Pyöveli presents: Uusi pelipöytä pikku-ukkopeleihin

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Jodi91

Re: Pyöveli presents: Uusi pelipöytä pikku-ukkopeleihin

Viesti Kirjoittaja Jodi91 »

Mahtavaa jälkeä on kyllä. Pakko kysyä että mitä työkaluja käytät finfoamin työstämiseen? Itse en minkäänsortin veitsillä/puukoilla/scalpelleilla saa aikaiseksi läheskään noin siistiä jälkeä.
Gargoth

Viesti Kirjoittaja Gargoth »

Jodi91 kirjoitti:Mahtavaa jälkeä on kyllä. Pakko kysyä että mitä työkaluja käytät finfoamin työstämiseen? Itse en minkäänsortin veitsillä/puukoilla/scalpelleilla saa aikaiseksi läheskään noin siistiä jälkeä.
sama kiinnostaisi itseä, myös samalla kiinnostaisi tietää minkä kokoisia paloja käytät (paksuus) sekä mistä tilaat materiaalit.
Kyllähän siis nopealla googlettelulla selviää mistä kaikkialta ko. matskua saa, mutta voi olla kerrostaloasuvana hieman hankalaa varastoida isompaa erää :D
Chili

Viesti Kirjoittaja Chili »

Jos nyt saanen suositella niin jokin askartelu veitsi ja kuumalankaleikkuri on pakollinen
Google kirjoitti:- So how come it ends in 2012?
- I ran out of space on rock.
Typo here Valkyrie tuli =) valmistautukaa kuviin joskus
Pyöveli
Kirjoitti miljoonannen viestin

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

Jodi91 kirjoitti:Mahtavaa jälkeä on kyllä. Pakko kysyä että mitä työkaluja käytät finfoamin työstämiseen? Itse en minkäänsortin veitsillä/puukoilla/scalpelleilla saa aikaiseksi läheskään noin siistiä jälkeä.
Gargoth kirjoitti:sama kiinnostaisi itseä, myös samalla kiinnostaisi tietää minkä kokoisia paloja käytät (paksuus) sekä mistä tilaat materiaalit.
Kyllähän siis nopealla googlettelulla selviää mistä kaikkialta ko. matskua saa, mutta voi olla kerrostaloasuvana hieman hankalaa varastoida isompaa erää :D
Finnfoamia työstän mattoveitsellä ja kuumalankaleikkurilla. Mattoveitsellä perusmuoto kuntoon ja sitten kuumalankaleikkurilla tarkempi muotoilu. Tuollainen kirurginveitsi on myös käytössä jos jotain koloa ei saa leikkurilla kuntoon.

Jos tarkoitat että mistä hankin foamini, niin pääosin ihan rautakaupasta - viimeisimmän erän taisin hakea Starkista. Itse olen havainnut kätevimmäksi foamipaksuudeksi 30mm paksun, sillä sen työstö on helpointa ja jos tarvitaan paksuutta, niin latoo vain päällekäin. Loppupeleissä tuollaisen foamin varastoiminen ei ole ongelma, sillä harvoin materiaalia tarvitaan A4 kokoa enempää ja loppu voi odotella varastossa.
Careful what you wish - You just might get it...

Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Kyllähän tuo ihan asialliselta tähän asti näyttää. Sommittelu on onnistunut kohtalaisen hyvin, mitä nyt itse olisin toivionut jonkinmoisia kiinnikkeitä tai raskaamman kaliiperin ruuvauksia kalliossa kiinni olevalle alustan puolelle.
Tosiaan jonkinlainen liikkumistapa maan ja lasketumisalustan väliltä puuttuu. Itse ehdottaisin jonkinmoista portaikkoa, joka on jokseenkin helpompi rakentaa(vaikka toki sinunlaisella suunnittelijalla tuskin tuliis ongelmia moisen tekoon).
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
Pyöveli

