Flames of war Megapeli uusintaa conista
-
Der Dexter
Re: Flames of war Megapeli uusintaa conista
joo, ilmatukea kehiin vaan. pelin on tarkoitus olla kohtuu iso offensiivi, jolloin varmuudella kaikki ilmakalusto mitä saatavilla on kyllä eksyisi paikalle.
ja en nyt suotta ole kaikkea IT-tavaraa listaani ole mahduttanut...
Linnoitehan on pisteiden arvoista kyllä, mutta siinä missä normipeleissä se on suunnilleen jonkun hintaista, niin tällaisessa isossa pelissä asiaa voi korjata deploymentillä, skenaariolla ja erikoissäännöillä, jotan asiasta ei kannata huolehtia.
Ja veikkaan ettei saksalaisten kannata pisteitä maksaa mistään muusta kuin noista bunkkereista, joita ostavat, siis niistä kunnollisista isoista. kaiken muun sälän mitä kentälle kannetaa, niin voinee antaa kaupan päälle.
Ja kannattaa huomioida tässä vaiheessa jo, että aivan realistista monikerroksista puolustuslinjaa ja linnoitetta ei nyt pystytä rakentamaan, sillä pelin vuorojen puitteissa pitää olla mhadollista myös ehtiä objektiiville.
Olen ollut megapeleissä, jossa hyökkääjän on ollut aikarajan puitteissa (käytännössä) mahdotonta ehtiä jollekin objektiiville, ja sepä vasta turhauttavaa.
eli 3 kerroksen piikkilangat&tankkiesteet voinee olla liian toimivia, sillä niistä ei läpi voi ehtiä alle 6 vuoroa, joka on liikaa, kuten kaikki varmaan ymmärtävät. ja onpa kyllä puolustettava linjakin hieman leveä.
ja en nyt suotta ole kaikkea IT-tavaraa listaani ole mahduttanut...
Linnoitehan on pisteiden arvoista kyllä, mutta siinä missä normipeleissä se on suunnilleen jonkun hintaista, niin tällaisessa isossa pelissä asiaa voi korjata deploymentillä, skenaariolla ja erikoissäännöillä, jotan asiasta ei kannata huolehtia.
Ja veikkaan ettei saksalaisten kannata pisteitä maksaa mistään muusta kuin noista bunkkereista, joita ostavat, siis niistä kunnollisista isoista. kaiken muun sälän mitä kentälle kannetaa, niin voinee antaa kaupan päälle.
Ja kannattaa huomioida tässä vaiheessa jo, että aivan realistista monikerroksista puolustuslinjaa ja linnoitetta ei nyt pystytä rakentamaan, sillä pelin vuorojen puitteissa pitää olla mhadollista myös ehtiä objektiiville.
Olen ollut megapeleissä, jossa hyökkääjän on ollut aikarajan puitteissa (käytännössä) mahdotonta ehtiä jollekin objektiiville, ja sepä vasta turhauttavaa.
eli 3 kerroksen piikkilangat&tankkiesteet voinee olla liian toimivia, sillä niistä ei läpi voi ehtiä alle 6 vuoroa, joka on liikaa, kuten kaikki varmaan ymmärtävät. ja onpa kyllä puolustettava linjakin hieman leveä.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Lehriä löytyisi joo tuo hirmuinen määrä mutta raahaan paikalle sitä hiukan maltillisemmin kun se Venäjän mahtivasarakin vie tilaa ja painaa... ;) Ja ihan projektinakin keskityn nyt tosiaan siihen että ne Stalinin lekat priorisoituvat pelipöytäkuntoon asti. Valmista Lehriä siis takaan sen 3000 pistettä... muista en muista kun on välissä rakennettu jo jenkkejä ja muita höpöhöpö-projekteja...
Mutta joo, Stalineille ei ole tulossa ilmatukea eli Venäjän ilma-herruus onkin sitten vain kaunis unelma ja taas Stukia riittää taivas pimeäksi... Ja kun venäjällä ei ole juuri tuota mobiilia ilmapuolustusta niin voi tulla hiukan ilmavoittoinen peli...?
Mutta joo, Stalineille ei ole tulossa ilmatukea eli Venäjän ilma-herruus onkin sitten vain kaunis unelma ja taas Stukia riittää taivas pimeäksi... Ja kun venäjällä ei ole juuri tuota mobiilia ilmapuolustusta niin voi tulla hiukan ilmavoittoinen peli...?
