Royal Family presents - Ropecon 2k9 WH40k-Turnajaiset
Re: Royal Family presents - Ropecon 2k9 WH40k-Turnajaiset
Hei!
Täytyy tässä sanoa, että vaikka olen onnistunut 8 GK termarin ryhmällä (sisälsi juustomestarin) häviämään closiksen yhdelle dronelle, niin 5ed edellyttää aika pitkälti wysiwyggiä. Drone ei ole lähelläkään broadsiden kokoa. Itse ajattelin tulla pelaamaan DH:lla, mutta pitää kattoa ehtiikö tässä maalaamaan miltein koko armeijan. Sen lisäksi varmaan tulee sääntövääntöä hiukan kun DH codex on vanha ja siellä on viittauksia 3ed juttuihin. Pitää kuitenkin muistaa, että järjestäjän sana on laki, kuten tuossa jaatelokesasaannoissa lukee. Itse pelaajana repisin pelihousut jos broadin targetoimisen sijaan vihollinen linjaa 3 dronea tolpan taakse piiloon.
Täytyy tässä sanoa, että vaikka olen onnistunut 8 GK termarin ryhmällä (sisälsi juustomestarin) häviämään closiksen yhdelle dronelle, niin 5ed edellyttää aika pitkälti wysiwyggiä. Drone ei ole lähelläkään broadsiden kokoa. Itse ajattelin tulla pelaamaan DH:lla, mutta pitää kattoa ehtiikö tässä maalaamaan miltein koko armeijan. Sen lisäksi varmaan tulee sääntövääntöä hiukan kun DH codex on vanha ja siellä on viittauksia 3ed juttuihin. Pitää kuitenkin muistaa, että järjestäjän sana on laki, kuten tuossa jaatelokesasaannoissa lukee. Itse pelaajana repisin pelihousut jos broadin targetoimisen sijaan vihollinen linjaa 3 dronea tolpan taakse piiloon.
Hei!
1. Sääntöjen kuvalinkki on nyt vaihdettu 'Familyn omaan tuotantoon. Toisten figujen käyttäminen ei ollut reilua, ja vilpitön anteeksipyyntö siitä Cannonballille.
2. Me järjestetään tosiaan tämmönen 40k-turnauskin, sääntölinkki löytyy ekasta viestistä.
Jos Lohjalaisille jäi vielä jäätelöä hampaankoloon, niin voitte avautua ihan kasvokkain kun mä ja Ishmael tullaan sinnepäin pelailemaan teidän järkkäämän turnauksen merkeissä :-)
1. Sääntöjen kuvalinkki on nyt vaihdettu 'Familyn omaan tuotantoon. Toisten figujen käyttäminen ei ollut reilua, ja vilpitön anteeksipyyntö siitä Cannonballille.
2. Me järjestetään tosiaan tämmönen 40k-turnauskin, sääntölinkki löytyy ekasta viestistä.
Jos Lohjalaisille jäi vielä jäätelöä hampaankoloon, niin voitte avautua ihan kasvokkain kun mä ja Ishmael tullaan sinnepäin pelailemaan teidän järkkäämän turnauksen merkeissä :-)
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
otanpa osaa hienoon flametukseen!
sääntöteknisesti, noi oberonin leman russit menis enemmänki walker gategoriaan ku tankiks, ja siinä mielessä hämääviä ovat closista ajatellen että potkiihan se dreadnoughtiki viel str 6:sella vaikka aseet ois poksunu, jota taas tankit eivät tee.
ja cannonballin dronekyhäelmät, eivät nekään kyllä imo uppoa säänötermeihin kokonsa puolesta mitenkäänpäin. jos tekis vaikka broadside suitin kokosen lentävän lautasen noil tykeillä ni sit vois toimia.
ja ihan oma kysymys: aiemmin joku sanos et DW termiksiä sais olla 2 squadia DA codexilla, mutta! eikös erikoischaracterit ollu sallittuja? jolloin belial, master of deathwing antaa antaa ko terminaattorit troop choiceihin, joita sit taas saa kaikkiaan 6? (2 perusvaatimus 4 optionial)
En ny voi tarkistaa muistanko oikein nuo optional määrät ku ei ole codexia tässä käden ulottuvilla. saa haukkua jos olen väärässä :P
sääntöteknisesti, noi oberonin leman russit menis enemmänki walker gategoriaan ku tankiks, ja siinä mielessä hämääviä ovat closista ajatellen että potkiihan se dreadnoughtiki viel str 6:sella vaikka aseet ois poksunu, jota taas tankit eivät tee.
