Fateweaver ja librarian
Fateweaver ja librarian
Miten Fateweaverin rerollattava wardi heitetään, jos Libran "rerollaa onnistuneet invit"- voima on vaikuttamassa?
Re: Fateweaver ja librarian
Käytännössä niin että rerolleja ei heitetä ollenkaan.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- Cannonball
Tai vaihtoehtoisesti niin, että heität ensin kerran ja kaikki saman tien uudestaan. Miellyttävämpi tapa riippunee lähinnä noppataikauskon tasosta. Sovi vastustajan kanssa enne kuin heittelet.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Nopan saa re-rollia vain kerran. Tällöin siis heitetään noppaa ja se re-rollitaan tuloksesta riippumatta.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Kysehän on siitä että toinen re-rollii feilit, toinen re-rollii onnistuneet. Toisinsanoen ei ole re-roll re-roll tulosta.
Eli jos feilaat heittosi wardi toimii ja heität tuloksen uudelleen ja jos tämä onnistuu librarianin kyky potkaisee sisään ja pakottaa heittämään sen uudelleen.
Jos onnistut ekalla silloin wardi ei tule käyttöön, heitto onnistui jo, librarianin kyky taasen vaikuttaa tähän ja joudut rerollimaan, mutta wardi ei tule käyttöön koska alunperin heitto on jo onnistunut.
Elikkes ei epäselvyyksiä, vain ymmärtää mitä rerollitaan ja milloin.
Eli jos feilaat heittosi wardi toimii ja heität tuloksen uudelleen ja jos tämä onnistuu librarianin kyky potkaisee sisään ja pakottaa heittämään sen uudelleen.
Jos onnistut ekalla silloin wardi ei tule käyttöön, heitto onnistui jo, librarianin kyky taasen vaikuttaa tähän ja joudut rerollimaan, mutta wardi ei tule käyttöön koska alunperin heitto on jo onnistunut.
Elikkes ei epäselvyyksiä, vain ymmärtää mitä rerollitaan ja milloin.
"A weapon of my choice, young guardsman? It would be none other than the Might of the Emperor, but for the time being this Bolter and Blade of Valishíer is all I have to repell the xenos."
- Cannonball
Ottaen huomioon että kolme ylläolevaa viestiä vastasivat varsin selvästi ja oma viestisi on varsinaista mongerrusta (ja vastaus vielä päin seiniä jos tuota kryptologiallani oikein tulkitsen), tarkoitit tuon "ei epäselvyyksiä"-kohdan varmaan vitsiksi?
Väitä vastaan, olen mestari.
Re-roll tarkoittaa uudelleen heittämistä. Heitettyäsi nopan, jos onnistut, heität sen uudestaan, jos et, heität sen uudestaan. Kun olet heittänyt nopan uudestaan, olet heittänyt nopan uudestaan. Noppaa ei saa tällöin heittää uudestaan, koska sääntökirja sallii nopan uudelleen heittämisen vain kerran per heitto.ThaElf kirjoitti:Kysehän on siitä että toinen re-rollii feilit, toinen re-rollii onnistuneet. Toisinsanoen ei ole re-roll re-roll tulosta.
Ymmärsitkö?
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Noh, sitten pitää vedota omaan kokemattomuuteen.
Elikkes itselleni ainakin tässä on järkeä siinä miten tuo rerollaus toimii. Myöskin pelillisesti siinä on eroa jätätkö pois vai et tuon rollaukset, sillä jos feilaat feilaat ja jos onnistut niin onnistut, mutta tässä on piiruinen ero todennäköisyyksissä. Jos voimat kumoavat toisensa. Mahdollisuutesi onnistua on kyseinen luku, jos taasen re-roll tulee re-rollatuksi ts. no dice can be re-rolled twice regardless of the source puhutaan läpi käy niin että mahdollisuutesi ovat korkeampia kuin uudelleen rollauksien kanssa (laskekaa vaikka itse).
Tästä syystä minulle on järkevämpää ymmärtää että uudelleen heitot toimivat sen sijaan että kumoaisivat toisensa. Mutta sääntöjen puitteissa kävisi ilmi että vain toinen voima jäisi päälle ja toinen ei enää vaikuttaisi. Ts vain yksi voima toimisi kerralla, kumoamisesta ei puhuta missään mitään. Vain että yksi rolli voidaan uudelleen heitättää vain kerran...
