestäjiltä sitä suoraa vastausta tuohon boldattuun kysymykseen, sen sijaan että muut sotulaiset täällä arvailevat syitä. Aikaisemmien postauksien aikana kun tuli jo varsin selväksi Familyläisten asenteista, että se rumuus ja ei-tykkää asenne on se ainoa 'validi' syy hylkäämiselle.
Viimeksi muokannut Cannonball, Su 14.06.2009 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A.M€nen

Viesti Kirjoittaja A.M€nen »

Guusfraba. Jädeä lätsään, sotakirveet hautuuseen ja sumpit tuulensuojaan.

Tässä ei nyt ole kysä mistään henkilökohtaisesta, eikä mikään hyvävelimentaliteetti ole se mistä päätökset kumpuaa.

kuten deetwo mainitsikin, jos pelaa count as -virityksillä, niin ottaa tietoisen riskin. jos kyseessä on niinkin räikeä count assi kuin oberonilla ja cannonballilla, tulee ukkojen kelpoisuus tarkastuttaa etukäteen, kuten turnauspaketti antaa ymmärtää, minkä jälkeen järjestäjät tuomitsevat, että onko tarvittava kuvaavuustaso saavutettu. fluffilla voi selittää kaikenlaista, mutta ainakin allekirjoittanut on aika kyllästynyt katselemaan snotlingeista teltyjä furyja, tölkkipodeja ja tynnyrissä piilottelevia kenraaleita, puhumattakaan mistään näkymättömyysjuomista. tätä ilmiötä yritämme nyt kitkeä turnauksistamme, ja sen takia pidämme tiukkaa linjaa. vaikka onhan meidän linja superlöysä jos vertaa GWn virallisiin kekkereihin, joissa vain GWn tuotteet sallittu.

rumuudella ei ole mitään tekemistä minkään kanssa. avainsana on kuvaavuus. rumuus arvostellaan maalauspisteissä (paitsi tässä turnauksessa) ja kuvaavuus hyväksytty/hylätty -asteikolla.

dronesuitit ei mielestämme saavuttanut tarvittavaa kuvaavuustasoa, titaanit saavutti.
toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä.

ei kanneta kaunaa, eletään ihmisiksi, rakkauden jäätelökesä 09.

in the grim darkness of far future there is only love.

-Allu
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
Chaoslord

Tähän kohtaan sanottakoon vielä se että turnausjärkkäyksestä ei yleensä mitään muuta kostu kuin hyvän mielen ts. aika pitkälle talkootyöllä mennään. Tämän vastapainoksi järkkärit saavat onneksi päättää sääntöpaketistaan ja mm. edellytyksistä minkälaisilla ukkeleilla turneeseen pääsee osallistumaan. Eli tässä mielessä ei voi olettaa että osallistujaehdokkaalla olisi joku mystinen oikeus tunkea väkisin mukaan figuilla joita järjestäjät eivä ole hyväksyneet.
...silence...
Cannonball

