Päätimpä maalata jotain muuta kuin synkää "pääkalloja ja murrr verta" -skifiä, ja kaivoin infinity figuni esiin, joihin en ollut vielä pahemmin koskenut.
iskin figuun valkoisen pohjamaalin, jonka jälkeen vetelin siihen mustan washin, ettei tarttisi sitten tuskailla valkoisten kolojen kanssa. Toimi ihan ok, ja valkoisen pinnan maalaamiseen hemmetin hyvä pohja: vain lisää valkoista päälle. Koitin kyllä tovin tehdä pehmeitä varjoja vaaleenharmailla siihen valkoseen, mutta ei pahemmin tuottanut tulosta, joten jätin sen siltä erää sikseen. Saatan vielä koittaa. Figu muuten on aikas vaiheessa, mutta pistämpä parit wippi kuvat, että voitte kommentoida.
Ja vielä base jolle tämä asetan:
Kritiikkiä? Smoothimpia blendejä?
Viimeksi muokannut Immeli, Su 21.06.2009 20:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Hieno! Silmät ja sen semmoiset hyvin toteutettu ihan kuin myös housut ja armorit. Kaikki on onnistunut hyvin eikä ihmeempää kommenttia löydy. Lopputulos varmaan parempi ja sitä jään odottelemaan.
Ny se sit olis valmis. Myönnetään, että aluksi tarkoitus oli tehdä jotain todella hienoa, lähinnä katseltuani noita nomicin jumalaisia nappeja, mutta totuus löi taas jossain vaiheessa vasten kasvoja. En jaksanut sitten sen enempää aiheuttaa harmaita hiuksia itselleni turhalla perfektionismilla, joten speed paintasin tuon loppuun.
Sitten vain kohti uusia pettymyksiä. Virheistä oppii. Kommentoida saa. Harmaa piste basen takana tullaan korjaamaan :)
Viimeksi muokannut Immeli, To 18.06.2009 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mun mielestä toi on hieno. Vähän rakeisempi ote saa aikaan, ettei noi inf-ukot ala näyttää liian sliipatuilta.
Speedpaintti ei käy varsin silmään, kun suurin osa figusta on kuitenkin tehty kovin huolella, mutta esim aseen kulmakorostuksista en saa kyllä mitään selvää; siinä mentiin ehkä vähän liikaa hälläväliä-mielellä. Oikean kyynärpään sininen on myös kovin sumea. Vaan eipä siinä, perfektionismista on ihan hyvä opetella irti / pysytellä erossa.
Väreistä kyllä tykkään (no paitti basen letku, joka olisi käynyt paremmin hailakampana), ja valoefekteistä, joiden tosin olisi suonut olevat ehkä ronskimpiakin? Mutta jees.
OT: Ketähän tätä infinityä oikeen pelaa? Koetin huudella joku aika sitten, mutta ei täältäpäin ainakaan kukaan vastannut.
Tuo maltti loppuikuin juuri tuossa aseen/oikean käden kohdalla, ja se kyllä näkyy, nyt itsellekkin kun kävin tässä välissä lenkillä jne. Sen maalaukseen käytin alle kymmenen minuuttia: mustan päälle vedin nopeasti valkoisela, pari mustaa washia, sit hieman uudestaan valkoista vähän enemmän tähdäten. Metallit taas sen valkomusta pohjamaalin päälle: sininen washi, valkoiset highlightit (sutaisten). Aseen metalleista tuli laittoman hyvän näköiset mielestäni työhön nähden, ja en voi välttää sitä iroaniaa, kun käytin tuon moran maalaamiseen aikaa vaikka kuinka :D
Väreistä sen verran, että olen jotenkin aina vihannut sinistä, mutta päädyin kuitenki figuvalinnoissa jostain syystä tähän pelin siniseen tiimiin. Joo oke, eihän niitä nyt pakko ole maalta ku kuva sanoo, mutta olen kulkenut aina sen verran noita omia teitä noissa värivalinnoissa, että päätin nyt kuitenkin maalata sitä rumaa sinistä. Ajatus lopullisesta väri teemasta muodostui aika nopeasti: Sähkön sininen, matta musta, ja valkoinen. En ole oikein ikinä kokenut osaavani maalta mustaa, mutta päätin kuitenkin pitkästä aikaa maalata isoja alueita mustaa, kun kehitystä värien käytössäni on tapahtunut.