P. Ruuhijärvi kirjoitti:Kyllähän tuo ihan asialliselta tähän asti näyttää. Sommittelu on onnistunut kohtalaisen hyvin, mitä nyt itse olisin toivionut jonkinmoisia kiinnikkeitä tai raskaamman kaliiperin ruuvauksia kalliossa kiinni olevalle alustan puolelle.
Tosiaan jonkinlainen liikkumistapa maan ja lasketumisalustan väliltä puuttuu. Itse ehdottaisin jonkinmoista portaikkoa, joka on jokseenkin helpompi rakentaa(vaikka toki sinunlaisella suunnittelijalla tuskin tuliis ongelmia moisen tekoon).
Kiinnikkeet on itseasiassa tulossa. Mielestäni tuo laskeutumisalusta on sellaisenaan aivan liian ohut kestääkseen pystyssä ja alustan alle on tulossa ns. tukirakennelma joka kannattelee itse alustaa. Se miksi sitä ei ole vielä tehty on rakennustekninen asia, eli laskeutumisalustan kantta ei voi liimata kiinni ennen kuin alusta on valmis ja jotta rakenteet saataisiin istumaan kunnolla, on teksturoinnin oltava valmis. Noissa ensimmäisissä kuvissa oli esillä lähinnä esimaku siitä jollainen tilanne on kirjoitushetkellä. Tässä ollaan rakenneltu hiljakseen tuota eteenpäin ja olen tehnyt hissisysteemin (hyvin samalla tyylillä kuin originaalissa - hissin kaiteet tuottaa eniten päänvaivaa) ja teksturoinut alustan. Kunhan se kuivaa, niin laitan alustan pohjamaaliin.

Pyöveli

Sain laskeutumisalustaa taas hieman puskettua eteenpäin - Rakentelin laskeutumisalustaan hissin ja hieman tukirakennetta sekä isäsin lamput tuohon alustaan vaikka siinä ne pienet valmiiksi jo olikin. Lisäksi teksturoin alustan ja kallion sekä pohjamaalasin koko komeuden.

Kuvia ja enemmän selostusta löytyy Blogista - Imperial Landing Pad and Outpost – part 2.

Aloitin myös itse pääaseman rakentelemisen - se onkin yllättävän isotöinen - vaikka olinkin varautunut isoon projektiin. No katsotaan miten matka jatkuu - kunhan itse pääasema on kuosissaan, niin teen viimeisenä laskeutumisalusta ja aseman yhdistävän sillan. Yksityiskohdat (kuten letkut, tynnyrit etc) tulee sitten viimeistelyvaiheessa kun kaikki osat on valmiina ja lopuksi on sitten suuritöisin homma jäljellä - eli maalaus.

Ballet

Viesti Kirjoittaja Ballet »

Ihan helvatan hienoa jälkeä kyllä. Yks juttu tosin jäi tost kuvast vaivaa. Kun siinä näyttää mun mielestä siltä että se yks tukipilari ois vino. Onko tarkotuksella vino vai viiraako mulla päässä?:D
You name it we flame it! xD
Pyöveli

Ballet kirjoitti:Yks juttu tosin jäi tost kuvast vaivaa. Kun siinä näyttää mun mielestä siltä että se yks tukipilari ois vino. Onko tarkotuksella vino vai viiraako mulla päässä?:D
Tsekkasin kuvan ja kävin oikein zoomaamassa originaalin että onko tosiaan vino. En nyt sentään vatupassilla mittaa ottanut mutta katsoin sivulta silmämääräisesti eikä tolppa ollut siinä vinon oloinen. Liekö jokin optinen juttu. Mielenkiintoista.

Ballet

Viesti Kirjoittaja Ballet »

Saattaa sitten toi kuva olla otettu sellasesta asennosta että se vääristää. Mutta kuitenkin erittäin vakuuttavaa työtä.
You name it we flame it! xD
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Hienoa jälkeä, itsekin olen pitemmän aikaa miettinyt uuden maaston rakentamista. Nykyiset kun tuppaa olemaan jo lähemmäs kymmenen vuotta vanhaa matskua. Materiaaliakin on tullut kasailtua ihan aimo kasa tuonne kaapinperälle. Jotain semmosta maidenworldia raiskatulla imperiumin tutkimuskeskuksella oli suunnitelmissa. Eiköhän sekin tässä saada syksyn mittaan asialistalle jahka opettelen eldartenkkien kanssa käyttelemään kynäruiskua.
Tämä blogi on ollut suurena insipraationlähteenä kyseiseen. Olisi hieno joskus päästä vähän lähempääkin ihmettelemään.
Pyöveli

jamovoima kirjoitti: Tämä blogi on ollut suurena insipraationlähteenä kyseiseen. Olisi hieno joskus päästä vähän lähempääkin ihmettelemään.
Mukava kuulla että joku on saanut inspiraatiota näistä väkerryksistäni. Kyllähän näitä pääsee joissain vaiheessa ihmettelemään lähempääkin, eihän se ole kuin sopimiskysymys - vaikka figujenkin kanssa.