Kiitoksia A.M€nen, vihdoinkin edes jonkinlaista oikean ongelman lähestymistä sieltäkin päin. Valitettavasti aikasemmin sanotusta saa varsin hyvin selville kuvaavuus-kriteerinne;
Inouj kirjoitti:...oikeesti Scratch-Buildeja vahvasti teemoitetussa armeijassa, jossa joka ikiseen ukkeliin on perustellut syyt, ja nähty oikeasti vaivaa, eikä vaan tehty nenä-päähän konversioita, joilla yritetään säästää rahaa.
Abu kirjoitti:...aseistus on kohdallaan, niissä on selkeä tyyli eikä niissä ole koon puolesta tavoiteltu peliteknistä etua.
jotka nappini täyttävät. Unohdetaan tässä vaiheessa ne broadit, niissä toteutuu vain tuo n.90% ehdoista sen railgunin takia. Tosin sitä ihmettelen että ne Oberonin mechat jotka yltävät parhaillaankin siihen 90% kokonsa takia tulivat läpi. Sen sijaan 100% varsin selkeät kriteerinne täyttävät surffaritkin saivat banaania, niin kommenttisi
A.M€nen kirjoitti:rumuudella ei ole mitään tekemistä minkään kanssa. avainsana on kuvaavuus. rumuus arvostellaan maalauspisteissä (paitsi tässä turnauksessa) ja kuvaavuus hyväksytty/hylätty -asteikolla.
dronesuitit ei mielestämme saavuttanut tarvittavaa kuvaavuustasoa, titaanit saavutti.
vaikuttaa lähinnä yritykseltä haudata tapahtunut kuin sitä ei ois ollutkaan. Jos teillä ei oikeasti olekkaan mittän selkeitä kriteereitä, vaan valitsette todellakin pelkästään sen perusteelle että pidätte/ette pidä figusta, niin sanokaa se nyt edes reilusti suoraan. Kysyn teiltä ensi kerralla minkä värisellä armeijalla saa pelata että tiedän ottaa oikean mukaan.

Chaoslord kirjoitti:Tähän kohtaan sanottakoon vielä se että turnausjärkkäyksestä ei yleensä mitään muuta kostu kuin hyvän mielen ts. aika pitkälle talkootyöllä mennään. Tämän vastapainoksi järkkärit saavat onneksi päättää sääntöpaketistaan ja mm. edellytyksistä minkälaisilla ukkeleilla turneeseen pääsee osallistumaan. Eli tässä mielessä ei voi olettaa että osallistujaehdokkaalla olisi joku mystinen oikeus tunkea väkisin mukaan figuilla joita järjestäjät eivä ole hyväksyneet.
Tuo boldattu pitäisi edelleenkin olla kaikille sama. En minä tuonne ollut menossakaan (olen töissä nääs) enkä varsinkaan tämän jälkeen. Taitaa muutenkin Familyllä ja minulla olla jonkin aikaa tämän jälkeen toisiimme kohdistuva allergia, vaikka joku tämän tässä järkevästi selittäisikin. Luottamus nääs rakentuu vuosien mittaan, ja romahtaa sekunneissa.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

No täälläpä on päällä kauheat itkuraivarit, vaikka ovi suljettiin jo edestä eikä sillä ole korvia. Ja vilpittömästi toivon, ettei RF inttämisestä helly.
Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj »

Guardsman kirjoitti: Tässä periaatteessa on hyvin vähän ideaa. Tällä linjalla kaikki esim. kaikki rough rider konffit ovat laittomia. Miksi ei riitä että jos figu on tuormareiden mielestä ruma ja rumentaa koko armeijan niin siitä kärsi vain maalauspisteissä?
Ymmärrän että kantasi asiaan on puolueellinen, mutta menet lievästi liiallisuuksiin heittäessäsi tuon vertauksen.
Rough rider konffit jotka sisältävät ratsastajan ja ratsun, ja mielusti oikeat aseet on tietty ok.

Ei se rumuus ole todellakkaan mikään peruste. Myös rumat figut on turnauksessa sallittuja. Itsekin omistan ja olen maalannut (rumasti) monia rumia figuja, ja niillä turnauksissa pelannut. Myös scratch-buildit ja konversiot ovat turnauksessa sallittuja, omat armeijat sisältävät näitäkin. Niissä vain on tietyt, tällä kertaa meidän asettamat vaatimukset.

Olen pahoillani, jos edellinen vietini antoi kuvan, että ko. Tau figut olisi bannittu "ainoana validina pointtina" rumuus.
Ydinkohtana on kuitenkin nimenomaan figujen kuvaavuus. Emme ole koskaan turnauksissamme edellyttäneet turnauksissa täyttä WYSIWYG:iä, koska olemme varsin tietoisia että toimiviakin "counts as" -armeijoita ja yksiköitä Suomestakin löytyy.
Tätä sääntöä, tai sen puutetta, on kuitenkin aiemmin, sekä meidän että muissakin turnauksissa, venytetty/raiskattu kaiken maailman proxy/pahvi/putty -virityksillä. Näitä välttääksemme esitimme konkreettisen esimerkin siitä, mitä emme halua nähdä.
Valitettavasti esimerkkimme osui ilmeisesti hyvinkin arkaan paikkaan ja aiheutti erikoisen vahvan reaktion.