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -- Albert Einstein
Ei ne saksalaiset kovin montaa noppaa saa ostaa per pelaaja, joten eiköhän se rajoita Stukien määrää... Ja jos Stukia tulee niin paljon, että ne pimentävät taivaan, niin sittenpähän neukut saavat taistella varjossa?
Ilmavoima noppiahan sitten ostavat vain ne joilla on oikeesti maalatut lentokoneet käytössä? Ettei noppia ostella vain ilmaherruutta varten ilman mitään panostusta figuihin? On meinaan vähän myrtsi olo, kun näkymättömät koneet lentelevät taivaalla ja ampuvat mun Stukat alas...
Mulla löytyy kyllä brittien lentokoneita, jotka voinevat repata lend-lease kalustoa neukuille jos kukaan ei ole Sturmovikkejä ostanut itselleen. Että saadaan jonkinlainen puna-lentue ilmaan?
Ilmavoima noppiahan sitten ostavat vain ne joilla on oikeesti maalatut lentokoneet käytössä? Ettei noppia ostella vain ilmaherruutta varten ilman mitään panostusta figuihin? On meinaan vähän myrtsi olo, kun näkymättömät koneet lentelevät taivaalla ja ampuvat mun Stukat alas...
Mulla löytyy kyllä brittien lentokoneita, jotka voinevat repata lend-lease kalustoa neukuille jos kukaan ei ole Sturmovikkejä ostanut itselleen. Että saadaan jonkinlainen puna-lentue ilmaan?
If knowledge can create problems, it is not through ignorance that we can solve them.
- Isaac Asimov
- Isaac Asimov
Ei hätää... Mun jalkaväkeä ainakin tukee priority air support. Tähän astiset saavutukset eivät tosin ole kovin hääppösiä, mutta eiköhän näin isolla pöydällä jostain löydy jokin mehevä tiikeri/tykistörykelmä, jota häiritä. Näitä estämään Saksalaiseni varmaan tuokin sitten pari 88:ia.Hammer kirjoitti:Ei ne saksalaiset kovin montaa noppaa saa ostaa per pelaaja, joten eiköhän se rajoita Stukien määrää... Ja jos Stukia tulee niin paljon, että ne pimentävät taivaan, niin sittenpähän neukut saavat taistella varjossa?
Listastani löytyykin sitten muuten muutama ovela konnankoukku ja häijyys. Saksalaisilla linnoitteilla ei ole mitään mahdollisuuksia!
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Nopat ja Taktiikka Ry
Kerran lentokoneet pitää olla ihan figuina ja vieläpä maaleissa, niin kysynkin nyt:
Jos jollain on jossain joku nappi joka ei ole vielä maaleissa, niin saako kyseisen figun omistaja AASI - leiman otsaansa ja kengän kuvan karvaperseensä koristeeksi, ennen kuin yhtään noppaa on vielä ilmassa? =)
Tietenkään itselläni näin ei ole ;)
(ps. ei ne 88 mun mielestä siihen ilmatorjuntaan oikein sovi. Eikös ne saa vain yhden laakin ampua ilmaan, koska ovat niin raskaita? Staalinit niillä kaatuu ja KOVAA!)
Jos jollain on jossain joku nappi joka ei ole vielä maaleissa, niin saako kyseisen figun omistaja AASI - leiman otsaansa ja kengän kuvan karvaperseensä koristeeksi, ennen kuin yhtään noppaa on vielä ilmassa? =)
Tietenkään itselläni näin ei ole ;)
(ps. ei ne 88 mun mielestä siihen ilmatorjuntaan oikein sovi. Eikös ne saa vain yhden laakin ampua ilmaan, koska ovat niin raskaita? Staalinit niillä kaatuu ja KOVAA!)
Alkoholi on elämäntapa!
Alkoholi on minun elämäntapani!
Homer J Simpson
Homer J Simpson
Milloin tarkalleen ottaen megaottelu alkaa ja missäpäin Otaniemeä?
Onko jotain muuta mitä pitäisi tuoda kun ittensä ja tiikerit?
Tarvitaanko apua kantamisessa, kentän asetuksessa tai kenties tarviiko joku autokyytiä?