ja cannonballin dronekyhäelmät, eivät nekään kyllä imo uppoa säänötermeihin kokonsa puolesta mitenkäänpäin. jos tekis vaikka broadside suitin kokosen lentävän lautasen noil tykeillä ni sit vois toimia.
ja ihan oma kysymys: aiemmin joku sanos et DW termiksiä sais olla 2 squadia DA codexilla, mutta! eikös erikoischaracterit ollu sallittuja? jolloin belial, master of deathwing antaa antaa ko terminaattorit troop choiceihin, joita sit taas saa kaikkiaan 6? (2 perusvaatimus 4 optionial)
En ny voi tarkistaa muistanko oikein nuo optional määrät ku ei ole codexia tässä käden ulottuvilla. saa haukkua jos olen väärässä :P
Voitaiskos tässä alkaa palaamaan alkuperäiseen aiheeseen, eli turnaukseen. Järjestäjät ovat puhuneet, jatkakaa riiteltýä toisaalla. Anteeksi nyt v*tusti jos tämäkin jotakuta loukkasi.
Onko palkinnoista mitään tietoa viellä?
Onko palkinnoista mitään tietoa viellä?
Ropecon tarjoaa nämä, eiköhän sieltä ole jonkinnäköistä lahjakorttia luvassa.Rosgakori kirjoitti:Onko palkinnoista mitään tietoa viellä?
1) Chapter Approvedit alkaa olla historiaa, eli niitä ei käytetä.Sami Jumppanen kirjoitti: 1) Eli onko Chapter Approved kama sallittu? Nimellisesti WH Zealotit.
2) Mikä on pelin järjestäjien tulkinta WH allyistä? Eli nyt uuden kodeksin mukana asiat muuttaneet muotoaan ja GW ei ole vielä antanut mielipidettään asiasta, joten:
-Onko molemmat Sentinell mallit sallittuja (siis armoured ja Scout)?
-Entä Leman Russit? Versiot? Squadron vai yksttäinen?
2) Tämä on hankalampi. Toivottavasti GW julkaisee faqin tästä ennen turnausta. Jos/kun ei, niin meidän puolelta tulee jotain yleistä linjausta, jonka laatua arvotaan vielä. Palaamme siis asiaan
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Useammassa kategoriassa olevaa yksikköä saa ottaa 2 samaa per Elites/Fast Attack/Heavy Support tai 1 samaa per HQ, Troopeissa ei rajoitusta ole. Eli DW terminaattorien tapauksessa saat max 2 ryhmää eliittiin ja 6 trooppiin olettaen että Belial on armeijassa. Pisteraja taitaa tosin tulla vastaan jo kuuden ryhmän jälkeen.Gargoth kirjoitti:ja ihan oma kysymys: aiemmin joku sanos et DW termiksiä sais olla 2 squadia DA codexilla, mutta! eikös erikoischaracterit ollu sallittuja? jolloin belial, master of deathwing antaa antaa ko terminaattorit troop choiceihin, joita sit taas saa kaikkiaan 6? (2 perusvaatimus 4 optionial)
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Kiitokset tästä tarkennuksesta, alkoi hieman ottaa päähän idea että saisi vai 2 ryhmää troopeiksi :/Useammassa kategoriassa olevaa yksikköä saa ottaa 2 samaa per Elites/Fast Attack/Heavy Support tai 1 samaa per HQ, Troopeissa ei rajoitusta ole. Eli DW terminaattorien tapauksessa saat max 2 ryhmää eliittiin ja 6 trooppiin olettaen että Belial on armeijassa. Pisteraja taitaa tosin tulla vastaan jo kuuden ryhmän jälkeen.
ismo pulkkinen mukaan.
i used to roll the dice, feel the fear in my enemy's eyes
Täytyyhän tätä settiä tulla taas nauttimaan, viime vuonna conin yhden päivän turnaus oli ainakin hyvä kokemus ja ehtii jäädä tosiaan aikaa myös muulle palloilulle.
