1/72 Alkusodan Saksalaisia
1/72 Alkusodan Saksalaisia
Forumin 1/72-kidutus jatkukoon näillä. Ulkonäöllisesti varmaan kaikille tutuilla saksalaisilla...
-ajh
-ajh
Re: 1/72 Alkusodan Saksalaisia
Hyvät korotukset olet noin pieniin kavereihin (vai minkä kokoisia ovat esim. Fabaan nähden, menikö mittakaava väärin) saanut ja beissit puhuvat puolsetaan. Laadukkaita sakemanneja, mutta maastokuviosella kypärällä varustetun kaverin käsi näyttää perin pöhköltä. Simmosia raitoja menee kättä pitkin --> omituisen näköinen. Ehkä hieman hillitympää korostamista ihoon tulevaisuudessa (vaiko eikö)? Muuten perin hyvännäköistä väkeä.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Todella hyvän näköisiä kavereita ja juu tuo käsi on kyllä vähän oudohko =/
''Mitä hitaammin tipuu, sen parempaa tulee.''
Miltäs valmistajalta nämä saksalaiset ovat?
Hienoa maalausjälkeä, ukot näyttävät varmaan upeilta pelaajan näkökulmasta. Näin läheltä ihon korotukset ovat melko voimakkaat(kuten joku sanoi jo aiemmin).
Miten teet nuo puskat alustoissa?
Hienoa maalausjälkeä, ukot näyttävät varmaan upeilta pelaajan näkökulmasta. Näin läheltä ihon korotukset ovat melko voimakkaat(kuten joku sanoi jo aiemmin).
Miten teet nuo puskat alustoissa?
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Mjooh, ihon maalausmetodi optiomoitu pienemmille näkyville kokonaisuuksille (kuten kasvot ja kädet) kuin paljas käsivarsi. Ja metodi on raju jo niissä pienemmissä niin menee isommalla pinnalla tosiaan yli. Mutten lähde sitä muuttamaan, koska pelipöydällä toimii silti hyvin vaikkei lähikuvissa niinkään.
Figuurit ovat Martello Internationalin. 1/72:na tosiaan pienempiä kuin ~30mm figuurit. Puskat edelleen Silflor-merkkisiä.
-ajh
Figuurit ovat Martello Internationalin. 1/72:na tosiaan pienempiä kuin ~30mm figuurit. Puskat edelleen Silflor-merkkisiä.
-ajh
Vielä yksi kysymys: Pelaatkos näillä ihan Rapid fire!-säännöillä, vai käytätkö jotain parempaa sääntösysteemiä?
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Niinä harvoina kertoina kun on pelausta ollut käytössä ovat olleet Nuts!-säännöt. Ihan pätevät.
-ajh
-ajh
Väitän että noi ei ole 1:72 sakuja sillä olen itse maalannut 700 saksalaista 1:72. Miten olet saanut vyönsoljet maalattua noin tarkasti, ja kauluslaatat ja olkapoletit? Jaa ihmeessä tietosi minullekkin.
Lisäksi varjostukset ovat liian vahvoja.
Lisäksi varjostukset ovat liian vahvoja.
Voisiko olla mahdollisuus, että kyseessä olisi eri valmistajan saksalaiset, kuin sinun maalaamasi? IMO voisivat ihan hyvin olla 1:72.
...
Minuutis hakemisella löysin valmistajan sivut, joissa ilmoitetaan napit seiskakakkosiksi, nämä siis.
...
Minuutis hakemisella löysin valmistajan sivut, joissa ilmoitetaan napit seiskakakkosiksi, nämä siis.
Siis, jos ikinä olet nähnyt 1:72 livenä niin uskoisit minua.
Noh valmistajakin väittää erikoistuvansa 1:72 figuihin. Valmistajakin siis väärässä?-)Sicarius kirjoitti:Siis, jos ikinä olet nähnyt 1:72 livenä niin uskoisit minua.