@Cannonball, olen pahoillani, että tunnet itsesi julkisesti nöyryytetyksi, ei ollut tarkoitus.
Mulla olisi kuitenkin sulle muutama kyssäri:
-Edelleen, miksi olet Tau armeijaa päätynyt väsäämään jos et suiteista tykkää?
-Miksi tossa kuvassa silti on kaksi ihan tavallista suittia, jotka itse olet selvästi armeijaan maalannut?
-Keneltä tätä posiitivista palautetta on tullut?
-Johtuiskohan palutteen jakauma siitä, että ihmiset ei vaan kehtaa haukkua päin naamaa?
-Luuletko että saat hirveän hyviä vastauksia kun alat heti riehumaan?

Ja sehän on jo kauan sitten todettu, että kaikki Royal Familyläiset on powerpelaajahillottajaelitistikusettajahomoja, paskaa jengiä koko sakki, ja pelimiehet ei pukeudu oranssiin.
spjarv

Viesti Kirjoittaja spjarv »

Hittoako tässä enää kukaan jeesustelee, turnausjärjestäjä on puhunut. En itsekään päästäisi turnaukseen marinearmeijaa, jossa terminaattorina on perusmarineita hatulla, dreadit perusmarineita kahdella autocannonilla ja speederit marineita rullaluistimilla. Se on sitten mielipideasia(tm) milloin konffi on paskaa ja milloin nerokasta. Tämän päättävät järjestäjät, halutessaan mielivaltaisesti.

-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
Chaoslord

Cannonball kirjoitti: Tuo boldattu pitäisi edelleenkin olla kaikille sama. En minä tuonne ollut menossakaan (olen töissä nääs) enkä varsinkaan tämän jälkeen. Taitaa muutenkin Familyllä ja minulla olla jonkin aikaa tämän jälkeen toisiimme kohdistuva allergia, vaikka joku tämän tässä järkevästi selittäisikin. Luottamus nääs rakentuu vuosien mittaan, ja romahtaa sekunneissa.
"Counts as"-tilanteessa pitäisi saada luotua illuusio että pelaamasi ukkeli olisi vertailukelpoinen alkuperäisen asian kanssa. Jos nyt ei välitetä siitä kuinka hyvin konffaus yms on sitte lopulta toteutettu, jo alkuperäisessä sijaismodeli-ideassa olisi fiksua ottaa huomioon minkälainen statline korvattavalla ukkelilla on + koko-erot alkuperäisen modelin kanssa. Yksi tärkeä asia mikä voi venyttää hyväksyttävyyden rajoja on kokonaan erinäisen teeman ympärille rakennettu armeija, varsinkin jos kyseinen konsepti/teema on edes kohtalaisesti toteutettu.

Jos nyt katsotaan broadside-dronea ja admech walker-tankkia niin eroja kyllä löytyy, selvennän:

drone:
-Alkuperäisellä battlesuitilla on aika paljon enemmän massaa kuin yksittäisellä dronella vaikka siihen pulttaisikin extra-aseita.
-Battlesuitin stateista löytyy kohtuullisesti kestävyyttä ja hieman lähistelyvoimaakin ja 2+ panssarikin vielä. En kyllä hyvällä tahdollakaan saa ängettyä noita kaikkia attribuutteja dronelle.
-Armeija taitaa kuitenkin olla kohtuullisen normaali taukki-joukkio eikä mikään drone-only(?) teemalista jossa kaikki olisi korvattu droneilla.
-Ei linkattua raidetykkiä kuten normi-battlesuitilla joskaan tämä ei omasta mielestäni ole se suurin kynnyskysymys
-Oli tämä sitten alkuperäinen motiivi tai ei, tuosta modelista valitettavasti huokuu pikkasen se läpi että tehdäänpä nyt halvalla & nopsaan broadsideja. Tämäkään ei ole se suurin kynnyskysymys vaan mun isoin beeffi on noi kaks ekaa pointtia.