Vaikka armeijaksi tuleekin taas Wanhat Kunnon Wordbearerit, niin aloimpa tuossa miettimään että kun ensi vuodeksi olisi ehkä jo mahdollista saada orksessit turnauskuntoon, niin mitä tuomaristo ajattelisi stompan käytöstä battlewagonina? Molemmissa on isoa pyssyä, hieman pienempiä pyssyjä, kuljetuskykyä, sama liikkumisnopeus, about sama pinta-ala minkä vievät, sekä jonkinlaista lähitaistelua tai ukkojen yli jyräämistä (wagonin deffrolla tai se mikälie teräspallo millä voi lyödä vehiclea). Lähinnä kyse taas siitä, että toinen on walker ja toinen normivehicle, mutta sama toisaalta menee noissa Oberonin walkereissa. Eli jos tuota haluaisi tuoda turnauksiin kentälle, pitäisikö stompaan rakentaa vaihtoehtoinen pohja, jossa olisi jalkojen sijasta telaketjut? Vielä siis ihan hypoteettista, kun tuolla yhdellä nobiryhmällä ja wagonilla ei ihan turnauksiin lähdettäisi, mutta tietääpä valmiiksi ettei tulisi ikäviä yllätyksiä.
Kiitos
Vaikka armeijaksi tuleekin taas Wanhat Kunnon Wordbearerit, niin aloimpa tuossa miettimään että kun ensi vuodeksi olisi ehkä jo mahdollista saada orksessit turnauskuntoon, niin mitä tuomaristo ajattelisi stompan käytöstä battlewagonina? Molemmissa on isoa pyssyä, hieman pienempiä pyssyjä, kuljetuskykyä, sama liikkumisnopeus, about sama pinta-ala minkä vievät, sekä jonkinlaista lähitaistelua tai ukkojen yli jyräämistä (wagonin deffrolla tai se mikälie teräspallo millä voi lyödä vehiclea). Lähinnä kyse taas siitä, että toinen on walker ja toinen normivehicle, mutta sama toisaalta menee noissa Oberonin walkereissa. Eli jos tuota haluaisi tuoda turnauksiin kentälle, pitäisikö stompaan rakentaa vaihtoehtoinen pohja, jossa olisi jalkojen sijasta telaketjut? Vielä siis ihan hypoteettista, kun tuolla yhdellä nobiryhmällä ja wagonilla ei ihan turnauksiin lähdettäisi, mutta tietääpä valmiiksi ettei tulisi ikäviä yllätyksiä.
Kiitos
Yay, word bearerit! itse en näksi mitään ongelmaa stompan käytössä, mutta turnausjärjestäjät ovat sana ja laki...
Itse olen harkinnut samaa settiä, eli Stompan pelaamista Wagonina. Eli siis itse sallisin kyllä, ilman telaketjuja, muut perheenjäsenet voi olla eri mieltä. Ottaa koosta takkiin saman verran mitä psykologisella puolella voittaa. Mut palataan asiaan ensi vuonna, ja yritetään olla täyttämättä tätä topiccia pelkällä ynnäillyllä, jooko?ExoCowboy kirjoitti:Täytyyhän tätä settiä tulla taas nauttimaan, viime vuonna conin yhden päivän turnaus oli ainakin hyvä kokemus ja ehtii jäädä tosiaan aikaa myös muulle palloilulle.
Kiitos
Sexy and Inouj it.
http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win
http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win
- THE MASTER
Tiedätkö mikä on Confaus? Ruuan laitossa esimerkisksi Confaus on omassa rasvassa paistettua. Elikkä Alkuperäsestä jo pohjalla olevasta asiasta eteenpäin jalostusta. Sinun Battlesuitit Ja Broadsidet ei ole alkuperäisistä confattuja eivätkä ole Wysig:jä (Scrahbuiltattu on eri asia), mutta silloin pitää olla vamis ottamaan kritiikkiä. Koska eivät ole alkuperäsiä.Cannonball kirjoitti:Inouj kirjoitti:@Cannonball, olen pahoillani, että tunnet itsesi julkisesti nöyryytetyksi, ei ollut tarkoitus.
