Ensimmäiset figuni [20.7.2009]
Re: Ensimmäiset figuni [14.7.2009]
oon samaa mielt ku toi toinenki et kypärä on vähän mitäänsanomaton ikäänku...:{. Mut muuten aika hieno figu :D
Sitä ei tarvitse maksaa minkä toiselta ottaa jaksaa.
- P. Ruuhijärvi
Aijai, vielä on paljon paikattavaa, mutta eiköhän parilla kritisismin virkkeellä saada distanssia ammattilaisuuteen kirittyä.
Ensiksi silmiini pisti kuvan laatu, siis positiivisessä hengessä. Vaikka suoraansanottuna nappi ole kaunis, niin ei hyvin ei hyvin luotu tausta ainakaan pahenna asiaa - sen olet hyvin ymmärtänyt -.
Mutta itse ritiikkiin. Ensimmäiseksi otti silmiini tuo harmaa panssarointi. Oletko yrittänyt tehdä NMMää kenties? Vaikket olisikaan, niin en olisi itse valinnut kyseistä sävyä, jonka voisi helposti sekoittaa tavalliseen metalliin. Myöskin kullatut reunukset luovat liikaa kontrastia miniatyyrille, ja korostamattonina näyttävät vieläkin pahemmilta.
Sieltä täältä on myöskin lähtenyt irti maalia. Metallisissa napeissa maali saattaa kolhiintuessa helposti lähteä, minkä vuoksi on tärkeää lakata ne. Itse käytän proseduuriin Vallejon 'Matt Varnishia'.
Foorumeilta löytyi runsas maalausopas, josta sinäkin saisit paljon apua. Pistän linkin aloitekykypuutevaaran vuoksi.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... f=3&t=2259
Ensiksi silmiini pisti kuvan laatu, siis positiivisessä hengessä. Vaikka suoraansanottuna nappi ole kaunis, niin ei hyvin ei hyvin luotu tausta ainakaan pahenna asiaa - sen olet hyvin ymmärtänyt -.
Mutta itse ritiikkiin. Ensimmäiseksi otti silmiini tuo harmaa panssarointi. Oletko yrittänyt tehdä NMMää kenties? Vaikket olisikaan, niin en olisi itse valinnut kyseistä sävyä, jonka voisi helposti sekoittaa tavalliseen metalliin. Myöskin kullatut reunukset luovat liikaa kontrastia miniatyyrille, ja korostamattonina näyttävät vieläkin pahemmilta.
Sieltä täältä on myöskin lähtenyt irti maalia. Metallisissa napeissa maali saattaa kolhiintuessa helposti lähteä, minkä vuoksi on tärkeää lakata ne. Itse käytän proseduuriin Vallejon 'Matt Varnishia'.
Foorumeilta löytyi runsas maalausopas, josta sinäkin saisit paljon apua. Pistän linkin aloitekykypuutevaaran vuoksi.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... f=3&t=2259
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
Noniin, pientä päivitystä. Edelleen tuhdannut saman jantterin kanssa maalaten (jälleen kerran) monta kertaa uusiksi epäonnistuneiden värikokeilujen ja yleisen tyytymättömyyden takia. Vihdoinkin sain värit jotenkuten kohdalleen, vaikka kullan hohto onkin varsin dominoiva tasapainoittuu se punaisen kanssa ja luo tumman metallin kanssa kontrastia. Baseen olen erittäin tyytyväinen, ensimmäinen kokeilu tuon ruohon kanssa. Kunhan viimeiset rajan ylitykset korjaan ja keksin mitä pirua teen tuon rummun kanssa alan olemaan kokonaisuudessaan tyytyväinen tähän. Rummun päällisen olen valehtelematta maalannut 10++ kertaa uusiksi erittäin epäonnistuineiden freehandien ja kulumajälkien kokeilujen johdosta, tuo tasaisen tylsä ruskea on toimivin vaihtoehto jonka olen saanut aikaiseksi. Kiitoksia taas Ruuhijärvelle kommenteista.
Mutta:

e. typot
Mutta:

e. typot