Unique characterit
- 'Neljäviitonen
Unique characterit
Elikkäs nyt kun on alkanut näitä uusia codexeja tulemaan, niin on pistänyt silmään, että "spessuja" ei enää ole kielletty ottamasta ylimääräistä tavaraa alkuperäisen varustuksen lisäksi. (ainakaan en ole itse huomannut missään kieltoa)
Eli esim. Old Zogwortille cyborg body, jos Grotsnik samassa armeijassa, Al'Rahemilta ja muilta kaartikomentajilta puuttuu kragit, joten jos ryhmälle ostaa, niin nämäkin saavat ja Nork Deddogille camo-cloakki. :P
Eli lähinnä kiinnostaisi tietää, että onkos kukaan löytänyt sääntiksestä tahi codexeista kohtaa, jossa tämmöinen kiellettäisiin.
Jonkin aikaa tutkittuani totesin, etten ainakaan itse löydä.
Eli esim. Old Zogwortille cyborg body, jos Grotsnik samassa armeijassa, Al'Rahemilta ja muilta kaartikomentajilta puuttuu kragit, joten jos ryhmälle ostaa, niin nämäkin saavat ja Nork Deddogille camo-cloakki. :P
Eli lähinnä kiinnostaisi tietää, että onkos kukaan löytänyt sääntiksestä tahi codexeista kohtaa, jossa tämmöinen kiellettäisiin.
Jonkin aikaa tutkittuani totesin, etten ainakaan itse löydä.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Re: Unique characterit
Normaalisti special characterit eivät saa ostaa mitään, ellei niiden entryssä ole mitään mainittu.
Mutta kaiketi koko yksikölle ostettavat itemit on pakko ostaa myös "kersanttispessuille", niinkuin esim Telion ja Al'Rahem.
Mutta kaiketi koko yksikölle ostettavat itemit on pakko ostaa myös "kersanttispessuille", niinkuin esim Telion ja Al'Rahem.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- 'Neljäviitonen
Missä näin sanotaan? Vanhoissa codexeissa kyllä lukee näin, mutta missä kielletään Zogwortia ostamasta cyborg bodia?Deetwo kirjoitti:Normaalisti special characterit eivät saa ostaa mitään, ellei niiden entryssä ole mitään mainittu.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Tarkemmin luettua, saattaisi saadakkin.Walzu45 kirjoitti:Missä näin sanotaan? Vanhoissa codexeissa kyllä lukee näin, mutta missä kielletään Zogwortia ostamasta cyborg bodia?
Pitäisi kai lukea missä niille annetaan optio wargeariin.
- 'Neljäviitonen
Mutta lukeeko kaikilla muillakin uniteilla erikseen, että esim. voivat ottaa sen cyborg bodyn, jos on Grotsnik kentällä?
Grotsnik näyttäisi antavan jokaiselle armeijan yksikölle option ostaa cybork bodyt... Ja IC tunnetusti on yksikkö itsekseen.Murhe kirjoitti:Pitäisi kai lukea missä niille annetaan optio wargeariin.
Onhan se silti jotenkin vähän kummallista että special characterille saisi wargearia ostettua.
Mutta siinähän se vastaus tulee. Jos optio muodostuu Grotsnikin myötä ja erityistä kieltoa ei erikseen ole, niin tämä on mahdollista. Näin se logiikka toimii.Deetwo kirjoitti:Grotsnik näyttäisi antavan jokaiselle armeijan yksikölle option ostaa cybork bodyt... Ja IC tunnetusti on yksikkö itsekseen.Murhe kirjoitti:Pitäisi kai lukea missä niille annetaan optio wargeariin.
Onhan se silti jotenkin vähän kummallista että special characterille saisi wargearia ostettua.
EDIT: Unohtakaa seuraava:
"Tällöin tosin joutuu pelin alussa pitämään Old Zogwortin ja Mad Dokin liitettynä toisiinsa, ja Dokin erikoissääntöjen kautta ne eivät voi erota toisistaan.
Kyllähän näitä cybork bodyja saa, mutta kuka haluaa pelata 2 HQ slotin yksikön, joka maksaa jumalattomasti ja parhaimmillaan tappaa itseään. Nämä pitäisi liittää vielä johonkin muuhun yksikköön ettei näitä ammuttaisi heti seulaksi, jolloin kaikki munat alkavat olla samassa korissa.
Eli mielestäni wargearia saa ostettua jopa unique charruille, mutta vaan toisen charrun erikoissääntöjen puitteissa (RAW)."
"Tällöin tosin joutuu pelin alussa pitämään Old Zogwortin ja Mad Dokin liitettynä toisiinsa, ja Dokin erikoissääntöjen kautta ne eivät voi erota toisistaan.
Kyllähän näitä cybork bodyja saa, mutta kuka haluaa pelata 2 HQ slotin yksikön, joka maksaa jumalattomasti ja parhaimmillaan tappaa itseään. Nämä pitäisi liittää vielä johonkin muuhun yksikköön ettei näitä ammuttaisi heti seulaksi, jolloin kaikki munat alkavat olla samassa korissa.
