Mikä on Warhammer Fantasy Roleplay?
Re: Mikä on Warhammer Fantasy Roleplay?
@Kiroava kullervo@ Olemme kavereiden kanssa jo ennen kokeilleed fabaa eräänlaisena campaing / rpg pelinä mutta se jäi lyhyeen kun teimme siitä aivan liian pitkän
@Chade@ kiitos vastauksistasi. Nyt tiedän mikä on tuo foorumeilla kummitteleva D&D eikä minun siitä tarvitse enää välittää. Aloin kyllä jo kirjoittamaan ja suunnittelemaa omaa scenaariota mutta jos tuolla kirjassa (ostoon meni) löytyy hyviä scenarioita niin niitä olisi ehkäpä sitten aluksi hyvä ottaa pariinkin kertaan.
Ja nopat laitan hankintaan. Lisäosia voin ostaa sitten möhemmin jos kansa pitää pelistä. Sain jo 3 lupautumaan pelaamaan ja se on mielestäni hyvä määrä. Onneksi tässä saa hääräillä figuilla etten roolihahmoani turhaan mennyt tekemään ja täytyy sitten pitää se suomi vaikka tarinan kerronta suomeksi kuulostaa typerältä.
Toivottavasti kirja tulee nopeasti perille niin pääsen sääntöjä lukemaan. Silloin sitten laitan enemmän kysymyksiä tulemaan
@Chade@ kiitos vastauksistasi. Nyt tiedän mikä on tuo foorumeilla kummitteleva D&D eikä minun siitä tarvitse enää välittää. Aloin kyllä jo kirjoittamaan ja suunnittelemaa omaa scenaariota mutta jos tuolla kirjassa (ostoon meni) löytyy hyviä scenarioita niin niitä olisi ehkäpä sitten aluksi hyvä ottaa pariinkin kertaan.
Ja nopat laitan hankintaan. Lisäosia voin ostaa sitten möhemmin jos kansa pitää pelistä. Sain jo 3 lupautumaan pelaamaan ja se on mielestäni hyvä määrä. Onneksi tässä saa hääräillä figuilla etten roolihahmoani turhaan mennyt tekemään ja täytyy sitten pitää se suomi vaikka tarinan kerronta suomeksi kuulostaa typerältä.
Toivottavasti kirja tulee nopeasti perille niin pääsen sääntöjä lukemaan. Silloin sitten laitan enemmän kysymyksiä tulemaan
Sääntökirjassa tulee siis yksi seikkailu ja noissa muissa kirjoissa lisää. Samaa seikkailua ei myöskään todennäköisesti jaksa pelata kahta kertaa. Yksi seikkailu on ikäänkuin yksi kirjan kappale romaanissa, eikä niinkään skenaatio tai taistelu, kuten miniatyyripeleissä tai joissain kehittyneemmissä (?) lautapeleissä, kuten Heroquest. Tuskin jaksat lukea samaa kirjaa uudestaan.majis kirjoitti:Aloin kyllä jo kirjoittamaan ja suunnittelemaa omaa scenaariota mutta jos tuolla kirjassa (ostoon meni) löytyy hyviä scenarioita niin niitä olisi ehkäpä sitten aluksi hyvä ottaa pariinkin kertaan.
Kannattaa tosiaan lukea sieltä säätökirjasta ne pelinjohtajan sivut, siitä pääsee hyvin sisään siihen mitä pelinjohtajan pitäisi tehdä. :)
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Jaa alkaa roolipelit kiinnostaa? Sepä hyvä! Ei ole parempaa peliä kuin roolipelit. Niissä kun saa tehdä ihan mitä huvittaa. Mutta oma neuvoni on tämä. Unohda ne figut kokonaan. Tilanteen kuvittelu menee pilalle kun kaivetaan figut jollekkin typerälle ruudukolle. Jos pelaajilla ei mene selittämäsi tapahtuma jakeluun (esim. taistelu) voit paperille hahmottaa nopeasti piirtämällä, missä kukin pelaaja on. (olettaen että olet PJ.) Itse olen pelannut roolipelejä 10 vuotiaasta asti. warhammer rope on erittäin hyvä peli johon kannattaa paneutua. Alkuun voi tuntua hankalalta, mutta kyllä se siitä lähtee!