En tänne muistanutkaan päivitellä - aloitin itse pääaseman rakentamisen tuossa parisen viikkoa sitten. Tuota harvinaista vapaa-aikaa kun tuppaa olemaan niukanlaisesti, niin tämäkin projekti etenee tuskastuttavan hitaasti. Tässä itse pääasemassa heitin alkuperäisen lookin heti menemään, sillä CoD-settejä olisi joutunut ostamaan laatikkokaupalla. Vaikka nyttenkin asema on kooltaan suurinpiirtein mallia vastaava, niin pinnat on erilaiset - samoin kuin kaiteet. Itseasiassa mielestäni nuo CoD kaiteet sopivat tuonne jopa paremmin kuin ne putkimalliset. Jouduin myös hieman soveltamaan kaikkia palasia ja käyttämään niitä enemmän soveltavalla tavalla kuin alkuperäisessä esimerkissä oli. Mulla ei meinaan ole avainta GW:n varastolle joista noita CoD bokseja voisi vaan hakea...

Kuvaa/settiä löytyy Blogista - Imperial Landing Pad and Outpost – part 3.

Mielestäni tässä vaiheessa homma on ihan hyvissä kantimissa - pitää vain saada nuo kulkurampit kuntoon ja sitten voikin käydä itse kallion kimppuun. Lisäksi lastausluukku pitää tehdä tuohon isolle tasanteelle. Pikkaisen kyllä polttelee saada koko rakennelma kuntoon ja maaleihin, että saisi sitten johonkin skenuunkin tavarat pöydälle.

Ilfierno

Viesti Kirjoittaja Ilfierno »

Näin ihan mielenkiinnosta, paljon oikein olet rahaa käyttänyt jo näihin valmismaastopaketteihin? Meinaan, kyllähän näitä sulla aikalailla on. :)

Landing pad oli kyllä hieno! Sitä samaa tasoa, mitä sinulta olen odottanutkin. Tuosta saa hyvää ideaa omahan laskeutumisalustaan, tosin tällä kertaa ei ole käytössä rakennuspaloja. :)
Pyöveli

Ilfierno kirjoitti:Näin ihan mielenkiinnosta, paljon oikein olet rahaa käyttänyt jo näihin valmismaastopaketteihin? Meinaan, kyllähän näitä sulla aikalailla on. :)
En mä ole ihan suoraan koskaan laskenut että paljon olen rahaa laittanyt - onhan tuota mennyt jonkin verran. Käytönnössä mulla on noita uusina hankittuja Cities Of Death rakennuksia vain Imperial City ja Imperial Sector, Citadel Moonscape sekä nyt tuo Landing Pad, Imperial Strongpoint ja uusimpana saapui Shrine of the Aquila ja parjattu Citadel Blastscape. Käytettynä sitten sekalaisempaa romua, mutta kaipa noihin hankintoihin on jokin 300-400€ mennyt. Mielestäni siis varsin kohtuullisesti, jos ottaa huomioon paljon vuosien varrella on itse figuihin mennyt rahaa...

Mutta jos ajatellaan esmes noita Cities Of Death valmispalasia ovat ne mielestäni jokaisen euron arvoisia. En loppupeleissä osaa sanoa miten paljon ihmiset yleensä tekevät CoD-maastoaan itse, mutta pahvista ei saa mielestäni kokenutkaan kaveri valmispakettien tasoista jälkeä - eikä varsinkaan samassa ajassa. Jossain vaiheessa itsekin kokeilin kapalevystä tehtyä rauniota, mutta se jäi mielestäni liian blankoksi kun viereen laittoi paljon detailjeja pursuavan valmisrakennelman.