P.S. Harmi ettei Königstiger Komppaniani ehdi valmistua tuohon mennessä ;)
Tarvitaanko apua kantamisessa, kentän asetuksessa tai kenties tarviiko joku autokyytiä?
Paikka on varattu molempina päivinä klo 10-23. Ekana päivänä paikalle klo 11 viimeistään. Maastot laitetaan siinä klo 10 pintaan.Earnest- kirjoitti:Milloin tarkalleen ottaen megaottelu alkaa ja missäpäin Otaniemeä?
Paikka löytyy alla olevasta kartasta. Osoite on Jämeräntaival 3. Rakennus on smökkiä vastapäätä, jossa joku on ehkä ollut turnauksessa tai muuten. Auto kannattaa jättää tien varteen tai muuten lähelle. En nyt muista rappua, mutta rappu on kohti tietä (Etelään menevät lyhyet portaat alas JMT:ltä ja rapusta sisään).
Jos ja kun ette löydä näillä ohjeilla, niin soitelkaa. Oma numeroni on 040 825 1758.

http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
Mun on surukseni ilmoitettava, että armeija on vielä niin kesken maalaus, että en varmaan ehdi maalata sitä rauniomaastoa. Seuraavaan peliin sitten?
Armeijan pitäisi tulla valmiiksi ajoissa, mutta kaikki ylimääräinen on sitten aikataulullisesti ongelma.
Saakelin lentokoneetkin hylkii maalia. Pitäis kai milliputti-kylvettää ne... mistähän löydän aikaa siihenkin?
No olen kuitenkin tulossa ja niin suurella armeijalla kun vain saan maaleihin ajoissa.
Armeijan pitäisi tulla valmiiksi ajoissa, mutta kaikki ylimääräinen on sitten aikataulullisesti ongelma.
Saakelin lentokoneetkin hylkii maalia. Pitäis kai milliputti-kylvettää ne... mistähän löydän aikaa siihenkin?
No olen kuitenkin tulossa ja niin suurella armeijalla kun vain saan maaleihin ajoissa.
If knowledge can create problems, it is not through ignorance that we can solve them.
- Isaac Asimov
- Isaac Asimov
Nyt kävi niin etten pääse pelaamaan, työvuorojen vaihto ei onnistu. Joten Jaakon SS-joukot täytyy sitten antaa jonkun toisen komentoon. En saanut myöskään halukkaita tuuraajia itselleni.
Tulen sunnuntaina seuraamaan taistelua kuitenkin.
Tulen sunnuntaina seuraamaan taistelua kuitenkin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Hmm... Tässä sivusilmällä tullut seurattua keskustelua ja periaatteessa mä voisin tulla pelaamaan, jos kaivataan (ja siis lainanappeja löytyy). En oo FoWia koskaan itse kokeillut, mutta jos joku ehtisi tällä viikolla vaikka demottamaan mihin aikaan tahansa (saikulla...) ja voisin sääntökirjankin lukaista läpi.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Lainanappeja löytyy Saksalaisten puolelta (myös muille pelaajille).Celebdae kirjoitti:Hmm... Tässä sivusilmällä tullut seurattua keskustelua ja periaatteessa mä voisin tulla pelaamaan, jos kaivataan (ja siis lainanappeja löytyy). En oo FoWia koskaan itse kokeillut, mutta jos joku ehtisi tällä viikolla vaikka demottamaan mihin aikaan tahansa (saikulla...) ja voisin sääntökirjankin lukaista läpi.
Jos pääset jonain päivänä (ei keskiviikkona) Puolenkuunpeleihin Tapiolaan, niin voin demottaa peliä. Mulla on kuitenkin iltamenoa, joten viimeistään klo 14 pitäisi tuolla nähdä (klo 12 voisi olla hyvä).
Muutkin introsta kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan.