Mitääh? Figut pois vai? No ehkä jos figujen kanssa ei onnisu mutta ainakin aluksi otamme napit mukaan. Ja Minusta ei ole kyllä hyvä että voi tehdä mitä vaan huvittaa :D Itse pidän hyvin paljon fabasta, wh40k:sta ja WOtrista. Tällaiseen figuttomaan ja säännöttömän peliin voi olla aika vaikea sopeutua mutta no...monkee kirjoitti:Jaa alkaa roolipelit kiinnostaa? Sepä hyvä! Ei ole parempaa peliä kuin roolipelit. Niissä kun saa tehdä ihan mitä huvittaa. Mutta oma neuvoni on tämä. Unohda ne figut kokonaan. Tilanteen kuvittelu menee pilalle kun kaivetaan figut jollekkin typerälle ruudukolle. Jos pelaajilla ei mene selittämäsi tapahtuma jakeluun (esim. taistelu) voit paperille hahmottaa nopeasti piirtämällä, missä kukin pelaaja on. (olettaen että olet PJ.) Itse olen pelannut roolipelejä 10 vuotiaasta asti. warhammer rope on erittäin hyvä peli johon kannattaa paneutua. Alkuun voi tuntua hankalalta, mutta kyllä se siitä lähtee!
MUILLE: Hävetkää >:D En tiedä, mutta mielestäni ette puhu otsikon aiheesta. tehkää oma topikki 3.5 vs 4 jos huvittaa mutta ei täällä.
D&D -nakkimiekkailu on siirretty toisaalle ja tämä ketju päätyi tänne. Koska yksittäisten viestien jakaminen on ns. hanurista, tähän jäi muutama viesti jotka sivuavat D&D:tä. Olkaa kuin niitä ei olisikaan, kiitos.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Noniin kirja tuli 3 päivää sitten ja peli on huomenna. 3 pelaajaa + minä. Neljännenkin olisi voinut saada mutta ei... Tein aika urakan kun suomensin koko aloitus campaingin että olisi helpompi kertoa tarinaa. Onko mitään viimehetken neuvoja pelinjohtajalle? Ja sitten vielä yksi kysymys. Nähtävästi pelaajien tulisi kokoajan tutkia ympäristöään ja tehdä testejä oma-aloitteisesti, kun noissa aina lukee että: PC may do gossip teest to... Tästä voi seurata seuraavaa että aloittelija pelaajat eivät jaksa itse miettiä ja antavat vain minun kertoa tarinaa eikä itse sano midi. Tietämättömyys voi olla myös aika ongelmallinen juttu. Kun ei muista/tiedä mitä oma character voi tehdä niin ei sit tehdä mitään. Silloin peli voisi mennä alle tunnissa jota en todellakaan halua 2h olisi tavoite. pitäiskö aina vähä vihjailla noista testeistä?
Muita pikku kysymyksiä BTW
-Yksi kavereista haluaa örkki shamaanin. Tietenkin mahdollista mutta kuinka? Ihmisen statsit ja örkin look ja fluffi?
-voiko näissä aloitus tarinan kaupungeista shoppailla kun kuulostavat aika köyhiltä?
-Yksi kavereista haluaa örkki shamaanin. Tietenkin mahdollista mutta kuinka? Ihmisen statsit ja örkin look ja fluffi?
-voiko näissä aloitus tarinan kaupungeista shoppailla kun kuulostavat aika köyhiltä?
-
Sikari-Saku
Meilläkin on peli huomenna ; )
Muista olla reilu ym. ja kannattanee lukea niitä sääntöjä mikäli et ole vielä lukenut. Örkin tekeminen kuulostaa fluffillisesti vaikealta. Mikäli aijotte tiiminä pelata. Siinä taas joitain vastauksia.
Ss-Edit: Tarkoitin että peliä meillä ke (eli kirjoitus hetkestä johtuen tänään)
Ja muistaakseni ne kaupungit oli aika pieniä eli vaikea löytää kunnon kamaa. Kyllä pelaajia hieno varaisesti voi auttaa, kunhan mahdollisimman vähän.
