"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Metsää ja vuoripuro Lotriin

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Kain

Metsää ja vuoripuro Lotriin

Viesti Kirjoittaja Kain »

Hiljattaen väänsin hiukan lisää metsää pelipöydällemme. Loppujen lopuks aikaa noihin kului n. 4 tuntia plus tottakai vesimönjän kuivumisaika, joten kohtuu pikaprojekteja olivat. Tuppaavat jäämään keskeneräisiksi jos liikaa suunnittelen:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Semmosta tällä kertaa...
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Weedeeo

Re: Metsää ja vuoripuro Lotriin

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Mukavan näköinen maastokokonaisuus, kalliot ovat hienot ja vesi virtaa kivasti.
Nurmikko vain pistää silmään räikeydellään, jokin tummempi väri olisi kivempi tuollaiseen havupuumetsään.
Myös vesi on liian sinistä, noin matalan vesikerroksen pinnaksi se heijastaa liikaa sinistä.Paremmin olisi saattanut toimia vähän ruskeampi tai vihreämpi väri.
Mutta kyllä tuolla hyvin kehtaa pelata, sainpahan vähän inspiraatiota FaBa maaton tekoonkin :)
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

VAU, vesi on upeaa. Miten tehty?
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Todella hienoa vettä ja muutenkin hienoa työtä. Eipä miinuksia keksi.
Kain

Ensin maalasin joelle ja lammelle pohjan sinisen eri sävyillä. Lammen pohjaan olin jo valmistusvaiheessa tehnyt pieniä aaltomaisia kuvioita tuollaisella pakkelintapaisella aineella. Nämä muodot tulevat sitten esiin kun pistää vesimönjää. Lammen vesi on woodland scenicsin vesimönjää, jossa pieni ripaus sinistä mustetta ja tuo virtaava vesi on saman firman toista vesimönjää, joka pitää muotonsa joten sillä on kohtuu helppo luoda aaltoja ja muuta.

En muuten suosittele lisäämään tähän jälkimmäiseen mönjään väriä, jos hakee läpinäkyvää vaikutelmaa. Väri ainakin minulla tappoi läpinäkyvyyden. Muuten tuli ihan siistin näköinen. Lopuksi vielä pikku tummennus jokeen sinisellä inkillä ja kuivaharjaus valikoituihin kohtiin valkoisella.

Ja hain tuossa tarkoituksella hiukan kirkkaampaa väriä jotta se tulee kauempaakin esille, että siinä virtaa vesi. Ei välttämättä realistinen, mutta omaan silmään suhtkoht toimiva=)
happalne

Viesti Kirjoittaja happalne »

Puut, puro ja kallio hienoja, mutta alustan "neliömäisyydestä" en ainakaan itse pidä. Jos tätä ei oteta huomioon erittäin asiallista maastoa!
DaBandito

Viesti Kirjoittaja DaBandito »

PaLL0 kirjoitti:Puut, puro ja kallio hienoja, mutta alustan "neliömäisyydestä" en ainakaan itse pidä. Jos tätä ei oteta huomioon erittäin asiallista maastoa!
Se on muuten "heksamainen" ja luulisin että sille on joku tarkoituskin esim. erillisten maastojen vaivaton yhdistely kokonaisuuksiksi.
Kain

Jeps, tarkoituksella heksamainen jotta saadaan helpommin luotua isoja yhtenäisiä alueita metsää..
Kiroava Kullervo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiroava Kullervo »

Oikein näpsäkän näköistä modulaari-maastoa! Onko nuo pohjana toimivat hexat jotain valmiita pohjia ja kuinka isoja mahtavat olla?
Kain

Ihan itse kovalevystä ne leikkailin ja muistaakseni heksan yhden sivun pituus on 4cm...
mr21sanooj

Viesti Kirjoittaja mr21sanooj »

tota miten noi puut,kivet tai kalliot mitä nyt onkaa ja vesi putous ja miten vesi putous ylipäätäsä väsätään itte yritin iha perus gw waterilla ja se vaa lässähti siihen
Space Marine on voimaa, läski Space Marine on ylivoimaa.
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Ovatko puut valmiita vai itsetehtyjä? Jos jälkimmäinen, jonkinlainen tutoriaali olisi paikallaan.
"If it bleeds, we can kill it."
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Todella näppärän näköistä maastoa ja tuo heksagonimuotoinen maaston beissaus on perin näppärää. Myydäänkös moisia valmiita palasia missään halvalla? Ja tosiaan noiden puiden alkuperä kiinnostaisi, tahi se miten on tehty. Näyttävät kyllä siltä kuin olisi jostain ostettuja säännöllisyytensä puolesta. Enpäs osaa sanoa...
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Näyttäisivät Ziterdesin puilta.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Kain

Eli heksat on ihan omilla tassuilla leikattu kovalevystä, piirsin paperimallin ja sillä sitten sain kaikki suhteellisen samankokoiseksi. Suosittelen kysymään rautakaupasta ylijäämäpaloja levyistä, ite maksoin jonku viis euroo ja tein 20 heksaa ja saman verran ainakin jäi..ja eipä se paljoo maksa muutenkaan..

Puut On Nochin puita, suosittelen erittäin lämpimästi. Itse aluksi etsin tutoriaaleja kuinka valmistaa puita, mutta sitten löysin nuo. 19,90 oisko ollu 25 kappaletta tai jotain. On tavallaan kakkoslaatua eli rautatiemaastoissa metsän täytteenä mutta ainakin minulle kävivät noin mainiosti. Kannattaa netistä katsoa minkälaisia haluaa ja sitten pistää Hobbypointille viestiä tuotekoodilla ni johan kohta postiluukussa kolisee.

ja mr21sanooj, kannattaa vesiputousta varten hankkia sellaista kuin water effect. Paljon kiinteempi tahna ja sen avulla pystyy luomaan tollasia.

Ja muuten tuo heksasetti toimii lostavasti käytännössä. Vaikka reunat jääkin näkyviin, niin ainakin on selvää mistä kyseinen maasto alkaa ja muut maastopalat on todella helposti yhdisteltävissä..
mr21sanooj

Viesti Kirjoittaja mr21sanooj »

ok
Space Marine on voimaa, läski Space Marine on ylivoimaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”