Ehkä silmät väsyttää liikaa tai ajattelen liikaa, mutta voi olla että peli systeemiini tutustumani aika ei vielä ole opettanut tarpeeksi (eikä varmasti olekaan) että voisin täysinäisesti mennä kaikkea vastaan järjellä. Semmoista sattunna. :/
Elikkes itselleni ainakin tässä on järkeä siinä miten tuo rerollaus toimii. Myöskin pelillisesti siinä on eroa jätätkö pois vai et tuon rollaukset, sillä jos feilaat feilaat ja jos onnistut niin onnistut, mutta tässä on piiruinen ero todennäköisyyksissä. Jos voimat kumoavat toisensa. Mahdollisuutesi onnistua on kyseinen luku, jos taasen re-roll tulee re-rollatuksi ts. no dice can be re-rolled twice regardless of the source puhutaan läpi käy niin että mahdollisuutesi ovat korkeampia kuin uudelleen rollauksien kanssa (laskekaa vaikka itse).
Tästä syystä minulle on järkevämpää ymmärtää että uudelleen heitot toimivat sen sijaan että kumoaisivat toisensa. Mutta sääntöjen puitteissa kävisi ilmi että vain toinen voima jäisi päälle ja toinen ei enää vaikuttaisi. Ts vain yksi voima toimisi kerralla, kumoamisesta ei puhuta missään mitään. Vain että yksi rolli voidaan uudelleen heitättää vain kerran...
Ehkä silmät väsyttää liikaa tai ajattelen liikaa, mutta voi olla että peli systeemiini tutustumani aika ei vielä ole opettanut tarpeeksi (eikä varmasti olekaan) että voisin täysinäisesti mennä kaikkea vastaan järjellä. Semmoista sattunna. :/
"A weapon of my choice, young guardsman? It would be none other than the Might of the Emperor, but for the time being this Bolter and Blade of Valishíer is all I have to repell the xenos."
Itse laskin ihan molemmilla tavoilla kyllä sen fifty-fifty. (Uskoisin kyllä että laskin oikein). Pelillisestihän siinä ei ole mitään eroa ainakaan minun silmissäni, kun kaikkien heitto kerrallaan ja kaikkien heitto uudestaan on melko sama asia.ThaElf kirjoitti:Elikkes itselleni ainakin tässä on järkeä siinä miten tuo rerollaus toimii. Myöskin pelillisesti siinä on eroa jätätkö pois vai et tuon rollaukset, sillä jos feilaat feilaat ja jos onnistut niin onnistut, mutta tässä on piiruinen ero todennäköisyyksissä. Jos voimat kumoavat toisensa. Mahdollisuutesi onnistua on kyseinen luku, jos taasen re-roll tulee re-rollatuksi ts. no dice can be re-rolled twice regardless of the source puhutaan läpi käy niin että mahdollisuutesi ovat korkeampia kuin uudelleen rollauksien kanssa (laskekaa vaikka itse).
Tätä en aivan tajunnut. Siis missä sanotaan, että vain toinen vaikuttaa? Kumoamisesta ei kyllä tosiaan puhuta mitään, mutta ei siinä oikein ole eroa, niin sama se on miten tekeeMutta sääntöjen puitteissa kävisi ilmi että vain toinen voima jäisi päälle ja toinen ei enää vaikuttaisi. Ts vain yksi voima toimisi kerralla, kumoamisesta ei puhuta missään mitään. Vain että yksi rolli voidaan uudelleen heitättää vain kerran...
Viimeksi muokannut halko, Su 05.07.2009 00:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Ei itseasiassa ole. Todennäköisyydet ovat tasan samat.ThaElf kirjoitti:Elikkes itselleni ainakin tässä on järkeä siinä miten tuo rerollaus toimii. Myöskin pelillisesti siinä on eroa jätätkö pois vai et tuon rollaukset, sillä jos feilaat feilaat ja jos onnistut niin onnistut, mutta tässä on piiruinen ero todennäköisyyksissä. Jos voimat kumoavat toisensa. Mahdollisuutesi onnistua on kyseinen luku, jos taasen re-roll tulee re-rollatuksi ts. no dice can be re-rolled twice regardless of the source puhutaan läpi käy niin että mahdollisuutesi ovat korkeampia kuin uudelleen rollauksien kanssa (laskekaa vaikka itse).