Muista olla reilu ym. ja kannattanee lukea niitä sääntöjä mikäli et ole vielä lukenut. Örkin tekeminen kuulostaa fluffillisesti vaikealta. Mikäli aijotte tiiminä pelata. Siinä taas joitain vastauksia.
Ss-Edit: Tarkoitin että peliä meillä ke (eli kirjoitus hetkestä johtuen tänään)
Ja muistaakseni ne kaupungit oli aika pieniä eli vaikea löytää kunnon kamaa. Kyllä pelaajia hieno varaisesti voi auttaa, kunhan mahdollisimman vähän.
"I'm running outta places to put holes in ya."
-Sniper
You don't have to rely on other people if you never miss.
-Sniper
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
[quote="majis"]
[quote]
Pitää aina tietysti miettiää miten hahmot soveltuvat toisiinsa. Jos loppuporukka on ihmisiä, istuu örkkishamaani aika huonosti porukkaan...
Edit// Jos sen teette, niin ottakaa vaikka perus örkki pohjaksi...
[quote]
Pitää aina tietysti miettiää miten hahmot soveltuvat toisiinsa. Jos loppuporukka on ihmisiä, istuu örkkishamaani aika huonosti porukkaan...
Edit// Jos sen teette, niin ottakaa vaikka perus örkki pohjaksi...
Viimeksi muokannut Morhgoz, Ke 29.07.2009 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
-
Sikari-Saku
Sitä minä tuolla fluffi höpinällä tuolla ylhäällä tarkoitin. Pitäisi jotenkin ovelasti keksiä miksi örkki olisikin ihmisten "kaveri"
"I'm running outta places to put holes in ya."
-Sniper
-Sniper
- Karl Van Dieter
En tiedä shamaanista, mutta perusörkillä voisi olla kullan kiilto silmissä, eli olisi palkkamiekka. Se, miksi ihmiset sitten turvautuisivat örkin apuun onkin ehkä hankalampi selittää... Kenties örkki on pelastanut heidät tai jonkun muun porukan aikaisemmin varmalta kuolemalta jota kautta se on osoittautunut normiörkistä poikkeavaksi yksilöksi tms.Sikari-Saku kirjoitti:Sitä minä tuolla fluffi höpinällä tuolla ylhäällä tarkoitin. Pitäisi jotenkin ovelasti keksiä miksi örkki olisikin ihmisten "kaveri"
Itsekin olen kyseiseen peliin tutustunut, vaikka vielä en ole ehtinyt pelata yhtään peliä, kun porukkaa on vaikea saada saman pöydän ääreen, mutta kampanjaa olen tehnyt jo muutaman seikkailun verran pelitilaisuutta odotellessa...
"Your prayers shall not reach into my heart!" - Amorphis
Jotain tällaista ajattelinkin, mutta pistän örkki pelaajan keksimään miksi hän on joukossa mukana. Ikävä kyllä hän ja yksi toinen pelaajista ei päässyt mukaan joten meillä olikin vain 2 pelajaa + minä ja örkkiongelmaa ei saatu käsiteltäväksi kunnolla.Karl Van Dieter kirjoitti:
En tiedä shamaanista, mutta perusörkillä voisi olla kullan kiilto silmissä, eli olisi palkkamiekka. Se, miksi ihmiset sitten turvautuisivat örkin apuun onkin ehkä hankalampi selittää... Kenties örkki on pelastanut heidät tai jonkun muun porukan aikaisemmin varmalta kuolemalta jota kautta se on osoittautunut normiörkistä poikkeavaksi yksilöksi tms.
Suurin ongelma pelattaessa oli ettei kukaan oikeastaan tiennyt sääntöjä tarpeeksi hyvin vaan piti koko ajan vilkaista kirjaa ja taulukoita oli niin paljon että joutui kokoajan kääntelemään sivuja. Nyt otankin seuraavaksi projektiksi uuden campaining lisäksi kopioida kaikki hyödylliset taulukot seinälle ettei myöhemmin tarvi jokasta taulukkoa lähteä etsimään. Ja sääntökirjaa pitää lukea enemmän.