kävelijätankki (jos tällä nyt leman russia koitetaan korvata)
-Suurin etu noissa taitaa olla että tosta löytyy kokoa ja panssarointia sen verran että ton vois kuvitella olevan joku tankkia vastaava värkki + taitaa siinä aseetkin olla suht koht oikein, eli kunhan noihin ei änkisi mitään hulluja lähitaisteluvermeitä niin vastapuoli voi kuvitella että tuon voi kipata meleessäkin.
-Isoin miinus tuossa on mun mielestä se että ton vois hyvin kuvitella walkkeriks mutta tässä kohtaa päästäänkin lieventävään asianhaaraan joka on armeijaa yhteensitova adeptus mechanicus-teema (jota mahdollisesti tukisi vielä se seikka että kaikki russit olis tollasia kävelijöitä ja sit jos olis jotain muita vehicleitä niin ne olis sit jonkin muun näkösiä värkkejä).

Eli täten en siis katso että sua olis mitenkää naaman takia dissattu.
Mr_Fogg

Viesti Kirjoittaja Mr_Fogg »

Kaippa sitä voisi oman mielipiteenkin täältä takavasemmalta heittää.

Niistä surffari-suiteista en voi sanoa mitään, kun en ole niitä koskaan nähnyt, mutta noista drone-broadsideistä voin. Ideana drone railgunilla on vekkuli ja ihan kivasti toteutettu. Broadsidenä sen peluuttaminen kuitenkin on siellä häilyvillä rajoilla. Tuossa kuvassa olevat dronet, eivät taida olla edes tikun päässä, jolloin korkeus ei täsmää ja hukkuu herkästi pienenkin maaston taakse. Vaikka ne olisivat tikun päässä, niin otappa käteen oikea broadside ja vertaa kokoa. Okei ne voi olla yhtä korkeita, mutta katopa leveyttä, raajoja ja alavartaloa. Sieltä puuttuu ympäriltä aika paljon massaa, mihin tähdätä. Kun pelataan 5. edikkaa ja true line of sightia, niin tällaiset asiat merkitsee paljon. Ja pelkkä aseen näkyminen ei riitä siihen, että kohdetta voi ampua. Pitää näkyä joko pää, kroppa tai raajat. Aseiden lisäksi tuossa on pelkkä drone, joka ei paljoa isompi ole kuin suitin pelkkä pää.

Niinkuin alussa sanoin, ihan hieno konvaus, (mutta ei mielestäni kuvasta broadsideä. Soveltuisi ehkä paremmin pathfinderiksi railriflellä.) Huom! Suluissa olevan moni jättäisi sanomatta kasvotusten. Ehkä siinä selitys, että olet saanut paljon pelkästään positiivista palautetta.

Omasta mielestäni hyvin harvat jopa hienosti konvatuista armeijoista on peliteknisesti päteviä. Aina jokin asia ei täsmää: koko, muoto tai aseistuksen kuvaavuus. Ymmärrän hyvin, jos turnauksen järjestäjät haluavat näitä karsia turnauksistaan, oli keinot mitkä hyvänsä. Makunsa kullakin. Tämäkin kuitenkin täytyy tehdä tyylillä ja ehkä ei ole oikein käyttää toisten figuja näin julkisesti esimerkkinä kysymättä ensin lupaa. Varsinkaan tämmöisessä huonossa valossa.