Mulla olisi kuitenkin sulle muutama kyssäri:
-Edelleen, miksi olet Tau armeijaa päätynyt väsäämään jos et suiteista tykkää?
Rakastuin fluffiin ensisilmäyksellä. Se on aina ollut se ehdottomasti vahvin pointti, joka mieltymykseni armeijaan määrää.
-Miksi tossa kuvassa silti on kaksi ihan tavallista suittia, jotka itse olet selvästi armeijaan maalannut?
Kuva on sieltä ~2,5 vuoden takaa, ajalta jolloin tuo projekti oli vasta aluillaan. Silloin aikoinaan armeijasta puuttui vielä 'se jokin', joka lopulta noiden scratchbuildieni kanssa loksahti lopullisesti kohdalleen.
-Keneltä tätä posiitivista palautetta on tullut?
Lähes keneltä tahansa, jonka kanssa on asiasta puhettakin tullut. Joku ne kerran haukkui lyttyyn, ja sitä sitten muut asiasta kuulleet ihmettelivät. Muun muassa maalausarvostelijat ovat lytänneet monasti kehnohkon maalausjälkeni, mutta antaneet silti kelvolliset pinnat nimenomaan itse modelien perusteella.
-Johtuiskohan palutteen jakauma siitä, että ihmiset ei vaan kehtaa haukkua päin naamaa?
Tjaa-a, ottaen huomioon kuinka laajalti sitä maalausjälkeä on haukuttu, ei oikein käy järkeen että siitä modelauksesta ei sanotakaan poikkipuolista sanaa.
-Luuletko että saat hirveän hyviä vastauksia kun alat heti riehumaan?
Luuletko, että saat kauhean hyvän asenteen kun alat heti liekittämään? >.>Itse asiassa tähänasistiset kokemukset osoittavat muuta, ja oranssikin on kannatettava väri.Inouj kirjoitti:kaikki Royal Familyläiset on powerpelaajahillottajaelitistikusettajahomoja, paskaa jengiä koko sakki, ja pelimiehet ei pukeudu oranssiin.
Chaoslordilta tulikin ihan mukiinmenevä yhteenveto siitä dronen kelvottomuudesta nykymyodossaan (paranneltu mk.III piirrustuspöydälle, Mhahahahahaa), ja kenties se massaongelma pätee noihin surffareihinkin, joskin se idea niissä nimenomaan on se, että ne näkyvät yhtä laajalti (ainakin sen apudronensa kanssa) näyttäen nimenomaan paljon kevyemmiltä ja ketterämmiltä. Ja aivan totta puhui Mr_foggkin tuossa. Ei ollut mikään miellyttävä yllätys, kun se oma armeija pomppasi sieltä silmille, ja se kai osaltaan katalysoi tätä herne -> nenä-reaktiota. Nyt kysymys kuuluukin: Miksi tämä Chaoslordin linja poikkeaa niin perustavasti noista ensimmäisellä sivulla annetuista perusteluista? Jos Chaoslordin tapa todellakin oli se oikea virallinen tapanne suorittaa valinta-hylky, en voi vieläkään väittää olevani täysin samaa mieltä kanssanne, mutta ainakin voin ymmärtää kantaanne. Tosin kun kriteereistä on eri henkilöiltä tullut eri posteissa erilaista tietoa, tuskin voidaan koskaan vedenpitävästi ja uskottavasti todistaa, mikä niistä oli totta.
