"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

leman russin sponsonit.

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
toimisto

leman russin sponsonit.

Viesti Kirjoittaja toimisto »

kannattaako näitä ottaa? jos kannattaa niin mitä mihin? kiitos etukäteen.
vompovompatti

Re: leman russin sponsonit.

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Riippuen russisi roolista. Omat russini eivät ota sponsoneja, mutta ne eivät erikoistukkaan armeijassani jalkaväen tuhoamiseen. Jos russi haluaa tappaa jalkaväkeä on sponsonit ihan hyvä olla mukana. Varsinkin punisher ja exterminator haluavat sponsonit itselleen, kuten myös executioner.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Captain Lucius

Viesti Kirjoittaja Captain Lucius »

Itse en ainakaan koskaan peluuta omia Russejani ilman jonkin sortin sponsoneita. Lumbering behemoth on sen verran härski sääntö, että kyllä sitä pitää hyödyntää! Kolme heavy boltteria + tykki on ihan kohtuullisen tehokas ja halpa yhdistelmä jalkaväkeä vastaan, mutta itse käytän tätä nykyä lähes poikkeuksetta sponsoneissa plasma cannoneita. Kuitenkin se yksi iso lätty ja kaksi pientä AP 2-3 laakia (plus siihen päälle vielä HB/Lascannon) kaataa tehokkaasti aivan hillittömiä määriä vihollisia. Ainakin tähän mennessä ovat aina maksaneet pisteensä takaisin, vaikka se hinnanlisäys iso onkin. Lisäbonuksena blast-aseet eivät kärsi (kovinkaan paljon) Kaartin kehnosta BS:stä, kun se tulitus kuitenkin yleensä menee ainakin sinne vihollisen yleiseen suuntaan vaikka vähän scatteroituisikin.

Tämä yhdistettynä siihen tosiasiaan että kaikki tankin ovat nykyedikassa melko lailla kuolemattomia uuden damage chartin ansiosta tekee sponsonirusseista erittäin kannattavan sijoituskohteen. Ja jos päätykki taistelun tiimellyksessä hajoaa, niin tulta lähtee sponsoneista edelleenkin varsin kiitettävästi.
Liity Kaartiin! Kierrä galaksia! Kohtaa uusia, jännittäviä muukalaisia ja tapa ne!
toimisto

Viesti Kirjoittaja toimisto »

kiitos viestistäsi taidan laittaa nuo plasmat leman russiini, mutta entäs vanquisher? mitä sille?
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

Vanquisherissä ainakin itse otan vaan lassin ja sit liikutan sen 6" joka vuoro. Muutenkin itse tykkään että voin liikuttaa russejani ja ampua sekä turretin että yhden muun aseen. Mielummin jättää sponsonit pois vanquisheristä ja ostaa pisteillä paskin (joka on muutenkin melkein must have vanquisheriin, kun bs on muuten 3. Siis IMO).
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Vanguisher ei tosiaan muuta tarvitse kuin Lascannonin ja ehkä Paskin mukaan. 2 AP2 laakia nelosen beeässällä on aika säikyte kentällä. Muihin russeihin yleensä kuitenkin sponsorit laittaisin elleivät touhua jossain takalinjan tuntumassa. Hevipultterit tai -fleikat ne yleensä sponsoreihin menee...

Pask punisherissa voisi olla aika mahti kanssa. Sponsoreihin vielä vaikka meltat niin alkaa porukkaa kaatumaan.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Sami Jumppanen

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Haizelhoff kirjoitti:Vanquisherissä ainakin itse otan vaan lassin ja sit liikutan sen 6" joka vuoro. Muutenkin itse tykkään että voin liikuttaa russejani ja ampua sekä turretin että yhden muun aseen. Mielummin jättää sponsonit pois vanquisheristä ja ostaa pisteillä paskin (joka on muutenkin melkein must have vanquisheriin, kun bs on muuten 3. Siis IMO).
Samaa mieltä. Ja vielä yksi hyvä syy tähän: Ei tule houkutusta mennä liian lähelle. Pysyttele vain siellä yli 36" päässä jos voit, kun kerran kantamaa on. Tietenkin jos epäilet vastustajan flankkaavan tai deeppaavan, niin silloin fleikka sponsonit voisi olla perusteltuja, mutta silloinkin vihollinen on kerennyt ampua ensin.

Niin, ja Pask:sta puhuttaessa pitää muistaa, että on aina mahdollista ottaa useampi tankki kerralla, joten ei ole pakko ottaa sitä kalliihkoa spessua.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Lumberin behemothilla ammut liikkeestä 2 pyssyä, mä en näe syytä ottaa sponsoneita, lascannon+päätykki riittää mulle. Toki paikaltaan saisi ampua ne sponsonitkin, mutta mä haluan pitää vähät tankkini liikkeessä. +sponsonit ei toimi samoja kohteita vastaan mitä noi 2 varsinaista asetta, paitti jos ottaisin multimeltoja, mut ne on kalliita.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”