Otetaan rauhallisesti jätkät.
Cannonball

Inouj kirjoitti:@Cannonball, olen pahoillani, että tunnet itsesi julkisesti nöyryytetyksi, ei ollut tarkoitus.
Mulla olisi kuitenkin sulle muutama kyssäri:
-Edelleen, miksi olet Tau armeijaa päätynyt väsäämään jos et suiteista tykkää?
Rakastuin fluffiin ensisilmäyksellä. Se on aina ollut se ehdottomasti vahvin pointti, joka mieltymykseni armeijaan määrää.

-Miksi tossa kuvassa silti on kaksi ihan tavallista suittia, jotka itse olet selvästi armeijaan maalannut?
Kuva on sieltä ~2,5 vuoden takaa, ajalta jolloin tuo projekti oli vasta aluillaan. Silloin aikoinaan armeijasta puuttui vielä 'se jokin', joka lopulta noiden scratchbuildieni kanssa loksahti lopullisesti kohdalleen.

-Keneltä tätä posiitivista palautetta on tullut?
Lähes keneltä tahansa, jonka kanssa on asiasta puhettakin tullut. Joku ne kerran haukkui lyttyyn, ja sitä sitten muut asiasta kuulleet ihmettelivät. Muun muassa maalausarvostelijat ovat lytänneet monasti kehnohkon maalausjälkeni, mutta antaneet silti kelvolliset pinnat nimenomaan itse modelien perusteella.

-Johtuiskohan palutteen jakauma siitä, että ihmiset ei vaan kehtaa haukkua päin naamaa?
Tjaa-a, ottaen huomioon kuinka laajalti sitä maalausjälkeä on haukuttu, ei oikein käy järkeen että siitä modelauksesta ei sanotakaan poikkipuolista sanaa.

-Luuletko että saat hirveän hyviä vastauksia kun alat heti riehumaan?
Luuletko, että saat kauhean hyvän asenteen kun alat heti liekittämään? >.>
Inouj kirjoitti:kaikki Royal Familyläiset on powerpelaajahillottajaelitistikusettajahomoja, paskaa jengiä koko sakki, ja pelimiehet ei pukeudu oranssiin.
Itse asiassa tähänasistiset kokemukset osoittavat muuta, ja oranssikin on kannatettava väri.

Chaoslordilta tulikin ihan mukiinmenevä yhteenveto siitä dronen kelvottomuudesta nykymyodossaan (paranneltu mk.III piirrustuspöydälle, Mhahahahahaa), ja kenties se massaongelma pätee noihin surffareihinkin, joskin se idea niissä nimenomaan on se, että ne näkyvät yhtä laajalti (ainakin sen apudronensa kanssa) näyttäen nimenomaan paljon kevyemmiltä ja ketterämmiltä. Ja aivan totta puhui Mr_foggkin tuossa. Ei ollut mikään miellyttävä yllätys, kun se oma armeija pomppasi sieltä silmille, ja se kai osaltaan katalysoi tätä herne -> nenä-reaktiota. Nyt kysymys kuuluukin: Miksi tämä Chaoslordin linja poikkeaa niin perustavasti noista ensimmäisellä sivulla annetuista perusteluista? Jos Chaoslordin tapa todellakin oli se oikea virallinen tapanne suorittaa valinta-hylky, en voi vieläkään väittää olevani täysin samaa mieltä kanssanne, mutta ainakin voin ymmärtää kantaanne. Tosin kun kriteereistä on eri henkilöiltä tullut eri posteissa erilaista tietoa, tuskin voidaan koskaan vedenpitävästi ja uskottavasti todistaa, mikä niistä oli totta.

Neuvoni teille: kun saatte tällaisen suuremman luokan kyselyn, tai mieluummin jo ennen sitä, kommunikoikaa ihmeessä ja sopikaa keskenänne mitkä ovat ne yhteiset, kaikille pätevät pelisäännöt, ilman että rupeatte sepittelemään mitä sattuu. Ilman alkupään ristiriitaisuuksianne ja jatkuvaa "ei, syynä oli sittenkin tämä"-tuuliviireilyä suurin osa tästäkin debaatista olisi vältetty, huomattavasti vähemmällä "pahalla maulla"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”