Niin itse tämän infinityn löysin tässä alkuvuonna kun taistelutarvikkeen sivuilta selailin nappeja. Oli sen verran kivan näkösii et kiinnostuin. Sitten törmäsin vanhojen risteilyl Tukholmas 2nd edition rulebookkiin, ja se lähti sit mukaan. Sit vaan nappeja tilaukseen. Eli käsittääkseni olen yksin tämän pelin kanssa täällä Lahdessa, ja aattelin tässä juuri vähän kysellä että löytyskö jostain pääkaupunkiseudulta peliseuraa, että pääsis joskus koittaa.
Todella hienosti maalattu, parempi kuin Infinityn "virallinen" versio, omasta mielestäni... Pitääpä kokeilla tuota pohjamaalikikkaa, tähän mennessä on tullut juuri tuosta syystä välteltyä valokoista pohjmaalia...
OT: Lassek, pitää katsoa saanko oman porukan kasaan Ropeconiin mennessä...
@Immeli:
Okei! No mä pelaan täällä Helsingissä tällä hetkellä kahden muun tyypin kanssa, itselläni löytyy jo reipas joukko haqqmuslimeita ja noilla toisilla oli ainakin nomadeja, Pano---Ceaniaa ja ariadnoja. Mulla ei kyllä ole kotona kunnon kenttää, mutta ehkä jotain voi sumplia. Pistä privalla jos huvittaa pelailla - voinen noiden toistenkin yhteystiedot antaa, tuskin panevat pahakseen.
@Morhgoz:
Kiitos, mutta conin ajan olen tänä vuonna Berliinissä leikkimässä turistia. Valitan... : (
Täytyy sanoa että odotin valmiista figusta enemmän. Ehkä siistimpää ja huolitellumpaa jälkeä tai jotain... Hieno kumminkin enkä lisäile toisten kommentteihin mitään.
Ihan kivan näköinen, ehkä vähän turhan tumma figu. Saattaa kyllä johtua kuvistakin tuo tummuus.
Valkoinen ehkä vähän sotkuista, tai ehkä vain väripinta on liian epätasainen. Ase ja maski ovat ehkä parhaat osat figussa, mutta yleisesti koko figu kaipaisi lisää kirkkaampia korostuksia, jotta yksittäiset alueet erottuisivat paremmin.
Tuo punainen letku häiritsee vähän muuten vallan hienossa basessa. Ei kai siinä muuta..hyvän näköinen kokonaisuudessaan.
Immeli kirjoitti:Myönnetään, että aluksi tarkoitus oli tehdä jotain todella hienoa, lähinnä katseltuani noita nomicin jumalaisia nappeja, mutta totuus löi taas jossain vaiheessa vasten kasvoja.
Tuttu tunne, sitä pitää aina välillä palauttaa itsensä maanpinnalle =)
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Muutin otsikkoa, ettei tarvitse tehdä uusia ketjuja näille napeille.
Otin seuraavaksi kohteeksi mielestäni cooleimman hahmon PanOceania tiimistä: Croc man:in. Figu on tuosta starter packista, mutta sen alkuperäinen asento oli jotain niin kauheaa kakkaa, että jouduin veitsellä vetäsee oikean olkapään irti, pinnata käden kiinni parempaan asentoon, ja luomaan uuden olkapään stuffista. Stuffausjäljet voi sitten naamioida maalaamalla ne arviksi :D
Basen kanssa tulee varmaan ongelmia, kun tuon aikasemman laatoituksen maalaamiseen käytin miljoonaa layeriä, ja nyt ei oikein ole mitään toivoa saada siitä samansävyistä. Ja noi pultit on vähän isoi... No, kohti uusia seikkailuja