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
-
Der Dexter
Varmuudella löytyy punakoneeltakin mopiilia ilmapuolustusta, pitää vain osata katsoa! mekanisoidulta komppanialtani löytyy 3 jotain hassua kärryä, ihan puolitelavaunua, joissa quad 50calit löytyy (käytännössä, enn nyt muista mitä ne oikeesti oli)
ja siellähän ne kaiken muun metallin mukana köröttelee
ja siellähän ne kaiken muun metallin mukana köröttelee
Mulle tosiaan sopii nyt käytännössä kaikki ajankohdat, joten oisko se sit huomenna tiistaina klo 12. Mä ilmestyn mestoille.Humie kirjoitti:Lainanappeja löytyy Saksalaisten puolelta (myös muille pelaajille).Celebdae kirjoitti:Hmm... Tässä sivusilmällä tullut seurattua keskustelua ja periaatteessa mä voisin tulla pelaamaan, jos kaivataan (ja siis lainanappeja löytyy). En oo FoWia koskaan itse kokeillut, mutta jos joku ehtisi tällä viikolla vaikka demottamaan mihin aikaan tahansa (saikulla...) ja voisin sääntökirjankin lukaista läpi.
Jos pääset jonain päivänä (ei keskiviikkona) Puolenkuunpeleihin Tapiolaan, niin voin demottaa peliä. Mulla on kuitenkin iltamenoa, joten viimeistään klo 14 pitäisi tuolla nähdä (klo 12 voisi olla hyvä).
Muutkin introsta kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan.
Humalahakuisen elämäntilanteeni johdosta, en ole liiemmin kerennyt nappeja maalailemaan. Joten! jos maalatut joukot pitää olla, niin tarvitsisin silloin yhden panzergrenadier platoonin lainaksi! Mutta jos muutama pelkästään pohjamaalattu nappula ison massan keskellä on ihan fine, niin jättäkää väsyneen miehen kirjoituksen ilman huomiota!
- Sandersson
- Sandersson
Alkoholi on elämäntapa!
Homer J Simpson
Homer J Simpson
Multa voi tarvittaessa lainailla maalattuja joukkoja. Toveri Ryssiä on maaleissa paljon enemmän kuin sakuja (joista vain muutama vaunu/ajoneuvo on maalattu). Voin panna kattavampaakin listaa tulemaan, jos joku kaipaa.
- Kez.
- Kez.
Life is hard, and then you reincarnate.
On olemassa 10:nlaisia ihmisiä: ne, jotka ymmärtävät binaaria, ja ne, jotka eivät.
On olemassa 10:nlaisia ihmisiä: ne, jotka ymmärtävät binaaria, ja ne, jotka eivät.
-
Der Dexter
itse en nyt näe sitä, että kentällä jokunen hieman keskeneräisemmän näköinen sälli kipittää, kunhan on hieman enemmän vaatetusta kuin aatamilla, niin sanotusti.
Itsehän myösen tulen ulokoiluttamaan vallan yksivärisen oloista veli venäläistä, varmuudella lopuvan ajan ja muiden intressien johdosta...
Itsehän myösen tulen ulokoiluttamaan vallan yksivärisen oloista veli venäläistä, varmuudella lopuvan ajan ja muiden intressien johdosta...
Allekirjoittanut kiittää vastauksien johdosta ja tulee siis juoksuttamaan yksittäisiä mustalaisia (mustapohjamaali) kentällä.
Alkoholi on elämäntapa!
Homer J Simpson
Homer J Simpson
AIkaisemmin ilmaisin kiinnostukseni tulla pelaileen. Näyttää kyllä aikataulujen puolesta pahasti siltä ettei ehdi. Jos saavun paikalle voin tyytyä ihan seuraamaan sivusta. Mutta ottakaa hyvät ihmiset kuvia ja reilusti. Odottelen vieläkin kuvia siitä edellisestä megapelistä kun muistelin sen niin siistiltä näyttävän.
Kalat meni kotio...
Dodih. Nyt on testipelin lisäksi säännötkin luettu (ja ehkä jopa osin sisäistetty =) - kiitoksia vaan kaimalle. Täällä suunnalla ollaan siis valmiita komentamaan mitä joukkoja tahansa ylempi sodanjohto hallintaan antaa!
-
Der Dexter
hauska tappaa vanha tuttu. kaiken järjen mukaan pääset fasistisikojen nappeja tuuppimaan, että siitä lähdetään.
Suosittelen tutustumaan vielä sakslalaisten erikoisääntöjen lukemiseen, ja etenkin kohdan stormtroop unoht... sii muistamiseen.
Suosittelen tutustumaan vielä sakslalaisten erikoisääntöjen lukemiseen, ja etenkin kohdan stormtroop unoht... sii muistamiseen.