Eli mielestäni wargearia saa ostettua jopa unique charruille, mutta vaan toisen charrun erikoissääntöjen puitteissa (RAW)."
Viimeksi muokannut skajge, Ti 09.06.2009 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lost track of W/D/L, most likely I have lost lot more than won, but still keeping the dice moving roughly bi-monthly
Grotsnik antaa koko armeijalle option ottaa Cybork Bodyn, ei tarvitse samaa yksikköä olla.Nördus kirjoitti:Tällöin tosin joutuu pelin alussa pitämään Old Zogwortin ja Mad Dokin liitettynä toisiinsa, ja Dokin erikoissääntöjen kautta ne eivät voi erota toisistaan.
Eli mielestäni wargearia saa ostettua jopa unique charruille, mutta vaan toisen charrun erikoissääntöjen puitteissa (RAW).
Joo, en muista koko dexiä vielä kannesta kanteen, näitä on sattunut ennenkin.Deetwo kirjoitti:Grotsnik antaa koko armeijalle option ottaa Cybork Bodyn, ei tarvitse samaa yksikköä olla.
Mielestäni siis tässä voisi soveltaa RAW tulkintaa ihan hyvin, esim juuri tuo Old Zogwortkin kaipaa invua.
Lost track of W/D/L, most likely I have lost lot more than won, but still keeping the dice moving roughly bi-monthly
Apocalypseä..Deetwo kirjoitti:Grotsnik antaa koko armeijalle option ottaa Cybork Bodyn, ei tarvitse samaa yksikköä olla.Nördus kirjoitti:Tällöin tosin joutuu pelin alussa pitämään Old Zogwortin ja Mad Dokin liitettynä toisiinsa, ja Dokin erikoissääntöjen kautta ne eivät voi erota toisistaan.
Eli mielestäni wargearia saa ostettua jopa unique charruille, mutta vaan toisen charrun erikoissääntöjen puitteissa (RAW).
Näillä Eldareilla ja Tyranideillä on sitten Cybork Body. :D
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Eiköhän paras kuitenkin ole necroneiden Cyborg Body, osumahan saattaa osua tähän metalliseen konekohtaan = 5+ invu.Ratovaari kirjoitti: Näillä Eldareilla ja Tyranideillä on sitten Cybork Body. :D
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
-
Der Dexter
tyranidit eivät kyllä tunnetusti ole kovin samaa armeijaa örrkkien kanssa, ainakaan kun viimeksi olin hereillä. missä kohtaa örkkicodexia on tuo genestealereiden unit entry...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Tämä on nyt sama juttu kuin nuo Sisters of Battlet liitettynä marinearmeijaan. Eri codexissa, mutta ne saa ottaa silti liittolaisiksi ja ovat yhä samaa armeijaa (Vulkan Hestan).
Apocalypsessäkin saa ottaa liittolaisia ilman rajoituksia. =)
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
En tiedä muista, mutta tuon perusteella minä en ainakaan antaisi esim. ally-eldarien ottaa sitä cyborg bodya, vaikkei se joku "kyborgiruumis"-juttu varsinaisesti mikään sääntö olisikaan. Tästä niinkun itse lähtisin liikkeelle, vaikka apocalypse nyt on apocalypsea(aikas perseilyä).Apocalypse-rulebook kirjoitti:The rules affecting one player´s army don´t affect the units belonging to another player on the same side.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Mutta normipelissä DH/WH liittolaiset ja marinet on samassa armeijassa - ne vie FOC paikkoja samasta listasta. Ei sille voi väittää vastaan vaikka miten yrittäisi vääntää sääntöjä. Ne on samaa armeijaa.Ratovaari kirjoitti:Tämä on nyt sama juttu kuin nuo Sisters of Battlet liitettynä marinearmeijaan. Eri codexissa, mutta ne saa ottaa silti liittolaisiksi ja ovat yhä samaa armeijaa (Vulkan Hestan).
Apocalypsessä sen sijaan FOC heitetään ikkunasta ja voit tuoda kaikki nappisi. Suosittelisin keskustelua asiasta ennen kun rupeaa tekemään ihan järjettömiä komboja. Joku itki kun Stompa sai Big Mekin KFFllä kyytiin... mitenköhän paljon itketään jos sen Big Mekin laittaa Tyranidien biotitaanin kylkeen? Tai Warhoundin kaveriksi?
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
-Vanha sananlasku IG:ssä
-Vanha sananlasku IG:ssä
Ja luetaan sitä Ork FAQia taas:
Suurennos omani.Q. How many units in an army with Mad Dok Grotsnik can be upgraded to have cybork bodies? Are there any restrictions (apart from non-vehicle) or can it even be Gretchin or independent characters?
A. Any number of units can be upgraded. This includes Gretchin (Super-Gretchin! Cool conversions, but a bit expensive at 8 pts per model!) and independent characters [except for unique characters), effectively giving them a 5 pt discount on the cybork body upgrade.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- 'Neljäviitonen
Ai hitto. Siellähän se olikin...