Itselläkin 1:72 figuja tosin vain halppis muoveja ja jos nuo on jotain laadukkaampaa metallifiguja en näe miksei nuo voisi olla 1:72. Jos laadukkaissa 1:300 metalleissa voi olla silmät ja suut erottuvissa miksei vyösoljet yms voi 1:72 skaalassa voi olla hyvin erottuvia? Ja pieni pensseli auttaa kummasti moisten maalaamisessa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
1:72 figu on n. 25mm päälaen korkeudelle, eli ihan mahdollista on tehdä noin hyvää jälkeä siinäkin skaalassa. LotRin (suurin osa niistä ainakin) figuthan ovat myös aika lailla 25mm skaalassa.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
-
Kiroava Kullervo
- Viesti:
Jaa-a, kyllä nuo meikäläisestäkin ovat ihan 1/72, ovat vain peruspelipöytätasoa paremmissa maaleissa. Kuten tneva82 totesi niin jo 1/300 voi olla todella paljon yksityiskohtia silmistä suiden kautta vöihin ja vöissä oleviin varalippaisiin. Kannattaa tosiaan vertailla valmistajia ja sijoittaa vähän enemmän metalliin, jos haluaa hyviä nappeja maalata. Jotenkin karsastan edes ajatusta maalata pienen skaalan muovia, kun metallikin tuntuu olevan liian heikkoa. Toinen juttu on sitten itse maalaus. Vaatii kohtuudella hermoja ja hyvää sivellintä työstää peruskuivaharjaussivellintä pienempiä nappeja (työstän siis itse nykyään lähinnä 6mm/15mm, joten luulisin erottavani mikä on mahdollista hieman isompaan skaalaan ja mikä ei).
Onhan se hyvin mahdollista, että ne ovat 1:72 mutta jääräpää kun olen niin en tahdo millään tavalla saada päähäni että nuo ovat 1:72. 1:35 olisi eri juttu, mutta noin hienoa työtä 1:72 tuntuu oman järkeni kantilta mahdottomalta. Silti on suuri todennäköisyys että olen väärässä. Itse olen maalannut Italerin, Revellin, ja jonkun japanilaisen firman koottavia. Joka tapauksessa oli ne sitten mitä kokoa hyvänsä niin erinomaista jälkeä!
Revelleissähän ei ole paljoa nimeksikään ykstyiskohtia. Italerista en ole kuullutkaan, mutta jos ovat muovisia, niin eivät pakosti ole aina yksityiskohtaisimpia mahdollisia.
Samantyyppisiä muovisia eli ei tosiaankaan parhaita vertailukohteita jos haluaa detaljeja ;-) Paremminkin jos haluaa massoittain figuja halvalla.Nazgúl kirjoitti:Revelleissähän ei ole paljoa nimeksikään ykstyiskohtia. Italerista en ole kuullutkaan, mutta jos ovat muovisia, niin eivät pakosti ole aina yksityiskohtaisimpia mahdollisia.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Itsellä on hyllyt niitä täynnä, melkeinpä kaikista 1900-luvun vähän tunnetuimmista konflikteista vieläpä (poikkeuksena venäjän- ja espanjan sisällissota, ja meksikon häröilyt alkuvuosisadalla), ja en silti usko teoriaasi. Wut feils?Sicarius kirjoitti:Siis, jos ikinä olet nähnyt 1:72 livenä niin uskoisit minua.
Eli sicarius vain perseilee, selkeitä 1:72 nuo ovat. Saavutettu maalauksen taso on helvetin hyvää, mutta ei mitenkään mahdotonta. AJHn aiemmat maalaustyöt puhuvat lisäksi puolestaan.
10pts ja rispekt. Minä tykkään, hyvää jälkeä.
Muovi-figuista.. Italerin seteissä on huomattavasti parempi yksityiskohtien taso kun revellillä, käyttävät kovempaa muovia. Jos nyt yksityiskohtia halajaa, niin valmistajana Pegasus on ihan tutustumisen arvoinen. Ainakin vietnamin poijjaat olivat todella hyvälaatuisia vaikka muovi jättikin vähän toivomisen varaa. Myös caesar miniatures on päässyt hyviin tuloksiin, joskin käyttää moniosaisia (useampi kuin kaksi) muotteja mikä selittää hyvän tuotantojäljen.
Erinomaisesti tehty nuo vaatteiden rypistykset, vai miksi niitä sanotaankaan. Naamat tosin näyttävät vähän epämuodostuneilta, ainakin osalla tyypeistä.