@ majis:
Kiva kuulla, että eka seikkailu onnistui! Uusia roolipelaajia tarvitaan aina. Ja älä huoli, kyllä niihin sääntöihin tottuu. :) Taulukoiden kopioiminen on hyvä idea ja helpottaa pelaamista kun kirjaa ei tarvitse niin paljon plärätä. Muista myös, että jos säännöt alkavat ahdistamaan, niin ei niitä aina tarvitse pilkulleen seurata, vaan pelinjohtaja voi päättää, että nyt tehdään näin ja tutkia vaikka pelin jälkeen sääntökirjasta jos kyseisestä tilanteesta olisi jotain sanottu. Muista kuitenkin tällaisissa tuomioissa olla reilu ja tasapuolinen.
Onnea tuleville peleille!
Kiva kuulla, että eka seikkailu onnistui! Uusia roolipelaajia tarvitaan aina. Ja älä huoli, kyllä niihin sääntöihin tottuu. :) Taulukoiden kopioiminen on hyvä idea ja helpottaa pelaamista kun kirjaa ei tarvitse niin paljon plärätä. Muista myös, että jos säännöt alkavat ahdistamaan, niin ei niitä aina tarvitse pilkulleen seurata, vaan pelinjohtaja voi päättää, että nyt tehdään näin ja tutkia vaikka pelin jälkeen sääntökirjasta jos kyseisestä tilanteesta olisi jotain sanottu. Muista kuitenkin tällaisissa tuomioissa olla reilu ja tasapuolinen.
Onnea tuleville peleille!
FFG on juuri julkistanut uuden version tulemisen WFR:stä :
http://new.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidn=729
ja
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... =93&esem=1
Näyttää aika isosti muuttuvan, ja ehkä vähän lautapelimäisempään suuntaan (?)
Kestänee vielä kuitenkin hyvän tovin ennen kuin tuo on kaupoissa.
http://new.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidn=729
ja
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... =93&esem=1
Näyttää aika isosti muuttuvan, ja ehkä vähän lautapelimäisempään suuntaan (?)
Kestänee vielä kuitenkin hyvän tovin ennen kuin tuo on kaupoissa.
Mitä jäätävää paskaa tää nyt oikeen on? Ei näin FFG. Teillä on jo uusi versio WFRP:stä, ei me haluta mitään lasten lautapeliversiota enää. juma pistää vihaiseksi tällainen takinkääntäminen. Lienee sitten turha odottaa enää uusia lisäosia... Mulla on Talisman lautapeliä varten. Tunkekoon perseeseensä tän.
Pelaamme porukan kanssa WFRP:tä foorumipelinä, joten kakkosedikkaan tulemme mekin jäämään. Roolipeli on roolipeli, eikä mikään lautapelihybridi. Tätä ei tunnu näköjään vaan kukaan enää ymmärtävän, eikä Paizoa lukuunottamatta.
Noh kukaan ei onneksi pakota hommaamaan uusia versioita.
Noh kukaan ei onneksi pakota hommaamaan uusia versioita.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Mikäli toi uus Fantasy Roleplay tulee olemaan kevyempi, ja ehkä helpommin lähestyttävä kuin nämä vanhemmat niin löytyy ihan varmasti ainakin mun hyllystä.
Tämä jo puhtaasti siitä syystä, ettei tartte aina hankkia paria pelikaveria, jotka on TR00 HC ropettajia, vaan et saisi välillä potkaistua suht' hyvän pelin käyntiin ihan amatöörien kanssa ja saisi silti pidettyä hauskaa ilman liiallista kangistelua.
Me likes. Ja älkää nyt käsittäkö tätä väärin, mul on kohtuu suuri läjä WFR kirjoja tossa sängyn vieressä. Et kyl sekin uppoaa mulle. : D
Tämä jo puhtaasti siitä syystä, ettei tartte aina hankkia paria pelikaveria, jotka on TR00 HC ropettajia, vaan et saisi välillä potkaistua suht' hyvän pelin käyntiin ihan amatöörien kanssa ja saisi silti pidettyä hauskaa ilman liiallista kangistelua.
Me likes. Ja älkää nyt käsittäkö tätä väärin, mul on kohtuu suuri läjä WFR kirjoja tossa sängyn vieressä. Et kyl sekin uppoaa mulle. : D