Neuvoni teille: kun saatte tällaisen suuremman luokan kyselyn, tai mieluummin jo ennen sitä, kommunikoikaa ihmeessä ja sopikaa keskenänne mitkä ovat ne yhteiset, kaikille pätevät pelisäännöt, ilman että rupeatte sepittelemään mitä sattuu. Ilman alkupään ristiriitaisuuksianne ja jatkuvaa "ei, syynä oli sittenkin tämä"-tuuliviireilyä suurin osa tästäkin debaatista olisi vältetty, huomattavasti vähemmällä "pahalla maulla"
Suittisi ovat "samaa" kokoluokkaa kuin alkuperäset... Sanon, että se on vain sattumaa. Koska Broadsidet ei ainakaan ole. Ja jos et pidä GW:Tekemistä napeista niin osta Forgelta sieltä varmasti löytyy hinnalta "saman" alkuperäisen arvoisia Suitteja. Mutta kyse on siitä, että nämä ovat pelimerkkejä joitten on tarkotus esittää tiettyä yksikkö. Eikä jotain surfaabaa dudea jonka takotus ei tule heti selville kun esimmäistä kertaa sen näkee. Oben Knight Titaanit on myös vähän "kyseenalaisia". Molemmilla on hienoja ukkoja mut ne ei ole Wysiwejä. Ihan sama kuinka korkea tai leveä. Mutta (Confaus on alkuperäisestä jalostettu).
Viimeksi muokannut THE MASTER, Ma 22.06.2009 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Sami Jumppanen
Tälläisen löysin: http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... zRules.pdfAbu kirjoitti: 2) Tämä on hankalampi. Toivottavasti GW julkaisee faqin tästä ennen turnausta. Jos/kun ei, niin meidän puolelta tulee jotain yleistä linjausta, jonka laatua arvotaan vielä. Palaamme siis asiaan
Toisella sivulla on juttua, yllättävää on, että uniikkihahmot on kielletty, ei muuta.
-
Der Dexter
ööh, eihän. Otettaessa liittolaisena eivät joukot saa spessuja ottaa, mutta omissa armeijoissaan kyllä ihan normaalisti...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Hajosin totaalisestiTHE MASTER kirjoitti:Confaus on omassa rasvassa paistettua
Mutta joo, vaikka keskustelu tästä onkin jo laskettu (toivottavasti) haudan lepoon niin pitänee vielä itsekin mainita jotain. Lähinnä noista oberonin vehkeistä että kyllähän tuollainen yli-iso vehje pissii siihen omaan linssiin raskaalla kädellä. Kyllä tuolta pääsee vielä piiloon vaikka korkea onkin, mutta yritäppä nyt itse saada tuollainen hirvitys jonnekkin jemmaan nykysäännöillä...
Eniveis, meiltäpäin tyhmä veto laittaa muuta kuin omaa tuotantoa esimerkiksi konversioista enkä ihmettele että siitä sota syntyi.
Ja cannonball, uusia malleja veistellessäsi kosta kaikille ja tee isoja, leveitä droneja jotka ulkorajoiltaan vastaavat oikeita suitteja niin ei kellään ole enää vastaansanomista.
Saakos IG:n Heavy weapon tiimien jätkät pitää eri baseilla? Nykyisessä kodeksissahan nuo taitavat olla yksi ainoa modeli kahdella woundilla.
Oma-aloitteisuutta.
Joo, uusimmassa codexissa tiimi on jo niin selkeästi yksi modeli, että edellytetään koko tiimin oleskelua samalla basella. Nykyään noita isoja ympyräbaseja taidetaan myydä ainakin fantsussa.Sticced kirjoitti:Saakos IG:n Heavy weapon tiimien jätkät pitää eri baseilla? Nykyisessä kodeksissahan nuo taitavat olla yksi ainoa modeli kahdella woundilla.
-
Der Dexter
eikä moisten leikkaaminen mistä tahansa pahvinpalasesta yms. ole kauhian vaikeaa, varmaan apinankin voisi siihen hommaan kouluttaa.
ja jo basetetut napitha voi helposti pistää sellaselle sit vielä seisomaankin, niin tulee vielä eeppisempi.
ja jo basetetut napitha voi helposti pistää sellaselle sit vielä seisomaankin, niin tulee vielä eeppisempi.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Helpot basen laajennukset tosiaan ovat olemassa. Oma suosikki on kapalevystä leikattu oikean kokoinen kiekko jossa on reiät molemmille figuille ja tämä on liimattu ohuelle muovi levylle, ikäänkuin pyöreä movement tray :)
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
-
Luutnantti L.
Mites on, tuleeko pahaa silmää jos saapuu neliskulmaisilla alustoilla varustetuilla demonipemoneilla?