Nijuba

Viesti Kirjoittaja Nijuba »

Millonkas projekti edistyy? Olisi kiva nähdä lisää projektiasi.
Hands_of_blue kirjoitti: Varoituksen mukaan kyseinen työkalu nimittäin saattaa aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta Californian osavaltiossa.
Wargamers do it on the table.
Pyöveli

Dwarf_Thunderer kirjoitti:Millonkas projekti edistyy? Olisi kiva nähdä lisää projektiasi.
Edistyyhän se pikkuhiljalleen tässä koko ajan. Se legendaarinen "real life" on vienyt viime aikoina lähes kaiken vapaa-ajan. Edistelen tätä proggista kyllä aina kun sopivaa aikaa löytyy, mutta en ole viitsinyt pieniä päivityksiä tänne enkä Blogiin laitella.

Tällä hetkellä olen saanut viimeisimmästä päivityksestä sen verran että kulkuväylille on kaiverrettu kolot ja vetäisty pohja paikalleen. Kalliot on myös muotoiltu ja pinnoitettu ensimmäisen kerran. Tuo kallion pinnan teksturoiminenkuin on sen verran hidasta hommaa että siihen pitää varata aina pari tuntia kun hommaan alkaa. Mutta josko viimeistään ensi viikolla saisin tätäkin edistettyä lisää ja jotain dokumentoituakin.

Ilfierno

Viesti Kirjoittaja Ilfierno »

aaawww, vähä petyin :(( Oletin, että kun Pyöveli kommannu omaa threadiä, niin odottelin jo mahtavia kuvia hienosta maastosta. Mutta ei. No, niitä odotellessa hermolääkkeillä...
Pyöveli

Mjoo...

Uhosin että olisin saanut tätä hommaa eteenpäin jo viime viikolla - no niinhän mä sainkin, mutta en sitten kerennyt tänne päivittää - vain blogiin. Mutta laitetaan nyt status updatea tännekin.

Sain siis vihdoin puserrettua aikaa ja leikattua kalliota kohdalleen ja teksturoitua kalliot ensimmäisen kerran. Tilanne on nyt seuraavanlainen:

Kuva

Tästä siis lähdetään jatkamaan hommakkaa. Tuohon olen siis tehnyt jo lastausluukun muutoin - itse reunukset vielä puuttuvat. Kunhan itse luukku saadaan kuntoon, pitäisi puuhastella nuo kulkuväylät ja rappuset jotenkin.... Sitten jäljellä on vielä se että teksturoin koko kalliokomeuden vielä toistamiseen, lisään lamput luukkutasanteelle, lisään hieman kivikkoa ja pistän pohjamaalin päälle. Eli hommakkaa on... Sitten voinkin käydä yhdyssillan kimppuun. Toivottavasti tuon saisi maalauskuntoon vielä tässä Syyskuun aikana. Tällä hetkellä remontoidulla maalauspöydällä odottelee myös joukkueellinen Ultramarineita joita myös syyhyttää päästä edistämään...

Niinjoo... Enemmän sepustusta ja kuvia on sitten Blogissa Landing Pad - Part 4.

Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Saitpahan tätäkin jatkettua :)
Hyvältä näyttää, esimerkillistä jälkeä jälleen kerran. En jaksa eritellä hyviä puolia, vaan laitanpa vaan vähän kritiikkiä. Kallion muodot ovat mielestäni ehkä liian pyöreitä, ja kallio on ikään kui kietoutunut rakennelman ympärille. Tekisin kivestä enemmän rapautuneen näköisen, teräviä pystysuoria kiviseiniä, ja alhaalla sorakasoja.
Mutta sanoithan työstäväsi tuota vielä, joten varmaan ajattelitkin tuosta erilaista. Mainitsimpahan kuitenkin:)

Teepä nopsasti valmiiksi.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Ihan kiva innovaatio. Tuo ihan edessä hilluva kallionkieleke olisi minun puolestani voinut ottaa pois; Mokoma vaakasuora, tueton nyppylä ei realistisuuteen kauheasti perusta. Muun kallion tekstuuri on sopiva, mutta tuo kallio on vähän liian laakeahko, ikäänkuin kivimassa olisi osa seinää. Itse rakennus on oivasti sommiteltu, mutta kallioon ei ole niin paljua panostettu.

Jämpsän pojjaat ritisoi.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”