Sanotaan että fateweaver ottaa 6 haavaa, joka tarkoittaa sitä että keskiarvolta 2 tulee läpi ennen rerolleja.
Nyt jos molempia voimia käytetään, pelaajan pitää ottaa kaikki 6 noppaa ja rerollata sekä onnistuneet että epäonnistuneet.. Keskiarvolta läpi tulee edelleen 2.
Tämän takia on yksinkertaisesti helpompaa että rerolleja ei heitetä ollenkaan... Ellei nyt sitten ole tosissaan taikauskoinen.
Laskut:
Ero pysyy suhteellisena myös muilla kuin perus puolikkaalla onnistumisella. ts. ero on iso, mutta kumminpäin vain, menen kirjan mukaan jos olisi pakko, mutta kyllä harmittaisi että yksi wardi kumoaisi libran voiman, tosin niitä ei listoissa tunnu olevan kuin vain kokeiluissa ja silloinkin kun 4. edikkaa pelasin kun sai vielä 3 woundisen...
Kirja on kirja, mutta niinhän se vain on ja tottapuhuessa olin jo unohtan tuon re-roll säännön kauan kauan sitten, onhan se luettu, mutta näitä ääritapauksia tulee vastaan hyvin harvoin ja ymmärtäisin että tällä ei voi rerollailla samasta syystä noppaa, mutta se on RAI tulkintaa mistä mie pidän enemmän kuin RAW.
Edit: Siis tämähän tarkoittaa että RAW mukaan ne kumoaa toisensa, jos jollekin jäi epäselväksi ymmärsinkö oikein vai en.
- [1} Perus 50/60 eli kumotaan eli ei heitetä uudelleen. Mahdollisuus on onnistumismahdollisuus.[2] Rerollitaan kerran heitto, onnistuessa heitetään uudelleen + feilatessa heitetään uudelleen = samamahdollisuus kuin yllä[3] Rerollitaan kykyjen mukaan, onnistuessa libran uudelleen heitto + epäonnistuessa uudelleen heitto johon vaikuttaa libran uudelleen heitto = pienempi yhden uudelleen heiton verran.
Ero pysyy suhteellisena myös muilla kuin perus puolikkaalla onnistumisella. ts. ero on iso, mutta kumminpäin vain, menen kirjan mukaan jos olisi pakko, mutta kyllä harmittaisi että yksi wardi kumoaisi libran voiman, tosin niitä ei listoissa tunnu olevan kuin vain kokeiluissa ja silloinkin kun 4. edikkaa pelasin kun sai vielä 3 woundisen...
Kirja on kirja, mutta niinhän se vain on ja tottapuhuessa olin jo unohtan tuon re-roll säännön kauan kauan sitten, onhan se luettu, mutta näitä ääritapauksia tulee vastaan hyvin harvoin ja ymmärtäisin että tällä ei voi rerollailla samasta syystä noppaa, mutta se on RAI tulkintaa mistä mie pidän enemmän kuin RAW.
Edit: Siis tämähän tarkoittaa että RAW mukaan ne kumoaa toisensa, jos jollekin jäi epäselväksi ymmärsinkö oikein vai en.
En tiedä mitä oikein ajat takaa tuolla, mutta ei siinä kyllä mitään järkeä ole.
RaW ja RaI tulkinnat ovat molemmat tasan samoja. Reroll-säännöt ovat oikeasti aika selkeitä.
RaW ja RaI tulkinnat ovat molemmat tasan samoja. Reroll-säännöt ovat oikeasti aika selkeitä.
Ratovaari kirjoitti:Nopan saa re-rollia vain kerran.
This is all you need, trust me!Cannonball kirjoitti:Tai vaihtoehtoisesti niin, että heität ensin kerran ja kaikki saman tien uudestaan. Miellyttävämpi tapa riippunee lähinnä noppataikauskon tasosta. Sovi vastustajan kanssa enne kuin heittelet.
Ennalta ehkäisevä isku, jenkkien tapaan, lukotan ennen kuin flametus alkaa kunnolla.